Hop til indhold

hunden fra Albertslund !! I dyb sorg. det var Kira :'(


Gæst Winkybly
 Share

Recommended Posts

Gæst benedikte

Hej Birgitta,

 

Jeg kan sige at Kira sagen også har betydet at vi nu indregister alle hundene for folk, ikke bare noterer os deres chipnummer og giver dem blanketten til selv at sende ind, nej, vi gør det for dem fremover.

 

Og vi er enige på alle punkter, adoption er IKKE vejen frem, det er oplysning og arbejde på stedet, det er også det vigtigeste af det vi laver.

Adoption er bare svær at komme udenom da man møder hunde på sin vej som ikke kan klare sig på gaden, de må ikke aflives heller når de er voksne, det er imod lovgivningen, og grækerne vil ikke have dem, og så er det adoption til udlandet kommer ind.

Det løser ikke det store problem, som er at grækerne smider deres dyr ud når de er trætte af dem, det er vi enige om, men det løser problemet for det enkelte individ.

Og da alle der har viet deres liv til dette arbejde gør det med hjertet, så er det næsten umuligt ikke at nogle gange lade hjertet råde, og derved lade det enkelte individ få en ny chance i et hjem.

Jeg bor selv som sagt dernede halvdelen af året, og jeg afliver flere hvalpe og killinger end noget normalt menneske burde, og kan fortælle dig at det sætter sine spor i en.

De er ikke skyld i at mennesker er så uansvarlige og lader deres dyr få det ene uønskede kuld af hvalpe og killinger gang på gang, og alligevel, så skal de have taget deres liv.

Og nej, de ved ikke de skal dø, men det ved jeg når de små levende væsener putter sig ind til mig og kigger forventningsfuldt og tillidsfuldt på mig i forventning om at jeg vil dem det godt, og det eneste jeg kan gøre, det er at tage deres liv.

 

 

 

 

Mange Hilsner,

Benedikte

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 74
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Hej Birgitta,

 

Jeg kan sige at Kira sagen også har betydet at vi nu indregister alle hundene for folk, ikke bare noterer os deres chipnummer og giver dem blanketten til selv at sende ind, nej, vi gør det for dem fremover.

 

Og vi er enige på alle punkter, adoption er IKKE vejen frem, det er oplysning og arbejde på stedet, det er også det vigtigeste af det vi laver.

Adoption er bare svær at komme udenom da man møder hunde på sin vej som ikke kan klare sig på gaden, de må ikke aflives heller når de er voksne, det er imod lovgivningen, og grækerne vil ikke have dem, og så er det adoption til udlandet kommer ind.

Det løser ikke det store problem, som er at grækerne smider deres dyr ud når de er trætte af dem, det er vi enige om, men det løser problemet for det enkelte individ.

Og da alle der har viet deres liv til dette arbejde gør det med hjertet, så er det næsten umuligt ikke at nogle gange lade hjertet råde, og derved lade det enkelte individ få en ny chance i et hjem.

Jeg bor selv som sagt dernede halvdelen af året, og jeg afliver flere hvalpe og killinger end noget normalt menneske burde, og kan fortælle dig at det sætter sine spor i en.

De er ikke skyld i at mennesker er så uansvarlige og lader deres dyr få det ene uønskede kuld af hvalpe og killinger gang på gang, og alligevel, så skal de have taget deres liv.

Og nej, de ved ikke de skal dø, men det ved jeg når de små levende væsener putter sig ind til mig og kigger forventningsfuldt og tillidsfuldt på mig i forventning om at jeg vil dem det godt, og det eneste jeg kan gøre, det er at tage deres liv.

 

 

 

 

Mange Hilsner,

Benedikte

 

Uf, hvor må det være hårdt :cry:

Men hvor er det godt at der findes sådan nogen som dig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Birgitta,

 

Jeg kan sige at Kira sagen også har betydet at vi nu indregister alle hundene for folk, ikke bare noterer os deres chipnummer og giver dem blanketten til selv at sende ind, nej, vi gør det for dem fremover.

 

Og vi er enige på alle punkter, adoption er IKKE vejen frem, det er oplysning og arbejde på stedet, det er også det vigtigeste af det vi laver.

Adoption er bare svær at komme udenom da man møder hunde på sin vej som ikke kan klare sig på gaden, de må ikke aflives heller når de er voksne, det er imod lovgivningen, og grækerne vil ikke have dem, og så er det adoption til udlandet kommer ind.

