Hop til indhold

Hund mishandlet til døde i Albertslund


Gæst dyreven
 Share

Recommended Posts

Gæst dyreven

Ekstrabladet ....

 

skrev i går om en hund der var mishandlet til døde ved at den sidst blev hængt.

 

Der er i øjeblikket udlovet en dusør på samlet 56.000,- kr til den eller dem der hjælper med at fange denne ps.....

 

Vi er en nogle dyrevenner - som allerede har støttet op omkring så denne person kan anholdes hurtigst muigt for sin udåd.

 

Vi har startet en indsamling til opklaringen af "mordet" på hunden. Vi håber på denne måde at VI alle - kan medvirke til at andre "menenesker" af samme kaliber, vil tænke sig om 2 gange før de fremover påbegynder en mishandling af dyr i det hele taget.

Vi har selv indtil nu meddelt Ekstrabladet at vi giver et beløb på kr. 4.500,- kr. og at vi har startet en indsamling til dette formål alene

 

Med denne store dusør er der i min verden ingen tvivl om at han vil blive pågrebet meget hurtigt.

 

Måske kan denne forfærdelige forbrydelse også medvirke til at der kommer mere fokus på hvor nødvendigt et dyrepoliti er blevet de seneste år - især.

 

Vil du være med til at øge dusøren kan du indsætte et beløb, stort som småt på kontoen: 1671 - 0001149164 - som er oplyst til EB.

 

Læs mere på http://ekstrabladet.dk/112/article964284.ece - læs også artiklerne i går.

 

Mange hilsener

en tårevædet dyreelsker

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst dyreven
Det er et flot initiativ, det er en frygtelig sag!!

 

Hvem er ''vi'' ?

 

 

Undskyld :oops: vi er et par grækerejere og foreningen GH (græske hunde), som også har kontakt til nogle andre der støtter op omkring denne grufulde mishandling.

 

Det er dybt chokerende at opleve at de ting vi har kæmpet for skulle blive bedre i Grækenland - nu nærmer sig vores land også - det gør bare så ondt - for netop her i Danmark burde dyr bare være sikret en god tilværelse, men det bliver bare værre og værre.

 

I 2007 fik jeg overdraget en hund (dansk) som skulle aflives, da dens ejer var afgået ved døden.

Han havde fundet det lille kræ i en kontainer i en plasticpose - ja HER I DANMARK nærmere bestemt i Herlev. I dag lever den et kanont dejligt liv her i København.

 

Og jeg mener personligt at hvis VI ikke gør noget NU - så bliver det værre, desværre.

 

Men jeg er sikker på at hvis der hver gang samles penge ind, (som sagt mange bække små gør en stor å) - så tror jeg på at det vil give en stor virkning - for hvem kan modtså en så stor pose penge, hvis de ved noget.

 

Jeg tror ikke de vil være så trygge ved at gøre sådanne ting igen.

 

Dette behøves sikkert ikke så længe - for tror jeg på at det vil gøre en forskel til fordel for alle vores umælende dyr.

Andet ville være for grusomt.

 

Hilsen Lis

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Det er et flot initiativ, det er en frygtelig sag!!

 

Hvem er ''vi'' ?

 

 

Undskyld :oops: vi er et par grækerejere og foreningen GH (græske hunde), som også har kontakt til nogle andre der støtter op omkring denne grufulde mishandling.

 

Det er dybt chokerende at opleve at de ting vi har kæmpet for skulle blive bedre i Grækenland - nu nærmer sig vores land også - det gør bare så ondt - for netop her i Danmark burde dyr bare være sikret en god tilværelse, men det bliver bare værre og værre.

 

I 2007 fik jeg overdraget en hund (dansk) som skulle aflives, da dens ejer var afgået ved døden.

Han havde fundet det lille kræ i en kontainer i en plasticpose - ja HER I DANMARK nærmere bestemt i Herlev. I dag lever den et kanont dejligt liv her i København.

 

Og jeg mener personligt at hvis VI ikke gør noget NU - så bliver det værre, desværre.

 

Men jeg er sikker på at hvis der hver gang samles penge ind, (som sagt mange bække små gør en stor å) - så tror jeg på at det vil give en stor virkning - for hvem kan modtså en så stor pose penge, hvis de ved noget.

 

Jeg tror ikke de vil være så trygge ved at gøre sådanne ting igen.

