Hop til indhold

Fodring / valg af foder til en berner senne hvalp


Gæst ztq
 Share

Recommended Posts

Jeg troede en belgier er en belgier. Sådan en super langhåret surrogat-schæfer ! :confused:

[media]http://www.belgiskehyrdehunde.dk/varianter/Devon3.jpg[/media][media]http://www.belgiskehyrdehunde.dk/varianter/LokkegaardensMina1.jpg[/media][media]http://www.belgiskehyrdehunde.dk/varianter/Copy_of_YuppyeDu_Hameau_st_Blaise.jpg[/media][media]http://www.belgiskehyrdehunde.dk/varianter/Copy_of_pelsens_udine1.jpg[/media]Der er 4 varianter af den belgiske hyrdehund :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 71
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

 

 

Jamen tak. Så blev jeg da så klog og nu tror jeg, at den jeg kendte i tidernes morgen slet ikke var en belgier. Den lignede 100% nr 1, men den var grå. Hæ hæ, det var så nok en helt anden race :confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej da, der finde 4 varianter: Tervueren; gul (sommetider grå) langhåret, Groenendael; sort og langhåret, Malinois; gul korthåret og Laeknois; gul og ruhåret :-D

 

Ahhh, så var det nok sådan en dims jeg kendte i urtiden. Den var super flot og da dens ejer bare sagde at det var en belgisk hyrdehund, så er der lige svipset et par detaljer for mig dér :-D.

Link til indlæg
Del på andre sites

SÅ KOM HUN ENDELIG HJEM !!!

 

dejlig første dag med den lille ny :)

 

det har bare gået så problem frit og uden uheld endnu.

 

men det bliver spændende at se i nat hvordan det vil går...

 

men lidt nye billeder :)

 

ps. navnet blev "Zikki", og som i kan se, er hun helt fantastisk dejlig. (og træt) hehe.

 

men i hvert fald lige lidt nye billeder :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst tinalaika

hej ja hun er bare skøn.....Vi har heller ikke haft uheld endnu, men vi går også ud hveranden time til kl 5 så skal hun ikke ud før ved 8 tiden. Men hun vil ikke spise...Vil jeres det ?

Og hun bryder sig slet ikke om det vi fik med.....Men det er nogle dejlige hunde....Mvh Tina

Link til indlæg
Del på andre sites

hej ja hun er bare skøn.....Vi har heller ikke haft uheld endnu, men vi går også ud hveranden time til kl 5 så skal hun ikke ud før ved 8 tiden. Men hun vil ikke spise...Vil jeres det ?

Og hun bryder sig slet ikke om det vi fik med.....Men det er nogle dejlige hunde....Mvh Tina

 

det er jeg da ked af at høre med fodret :confused:

 

Zikki skulle lige have den første dag´s ro så nu spiser hun vældig af maden :)

 

vi har endnu ikke haft nogle uheld og de første par nætter er gået helt over reskende godt. hun pev i 2 min den første nat ellers har vi ikke hørt hende. og hun siger selv "til" når hun sys det er tid til at vi skal ud og tisse.

 

det er overreskende nemt. vi var en smugle ude at køre i bil og "lidt besøg" i går hun er sempelt hen så nem. hun kan allerede finde ud af at ligge i vare rummet på vores gulplade bil. hun dækker bare lige så fint :) (hun forsøger selv at hpppe ind) skal hun nok få lært når hun bliver stor ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst tinalaika

hej det er da bare super, vores vil ikke rigtig spise og er begyndt at knurre og snappe efter os når hun får nej eller bliver irettesat. Og løber efter os og bider i vores tøj. Vi forstår ikke hvorfor. Hun har legetøj nok og bliver leget og kælet med. Og hun er begyndt at tisse inde og det er træls, håber at få nogle gode råd...,vh tina

Link til indlæg
Del på andre sites

hej det er da bare super, vores vil ikke rigtig spise og er begyndt at knurre og snappe efter os når hun får nej eller bliver irettesat. Og løber efter os og bider i vores tøj. Vi forstår ikke hvorfor. Hun har legetøj nok og bliver leget og kælet med. Og hun er begyndt at tisse inde og det er træls, håber at få nogle gode råd...,vh tina

 

Hun er 8 uger :-D hvis du irettesætter hende for at tisse på gulvet eller bide, svarer det til at fortælle et spædbarn, at det ikke må tisse i sin ble eller græde... Hun er en lille baby!

