Hop til indhold

hunden fra Albertslund !! I dyb sorg. det var Kira :'(


Gæst Winkybly
 Share

Recommended Posts

For Kira HAVDE en adfærdspsykolog som hun kom til nogle gange om ugen.

Og hun har været længe i Danmark. Min kusine havde ihvertfald haft hende 1 års tid. og havde haft dansk ejer før det.

Kira var en utrolig dejlig hund. hun havde nogle problemer med adfærden pga alle de tæsk hun havde fået fra den tidligere ejer. Og det var blevet meget bedre efter hun var kommet til adfærdpsykolog.

 

Jeg peger ikke fingre af ham. For som sagt så længe min kusine siger 100% god for ham, så gør jeg også. Men har for pokker da vel lov til at synes det er uansvarligt ikke at efterlyse hende.

Mener, hun løb altså kl 6 onsdag morgen. Men han fandt først ud af hun var død søndag. Det er 4 dage. Var min hund (hvis jeg havde en) ikke kommet hjem eller ikke kunne finde den efter bare 1 dag, så var jeg da gået til politiet eller sat flyers overalt i kvarteret med det samme. [/color]

 

 

Uha... Nu KAN man jo ikke altid stole på, hvad der står i avisen... Og man er uskyldig til det modsatte er bevist...................

 

http://ekstrabladet.dk/112/article966801.ece

 

Men MON ikke det ender med at han tilstår. Spørgsmålet er hvorfor han har gjort det..........?

Var Kira så vanskelig at hun var for meget for en 19 årig ung mand?? Hvem fandt dog på, at så ung en mand skulle have ansvaret for en lille miljøskadet tæve?

 

Undskyld, Winkybly, men jeg synes det ligner noget med temmelig unge mennesker, der af en idealistisk forening er blevet presset til at påtage sig noget, som de inderst inde vidste, at de ikke magtede...

 

Hvis der skal lægges et hovedansvar, så må det ligge hos "Græske hunde".

Ikke nødvendigvis hos din kusines veninde eller hendes bror? som måske er blevet revet med af en idealistisk bølge til at påtage sig mere end de kunne klare.

 

Man kan også se på græske hundes hjemmeside, at de godtnok nævner hundemordet i Albertslund, men de fortæller ikke med et ord, at det er en af deres egne hunde, det drejer sig om.

 

http://www.graeskehunde.dk/

 

Jeg har virkelig kvalme ved tanken om hvad der er foregået.

 

Winkybly, hvor gammel er din kusines veninde egentlig?

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 74
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst anja mosevangen

Jeg har sådan en underlig fornemmelse ang alt det her.

For hvorfor hænger man en/sin hund i et træ i en befærdet skov, hvis man ikke ønsker at det bliver opdaget. altså sådan logisk set så havde man vel gravet et stort hul og puttet den stakkels hund deri.

Så jeg synes godt nok der er nogle mystiske ting i den her sag som ikke rigtig er kommet frem.

 

For pokker det kan da ikke passe der ikke er nogen der ved noget i denne sag!!!!!

nogen tæt på ham xx som ved hvordan han var over for hunden i det daglige, der er da trods alt mange penge i dusør!!!!

det plejer da gerne at kune få folks mund til at glide. :(

 

Men ja som birgitta skriver så er man ikke skyldig eller uskyldig for det modsatte er bevist.

Men ja der er godt nok alt for mange ting der tyder på at han har en underlig form for humor eller er meget syg og trænger til at få hjælp til en anden indstilling på hvordan man behandler et levende væsen!

 

Det er sgu sørgeligt!!!!!!! :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst dyreven

Birgítta skriver:

 

Hvem fandt dog på, at så ung en mand skulle have ansvaret for en lille miljøskadet tæve?

 

Undskyld, Winkybly, men jeg synes det ligner noget med temmelig unge mennesker, der af en idealistisk forening er blevet presset til at påtage sig noget, som de inderst inde vidste, at de ikke magtede...

 

Hvis der skal lægges et hovedansvar, så må det ligge hos "Græske hunde".

Ikke nødvendigvis hos din kusines veninde eller hendes bror? som måske er blevet revet med af en idealistisk bølge til at påtage sig mere end de kunne klare.

 

Man kan også se på græske hundes hjemmeside, at de godtnok nævner hundemordet i Albertslund, men de fortæller ikke med et ord, at det er en af deres egne hunde, det drejer sig om.

 

1. Hvorfor skal hovedansvaret lægges på Græskehunde, sålænge det ikke vides om denne hund er fra den forening.

 

2. forventer du at der skrives med bogstaver med Lys og flammer på hjemmesiden, at det er en hund herfra, når dette IKKE kan påvises.

Det kunne de papirer der i mod, der blev skrevet, fulgte med hunden, de kunne have været med til at hjælpe med til at belyse, hvor denne hund kom fra, men de blev jo netop ikke lagt frem.

