Hop til indhold

Vis din blandingshund


Gæst Jørgen Larsen
 Share

Recommended Posts

Bananna som er min anden blandnings hund er lige blevet 4 år igår. Hun er født i Høng på sjælland. Hendes mor vaqr lab/dansksvensk gårdhund og hendes far var dansksvenskgårdhund. Der er rigtig mange der tror der er beagel i hende, men det sky´ldes de smukke aftegninger hun har fået. Billederne her er også taget af tosafoto i feb.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 74
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Hyggeligt med sådan en tråd:) Når jeg sådan ser jeres andres blandinger, så tænker jeg at det selvfølgelig ER en blandingshund jeg skal have næste gang igen. Hver blanding har sin helt egen charme,ved ikke helt at ligne alle mulige andre:blink:

 

Sheila er jo også en blanding. Hendes mor er sort labrador og fader ukendt.

Han mentes at være golden retriever, men det er vi ikke mange der tror på:blink:

 

Hun er født på en gård i nærheden af silkeborg. Havde 7 søskende og blev døbt Laura af et af børnene.Hun boede det første år i Randers, sammen med sin første familie indtil jeg fik hende:)

 

Hun er en super dejlig hund, der har lært mig så meget:-D

DSC00629.JPG

Link til indlæg
Del på andre sites

God tråd! :5up:

 

Selv om de begge er i hundehimlen, vil jeg gerne vise to af mine blandingshunde, Bo (mor: Gul Labrador, far: Broholmer/Hvid Schæfer) og Chili (ved desværre ikke så meget, men fik at vide at hun var blandet af Labrador, Bullmastiff og Broholmer. Det sidste tror jeg dog ikke på, da hun var ret lille)

umulia-albums-minder-picture6178-bo-og-chili.jpg

 

Jeg må indrømme, at jeg har lidt en svaghed for Bo. Synes han så rigtig sød og dejlig ud :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg må indrømme, at jeg har lidt en svaghed for Bo. Synes han så rigtig sød og dejlig ud :hjerte:

 

Han var også bare Mister Fantastic :hjerte: Jeg var helt klart mere heldig med ham end jeg fortjente at være.

Han kunne enes med alle hunde. Hvis andre hanhunde spillede med musklerne, ignorerede han dem bare - så stod de der med alle deres talenter :lol:

 

Nu gav du mig lige en undskyldning til at sætte et billede til ind ;-)

umulia-albums-minder-picture6169-bo-10-ar-gammel.jpg

 

Der kan man også bedre se hans flotte ører :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Han var også bare Mister Fantastic :hjerte: Jeg var helt klart mere heldig med ham end jeg fortjente at være.

Han kunne enes med alle hunde. Hvis andre hanhunde spillede med musklerne, ignorerede han dem bare - så stod de der med alle deres talenter :lol:

 

Nu gav du mig lige en undskyldning til at sætte et billede til ind ;-)

umulia-albums-minder-picture6169-bo-10-ar-gammel.jpg

 

Der kan man også bedre se hans flotte ører :lun:

 

Nåh:hjerte: Lækker lækker :5up:

 

Han lyder også rigtig dejlig. Jeg kan rigtig se det for mig at de står der og vil vise sig og han så slet ikke reagere på det :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
Gæst CilleSofie

Iih nogle flotte blandinger der er herinde!! :) Rigtig god tråd!

 

Jeg kunne dog godt savne nogle flere små blandinger.

Min kæreste og jeg har netop købt en hvalp, som vi skal ned og hente d.26 juni (åååh så længe til!!) Han er 1/4 Foxterrier, 1/4 D-S gårdhund og ½ Praszky Krysarik. Han er SÅ fin! Kunne godt tænke mig at se nogle der har en blanding lign. så vi kan få en idé om hvordan vores baby kommer til at se ud. :) Hehe

Der er billeder af ham på profilen. Kan ikke finde ud af at sætte billeder ind her, desværre. Er ny herinde!

Link til indlæg
Del på andre sites

Iih nogle flotte blandinger der er herinde!! :) Rigtig god tråd!

 

Jeg kunne dog godt savne nogle flere små blandinger.

Min kæreste og jeg har netop købt en hvalp, som vi skal ned og hente d.26 juni (åååh så længe til!!) Han er 1/4 Foxterrier, 1/4 D-S gårdhund og ½ Praszky Krysarik. Han er SÅ fin! Kunne godt tænke mig at se nogle der har en blanding lign. så vi kan få en idé om hvordan vores baby kommer til at se ud. :) Hehe

Der er billeder af ham på profilen. Kan ikke finde ud af at sætte billeder ind her, desværre. Er ny herinde!

 

Det er altid svært at vide med blandingshunde, da de jo kan snuppe gener fra alle racer der er i dem ;-)

 

Prazky er ca 20-25 cm høj og vejer omkring de 3 kg. Hvorimod både gårdhunden og fox terrieren ligger omkring de 35-40 cm og 7-10 kg...

Så mit bud er, hvis man kigger på de racer der er i ham og hvordan han ser ud nu på dine billeder, at du vil få en hund på omkring de 30 cm i højden med en vægt omkring de 5 kg...