Det løser ikke det store problem, som er at grækerne smider deres dyr ud når de er trætte af dem, det er vi enige om, men det løser problemet for det enkelte individ.

Og da alle der har viet deres liv til dette arbejde gør det med hjertet, så er det næsten umuligt ikke at nogle gange lade hjertet råde, og derved lade det enkelte individ få en ny chance i et hjem.

Jeg bor selv som sagt dernede halvdelen af året, og jeg afliver flere hvalpe og killinger end noget normalt menneske burde, og kan fortælle dig at det sætter sine spor i en.

De er ikke skyld i at mennesker er så uansvarlige og lader deres dyr få det ene uønskede kuld af hvalpe og killinger gang på gang, og alligevel, så skal de have taget deres liv.

Og nej, de ved ikke de skal dø, men det ved jeg når de små levende væsener putter sig ind til mig og kigger forventningsfuldt og tillidsfuldt på mig i forventning om at jeg vil dem det godt, og det eneste jeg kan gøre, det er at tage deres liv.

 

 

 

 

Mange Hilsner,

Benedikte

 

Hej Benedikte

 

Jeg ved I gør et stort arbejde i Grækenland :wink: I har set og mærket mere til elendighed, end de fleste nok kan forestille sig. Det kan man jo også se på GHs side under de frivilliges beretninger, der bliver gjort et stort arbejde med hundene på gaden. Der må sidde mange sår i jeres sjæl :cry:

 

Men heldigvis er der også lykkelige historier, når nogle få af dem, får et godt liv i Danmark. Jeg kan godt forstå I vælger at give nogle af dem chancen for et nyt liv. Det giver jo også jer energi, til forsat at arbejde for hundene. Bare grækerne snart for øjnene op :roll: Men det er jo desværre nok ikke lige om hjørnet.

 

Jeg er jo selv en lykkelig ejer af 2 dejlige græske hunde.

Jeg blev tjekket godt og grundigt igennem, før jeg fik lov til at adoptere, det synes jeg er meget seriøst og betryggende. Der har heller aldrig manglet råd og vejledning, hvis jeg har haft spørgsmål.

 

Mange hilsner

Susanne, Flaffy, Zozo og Luna.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst benedikte

Tak Vivi, og den ros må også gå til alle de andre fantastiske frivillige der har viet deres liv til at gøre en forskel, både herhjemme, og på gaden i Grækenland.

 

Og det er ødelæggende for ens sjæl, så de gode historier er dem der holder en gående og gør at man kan fortsætte.

Så Susanne, du må hilse de 2 banditter, plus den nye, og så ved jeg at Maro kommer til det store træf igen i år, så håber jeg du kan komme, så hun kan se Flaffy, selv om han nok har glemt alt om hende.

 

Mange Hilsner,

Benedikte

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Tak Vivi, og den ros må også gå til alle de andre fantastiske frivillige der har viet deres liv til at gøre en forskel, både herhjemme, og på gaden i Grækenland.

 

Og det er ødelæggende for ens sjæl, så de gode historier er dem der holder en gående og gør at man kan fortsætte.

Så Susanne, du må hilse de 2 banditter, plus den nye, og så ved jeg at Maro kommer til det store træf igen i år, så håber jeg du kan komme, så hun kan se Flaffy, selv om han nok har glemt alt om hende.

 

Mange Hilsner,

Benedikte

 

Hvis det er en tæve tror jeg ikke Flaffy har glemt hende :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak Vivi, og den ros må også gå til alle de andre fantastiske frivillige der har viet deres liv til at gøre en forskel, både herhjemme, og på gaden i Grækenland.

 

Og det er ødelæggende for ens sjæl, så de gode historier er dem der holder en gående og gør at man kan fortsætte.

Så Susanne, du må hilse de 2 banditter, plus den nye, og så ved jeg at Maro kommer til det store træf igen i år, så håber jeg du kan komme, så hun kan se Flaffy, selv om han nok har glemt alt om hende.

 

Mange Hilsner,

Benedikte

 

Hvis det er en tæve tror jeg ikke Flaffy har glemt hende :lol:

 

Hi Hi :lol: Det er hende der havde ham i pleje i Grækenland inden han kom til DK. :wink:

 

Hilsen Susanne

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Birgitta,

de må ikke aflives heller når de er voksne, det er imod lovgivningen,

 

Hvad vil det sige?. Herhjemme er det da vist lovligt at aflive hunde man ikke kan få bortformidlet og jeg har da lidt svært ved at tro at Danmark har en mindre "human" lovgivning end Grækenland. Det er ikke ment som et angreb på dig men jeg forstår det bare ikke rigtig.