 

Korrekt chipmærket stammer fra Grækenland, men så længe ingen af ejerne har ladet den indregistrere i hunderegistret - så er det umuligt at finde ud af, Foreningen ved jo heller ikke hvem den forrige (første jer) er, så de kan finde ud af det ad den vej; vel?

 

Så jeg forstår IKKE at du kaster ansvaret på Græskehunde, uden noget som helst grundlag.

 

Jeg synes det er trist endnu en gang at erfare, at denne forening skal stå for skud for alskens sager, IGEN uden dokumentation :evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie

Den historie bliver værre og værre :cry:

 

19 år gammel er man ikke moden til at tage sådan en hund, hvor er denne såkaldte ''hundepsykolog'' uddannet?

 

Når man behandler den type hund skal det foregå hele tiden, og det lyder bestemt ikke til at denne person er uddannet nogle af de gode steder :cry:

 

En 19 årig ung mand kan ikke byde sådan en skadet hund den tryghed og kærlighed den behøver, ikke en hel normal ung mand i hvert fald.

 

Føj hvor er det sørgeligt, håber de finder nogle spor der kan fælde gerningsmanden og at han får en straf der står mål med forbrydelsen, det tyder på ren psykopati :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Birgítta skriver:

 

Hvem fandt dog på, at så ung en mand skulle have ansvaret for en lille miljøskadet tæve?

 

Undskyld, Winkybly, men jeg synes det ligner noget med temmelig unge mennesker, der af en idealistisk forening er blevet presset til at påtage sig noget, som de inderst inde vidste, at de ikke magtede...

 

Hvis der skal lægges et hovedansvar, så må det ligge hos "Græske hunde".

Ikke nødvendigvis hos din kusines veninde eller hendes bror? som måske er blevet revet med af en idealistisk bølge til at påtage sig mere end de kunne klare.

 

Man kan også se på græske hundes hjemmeside, at de godtnok nævner hundemordet i Albertslund, men de fortæller ikke med et ord, at det er en af deres egne hunde, det drejer sig om.

 

1. Hvorfor skal hovedansvaret lægges på Græskehunde, sålænge det ikke vides om denne hund er fra den forening.

 

2. forventer du at der skrives med bogstaver med Lys og flammer på hjemmesiden, at det er en hund herfra, når dette kan påvises.

Det kunne de papirer der blev skrevet, fulgte med hunden netop have have hjulpet med til at belyse, men de er jo netop ikke lagt frem.

 

Korrekt chipmærket stammer fra Grækenland, men så længe ingen af ejerne har ladet den indregistrere i hunderegistret - så er det umuligt at finde ud af, Foreningen ved jo heller ikke hvem den forrige (første jer) er, så de kan finde ud af det den vej; vel?

 

Så jeg forstår IKKE at du kaster ansvaret på Græskehunde, uden noget som helst grundlag.

 

Jeg synes det er trist endnu en gang at erfare, at denne forening skal stå for skud for alskens sager, IGEN uden dokumentation :evil:

 

Beklager, dyreven.. Jeg bygger mine oplysninger på min kommunikation med Winkybly, som foregiver at kende hundens forhold personligt. Enhver debat må tage udgangspunkt i hvad de enkelte debat-deltagere har af informationer. Og da jeg ikke har personlige informationer, så må jeg forholde mig til dels hvad der er blevet skrevet i avisartiklerne og dels hvad der er blevet skrevet her på siden om Kira.

 

Hvis du har oplysninger, der viser at winkybly taler usandt, så synes jeg da helt klart at du skal komme frem med dem.

Men bare at komme med ubegrundet tvivl om hvorvidt det en anden bruger oplyser er sandt eller usandt, det forstår jeg ikke rigtig meningen med...

 

Og derudover er jeg inderligt IMOD det meste af det store arbejde foreningen Græske hunde gør for at hente gadehunde til Danmark!!!

De skulle meget hellere koncentrere hele deres indsats om oplysning og synliggørelse af hundenes problemer i Grækenland. Hvis foreningen f.eks. kan forårsage en turist-boykot af Grækenland, SÅ tager jeg hatten af for dem! DET ville måske ændre på grækernes adfærd.

 

At Græskehunde på deres hjemmeside HELT undlader at berøre den kendsgerning at det var en græsk hund, det tyder altså på, at de ikke ret gerne vil have det frem i lyset... Uanset om det var en af deres hunde eller en privatadopteret hund..

Jeg har bare endnu sværere ved at forestille mig, at en privat familie gennemgår alt besværet med at finde ud af, hvordan man får alting i orden for at tage hunden med hjem til Danmark.. For derefter at kassere den...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst benedikte

Hej,

 

Vil gerne lige inden dette går helt afsporet gerne lige få noget på det rene.

Græske Hunde har et adresse kartotek med chipnumnre i på alle de hunde der er kommet hjem fra 2004, Kira er IKKE i dette kartotek, vi har fået hele hendes chipnummer af politiet.