 

Men det er som sagt ikke til at sige. Forventningsmæssigt ville jeg have troet, at karla var blevet større, eftersom der er labrador i hende... men hun er endt på ca 40 cm i højden og 8,5 kg vægt

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er altid svært at vide med blandingshunde, da de jo kan snuppe gener fra alle racer der er i dem ;-)

 

Prazky er ca 20-25 cm høj og vejer omkring de 3 kg. Hvorimod både gårdhunden og fox terrieren ligger omkring de 35-40 cm og 7-10 kg...

Så mit bud er, hvis man kigger på de racer der er i ham og hvordan han ser ud nu på dine billeder, at du vil få en hund på omkring de 30 cm i højden med en vægt omkring de 5 kg...

 

Men det er som sagt ikke til at sige. Forventningsmæssigt ville jeg have troet, at karla var blevet større, eftersom der er labrador i hende... men hun er endt på ca 40 cm i højden og 8,5 kg vægt

 

Ja det synes jeg er lidt sjovt. "Dine" racer er større end "mine" men Anton er 42 cm høj og hans idealvægt er omkring 13 kg... Troede Karla ville blive større end Anton :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Sjovt...jeg synes at generne fra d/s går ret kraftigt igennem i alle racer med disse hunde iblandet...De må virkelig have et heftigt genmateriale i forhold til udseende i hvert fald.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 year later...
Gæst idalr

Hvor er der mange flotte blandinger derude. :)

 

jeg er den lykkelige ejer af en blanding af border collie, rough collie og golden retriever. Hun vejer 17,5 kg og er ca 50 cm høj. En rigtig dejlig hund!

Link til indlæg
Del på andre sites

Sjovt...jeg synes at generne fra d/s går ret kraftigt igennem i alle racer med disse hunde iblandet...De må virkelig have et heftigt genmateriale i forhold til udseende i hvert fald.

 

Det har jeg også hørt at de har, men jeg har til gengæld Uffe på 1 år som er halv d/s og halv pomeranian :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst cyberraga
Karla - meget snart 1 år gammel. Mor var dansk svensk gårdhund, far var labradorblanding (efter sigende cocker /lab, men tvivler lidt på cocker delen)

 

Hmmm... den ligner lidt min :mrgreen:

 

Jeg fik hende da hun var 1½ år og ved kun at hun er en dansk/svensk gårdhund-gravhund. Hun er 4 år nu og billedet har jeg lige taget. Det synes Mimi ikke var så sjov :oops: men hun vidste der var en godbid i sigte :oops: Jeg skal vist prøve at blive lidt bedre til at tage billeder under de rigtige lysforhold mv. :mrgreen:

 

Næsten alle tror i øvrigt hun er en labrador hvalp :vuf:

 

OK jeg ville jo ha' linket et billede, men *gRRR*

SPAM FILTER: Du kan først poste LINKS til andre sider når du har skrevet 50 indlæg. Denne regel er desværre nødvendig pga. et stigende problem med reklame indlæg.

 

Så jeg må nok hellere spamme indtil jeg har 50 indlæg :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst jepsen

Jeg har Dupond på næsten 2 år :hjerte:

 

 

Mor: Formel 1 lab

Far: Lab/border Collie

 

Avler sagde, faderen også havde hønsehund i sig, men den kan jeg så ikke se :hmm:

telefonbilleder 024.jpg

telefonbilleder 079.JPG

Link til indlæg
Del på andre sites

Smukke dreng :lun: - synes tit, at pomsblandinger bliver endnu flottere end racerene pomser. Ligesom Tyson. :pift: :engel:

 

Synes jeg bestemt også. Jeg er vild med pomsens udseende, men synes den er lidt for lille og skrøbelig, så en lidt forvokset pomeranian er lige mig. Og ja - Tyson er virkelig, virkelig fin :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Sikke en herlig tråd jeg ikke har set før, hvor er det sjovt at se alle de dejlige blandinger :hjerte:

 

Her er Misja:

Mor: ½ Samojede og ½ Sibirien Husky

Far: Labrador retriver der gik jagt

 

Misja i hvalpe kassen med resten af hendes søskende:

Hvalpekassen1007.jpg

 

En meget lille og meget træt Misja :lun:

275efb39.jpg

 

Før den første løbetid kippede ørerne stadig :hjerte:

misjakipre.jpg

 

BOOOOOLD

Misjasbold3.jpg

 

Ung og smækker-lækker :slem:

konku2.jpg

 

Min 8,6-årige gråskæg tager en Zzzzzzzzz på sofaen :lun:

Bla-4.jpg

Redigeret af KarinaG
andre billeder + billede tekst
Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er der så mange med Retrivere, Mops, Broholmere og hvad de nu heder alle de renrasede hunde,

Så nu vil jeg gerne se alle de hunde der ikke er rasehunde, dem der kaldes gadekrys eller dem vi ikke taler så meget om,

jeg vil mene jeg ikke er den eneste der har blandingshund, og vil gerne vide lidt om hvad jeres hund er blanding af

og gerne billeder af vidunderet TAK.

 

lægger ud med min hund

Laika er en blanding at Labradore og Schæfer

Mor Schæfer, Far Labradore

Opvokset i Thisted; Bosat i Brønderslev og er 2 år her til Juli

Billede 1 Laika elsker at holde øje med hvad der foregår på gaden

Billede 2 Hendes ynglingsplads i sofaen med sin elskede bold

 

 

Dejligt at se dig igen.

 

Må jeg smide billeder af mine tre blandinger som ikke er mere?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...