 

Dette behøves sikkert ikke så længe - for tror jeg på at det vil gøre en forskel til fordel for alle vores umælende dyr.

Andet ville være for grusomt.

 

Hilsen Lis

 

Tak for uddybningen :D

 

Ja, det er godt at reagere, og mon ikke der er nogen der kender til det som gerne vil have nogle penge ?

 

Det er der i hvert fald mulighed for :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst dyreven
Hvor går pengene hen, hvis der ikke er nogen som kommer med oplysninger som fører til anholdelse af den skyldige?

 

Godt spørgsmål!. Forhåbentlig til andre sager hvor en dusør kan være med til at opklare en forbrydelse mod dyr.

 

Hej

 

Godt spørgsmål.

 

Nu er det sådan at de penge vi har doneret til denne sag, som nu er blevet 900, kr. større her til morgen i kraft af indsamlingen (der er flere på vej) vil blive brugt til lignende sager - for at få et middel til at de "monstre" bliver angivet hurtigst muligt.

 

Jeg mener stadigvæk at hvis der udloves en god dusør - så vil det (tror jeg) få nogen til at tænke sig om to gange før de udøver de rædsler mod dyr - som desværre er ved at blive hverdag også i Danmark :evil:

Så dusørerene ogsåp vil virke præventive sideløbende.

 

Vi vil naturligvis lade uvildige se på kontoen, så alle der yder et bidrag kan vide sig sikker på at hver en øre der doneres hertil bliver bugt til det formål de er givet til.

 

Jeg vil tilbyde at sende en mail til giverne så de ved at deres penge er modtaget og registreret til denne sag, eller andre sager hvis ikke de/den skyldige bliver fanget. Men jeg håber og tror at den vil lykkes.

 

Nu er jeg ny herinde, men er det ikke muligt at sende mail til hinanden ad denne vej? Hvis I ønsker at medvirke til dusøren så skrive en mail til mig, så vil jeg give tilbagemelding når pengene kan ses på kontoen.

 

Hilsen Lis

 

PS. Glemte lige at Ekstrabladet er informeret om at der er kommet endnu 900,- kr. Ligesom jeg spørger dem om de ikek vil være søde at holde gryden i kog - så fokus ikek forsvinder fra sagen.

 

Der kommer mere om en demonstration der er på bedding - for at gøre Lene Espersen opmærksom på at NU kræver VI altså et dyrepoliti - hellere i går en i morgen. For det kan ikek være rigtigt at dyr dagligt skal lide på forskellig vis i et oplyst land som Danmark.

 

Jeg personligt har svært ved at finde noget hjerte overhovedet hos vores Justitsminister, når hun kan blive ved at se til stilletiende :evil: :twisted:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst dyreven

Hej

 

Jeg kan med sorg oplyse om at den hund der er mishandlet til døde er Kira, som har været på debatsiderne her i Hunde-Forum.

 

Kira er en græsk hund!

 

Jeg ved ikke i skrivende stund om den er kommet hertil med nogle ejere som selv har den med fra Grækenland eller om den er kommet hertil via en af de 2 foreninger der hjemtager græske hunde. DFA eller GH, som jeg selv er en del af.

 

Hvis nogen kan hjælpe med at fortælle dens historie, vil jeg med tak tage mod disse oplysninger.

 

Jeg har har hængt i telefonen med Politiet i dag, så jeg kan ikke sige ret meget mere, før de vender tilbage i morgen med yderligere oplysninger.

 

Disse oplysninger gør naturligvis meget ondt, i og med at ingen dyr har fortjent dette endeligt, og slet ikke en hund som kommer fra ET helvede for så at ende i Danmark ligeså slemt som skæbnen ville have været i Grækenland.

 

I dyb fortvivlelse

Lis

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Der kommer mere om en demonstration der er på bedding - for at gøre Lene Espersen opmærksom på at NU kræver VI altså et dyrepoliti - hellere i går en i morgen. For det kan ikek være rigtigt at dyr dagligt skal lide på forskellig vis i et oplyst land som Danmark.

 

Jeg personligt har svært ved at finde noget hjerte overhovedet hos vores Justitsminister, når hun kan blive ved at se til stilletiende :evil: :twisted:

 

Ord kan ikke beskrive hvor forfærdelig denne sag er. Et eller andet sted sidder man jo og håber at det er ejeren selv der har gjort det, for at slippe for at tænke på hvad folks elskede kæledyr kan blive udsat for, hvis de løber ind i sådan en galning. :cry:

 

Thailo og jeg stiller gerne op til demonsration, så måske du vil være rar at meddele os herinde, de nærmere detaljer når de er på plads.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst dyreven

Hej Anne-Marie

 

Nej den tråd kendte jeg ikke til, så tak for oplysningen.