Hvis Kira er en hund fra Græske Hunde, så er hun kommet hjem fra før 2004, da chipnumre ikke blev skrevet ind, og da GH bestod af 4 personer, ikke som nu nærmere 100 frivillige.

Hvad vi skulle have at skjule, og hvor det er relevant at Kira er græsk i forhold til det der er sket ved jeg ikke.

Og hvis man går ind i vores forum hvor sagen også er debatteret, så er det ikke på noget tidspunkt skjult at Kira er græsk.

Og vi har selvfølgelig prøvet at få fat på de folk i vores kartotek som har adopteret hvalpe i 2003 og 2004 for at se om nogen af dem har videregivet deres hund uden vi vidste det, netop for at finde ud af om Kira skulle være en af vores.

Så vi kan sagtens skrive på vores side at Kira er en græsk hund, men indtil videre har vi ikke fundet noget der beviser hun er en af vores.

Og forrige søndag var jeg til møde på Rødovre internatet, og der mødte jeg en græsk hund som var hjemtaget af en privat og videregivet til internatet, så det sker altså også.

Iøvrigt kender jeg en englænder som bor i Sverige, og Sasha tager faktisk også græske hunde til Danmark og finder hjem til dem, på hans vej til Sverige hver år.

Og for at afslutte, så er reglerne for at adoptere en hund igennem os nu strammet gevaldigt op, og man skal være minimum 25 år for overhovedet at komme i betragtning, så ingen af disse mennesker vi indtil har hørt har haft Kira, kunne været kommet i betragtning.

 

Mange Hilsner,

Benedikte

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst benedikte

Havde lige skrevet indlæg, og det forsvandt så igen.

Græske Hunde har et kartotek med ALLE chipnumre indført i, og Kiras chipnummer er ikke iblandt.

Er hun fra foreningen så er hun kommet hjem før 2004, og det tyder det heller ikke på hun er.

Og til den bemærkning om at det nok ikke er private der har taget hende hjem, så kan jeg sige at jeg var til møde på internatet i Rødovre forrige søndag hvor der sad en græsk hund, hjemtaget af en privat og indleveret på internatet.

Iøvrigt kender jeg en englænder der bor i Sverige, og som også redder gadehunde, og han har taget gadehunde fra Grækenland til Danmark og fundet hjem de sidste 8 år, på vej til Sverige, og der er sikkert også andre som ham.

De personer som indtil videre har været Kiras ejere kunne slet ikke været kommet i betragtning til at adoptere fra foreningen da man skal være minimum 25 år.

Og hvorfor det er relevant at en hund der er blevet kastet rundt og mishandlet på det groveste er græsk, det ved jeg ikke, det er en hund uanset nationalitet.

Iøvrigt har det stået på vores Forum igennem hele forløbet at Kira var græsk, så det er ikke nogen hemmelighed.

Det ville måske bare virke lidt som om at vores engagement i sagen var påvirket af det fact det var en græsk hund, og derfor har vi ikke skrevet på forsiden af vores hjemmeside " Forresten Kira er fra Grækenland".

 

Mange Hilsner,

Benedikte

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst dyreven
Birgítta skriver:

 

Beklager, dyreven.. Jeg bygger mine oplysninger på min kommunikation med Winkybly, som foregiver at kende hundens forhold personligt. Enhver debat må tage udgangspunkt i hvad de enkelte debat-deltagere har af informationer. Og da jeg ikke har personlige informationer, så må jeg forholde mig til dels hvad der er blevet skrevet i avisartiklerne og dels hvad der er blevet skrevet her på siden om Kira.

 

Hvis du har oplysninger, der viser at winkybly taler usandt, så synes jeg da helt klart at du skal komme frem med dem.

Men bare at komme med ubegrundet tvivl om hvorvidt det en anden bruger oplyser er sandt eller usandt, det forstår jeg ikke rigtig meningen med...

 

 

Jeg opgiver ...... denne sag handler ikke om Græskehunde, men om en likvidering af en hund, som viser sig at være græsk.

 

Som nævnt af Benedikte er det skrevet på græskehundes Forum, ligesom det er nævnt på utallige andre fora, bl.a hundegalleriet, hvor jeg selv skriver at det er en græsk hund, herinde har I jo vidst det siden november.

Dette, er også nævnt på EB's webside flre gange, og sidst men ikke mindst i vores egen lokalavis! AP i Albertslund.

 

Jeg har iøvrigt ikke skrevet noget nogen steder, at det er ejeren der er den skyldige, så stik lige piben ind.

 

Og hermed slutter jeg denne debat for mit vedkommde, for dit nivau nægter jeg at bevæge mig ned på.

Husk det drejer sig om at finde gerningsmanden der har begået denne udåd, intet andet.

 

 

PS. Har du iøvrigt læst alle de indlæg Winkybly har skrevet, om hvem hun tror det er?

