Hop til indhold

kvæler halsbånd ??.


GRAND DANE
 Share

Recommended Posts

det er muligt det ikke er godt for tulle men jeg vil til en ver tid

have styr på min hund uanset vad, det dur ikke af hunden har

muligheden for af treke med sådan en inorm styrke.

 

Berner sennenhunden har netop også en enorm styrke og er faktisk avlet til at trække - alligevel er det bedre at proppe en sele på berneren end et halsbånd, bl.a. fordi det påvirker hunden psykisk med halsbåndets trykken mod struben og fordi hunden netop bliver lettere at holde :-)

 

Og hun har 13 berner sennenhunde + 6 tornjakker så tror nok hun har erfaring på det punkt :lol: Hun går altid med sele, når hun lufter hundene :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 98
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Berner sennenhunden har netop også en enorm styrke og er faktisk avlet til at trække - alligevel er det bedre at proppe en sele på berneren end et halsbånd, bl.a. fordi det påvirker hunden psykisk med halsbåndets trykken mod struben og fordi hunden netop bliver lettere at holde :-)

 

Og hun har 13 berner sennenhunde + 6 tornjakker så tror nok hun har erfaring på det punkt :lol: Hun går altid med sele, når hun lufter hundene :-D

 

jeg syns det kunne være praktisk med en sele når vi tar med offentlig

transport da det ville blive nemmere af håndtere hinne.:-)

 

uanset vormeget erfaring din kennel har kan jeg se på det belled som er lagt ud af den sele som jeg har fået tilbut er remne foran er flade og dekker en stor overflade af hunden vilket betyder af når tulle vil treke

kan hun legge vegten på di brede remme og det giver en stor trek styrge,

 

hun har meget svere ved af treke i et halsbånd da det har en meget mindre overflade af lekke vekt på det føles mere volsomt for hinne.

Link til indlæg
Del på andre sites

ja den er magen til og størrelsen står i teksten :-)

det er ikke en sele jeg vilel anbefale til permanent brug, men den kan give et godt fingerpeg om hvordan dig tulle vilel få det med en sele.

ja så sender jeg den.

 

Omkring Bugen (måles lidt bag bagbenen alt efter hvor stor brystkasse hunden har) 72-100 cm Front målet 56-90cm

 

 

 

skal du ikke bruge en post afdresse af senne den til.?:mrgreen:

eller vordan har du fundet min adresse??:

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg syns det kunne være praktisk med en sele når vi tar med offentlig

transport da det ville blive nemmere af håndtere hinne.:-)

 

uanset vormeget erfaring din kennel har kan jeg se på det belled som er lagt ud af den sele som jeg har fået tilbut er remne foran er flade og dekker en stor overflade af hunden vilket betyder af når tulle vil treke

kan hun legge vegten på di brede remme og det giver en stor trek styrge,

 

hun har meget svere ved af treke i et halsbånd da det har en meget mindre overflade af lekke vekt på det føles mere volsomt for hinne.

 

Jeg svarede skam også bare på dit spørgsmål - noget jeg egentlig også selv har erfaret med Naja. Hun er også nemmere at holde, når hun er i en sele - som er en bred sele, den er bygget til hetz-arbejde. Og hun vil også bare frem, hun spurter ud i linen i starten af turen, fordi hun simpelthen har så meget krudt. Hun er lettere at holde i selen, det er sådan én her: http://www.kenjan.dk/default.asp?ID=5&show=vare&vareid=7118&varenr=02-1300-260&varegrp=1300&page=2&name=vareliste

 

Og den sele opdrætteren viste var også bred, både nedenom brystet og op om skuldene :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

det havet jeg faktisk ikke tengt på men jeg kan saktens se af en sele

jo faktis gir hunden en inorm trek styrke tulle vejer jo faktisk det samme som mig:???:.

 

Det er så ikke min erfaring at hunden trækker mere i en sele end i et halsbånd. Synes bare at det kunne være en god idè med en gentle leader, hvis du er usikker på om du kan holde Tulle. Kender du sådan èn?.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg svarede skam også bare på dit spørgsmål - noget jeg egentlig også selv har erfaret med Naja. Hun er også nemmere at holde, når hun er i en sele - som er en bred sele, den er bygget til hetz-arbejde. Og hun vil også bare frem, hun spurter ud i linen i starten af turen, fordi hun simpelthen har så meget krudt. Hun er lettere at holde i selen, det er sådan én her: http://www.kenjan.dk/default.asp?ID=5&show=vare&vareid=7118&varenr=02-1300-260&varegrp=1300&page=2&name=vareliste

 

Og den sele opdrætteren viste var også bred, både nedenom brystet og op om skuldene :-)

 

 

hø ja det er jo rektigt nog,,, hmm det må jo så være lavet på

en måde som er sver af gennemskue på belder.:hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

nej jeg kenner faktisk ikke noget til seler.

 

En gentle leader er ikke en sele, men en grime der sidder omkring hundens nakke og snude. Den virker som på en hest (den ville man jo heller ikke give halsbånd på fordi den så bliver svær at holde). Det er noget man skal vænne hunden til at gå rundt med og andre mennesker kan godt tro at det er en mundkurv. Til gengæld vil du ikke have problemer med at holde Tulle tilbage med sådan en tingest på.

