Hop til indhold

kvæler halsbånd ??.


GRAND DANE
 Share

Recommended Posts

Han er vel hanhund :-D

 

Til GD. du vælger selvfølgelig selv om du vil bruge kvæler eller ej, jeg kan kun sige jeg er super positiv overrasket over hvor meget selen har hjulpet mig, min hund virker mere glad, nu den ikke har kvæler på, mere fri til at snuse, samt han går meget pænere, selen giver en bedre kontrol, der skal ingen træk til, men bare man holder lidt igen i snoren så reagerer hunden. jeg har ikke fortrut at jeg gik over til en sele.:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 98
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst BongoJungle
jeg har ikke en hund som treker konstant.

 

vis jeg skulle prøve alt for af findeudaf af det ikke er nødvendigt

kunne jeg jo fylle en lagerhal.:mrgreen:

 

 

Hvorfor er det du tror at en sele kun er godt, hvis hunden trækker helt vild?

 

:confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

De to første hunde vi havde i urtiden gik med kvæl for det gjorde hunde den gang. Med ham vi har nu, kom vi til den overbevisning, at han bare skulle lære at gå ordenligt i en snor og et alm halsbånd. Det er simpelhen lettere sådan, fremfor at putte alt muligt og umuligt på hunden, for at kunne gå en tur med den.

Link til indlæg
Del på andre sites

vil bare høre jeres mening.

 

 

jeg har besluttet af droppe det for en tid for af se mo det

enlig har nogen gavnlig efekt. vis ikke dropper jeg det helt.

 

det kommer af at jeg så det som en relativ god løsning da tulle ikke

kan med nogle hunde vilket udrander i af hun treker volsomt og et sådan

halsbånd kunne tage noget af problemet.

 

når jeg steller tulle foran en butik setter jeg hinne ud af kvæler

og tit glemmer jeg så af sette hinne tilbage igen og det

har enlig virket udemerket uden kvæler så nu har jeg sat en demmer

i halsbåndet så det bliver let lengere og ikke strammer om halsen.

 

det kan godt være det er rent inbildning men syns faktisk hun går

meget pænere uden det kvæler haløj og jeg håber på hun måske

hellerikke vil følesig så trygget når hun møder andre hunde.

 

vil godt høre jeres mening om det og mo jeres erfaring med det.:-)

 

Jeg har selv en GD, som førhen trækkede meget.... Så købte jeg en sele (husk den skal være blød i kanterne, så den ikk gnaver på hunden) og derefter går hun meget bedre... Bare et lille råd fra mig til dig :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

:scared:det er utroligt flot tilbud det må jeg sku sige.:scared:

 

kan jeg tenge over det.

 

jeg vile jo enlig godt vid i så fald vorgammel den er

og vordan den ser ud og vorhenne den er købt.

 

det er ikke for af være utagnemlig men det ville være rart

af vide.:-)

 

jeg er temlig overasket.

Den er sort og i nylon, og det st¢rste den kan blive i omfanget rundt om maven (lige bagved forbenene på hunden) er ca 90 cm... jeg ved ikke om du har mulighed for at måle Tulle?

Jeg troede egentlig jeg havde en anden, men den kan jeg ikke finde... har man for mange ting til sine dyr, når man ikke kan huske om noget er k¢bt, solgt eller givet væk? :rolleyes::lol:

Den her er givet til mig i et bytte for nogle andre ting, men den er en anelse for stor til mine piger. Det er den type hvor hvert forben f¢res igennem og så klipses den sammen på skulderen af hunden, hvorefter karabinhagen på snoren sættes i begge D-ringe :-D

Her er et billede af selen:

sele.jpg

Den skal sidde på hunden, som den i dette link fra eBay:

http://cgi.ebay.co.uk/ANCOL-NYLON-PADDED-HARNESS-XLARGE-size-8-9-BLACK_W0QQitemZ280307637467QQcmdZViewItemQQptZUK_Pet_Supplies_Dogs?hash=item4143a31cdb&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=72%3A1686|66%3A2|65%3A12|39%3A1|240%3A1318|301%3A0|293%3A2|294%3A50#ebayphotohosting

 

Den har ikke noget mærke, men er samme type som Canac laver. Den ser ikke ud til at have været brugt overhovedet, men det vides ikke med sikkerhed, da jeg som sagt ikke selv har k¢bt den fra ny.