 

Og hvad jeg har af informationer, kunne jeg ALDRIG drømme om at nævne herinde!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Winkybly

Nu bliver jeg gal!!!!!!!!!! Hvem siger at jeg lyder om at Kira er en græsk hund??? Jeg har sagt hun er en græsk hund ja.. og det VAR hund, men om hun kommer fra Græske Hunde, DET ved jeg ikke. hvor papirerne er DET ved jeg ikke.

 

Skal ALDRIG komme og sige jeg lyver, for det er det gør jeg ikke!

 

Undskyld, men bliver sq så gal når folk kun læse halve indlæg og beskylder andre for ting de ikke ved noget om,

 

Så er der nogle der er i tvivl om hvad jeg har sagt og ikke sagt og dem der tror jeg har løget om et eller andet. Hver sød at fortæl mig hvad det er så jeg kan forklare hvor kommunikationen er gået gal!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Nu bliver jeg gal!!!!!!!!!! Hvem siger at jeg lyder om at Kira er en græsk hund??? Jeg har sagt hun er en græsk hund ja.. og det VAR hund, men om hun kommer fra Græske Hunde, DET ved jeg ikke. hvor papirerne er DET ved jeg ikke.

 

Skal ALDRIG komme og sige jeg lyver, for det er det gør jeg ikke!

 

Undskyld, men bliver sq så gal når folk kun læse halve indlæg og beskylder andre for ting de ikke ved noget om,

 

Så er der nogle der er i tvivl om hvad jeg har sagt og ikke sagt og dem der tror jeg har løget om et eller andet. Hver sød at fortæl mig hvad det er så jeg kan forklare hvor kommunikationen er gået gal!

 

Jeg læser det heller ikke som om du har skrevet at Kira er fra Græske hunde i DK, der er flere der får hunde hertil, jeg bla at der er nogle tyskimporterede hunde også :)

 

Jeg synes ikke at der er nogen grund til at rakke ned påhverken den ene eller den anden, og da slet ikke dig :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Winkybly
Nu bliver jeg gal!!!!!!!!!! Hvem siger at jeg lyder om at Kira er en græsk hund??? Jeg har sagt hun er en græsk hund ja.. og det VAR hund, men om hun kommer fra Græske Hunde, DET ved jeg ikke. hvor papirerne er DET ved jeg ikke.

 

Skal ALDRIG komme og sige jeg lyver, for det er det gør jeg ikke!

 

Undskyld, men bliver sq så gal når folk kun læse halve indlæg og beskylder andre for ting de ikke ved noget om,

 

Så er der nogle der er i tvivl om hvad jeg har sagt og ikke sagt og dem der tror jeg har løget om et eller andet. Hver sød at fortæl mig hvad det er så jeg kan forklare hvor kommunikationen er gået gal!

 

Jeg læser det heller ikke som om du har skrevet at Kira er fra Græske hunde i DK, der er flere der får hunde hertil, jeg bla at der er nogle tyskimporterede hunde også :)

 

Jeg synes ikke at der er nogen grund til at rakke ned påhverken den ene eller den anden, og da slet ikke dig :D

 

Tak :-) Kan heller ikke lige se formålet med det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Winkybly
Hej Winkybly,

 

Mit indlæg var ikke rettet på dig, jeg tror ikke du lyver, det var rettet på Birgitta.

 

Mange Hilsner,

Benedikte

 

Nårh ok... Jeg forstod det bare som det var rettet mod mig. For jeg har på intet tidspunkt sagt at Kira kom fra Græske Hunde. Jeg har kontakt med en som TROR hun gør, men som du selv siger, så kom Kira til Danmark inden at græske chip numre blev registreret. Så netop af den grund har jeg ikke sagt noget om at hun kom fra Græske Hunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst benedikte

Hej W,

 

Det var så afgjort også det jeg først troede hun gjorde, altså at hun var kommet hjem som hvalp for 4 år siden, og så videregivet af sin første familie.

Og der er en mulig tævehvalp der kunne svare til beskrivelsen der kom hjm for 4 år siden, familien som adopterede hende er dog flyttet, derfor kan vi ikke bekræfte om de stadig har hende eller ej.

Og indtil de er fundet, eller indtil nogen kan give os nogle navne på hvem hun oprindeligt kommer fra, så er det mere eller mindre umuligt at finde ud af om det er en af vores eller ej.

Og fordi vi har haft en sort tævehvalp som kom hjem for 4 år siden, og som vi ikke har chipnummer på, så betyder det jo ikke det er Kira, sorte hunde er trods alt ret almindelige.

Og selv om jeg bliver ved med at sige til mig selv at det jo intet betyder hvor hun kom fra, det er tragisk under alle omstændigheder, så tror jeg ikke jeg får fred før jeg har fundet ud af om hun er en af vores eller ej.

Så hvis du kunne hjælpe mig, gerne på mail "[email protected]", så ville jeg meget gerne have navn på den som gav hende til din kusine, så kunne jeg hurtigt checke om det er det navn vi har på den person som adopterede en sort tævehvalp for 4 år siden.

