Hop til indhold

Sterilisation..


Birgitta
 Share

Er din tæve steriliseret?  

18 stemmer

  1. 1. Er din tæve steriliseret?

    • Ja
    • Nej, og hun skal heller ikke steriliseres.
    • Nej, men hun skal steriliseres når hun bliver ældre.


Recommended Posts

Pyh, det var godt at det gik godt. Og hun har allerede været ude at gå tur :D

Vi mennekser er vist mere pjevsede end hunde er, vi traskede nok ikke rundt på gaden så hurtigt efter sådan en operation...det er ikke noget lille indgreb hun har været igennem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Pyh, det var godt at det gik godt. Og hun har allerede været ude at gå tur :D

Vi mennekser er vist mere pjevsede end hunde er, vi traskede nok ikke rundt på gaden så hurtigt efter sådan en operation...det er ikke noget lille indgreb hun har været igennem.

 

Næ... det er heller ikke med min bedste vilje... Men hun kan jo ikke rigtig finde ud af at bruge et toilet.. Og hun skulle åbenbart en hel masse..

 

Det var bestemt ikke mig, der nødede hende.

 

Nå, men det går så fint med hende. Hun sov som en sten hele den første nat. Og vi har gået de obligatoriske formiddags-og eftermiddagsture i snor.. k015.gif Kedeligt.

Men hun får lov til at bære bolden en gang imellem..

Og i nat var hun krøbet ind på sin vanlige plads under min seng.... trods kraven. --Som hun altså kun har på når jeg ikke kan holde øje med hende.

Men øj, hvor vi glæææder os til at hun kan få snoren af igen når vi går tur... n020.gif

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg mangler en svar-mulighed i afstemningen. Både og :lol:

 

Amy er steriliseret, før sin første løbetid. Det har været super, hun er igen en harmonisk hund og det hele gik som smurt. Jo yngre de er ved indgrebet, jo nemmere går det også. Hun har været fuldstændig upåvirket af det. Hun var naturligvis lidt træt, da vi hentede hende...men hun var allerede super frisk dagen efter :)

Nanna er intakt, men det er kun fordi jeg gerne vil have hvalpe på hende :wink:

Frida er intakt, indtil videre, men det er meget muligt at hun bliver steriliseret inden sin første løbetid :D

 

Dejligt at det også gik godt med din tøs a020.gif

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg mangler en svar-mulighed i afstemningen. Både og :lol:

 

Amy er steriliseret, før sin første løbetid. Det har været super, hun er igen en harmonisk hund og det hele gik som smurt. Jo yngre de er ved indgrebet, jo nemmere går det også. Hun har været fuldstændig upåvirket af det. Hun var naturligvis lidt træt, da vi hentede hende...men hun var allerede super frisk dagen efter :)

Nanna er intakt, men det er kun fordi jeg gerne vil have hvalpe på hende :wink:

Frida er intakt, indtil videre, men det er meget muligt at hun bliver steriliseret inden sin første løbetid :D

 

Dejligt at det også gik godt med din tøs a020.gif

 

Hihi, jeg kan da godt se, at man burde kunne stemme en gang for hver tæve, man har... DET kan nok blive svært at lave.

 

Jeg er altså også lettet og glad over at jeg endelig har fået overstået det med Silke. --Da jeg fik hende var jeg indstillet på, at hun skulle steriliseres tidligt. --Og nu er hun pludselig 5½... Hun var så underdanig i forhold til andre hunde, så jeg syntes, at hun havde brug for at blive voksen og eftertragtet af hanhundene. Og det har også været godt for hende. Dels at mærke deres interesse, og dels at lære at sige fra overfor dem.

Hun hilser ikke mere liggende på ryggen når hun møder andre hunde. :D

 

Men helbredsmæssigt er det bestemt bedst at få det gjort så tidligt som muligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Jeg mangler en svar-mulighed i afstemningen. Både og :lol:

 

Amy er steriliseret, før sin første løbetid. Det har været super, hun er igen en harmonisk hund og det hele gik som smurt. Jo yngre de er ved indgrebet, jo nemmere går det også. Hun har været fuldstændig upåvirket af det. Hun var naturligvis lidt træt, da vi hentede hende...men hun var allerede super frisk dagen efter :)

Nanna er intakt, men det er kun fordi jeg gerne vil have hvalpe på hende :wink:

Frida er intakt, indtil videre, men det er meget muligt at hun bliver steriliseret inden sin første løbetid :D

 

Dejligt at det også gik godt med din tøs a020.gif

 

ja, jeg manglede osse en flerhundemulighed :)

 

Det er nok mest de der har flere hunde der tænker på den mulighed når der laves afstemninger :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har slet ikke nået at være med her før det var overstået, dejligt det gik og går så fint :D

 

Jeg er selv en kylling og tør simpelthen ikke sterilisere sheila og samtidig ligger hun i risikogruppen for livmoderbetændelse, så hun burde måske..

 

Uuuh, jeg forstår hvordan du har det... Det er slet ikke nemt at få skåret i en rask hund.....

 

Hvor gammel er at Sheila er?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har slet ikke nået at være med her før det var overstået, dejligt det gik og går så fint :D

 

Jeg er selv en kylling og tør simpelthen ikke sterilisere sheila og samtidig ligger hun i risikogruppen for livmoderbetændelse, så hun burde måske..

 

Uuuh, jeg forstår hvordan du har det... Det er slet ikke nemt at få skåret i en rask hund.....

 

Hvor gammel er at Sheila er?

 

Hun er lige knap 7 år, hvilket bestemt sjældent kan mærkes på hende :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har slet ikke nået at være med her før det var overstået, dejligt det gik og går så fint :D

 

Jeg er selv en kylling og tør simpelthen ikke sterilisere sheila og samtidig ligger hun i risikogruppen for livmoderbetændelse, så hun burde måske..

 

Uuuh, jeg forstår hvordan du har det... Det er slet ikke nemt at få skåret i en rask hund.....

 

Hvor gammel er at Sheila er?

 

Hun er lige knap 7 år, hvilket bestemt sjældent kan mærkes på hende :lol:

 

uuh, ja... så snerper det derhenad.. Silke fylder snart 6 år, -og risikoen for livmoderbetændelse stiger vist en del efter 7-års alderen.....

Man KAN også "bare" vente til der kommer symptomer når hun er 8-9-10 år... Og så få opereret akut... Det er noget mere risikabelt, men for det meste går det jo godt alligevel...

 

Og så må vi jo heller ikke glemme, at der er hunde, der aldrig får livmoderbetændelse... Vi kan jo håbe på, at Sheila er en af dem.. :wink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...