 

p.s. Hvorfor er du så overrasket? :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Den er sort og i nylon, og det st¢rste den kan blive i omfanget rundt om maven (lige bagved forbenene på hunden) er ca 90 cm... jeg ved ikke om du har mulighed for at måle Tulle?

Jeg troede egentlig jeg havde en anden, men den kan jeg ikke finde... har man for mange ting til sine dyr, når man ikke kan huske om noget er k¢bt, solgt eller givet væk? :rolleyes::lol:

Den her er givet til mig i et bytte for nogle andre ting, men den er en anelse for stor til mine piger. Det er den type hvor hvert forben f¢res igennem og så klipses den sammen på skulderen af hunden, hvorefter karabinhagen på snoren sættes i begge D-ringe :-D

Her er et billede af selen:

sele.jpg

Den skal sidde på hunden, som den i dette link fra eBay:

http://cgi.ebay.co.uk/ANCOL-NYLON-PADDED-HARNESS-XLARGE-size-8-9-BLACK_W0QQitemZ280307637467QQcmdZViewItemQQptZUK_Pet_Supplies_Dogs?hash=item4143a31cdb&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=72%3A1686|66%3A2|65%3A12|39%3A1|240%3A1318|301%3A0|293%3A2|294%3A50#ebayphotohosting

 

Den har ikke noget mærke, men er samme type som Canac laver. Den ser ikke ud til at have været brugt overhovedet, men det vides ikke med sikkerhed, da jeg som sagt ikke selv har k¢bt den fra ny.

 

p.s. Hvorfor er du så overrasket? :mrgreen:

 

den ser da fin ud men bliver det ikke skide dyrt af senne den fra england

til danmark.??? jeg kan ivert fald huske af jeg engang købte en Black Beauty filem blakat fra USA det kostet kassen i en serlig grad

det er jo 200 400 kr det koster af senne noget så langt.

 

 

vofer det er så overaskene, fordi det kommer helt spontant

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan se Cujos diller. :ivrig::mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

 

:lol: Du skør :-P

 

tsk tsk, sonja du er VILDT underernæret...get a guy :roll:

 

 

GD hvis du er frisk på at prøve en sele, du kan jo tænke over det, har jeg denne her liggende som jeg ikek bruger mere, på cujo var den lidt for stor, så vil tror den passer tulle, den skal ikke ksote dig noget.

Så tænk over det :-) vil jo ikke presse dig til noget.

http://loppetjansen.dk/hund/gaa_turen/seler/seler_i_stof_nylon/buster_hrefleks_sele_xlarge_sort_8131_da.html

Link til indlæg
Del på andre sites

Man kan få en ny sele til omkring en 100-las på eBay... jeg kan godt tage et kig for dig, hvis du er interesseret?

 

det tror jeg ikke du behøver jeg prøver af kigge i bony en dag ved lejliighed di er let dyre men det gør ikke så meget.

 

mange tak for dit tilbud både det med selen og ebay det var super

søt af dig:-D:-D.

Link til indlæg
Del på andre sites

tsk tsk, sonja du er VILDT underernæret...get a guy :roll:

 

 

GD hvis du er frisk på at prøve en sele, du kan jo tænke over det, har jeg denne her liggende som jeg ikek bruger mere, på cujo var den lidt for stor, så vil tror den passer tulle, den skal ikke ksote dig noget.

Så tænk over det :-) vil jo ikke presse dig til noget.

http://loppetjansen.dk/hund/gaa_turen/seler/seler_i_stof_nylon/buster_hrefleks_sele_xlarge_sort_8131_da.html

 

ville du så senne den eller vordan jeg kan ikke lige komme og hente den

ps vilken fave er den er den magen til den på det lille belde på linket

bare større.??:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

ville du så senne den eller vordan jeg kan ikke lige komme og hente den

ps vilken fave er den er den magen til den på det lille belde på linket

bare større.??:-)

ja den er magen til og størrelsen står i teksten :-)

det er ikke en sele jeg vilel anbefale til permanent brug, men den kan give et godt fingerpeg om hvordan dig tulle vilel få det med en sele.

ja så sender jeg den.

 

Omkring Bugen (måles lidt bag bagbenen alt efter hvor stor brystkasse hunden har) 72-100 cm Front målet 56-90cm

 

 

Link til indlæg
Del på andre sites

ja den er magen til og størrelsen står i teksten :-)

det er ikke en sele jeg vilel anbefale til permanent brug, men den kan give et godt fingerpeg om hvordan dig tulle vilel få det med en sele.

ja så sender jeg den.