 

Mange Hilsner,

Benedikte

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Winkybly,

 

Mit indlæg var ikke rettet på dig, jeg tror ikke du lyver, det var rettet på Birgitta.

 

Mange Hilsner,

Benedikte

 

 

Nåh, jeg lyver nu heller ikke. Men jeg tager udgangspunkt i hvad winkybly har skrevet... og hvad foreningen Græske Hunde UNDLADER at oplyse om på deres hjemmeside.

 

Det MÅ da være til at få fat i de papirer på Kira. Winkybly, kan du ikke snakke med din kusine om hvor de er henne?

Hverken du, jeg eller andre kan ønske andet end at finde ud af SANDHEDEN og få opklaret årsagen til det skete.

 

Og i dit allerførste indlæg skriver du netop, at der er "papirer og det hele" på Kira.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej W,

 

Det var så afgjort også det jeg først troede hun gjorde, altså at hun var kommet hjem som hvalp for 4 år siden, og så videregivet af sin første familie.

Og der er en mulig tævehvalp der kunne svare til beskrivelsen der kom hjm for 4 år siden, familien som adopterede hende er dog flyttet, derfor kan vi ikke bekræfte om de stadig har hende eller ej.

Og indtil de er fundet, eller indtil nogen kan give os nogle navne på hvem hun oprindeligt kommer fra, så er det mere eller mindre umuligt at finde ud af om det er en af vores eller ej.

Og fordi vi har haft en sort tævehvalp som kom hjem for 4 år siden, og som vi ikke har chipnummer på, så betyder det jo ikke det er Kira, sorte hunde er trods alt ret almindelige.

Og selv om jeg bliver ved med at sige til mig selv at det jo intet betyder hvor hun kom fra, det er tragisk under alle omstændigheder, så tror jeg ikke jeg får fred før jeg har fundet ud af om hun er en af vores eller ej.

Så hvis du kunne hjælpe mig, gerne på mail "[email protected]", så ville jeg meget gerne have navn på den som gav hende til din kusine, så kunne jeg hurtigt checke om det er det navn vi har på den person som adopterede en sort tævehvalp for 4 år siden.

 

Mange Hilsner,

Benedikte

 

Det KUNNE være en forklaring, at alle har troet at Kira var yngre end hun var. Hvis hun kun var 3 år, så ville hun jo være registreret i Græske hundes register hvis det var en af foreningens hunde.

Men der kan også være andre årsager.

 

Under alle omstændigheder må det være i ALLES interesse at finde ud af, hvordan det kunne gå så galt, -uanset om Kira kom til Danmark gennem græske gadehunde eller på anden måde.

 

Og netop fordi det virker så helt usandsynligt, at en familie først personligt "redder" en hund og derefter skiller sig af med den efter at have mishandlet den, --så synes jeg at foreningen Græske Hunde må være allermest interesserede i at få opklaret hvordan alting er foregået. BÅDE for måske at kunne afvise eventuelle mistanker, men så sandelig også for at undgå at det sker (igen?) at en af deres hunde ender under så ringe forhold..

 

Benedikte, findes der andre foreninger, der importerer græske hunde til private familier i Danmark?

Jeg synes nemlig, at jeg har mødt forbavsende mange hunde, som ejerne siger er "en græsk gadehund" i de seneste år... Og når jeg tænker tilbage, så er ejerne almindelige midaldrende turister, som jeg har svært ved at forestille mig selv har importeret hundene..

Hvor mange hunde importerer foreningen egentlig om året?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst benedikte

Hej Birgitta,

 

Næste gang du møder en hund, så spørg hvor de har fået den fra hvis det er en græker.

Og ja, der er 2 andre foreninger i Danmark, og der er en del private også.

Dette ved jeg med sikkerhed, da vi får opkald fra folk der gerne vil af med deres hund, de kontakter så os da den er græsk, men de har fået den af en privat der har haft den, eller flere med hjem.

Problemet er bare når folk for dem af en privat, og ikke af en af foreningerne, så er der sjældent nogen hjælp at hente når de alligevel ikke kan have den.

Jeg bor selv i Grækenland det halve af året, og der får jeg specielt i månederne juni, juli og august dagligt opkald fra folk der gerne vil have en hund med hjem, nogen for at beholde den, andre for at finde et hjem blandt familie og venner.

Har mødt Pia Kjærsgård i lufthavnen på Santorini med en græsk gadehund som hun havde fundet, den skulle hun også have med hjem, ikke for at beholde, men for at finde et hjem til den.

Så det er ikke så ualmindeligt som du tror, specielt ikke nu hvor flere danskere har huse på de græske øer, og derfor pludselig får problemerne tæt ind på livet.

GH formidler ca 200 hunde om året til Danmark og Tyskland.

Og jeg nok mere end nogen anden vil gerne have vished om det er "vores" hund eller ej, for er det den som det kunne være, så har jeg selv sendt hende hjem til Danmark, og derfor kan jeg ikke ryste det af mig at jeg må have vished.

