Hop til indhold

Min lille Freya er blevet syg..


Gæst Sine
 Share

Recommended Posts

... Pyha det har været hårdt..

 

Torsdag da jeg kom hjem fra arbejde havde hun knavet i (og spredt over hele stuegulvet) et stykke forkullet brænde, hun hostede lidt, men ellers var hun ved godt humør og spiste og drak og havde normale "toilet"besøg.

 

Fredag morgen var der ikke noget at mærke på hende, det eneste var at hun ikke gjorde andet end at tisse på morgen turen.

 

Da jeg kom hjem fredag fra arbejde, var hun glad, vi legede og hun fik et halvt griseøre som hun guffede i sig, men pludselig vendte det sig.

 

Hun blev hel stiv i kroppen, hostede, gemte sig når jeg prøvede at nærme mig hende, ville ikke spise (ikke engang en lille klump leverpostej) ikke drikke, stod bare hel stiv og så mega ked ud af det og så så så træt.

 

Pludselig kastede hun op, og så blev hun endnu mere træt, hun lagde sig, og lå bare og rystede hel vildt, som når de drømmer, bare hele tiden..

 

FUCK, jeg var bange, jeg ringede til dyre-skadestuen og de sagde at det ikke lød farligt????? men at jeg alligevel skulle komme på besøg.

 

Vi skyndte os at køre til Valby, og da vi kom ind på skadestuen livede hun op igen, som om ingenting var galt?! Men det var spil for galleriet:cry:

 

Det lille pus havde høj feber og støj på lungerne.. Hun fik antibiotika og vi skal tage afføringsprøver i 3 dage, det kan enten være lungeorm eller kennelhoste, normalt har man ikke feber ved kennelhoste, men han troede at det nu var det alligevel..

 

Hold da op hvor har jeg aldrig været mere bange, så bange for at vi skulle miste hende..

 

Da vi kom hjem sov hun bare, lørdag livede hun op igen, vækkede mig kl. 5 og ville gerne have mad, og ville også gerne lege, men blev meget hurtig træt og sov mere end hun plejer om dagen, hun har haft kun haft et "toilet besøg", men spiser med glæde igen:-).. Og drikker også!!

 

Men det er ikke sjovt at ens lille pus er syg, ej hvor føler man sig hjælpeløs, ligepludselig er alt andet lige gyldigt!! Bare man kunne spørge hvad man kunne gøre for hende og hun kunne svare..

 

Nu tager jeg til egen dyrlæge tirsdag når de åbner og så håber jeg bare at hun ikke har fået lungeorm!!

 

Indtil da skal hun bare nusses om, hold da op hun skal mærke hun er vores lille guldklump!!:ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var godt I tog til dyrlægen med det samme! Stakkels lille pige - krydser poter for at hun ikke fejler noget alvorligt!

 

Hun kan evt. have haft ondt i maven af det stykke brænde hun har gnavet i. Aske og forkullet træ er, så vidt jeg husker, ret stærkt basisk, så det har svaret til at spise et stykke sæbe.

Link til indlæg
Del på andre sites

:megaked::megaked::megaked::megaked::megaked:

 

Freya er på operations bordet i skrivende stund.

 

Hun var egentlig begyndt at få det bedre, men jeg syntes hun virkede ked af det og nogle gange lidt aggresiv, så ville ikke tage nogen chancer og kørte til dyrlægen i morges.

 

Når han trykkede hende på maven blev hun meget utilpas:confused:

 

Han ville beholde hende til røngten, hun blev bedøvet, og fald helt sammen i armene på mig, hun kunne slet ikke forstå hvorfor benene ikke længere kunne holde hende.

 

Puha det var svært at køre derfra.

 

kl. 11 ringede dyrlægen han havde fundet et fremmedlegme i hendes mave/tarm og han var nød til at operere.

 

kl. 14 ringede sygeplejesken at de var i gang med operationen og det gik godt.

 

Nu venter jeg bare på at de ringer og fortæller at hun er vågnet op fra nakosen.

 

Jeg savner mit lille pus og kan ikke samle mig om andet end hvornår den mobil ringen igen, det bliver så underligt at skulle hjem i aften og hun ikke er der... Glæder mig til at hente hende hjem i morgen og krydser fingre for at hun klarer narkosen:megaked::megaked::megaked::megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

:megaked::megaked::megaked::megaked::megaked:

 

Freya er på operations bordet i skrivende stund.

 

Hun var egentlig begyndt at få det bedre, men jeg syntes hun virkede ked af det og nogle gange lidt aggresiv, så ville ikke tage nogen chancer og kørte til dyrlægen i morges.

 

Når han trykkede hende på maven blev hun meget utilpas:confused:

 

Han ville beholde hende til røngten, hun blev bedøvet, og fald helt sammen i armene på mig, hun kunne slet ikke forstå hvorfor benene ikke længere kunne holde hende.

 

Puha det var svært at køre derfra.

 

kl. 11 ringede dyrlægen han havde fundet et fremmedlegme i hendes mave/tarm og han var nød til at operere.

 

kl. 14 ringede sygeplejesken at de var i gang med operationen og det gik godt.

 

Nu venter jeg bare på at de ringer og fortæller at hun er vågnet op fra nakosen.

