Hop til indhold

Når hvalpen begynder at blive sexuel & dominerende


Gæst amelsen
 Share

Recommended Posts

Gæst amelsen

Et kort spørgsmål.

 

Vi har en grand danois han på godt 7 måneder, som nu er begyndt at blive liiiiige en anelse for dominerende overfor "damen" i huset... i dag stod han ved siden af hende mens hun sad i sofaen, og hun kælede bare for ham ved siden af hovedet.. pludselig går han igang med bevægelser som om han var ved at parrer sig og sprøjter rent faktisk på vores sofa nærmest med det samme...

 

Mit spørgsmål er... er det min rolle som manden i huset at agere alpha-han og sætte ham på plads, eller er det hende der skal prøve på det.. for umiddelbart lader det ikke til han altid er sådan helt vild pjattet med at adlyde hende...

 

Nu ved jeg godt vi ikke snakker løver, men havde det været i en løveflok havde alpha-hannen jo sat den unge hanløve på plads med det samme så snart han var gået for langt....

Link til indlæg
Del på andre sites

tror næppe han bliver dominant, han er bare ved at blive kønsmoden. At humpe har ikke noget med dominans at gøre.

Det kan også være tegn på stress og andre ting.

Han er jo kun 7 måneder, så kan en køns modning godt forvirre en hund, hormonerne kører rundt ect.

 

Er "damen" din kæreste eller en tævehund?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen

Hej og velkommen herind. :vinke:

 

Lige nu er jeres hund ikke andet end en teenager med stort T, og i en periode, hvor han er sprængfyldt med hormoner, som han ikke lige helt har styr på. Fuldstændig som de mandlige menneske teenagere. :blink:

 

Der kan være forskellige grunde til at han gør som han gør. Nogle gange humper/gimper/parrer en hund sig op ad forskellige ting, fordi de er i en opkørt situation eller mangler stimulering, andre gange er det simpelthen rent hormonelt. Det er ikke fordi han ønsker at dominere eller noget i den stil, det må I endelig ikke tro.

 

Med en ung hanhund her i huset, ved jeg selv hvad det er I går igennem, og det kan være noget så frustrerende :evil:

mit bedste råd er at I skal prøve at aflede ham, og ja jeg ved godt, hvor svært det kan være i selve situationen. Fjern ham stille og roligt, spred nogle guffer han kan søge, giv ham et ben, sæt jer ned på gulvet til ham og prøv at få lidt ro på ham, men pas på, at det ikke kommer til at blive en belønning for ham, for så skaber i blot en meget dårlig vane i stedet.

 

Er det rigtigt slemt, så prøv at afskærme ham fra jer, det har været en god hjælp herhjemme. Jeg gør det dog, så han stadig kan se mig. Jeg afskærmer bl.a med stole eller også kommer han i haven, hvor han kan se ind gennem glasdøren. Når han er faldet til ro, får han lov at komme ind igen.

Nogle vil mene, at det er at straffe hunden, hvilket det jo på en måde også er, men det er ikke i mine øjne en ubehagelig straf, da hunden hele tiden kan se mig, og ikke er blevet lukket væk fra alt og alle.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...