Næste skridt er at ringe til alle dem jeg har printet ud fra Kraks der har det navn der svarer til den person der i sin tid adopterede den lille sorte tævehvalp.

Hvordan dette kan undgås ved jeg dog ikke, vi har lavet regler efterhånden der er så stramme at folk dagligt bliver sure over at blive afvist til adoption, men Kira sagen har bare bestyrket mig i at vi gør det rigtige.

Hellere en hund mindre hjem, end en hund for meget hvis det ikke er det rette hjem.

 

Mange Hilsner,

Benedikte

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Hej Birgitta,

 

Næste gang du møder en hund, så spørg hvor de har fået den fra hvis det er en græker.

Og ja, der er 2 andre foreninger i Danmark, og der er en del private også.

Dette ved jeg med sikkerhed, da vi får opkald fra folk der gerne vil af med deres hund, de kontakter så os da den er græsk, men de har fået den af en privat der har haft den, eller flere med hjem.

Problemet er bare når folk for dem af en privat, og ikke af en af foreningerne, så er der sjældent nogen hjælp at hente når de alligevel ikke kan have den.

Jeg bor selv i Grækenland det halve af året, og der får jeg specielt i månederne juni, juli og august dagligt opkald fra folk der gerne vil have en hund med hjem, nogen for at beholde den, andre for at finde et hjem blandt familie og venner.

Har mødt Pia Kjærsgård i lufthavnen på Santorini med en græsk gadehund som hun havde fundet, den skulle hun også have med hjem, ikke for at beholde, men for at finde et hjem til den.

Så det er ikke så ualmindeligt som du tror, specielt ikke nu hvor flere danskere har huse på de græske øer, og derfor pludselig får problemerne tæt ind på livet.

GH formidler ca 200 hunde om året til Danmark og Tyskland.

Og jeg nok mere end nogen anden vil gerne have vished om det er "vores" hund eller ej, for er det den som det kunne være, så har jeg selv sendt hende hjem til Danmark, og derfor kan jeg ikke ryste det af mig at jeg må have vished.

Næste skridt er at ringe til alle dem jeg har printet ud fra Kraks der har det navn der svarer til den person der i sin tid adopterede den lille sorte tævehvalp.

Hvordan dette kan undgås ved jeg dog ikke, vi har lavet regler efterhånden der er så stramme at folk dagligt bliver sure over at blive afvist til adoption, men Kira sagen har bare bestyrket mig i at vi gør det rigtige.

Hellere en hund mindre hjem, end en hund for meget hvis det ikke er det rette hjem.

 

Mange Hilsner,

Benedikte

 

Jeg er glad for at du skriver disse ting, det lyder som om i har helt styr på tingene a010.gif

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Winkybly
Nåh, jeg lyver nu heller ikke. Men jeg tager udgangspunkt i hvad winkybly har skrevet... og hvad foreningen Græske Hunde UNDLADER at oplyse om på deres hjemmeside.

 

Hvad jeg skriver? Jeg har på intet tidspunkt sagt at Kira kom fra Græske Hund. Kun at hun var en græsk hund, Der er stor forskel.

 

Det MÅ da være til at få fat i de papirer på Kira. Winkybly, kan du ikke snakke med din kusine om hvor de er henne?

 

Nej jeg kan ikke spørger min kusine om det. Jeg taler ikke med hende for tiden og vil ikke spørger mere indtil Kira. For hun var/er 1000% sikker på at det ikke er XX der har gjort det. Men siden han er blevet mistænkt igen i medierne har hun ignoreret mig.

 

Hverken du, jeg eller andre kan ønske andet end at finde ud af SANDHEDEN og få opklaret årsagen til det skete.

 

Det har du helt ret i. Men jeg kan ikke gøre mere end jeg allerede har gjort.

 

Og i dit allerførste indlæg skriver du netop, at der er "papirer og det hele" på Kira.

 

Det skulle der også gerne være da det er de oplysninger jeg fik fra min kusine dengang jeg satte Kira til "salg" for hende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst benedikte

Tak Anne-marie,

 

Vi prøver hele tiden på at gøre tingene bedre og mere ansvarligt, og at der blev lavet mange fejl i starten er ingen hemmelighed.

Men vi er både mange flere, og en del erfaring rigere nu, og derfor prøver vi hele tiden på at forbedre os.

Vi kan stadig lære, og gør det også, for den største fejl man kan begå er at tro man ved det hele, og at man er perfekt, og det tror vi bestemt ikke.

 

Mange Hilsner,

Benedikte

Link til indlæg
Del på andre sites

Nåh, jeg lyver nu heller ikke. Men jeg tager udgangspunkt i hvad winkybly har skrevet... og hvad foreningen Græske Hunde UNDLADER at oplyse om på deres hjemmeside.

 

Hvad jeg skriver? Jeg har på intet tidspunkt sagt at Kira kom fra Græske Hund. Kun at hun var en græsk hund, Der er stor forskel.