 

Jeg savner mit lille pus og kan ikke samle mig om andet end hvornår den mobil ringen igen, det bliver så underligt at skulle hjem i aften og hun ikke er der... Glæder mig til at hente hende hjem i morgen og krydser fingre for at hun klarer narkosen:megaked::megaked::megaked::megaked:

 

:ae: :ae:

 

Godt du kom afsted med hende :ae:

 

Hun skal nok blive frisk igen :ae: :x::x:

Link til indlæg
Del på andre sites

Sikke dog en grim forskrækkelse :megaked: :ae:

 

Da min venindes ene hund var hvalp, fik han slugt en stykke tennisbold som fik sat sig fast og lukket for passagen mellem mave og tarme. Han kastede voldsomt op og havde tydeligt ondt. Han blev kørt til dyrlæge, men de blev kastet rundt mellem forskellige klinikker (det var søndag og i Sverige og der er langt mellem de forskellige steder) så han nåede at blive voldsomt dehydreret inden det blev diagnosticeret at der sad et fremmedlegeme og han kom på operationsbordet.

Dette er selvfølgelig en succeshistorie, ellers havde jeg ikke skrevet den, så han er i dag lige så frisk og flabet som han var inden han fik slugt tennisbolden og sådan går det selvfølgelig også med Freya :ae:

Rigtig god bedring med hende :x: :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for alle jeres tanker, det er dejligt at man kan komme af med lidt her, hvor andre forstår, hvor meget sådan en lille tøs betyder for en.

 

Hun har klaret operationen fint og er ved at vågne op fra narkosen.

 

Jeg høre ikke mere fra dyrlægen medmindre noget går galt.

 

Jeg skal ringe i morgen kl. 10 og skal nok hente hende ved 12 tiden.

 

Jeg savner hende:ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for alle jeres tanker, det er dejligt at man kan komme af med lidt her, hvor andre forstår, hvor meget sådan en lille tøs betyder for en.

 

Hun har klaret operationen fint og er ved at vågne op fra narkosen.

 

Jeg høre ikke mere fra dyrlægen medmindre noget går galt.

 

Jeg skal ringe i morgen kl. 10 og skal nok hente hende ved 12 tiden.

 

Jeg savner hende:ae:

 

Dejligt at det er gået godt :klap2: Tak for update. Vi kryser for at du ikke hører mere fra Doktor Dyr i dag så :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst jeanett25

Hej Sine

 

Jeg krydser fingre for dig! Der er intet som og se sin lille hund have ondt, når man ikke aner hvad de fejler. Godt du reagerede som du gjorde. Du er en GOD hundemor :-D:5up:

 

Gik endelig lyd når Freya er helt frisk igen. :ae:

 

Trøste kram fra Mig og Emil

Link til indlæg
Del på andre sites

UPDATE!!!

 

Så fik jeg Freya hjem i dag..

 

Vi hylede om kap i bilen hjem, ved ikke hvem af os der var mest glad for at være sammen igen :-D

 

Hun er glad og har det godt, hun er træt og vil gerne rode i hendes 15 cm lange ar, men ved godt at hun ikke må. Jeg kan mærke på hende at hun har fået god behandling hos dyrlægen, men at hun bedst kan lide at være hos mig.

 

Hun følger mig over alt, men jeg går ikke fra hende, ligenu sidder jeg musse stille i sofaen, så hun kan falde til ro og få sig en lur, bare jeg rykker mig 3 cm er hun på vagt, så nu bliver jeg her, til hun ved at jeg ikke går fra hende.

 

Tak for al støtte:vinken:, det var en hård dag i går, men nu er jeg bare lykkelig for at have fået hende hjem igen.:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan ikke rigtig se hvad det er.

 

Det er et stykke brunt gummi på ca. 2,5 x 5 cm, det havde sat sig fast mellem tarm og mave.

 

Jeg tror ikke det er noget hun har fundet herhjemme, det er bare mega uheldigt.

 

Nåe ja og det kostede 13.000, men det var fordi jeg ville have en special narkose for gigant hunde, på trods af hun "kun" vejer 32 kg, skulle hun havde den narkose man bruger til giganterne, og den koster jo lige lidt ekstra, så godt man har forsikring:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst jeanett25

Iihh hvor er det dejligt du har fået hende hjem igen!

 

Min største frygt er også bare sådan noget de spiser, som de ikke burde spise!

 

Jeg så på Animal Planet en GD der havde spist rottegift, og døde af det trods behandling, dog sent. Det var meget meget tragisk! :megaked:

 

Og det var dagen efter vi havde fået Emil hjem - spørg om jeg havde øjnene med i alt han snuste det! Suk suk, men det er altså så svært og styre alt hvad de små kræ kommer i munden.

 

Rigtig god bedring til hende den smukke! :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er vildt irriterende at man sådan passer på, og så sker der alligevel noget dumt.

 

 

Men dejligt det kunne "laves om" og at hun er hjemme igen :-D

Og puha hvor en regning :shock: dejligt med de forsikringer :blink:

 

 

 

 

 

 

(aslans bror overlede kun ved hjælp af opdrætter, da de blev født, den vejede for lidt og igennem alle 8 uger fik den "special" behandling. Den døde så lige før sin 1 års fødselsdag, kvalt i pap. Og man siger jo ellers at man skal give hunden en papkasse som kurv det første stykke tid,for den er jo uskadelig og fordøjelig, men det sætter altså tankerne igen)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...