 

Og Misty - jeg kan fortælle nu at demonstrationen vil foregå lørdag den 26. januar hvor vi mødes på Rådhuspladsen.

 

Jeg skol nok orientere herinde om hvordan det skal foregå osv. Ligeså snart alt er på plads.

 

Der vil komme hundejere fra både Jylland og Fyn - og det er netop blevet en lørdag for at så mange som muligt kan deltage, så det ikke bliver fiasko som den demonstration den 6. december - sikkert fordi mange arbejder.

 

Men jeg modtager stadigvæk gerne oplysninger om hunden Kira. jo flere oplysninger jo bedre, måske en bagatel vil føre til opklaringen.

 

 

Jeg kan fortælle at sagen på ingen måde er lagt på is (endnu) men kan hurtigt blive det, hvis politiet ingen nye oplysninger får fra nogen.

De søger vidner til sagen og mange er i gang med at opsøge folk i området, også os.

 

Mange hilsener Lis

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er det dejligt at I gør så stort et arbejde for at få fundet den eller dem som har gjort det!!! r46.gif

 

Jeg kan se inde på Ekstrabladet, at dusøren nu er oppe på 60.000,- Det må da få nogen ud af skabet, hvis der altså er nogen som ved hvem det er... Man kan jo håbe på at idioten/idioterne har været så dumme (det er jo set før) at de har optaget det på mobilen og ikke kan lade være med at "blære" sig (som om det er noget at blære sig af, men er man så syg i hovedet at man kan gøre sådan noget, så er man sgu nok også så syg at man er stolt af det). Jeg krydser fingre for at man finder ud af hvem det er, sådan nogle mennesker kan vi sgu ikke have gående rundt! b346.gif

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst dyreven

Selvom der ER sat besked ind på det forum - vil jeg lige sikre mig at I har set den. Jeg har jo lovet at I ville få nærmere besked så jeg må hellere opfylde mit løfte,

 

En enkelt hundeejer startede denne demonstration som i dag er bakket op af utallige Jeg håber meget på at hendes iniiavtiv vil blive det der kan ændre noget i Danmark.

Så har Kira ikke levet sit stakkels liv forgæves.

 

Her kommer det der er sendt ud til alt vi har kunnet tænke på for vi har virkeligt været mange i gang dennegang.

Derfor mød op og se om I kan brugenedenstående til at informere endnu flere.

********************

Her er det der er mangfoldiggjort sender du det også videre så bliver endnu mere kendt.

Kære alle der betragter alle dyr som levende væsener!

 

Efter den ulykkelige hændelse med hunden Kira i Albertslund, som blev mishandlet på det frygteligste, er vi flere, som har fået nok. Vi har derfor sammen fået arrangeret en demonstration.

Vi håber at alle, uanset hvilke dyr vi holder af eller hvilke meninger vi ellers har om hinanden, vil støtte op om demonstrationen.

Det er vigtigt at vi markerer os nu, så grusomhederne ikke kan få lov til at fortsætte.

Læs derfor nedenståenden!!!

 

DEMONSTRATION LØRDAG D. 26 JANUAR 2008.

 

For en strammere dyrelov, samt et dyrepoliti NU!!

 

Vi mødes på Rådhuspladsen kl. 14.00 og går kl. 14.30 samlet ad ruten: Vester Voldgade - Stormgade, og Vindebro til pladsen på Christiansborg, hvor vi forventer at være kl. 15.00

Demonstrationen slutter kl. 17.00

 

Læs mere på http://www.graeskehunde.dk under sidste nyheder. Se også det der er skrevet d. 15 januar længere nede.

og på: http://www.gadehunde.dk

 

Vi mødes talstærkt på næste lørdag - det er et løfte.

 

På vegne af "alle dyrevenner i Danmark" Ps. send denne meddelse ud til alle de dyrevenner DU kender og bed dem om at gøre det samme, for nu skal vi f... vise vores dyerelskende Justitsminister at nu VIL VI ikke længere finde os i at dyr der misrøgtes KUN betragtes som hærværk, så som en ødelagt rude eller lignende.!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...