 

Hun aner ikke hvad der er rigtigt og forkert, det er noget I må lære hende... Så hver gang hun tisser på gulvet, er det fordi I ikke har været hurtige nok. Ud efter leg, lur, spise og drikke - ca 1 gang i timen med sådan en lille een - ros til skyerne når hun gør det udenfor, og ignorer og rengør med rodalon indenfor...

 

"nej" er en kommando der skal indlæres ligesom alle andre, det er ikke noget hunden forstår automatisk. Den bedste måde at undgå hunden bider i jer, er ved at give den et alternativ... Stik den noget den MÅ bide i og ignorer den - gå væk fra den - hvis den bliver ved at bide i jer...

 

Det er en fase den skal igennem, ligesom spædbørn der stikker ALT i munden, det er sådan en hundebaby lærer verden at kende....

Link til indlæg
Del på andre sites

hej det er da bare super, vores vil ikke rigtig spise og er begyndt at knurre og snappe efter os når hun får nej eller bliver irettesat. Og løber efter os og bider i vores tøj. Vi forstår ikke hvorfor. Hun har legetøj nok og bliver leget og kælet med. Og hun er begyndt at tisse inde og det er træls, håber at få nogle gode råd...,vh tina

 

vi har kun haft zikki i 3 dage så jeg kan nok ik give så mange råd. hehe

men hun knure også lidt med det er altså ment i leg. hvis hun ligger ned med forbenen og stritter med halen loverende så er det indbydelse til leg. hvis hun så begynde at bide eller "hægte" sig fast i bukserne så stopper legen bare. så finder hun snart ud af at det er "kedelig" at bide i bukser. men.. det skal nok komme. de skal jo lige lære det nye sted at kende og føle sig hjemme. vi forsøger med "NEJ" og så afleder hendes opmærksom hed med noget af hendes legetøj i stedet. når hun laver "løjer"

håber da det bliver bedre. hehe. :)

 

ps. vi var på tur i går rundt og besøge forældre osv. køre i bil og oppe hos en veninde. hun er så nem at have med og hun er også ved at vende sig til halsbåndet. selv om det "klør" lidt en gang i mellem hehe.

 

pps. vi vågnede så i nat ved at hun selv var klartret fra nogle hynder og så op i sengen. så vi havde lige fået besøg i løbet af natten.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst tinalaika

Laika klør sig også ved halsbåndet...Og hun har heller ikke noget imod at køre bil nu. Og hun spiser en blanding af hills og royal canin.

Gad vide hvor store de bliver ?

Vi siger også nej når hun bider og vender os væk men vores søn er lidt bange for hende når hun knurrer. Så giver vi hende noget af hendes legetøj. Laika er specielt glad for et ben som hedder bugsbunny og så kong legetøj. :5up:

Hvad giver i jeres af godbiddder eller tyggeben ??

 

Mvh tina

Link til indlæg
Del på andre sites

Laika klør sig også ved halsbåndet...Og hun har heller ikke noget imod at køre bil nu. Og hun spiser en blanding af hills og royal canin.

Gad vide hvor store de bliver ?

Vi siger også nej når hun bider og vender os væk men vores søn er lidt bange for hende når hun knurrer. Så giver vi hende noget af hendes legetøj. Laika er specielt glad for et ben som hedder bugsbunny og så kong legetøj. :5up:

Hvad giver i jeres af godbiddder eller tyggeben ??