 

Omkring Bugen (måles lidt bag bagbenen alt efter hvor stor brystkasse hunden har) 72-100 cm Front målet 56-90cm

 

 

eller forbenene? :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har jeg ikke nærlæst hele tråden, så det er muligt at andre har nævnt det, men når hunde har fokus på andre hunde er det en god idè at undgå at påføre hunden ubehag (f.eks. vha kvæler). Hunde knytter jo det de er opmærksomme på med det de oplever/ føler og hvis de er opmærksomme på en hund og oplever et ubehag samtidig, ved f.eks. at få blokkeret lufttilførslen, så er der meget stor sandsynlighed for at hunden vil overføre ubehaget til den anden hund. Altså at den tror det er den anden hund der er årsag til ubehaget.

 

På den anden side kan jeg godt forstå at Grand Dane er usikker på om han kan holde Tulle. Er der nogen der har anbefalet en gentle leader, for ellers vil jeg da. Har man sådan en på, kan man holde en vred bullmastiff med en lillefinger (personlige erfaringer :mrgreen:). Han var ikke god sammen med andre hanhunde og havde en løshængende gentle leader om halsen som man lige satte om næsen på ham når der kom andre hunde (så det behøver ikke være noget man har på hunden hele tiden).

Link til indlæg
Del på andre sites

ja den er magen til og størrelsen står i teksten :-)

det er ikke en sele jeg vilel anbefale til permanent brug, men den kan give et godt fingerpeg om hvordan dig tulle vilel få det med en sele.

ja så sender jeg den.

 

Omkring Bugen (måles lidt bag bagbenen alt efter hvor stor brystkasse hunden har) 72-100 cm Front målet 56-90cm

 

 

 

VENT LIGE når det så nu sker af tulle får set sig ond på

en anden hund har jeg så en jordisk sjanse for af holle hinne tilbage

?.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har jeg ikke nærlæst hele tråden, så det er muligt at andre har nævnt det, men når hunde har fokus på andre hunde er det en god idè at undgå at påføre hunden ubehag (f.eks. vha kvæler). Hunde knytter jo det de er opmærksomme på med det de oplever/ føler og hvis de er opmærksomme på en hund og oplever et ubehag samtidig, ved f.eks. at få blokkeret lufttilførslen, så er der meget stor sandsynlighed for at hunden vil overføre ubehaget til den anden hund. Altså at den tror det er den anden hund der er årsag til ubehaget.

 

På den anden side kan jeg godt forstå at Grand Dane er usikker på om han kan holde Tulle. Er der nogen der har anbefalet en gentle leader, for ellers vil jeg da. Har man sådan en på, kan man holde en vred bullmastiff med en lillefinger (personlige erfaringer :mrgreen:). Han var ikke god sammen med andre hanhunde og havde en løshængende gentle leader om halsen som man lige satte om næsen på ham når der kom andre hunde (så det behøver ikke være noget man har på hunden hele tiden).

 

det havet jeg faktisk ikke tengt på men jeg kan saktens se af en sele

jo faktis gir hunden en inorm trek styrke tulle vejer jo faktisk det samme som mig:???:.

Link til indlæg
Del på andre sites

VENT LIGEnår det så nu sker af tulle får set sig ond på

en anden hund har jeg så en jordisk sjanse for af holle hinne tilbage

?.

 

Den opdrætter som jeg skal have (berner sennen-) hvalp fra, anbefaler seler af flere grunde. Én af grundene er, at det, trods hvad man forestiller sig, er lettere at holde hunden, når den er i sele. Én anden grund er, at halsbåndets trykken mod halsen/struben faktisk påvirker hunden :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Den opdrætter som jeg skal have (berner sennen-) hvalp fra, anbefaler seler af flere grunde. Én af grundene er, at det, trods hvad man forestiller sig, er lettere at holde hunden, når den er i sele. Én anden grund er, at halsbåndets trykken mod halsen/struben faktisk påvirker hunden :-)

 

det er muligt det ikke er godt for tulle men jeg vil til en ver tid

have styr på min hund uanset vad, det dur ikke af hunden har

muligheden for af treke med sådan en inorm styrke.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...