Hop til indhold

et dumt spørgsmål...

Gæst Unknown99
 Share

Recommended Posts

Gæst Unknown99

Nu forholder det sig sådan, at vores hunds bedste legetøj vi kan give ham, er en brugt toilet rulle.. (bare rolig det er ikke brugt toilet papir hehe) mit spørgsmål, som jeg har snakket med min kæreste om, er hvorvidt er det "sundt" for hunden, at den spiser dele af toilet rullen.. for det kan ikke undgås, når han flænser sådan en i løbet af nogle timer.. vi er selvfølgelig godt klar over, at det ikke er sundt, men hvor skadeligt er det for hunden, at den kommer til, at spise lidt toilet rulle? skulle vi bare holde os til det "normale" legetøj man kan købe i en forretning.. eller skal han have lov til, at få sin rulle.. :)

Mvh

U99

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Krusty

Jeg oplevede i sin tid da Elliott var hvalp (han elskede også toiletruller) at han fik dårlig mave pga. det opløsningsmiddel der er i toiletruller for at gøre dem letopløselige.

Elliott har en meget sart mave, men hvis jeres hvalp pludelig begynder at få diarre, kan det måske være svaret.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst tanita

altså hvis man bare er opmærksom så er det super legetøj, man kan også bruge den til godbidde gemme hvor man lukker enderene og den så skal finde ud af få dem ud. Men altid under opsyn, for for meget er usundt men en stump i ny og næ tror jeg ikke skader vildt meget :mrgreen: OG så en lille ting må vi se et billede af den lille der hygger sig:?::-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Unknown99
altså hvis man bare er opmærksom så er det super legetøj, man kan også bruge den til godbidde gemme hvor man lukker enderene og den så skal finde ud af få dem ud. Men altid under opsyn, for for meget er usundt men en stump i ny og næ tror jeg ikke skader vildt meget :mrgreen: OG så en lille ting må vi se et billede af den lille der hygger sig:?::-D

jamen selvfølgelig.. i må bare vente lidt.. han gået helt kold nu.. vi har haft gæster hele dagen, og han fik jo så meget opmærksomhed... :D

Giv ham en toiletrulle der er ny, og nyd snevejret - Petrine har raseret en del toiletpapir uden de store problemer :-D

haha... vores har fundet ud at hvis han strækker sig ud efter den, kan han lige netop nå toiletrullen på toilettet.. smider lige et billede op senere, så kan i se hvor meget en sprit ny rulle på et badeværelses gulv hehe.. :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine hunde (gennem årenes løb) har ædt:

Farvekridt, læbestifter, chokolade, diverse planter, pap og papir, råddent mad fra fortov, snegle, biller, regnorme, sand, diverse "menneskemad"..

De lever endnu, og hvis de en dag stiller træskoene tror jeg ikke det er toiletapapir som gør udslaget.. Så giv du bare bettemanden lidt at flænse ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

• 1 month later...
Gæst Unknown99
Nu er jeg ikke specielt klog på området, men jeg kan altså ikke forestille mig at en smule toilet rulle, kan gøre den helt store skade...

Så jeg ville bare lade ham lege videre, og så bare sørge for at han ikke begynder at spise hele toilet rullen :-)

vi er gået fra toiletrullen igen.... han begyndte at splitte dem helt ad, så det lå udover hele gulvet.. :P

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Unknown99
Ja du gjorde :mrgreen:

Og er enig med de andre i at en smule toiletrulle vist ikke kan gøre meget skade. Gamle Amanda elskede dem og kunne nærmest høre når man tog det sidste af en rulle og kom styrtende for at få det tomme paprør :ivrig:

Det gjorde jeg da også hehe.. har desværre ikke et hvor han decideret leger med et toilet rør, men jeg kan vise dig udfaldet, af en toiletrulle anders fik fat i. Anders vandt!

dsc00655l.jpg

dsc00656ubo.jpg

dsc00659y.jpgdsc00658uyx.jpg

de sidste tre er af anders' kamp mode padehatten.. Anders vandt til sidst.. Jeg fandt padenhatten død for en måned siden, med indvoldene spredt ud over hele stuegulvet, Anders var begejstret, jeg var knap så begejstret..

Link til indlæg
Del på andre sites