Link til indlæg
Del på andre sites

Da jeg fik Cleo, syntes jeg, at det der sele-haløj var et opreklameret modefænomen og startede ud med halsbånd:5up:

 

Efter en uge steg nysgerrigheden og jeg fik købt en sele, for at prøve - jeg fatter ikke at jeg/hun kunne holde halsbånd ud:blink: Hun hverken stor eller trækker, men hvor er det bare lækkert at gå med hende:5up::5up:

 

Kampen er nu at få overtalt min far til at give hans sheltie sele på. Han har altid på 4 hhunde brugt halsbånd.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bruger det at jeg lærer hunden at hvis jeg klapper på venstre lår så går den på plads med hovedet ud for mit knæ. Det er noget der tager en 2-3 uger at lære dem og så er man fri for en hund der trækker eller løber uden at få at vide den er fri. Nu har jeg gjort det med hunde igennem 45 år. Så jeg tror nok det virker

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen
Jeg bruger det at jeg lærer hunden at hvis jeg klapper på venstre lår så går den på plads med hovedet ud for mit knæ. Det er noget der tager en 2-3 uger at lære dem og så er man fri for en hund der trækker eller løber uden at få at vide den er fri. Nu har jeg gjort det med hunde igennem 45 år. Så jeg tror nok det virker

Hvordan træner du det?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bruger samme trick med min hund og har også gjort det med de andre hunde jeg har haft.

jeg har trænet det ved at han først har lært at gå på plads, derefter har jeg lært ham at forbinde min klap på venstra lår med at komme på plads, altså når jeg har sagt på plads har jeg samtidig klappet på låret. det virker:-D

Det er lige som hvis du lærer din hund at side med håndtegn eller lægge sig. der skal hunden også forbinde handlingen med et håndtegn.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bruger det at jeg lærer hunden at hvis jeg klapper på venstre lår så går den på plads med hovedet ud for mit knæ. Det er noget der tager en 2-3 uger at lære dem og så er man fri for en hund der trækker eller løber uden at få at vide den er fri. Nu har jeg gjort det med hunde igennem 45 år. Så jeg tror nok det virker

 

jeg syns træning er godt og det er en apselut nødvendighed men

når nu lukummet brander og tulle ser nået som er vilt spene

så glem alt det trænig! så skal der fygiske midler til af en slags

sådan er det i mit hundehold.

 

en hund er kon under ejerens fuldekontrol til han/hun ikke er det mer.

 

det er og bliver dyr med instengter som aldrig vil forsvinde helt

(ivertfald ikke i min tid.)

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg syns træning er godt og det er en apselut nødvendighed men

når nu lukummet brander og tulle ser nået som er vilt spene

så glem alt det trænig! så skal der fygiske midler til af en slags

sådan er det i mit hundehold.

 

en hund er kon under ejerens fuldekontrol til han/hun ikke er det mer.

 

det er og bliver dyr med instengter som aldrig vil forsvinde helt

(ivertfald ikke i min tid.)

 

Og i det situationer er det netop godt at have hende i sele i stedet for i halsbånd, så hun ikke skader nakkehvirvlerne. :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bruger det at jeg lærer hunden at hvis jeg klapper på venstre lår så går den på plads med hovedet ud for mit knæ. Det er noget der tager en 2-3 uger at lære dem og så er man fri for en hund der trækker eller løber uden at få at vide den er fri. Nu har jeg gjort det med hunde igennem 45 år. Så jeg tror nok det virker

det har intet med det her at gøre jo? vi ved godt du er dygtig ect. men du kunne lige så godt have skrevet at citron smager godt på torskerogn...

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg kunne godt finne på af købe en sele men den skulle så osse

kon bruges til specjelle lejligheder vor det kreves ekstra kontrol over hunden.

 

En hund kan trække meget bedre med et halsbånd på, end med en sele. Giv det et forsøg, for jeg er sikker på du vil blive overrasket! :-)

 

Jeg ejer også en labrador, som har fået ødelagt noget (kan ikk huske hvad det hedder) i halsen, pga kvæler. Det har resulteret i, at nu kan vi ikke engang bare lige holde ham hurtigt i hans almindelige halsbånd. Han begynder at hoste meget anstrengt, og laver bræk"træk"... Og det er synd for ham!! :megaked: Og meget hårdt at se på, som ejer....

 

Prøv den sele og bliv overrasket! :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

En hund kan trække meget bedre med et halsbånd på, end med en sele. Giv det et forsøg, for jeg er sikker på du vil blive overrasket! :-)

 

Jeg ejer også en labrador, som har fået ødelagt noget (kan ikk huske hvad det hedder) i halsen, pga kvæler. Det har resulteret i, at nu kan vi ikke engang bare lige holde ham hurtigt i hans almindelige halsbånd. Han begynder at hoste meget anstrengt, og laver bræk"træk"... Og det er synd for ham!! :megaked: Og meget hårdt at se på, som ejer....

 

Prøv den sele og bliv overrasket! :blink:

 

jaja skal nog, men det kan alsår ikke blive før på mandag.:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...