 

Det MÅ da være til at få fat i de papirer på Kira. Winkybly, kan du ikke snakke med din kusine om hvor de er henne?

 

Nej jeg kan ikke spørger min kusine om det. Jeg taler ikke med hende for tiden og vil ikke spørger mere indtil Kira. For hun var/er 1000% sikker på at det ikke er XX der har gjort det. Men siden han er blevet mistænkt igen i medierne har hun ignoreret mig.

 

Hverken du, jeg eller andre kan ønske andet end at finde ud af SANDHEDEN og få opklaret årsagen til det skete.

 

Det har du helt ret i. Men jeg kan ikke gøre mere end jeg allerede har gjort.

 

Og i dit allerførste indlæg skriver du netop, at der er "papirer og det hele" på Kira.

 

Det skulle der også gerne være da det er de oplysninger jeg fik fra min kusine dengang jeg satte Kira til "salg" for hende.

 

Ja, Winkybly.. Og derfor vil jeg så forfærdelig gerne have, at du snakker med din kusine om hvad det er for nogle "papirer" der er på Kira..

 

Det drejer sig IKKE om at "dømme" nogen enkeltpersoner. Det må vi lade en dommer om.

For mig, --og for foreningen Græske hunde-- og for rigtig mange andre mennesker drejer det sig om at FORSTÅ hvordan det kunne ske.

 

 

Det kan faktisk ske for de fleste af os, at vi-- i frustration over at hunden opfører sig uforståeligt og voldsomt belastende, -gør noget, som vi straks fortryder.. f.eks rykker i halsbåndet, SKÆLDER ud, rusker eller på anden måde opfører os utigiveligt.

En psykisk ustabil hund kan så måske gå til angreb.. Eller bare snappe ud på en uheldig måde... Og der opstår så en ulig kamp på liv og død...

 

For alle os her på hunde-forum går det næppe SÅ galt. Vi stopper og fortryder allerede i det øjeblik et problem er ved at tage magten fra os. Og måske opretter vi så et spørgsmål her på siden...

 

HVIS!! det er sådan, det er sket, så er det forfærdeligt for din kusine. For din kusines veninde, og for venindens bror.

ISÆR fordi de alle tre bare har villet hjælpe en stakkels hund. Og nu dømmer alle dem. Det er rigtig hårdt. Og din kusine kunne måske nok have brug for medfølelse og forståelse.

Hvis der skal komme en tilståelse, så vil det først være når broderen er klar til det. Derefter skal søsteren være klar til at fortælle det til sin veninde... Og så skal din kusine være klar til at fortælle om det til dig.

Du kan ikke presse noget frem.

Men du kan finde neutrale oplysninger, som papirerne på Kira. Som ikke har noget at gøre med den unge mands skyld eller uskyld..

Det hele er jo så traumatisk -også for din kusine, så hun måske nok kunne have brug for at snakke om det, uden at I kommer ind på spørgsmålet om hvem der har gjort det..

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Birgitta,

 

Næste gang du møder en hund, så spørg hvor de har fået den fra hvis det er en græker.

Og ja, der er 2 andre foreninger i Danmark, og der er en del private også.

Dette ved jeg med sikkerhed, da vi får opkald fra folk der gerne vil af med deres hund, de kontakter så os da den er græsk, men de har fået den af en privat der har haft den, eller flere med hjem.

Problemet er bare når folk for dem af en privat, og ikke af en af foreningerne, så er der sjældent nogen hjælp at hente når de alligevel ikke kan have den.

Jeg bor selv i Grækenland det halve af året, og der får jeg specielt i månederne juni, juli og august dagligt opkald fra folk der gerne vil have en hund med hjem, nogen for at beholde den, andre for at finde et hjem blandt familie og venner.

Har mødt Pia Kjærsgård i lufthavnen på Santorini med en græsk gadehund som hun havde fundet, den skulle hun også have med hjem, ikke for at beholde, men for at finde et hjem til den.

Så det er ikke så ualmindeligt som du tror, specielt ikke nu hvor flere danskere har huse på de græske øer, og derfor pludselig får problemerne tæt ind på livet.

GH formidler ca 200 hunde om året til Danmark og Tyskland.

Og jeg nok mere end nogen anden vil gerne have vished om det er "vores" hund eller ej, for er det den som det kunne være, så har jeg selv sendt hende hjem til Danmark, og derfor kan jeg ikke ryste det af mig at jeg må have vished.

Næste skridt er at ringe til alle dem jeg har printet ud fra Kraks der har det navn der svarer til den person der i sin tid adopterede den lille sorte tævehvalp.

Hvordan dette kan undgås ved jeg dog ikke, vi har lavet regler efterhånden der er så stramme at folk dagligt bliver sure over at blive afvist til adoption, men Kira sagen har bare bestyrket mig i at vi gør det rigtige.

Hellere en hund mindre hjem, end en hund for meget hvis det ikke er det rette hjem.