 

Mvh tina

 

hun får bare sit eget mad som godbider endnu. og så en masse ros.

vi havde lige et uheld i nat med at hun havde lavet stort indenfor men sådan er det jo i starten.

hun har sådan et kalkben eller mav ben hun bruger meget tid på at gnaski i hehe. :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst tinalaika
hun får bare sit eget mad som godbider endnu. og så en masse ros.

vi havde lige et uheld i nat med at hun havde lavet stort indenfor men sådan er det jo i starten.

hun har sådan et kalkben eller mav ben hun bruger meget tid på at gnaski i hehe. :blink:

hej vi har måttet levere Laika tilbage, hun var for dominerende, bed os i benene og ja snappede efter os, og knurrede....vi var ellers så glade for hende.Det er rigtig træls..

Link til indlæg
Del på andre sites

hej vi har måttet levere Laika tilbage, hun var for dominerende, bed os i benene og ja snappede efter os, og knurrede....vi var ellers så glade for hende.Det er rigtig træls..

 

Okay det er da utrolig kede af at hører. jeg håber i finder en ny hvalp så. hvis man har gået og glædet sig til at få hun og så man mister den igen så kort tid efter må det godt nok være hårdt.

 

du må endelig skrive om i er på udkig efter en ny eller om i har opgivet :cry:

 

håber på det første:blink: vi er utrolig glade for Zikki i hvert fald. hun har været med i haven i dag;) og hjulpet med at Grave/flytte granit skarver. hehe :5up:

 

i går var hun med ude ved svigermor og svigerfar som har en Engelsk Setter. hun bød vældig op til lej men han ville ik leje endnu hehe tror han havde lidt svært ved at tackle sådan en lille størrelse.

 

;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

hej vi har måttet levere Laika tilbage, hun var for dominerende, bed os i benene og ja snappede efter os, og knurrede....vi var ellers så glade for hende.Det er rigtig træls..

 

:confused:

 

Nu har jeg ikke fulgt tråden her, men det lyder da meget normalt, og noget der oftest kan ordnes med afledning, træning (især nej) og evt. pinning i de slemme tilfælde?!

 

Det er selvfølgelig hårdt mens det står på (kender en der var tæt på at fortvivle helt, men hun fik til sidst overbevist vildbassen om, at hun er Moar, og at hendes ord er lov - sådan næsten da :mrgreen:), men hvis man er glad for hunden, er det helt klart "kampen" værd!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst jeanett25

Helt enig Ninna!

 

Desværre sker sådan nogle "uheldige køb" om og om igen, fordi folk ikke ved bedre når de køber en hvalp.

 

Jovist er det da frustrende til tider at hvalpen fiser rundt, bider og gør, men de er jo altså BØRN - Det har intet overhovedet med agressivitet at gøre.

 

Desværre er det jo ofte, folk ligeledes finder ud af i den 1 uge at hvalpen faktisk kræver super meget. Mange går med en lidt romantisk opfattelse af og have hvalp - at den bare skal nusses, men så viser virkeligheden sig og være noget helt andet, og de vil skille sig af med hunden.

 

Det er sørgeligt at folk ikke har lidt mere vilje og lyst til og løse "problemerne" eller til og skaffe sig mere viden på området, når nu det var "dem" faktisk valgte og købe hunden i første omgang.

 

Tænk lidt mere på vovserne er mit budskab.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst tinalaika

jo men vi troede ikke en hvalp var sådan. Når vi gik forbi hende sprang hun op og knurrede og bed os i benene uden varsel. Hun knurrede hvis hun blev irettesat og snappede efter os. Min søn på 9 år var bange for hende, når han viste sig knnurrede hun af ham og bed sig fast i hans tøj- Satte han sig for at lege gad hun ikke legetøjet kun bide ham. Og jeg prøvede tit at lege med hende men nej hun ville bare bide. Og vi havde købt noget godt dyrt legetøj til hende og vi forstår ikke hun var sådan . Har nogen herinde råd eller kommentarer til hvad vi måske har gjort forkert vil vi gerne høre.Men skal jeg have en bernersennen skal den være ægte næste gang. Mvh Tina

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...