 

Mange Hilsner,

Benedikte

 

Ja, jeg vil helt klart spørge næste gang jeg møder en græsk hund. Ligesom jeg også gerne spørger folk om deres hund er i DKK eller ej hvis det er en hund med stambog.

 

Jeg har kikket lidt på Nettet, og en af de andre foreninger formidler hunde, der ER registreret i Dansk hunderegister.. Var det ikke en ide, hvis I også gjorde det? --Så er hunden lovlig fra starten af, og den kan altid spores.

 

At Pia Kjærsgård vil tage en græsk hund med til Danmark, DET er da noget af et paradoks :lol::lol:

Der er godtnok forskel på tobenede og firbenede :lol: .

 

---Jeg må indrømme, at indtil sidste år anede jeg ikke, at der ligefrem fandtes foreninger der importerede gadehunde fra udlandet. Jeg havde godt hørt om, at folk forelskede sig i en stakkels hund i udlandet og satte himmel og jord i bevægelse for at få den hjem.. Men ligefrem at købe en gadehund gennem en forening, det havde jeg i min vildeste fantasi ikke forestillet mig.

Og som jeg jo har givet udtryk for, så tror jeg ikke rigtig på værdien af det kæmpe arbejde, som pågældende foreninger gør i den retning.

Internatarbejde på stedet, sterilisationer, helbredskontrol -sådan noget ville jeg kunne støtte og acceptere. Og selvfølgelig oplysning, oplysning og oplysning. OG et "mildt" pres på borgerne i landet. F.eks. i form af turismeboykot og afstandtagen.

 

Men jeg er helt overbevist om, at jo flere hunde man fjerner, -jo flere hunde kommer der til.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Winkybly
Ja, Winkybly.. Og derfor vil jeg så forfærdelig gerne have, at du snakker med din kusine om hvad det er for nogle "papirer" der er på Kira..

 

Det drejer sig IKKE om at "dømme" nogen enkeltpersoner. Det må vi lade en dommer om.

For mig, --og for foreningen Græske hunde-- og for rigtig mange andre mennesker drejer det sig om at FORSTÅ hvordan det kunne ske.

 

 

Det kan faktisk ske for de fleste af os, at vi-- i frustration over at hunden opfører sig uforståeligt og voldsomt belastende, -gør noget, som vi straks fortryder.. f.eks rykker i halsbåndet, SKÆLDER ud, rusker eller på anden måde opfører os utigiveligt.

En psykisk ustabil hund kan så måske gå til angreb.. Eller bare snappe ud på en uheldig måde... Og der opstår så en ulig kamp på liv og død...

 

For alle os her på hunde-forum går det næppe SÅ galt. Vi stopper og fortryder allerede i det øjeblik et problem er ved at tage magten fra os. Og måske opretter vi så et spørgsmål her på siden...

 

HVIS!! det er sådan, det er sket, så er det forfærdeligt for din kusine. For din kusines veninde, og for venindens bror.

ISÆR fordi de alle tre bare har villet hjælpe en stakkels hund. Og nu dømmer alle dem. Det er rigtig hårdt. Og din kusine kunne måske nok have brug for medfølelse og forståelse.

Hvis der skal komme en tilståelse, så vil det først være når broderen er klar til det. Derefter skal søsteren være klar til at fortælle det til sin veninde... Og så skal din kusine være klar til at fortælle om det til dig.

Du kan ikke presse noget frem.

Men du kan finde neutrale oplysninger, som papirerne på Kira. Som ikke har noget at gøre med den unge mands skyld eller uskyld..

Det hele er jo så traumatisk -også for din kusine, så hun måske nok kunne have brug for at snakke om det, uden at I kommer ind på spørgsmålet om hvem der har gjort det..

 

Du har da helt ret i de ting du siger, ingen tvivl om det, men landet ligger som jeg skrev før, at jeg ikke har kontakt til hende mere, og kan ikke få de papirer.

 

Hun har valgt at blokerer mig og ignorere mine sms'er, jamen fint, så er det bare ikke mig der skal hjælpe hende, og så gider jeg ikke spilde min tid på at trøste hende. Lyder måske som en kold skid, men hun har løget for mig utallige gange, og gang på gang har jeg tilgivet hende. Denne her gang er bare for meget, det er en ting man bare ikke lyver om. Og slet ikke når jeg har prøvet at hjælpe hende så godt jeg kunne, så er det takken. Ah Ah, det er bare ikke min stil.

 

Jeg har lovet Benedikte at hvis hun kommer på msn eller svarer på mine sms'er så skal jeg selvfølgelig nok spørger omkring de papirer, men jeg tvivler på hun svarer mig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
At Pia Kjærsgård vil tage en græsk hund med til Danmark, DET er da noget af et paradoks :lol::lol:

Der er godtnok forskel på tobenede og firbenede :lol: .

 

 

Ja, det må du nok ha lov at sige :shock:

 

Ukontrolleret indvandring :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...