 

 

Jeg bor selv som sagt dernede halvdelen af året, og jeg afliver flere hvalpe og killinger end noget normalt menneske burde, og kan fortælle dig at det sætter sine spor i en.

De er ikke skyld i at mennesker er så uansvarlige og lader deres dyr få det ene uønskede kuld af hvalpe og killinger gang på gang, og alligevel, så skal de have taget deres liv.

Og nej, de ved ikke de skal dø, men det ved jeg når de små levende væsener putter sig ind til mig og kigger forventningsfuldt og tillidsfuldt på mig i forventning om at jeg vil dem det godt, og det eneste jeg kan gøre, det er at tage deres liv.

 

Nej, hold op!!!. Jeg tuder ellers!!.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst dyreven

Man må ikke aflive hunde/katte/dyr iøvrigt i Grækenland ifølge loven!!

 

Det er strafbart også for dyrlægerne, så i stedet for bliver hundende og andre dyr blot smidt ud over en bjergside, eller der bliver lagt gift ud som giver en meget smertefuld død, ligesom der bliver lagt glasskår i deres mad, så tarmene flænses med døden til følge.

Dette betragtes som "selvmord" strafmæssigt, for dyrene har jo selv spist det :evil:

 

I Grækenland har ingen dyr en sjæl. Det forekommer flere steder at sorte katte får stukket øjnene ud, for så kan deres blik ikke skade mennesker mere. Ja jeg kunne blve ved.

 

Et bestemt billede kommer jeg aldrig til at glemme nogensinde; nemlig en tæve der ligger i en grotte med smadret hoved - medens 5 - 6 bitte små hvalpe ligger og dier deres døde mor! Det er bla. sådanne hvalpe der bliver hjulpet ved at der findes nogen herhjemme der vil adoptere dem - så de kan få et godt liv

 

I påsken 2007, blev der bundet fyrværkeri på maven af en hanhund, som bagefter stod med indvoldende hængene ud af maven - han overlevede, ja jeg kunne blive ved :cry: Og dette var "kun" billeder.

 

Tænk så på hvad Benedikte og alle de andre dyrevenlige mennesker i Grækenland oplever hver eneste dag- in real live.

 

Det er bla. sådanne hvalpe der bliver hjulpet ved at der findes niogen herhjemem der vil adoptere den - så de kan få et godt liv.

 

Jeg vil, når jeg får tid til lægge nogle af de rædsler på mine hjemmesider, naturligvis med advarsler om forfærdelige billeder på denne side, for jeg tror ikke at der er ret mange i Danmark der ved HVOR grusomt dyr har det i Grækenland

Link til indlæg
Del på andre sites

Man må ikke aflive hunde/katte/dyr iøvrigt i Grækenland ifølge loven!!

 

Det er strafbart også for dyrlægerne, så i stedet for bliver hundende og andre dyr blot smidt ud over en bjergside, eller der bliver lagt gift ud som giver en meget smertefuld død, ligesom der bliver lagt glasskår i deres mad, så tarmene flænses med døden til følge.

Dette betragtes som "selvmord" strafmæssigt, for dyrene har jo selv spist det :evil:

 

I Grækenland har ingen dyr en sjæl. Det forekommer flere steder at sorte katte får stukket øjnene ud, for så kan deres blik ikke skade mennesker mere. Ja jeg kunne blve ved.

 

Et bestemt billede kommer jeg aldrig til at glemme nogensinde; nemlig en tæve der ligger i en grotte med smadret hoved - medens 5 - 6 bitte små hvalpe ligger og dier deres døde mor! Det er bla. sådanne hvalpe der bliver hjulpet ved at der findes nogen herhjemme der vil adoptere dem - så de kan få et godt liv

 

I påsken 2007, blev der bundet fyrværkeri på maven af en hanhund, som bagefter stod med indvoldende hængene ud af maven - han overlevede, ja jeg kunne blive ved :cry: Og dette var "kun" billeder.

 

Tænk så på hvad Benedikte og alle de andre dyrevenlige mennesker i Grækenland oplever hver eneste dag- in real live.

 

Det er bla. sådanne hvalpe der bliver hjulpet ved at der findes niogen herhjemem der vil adoptere den - så de kan få et godt liv.

 

Jeg vil, når jeg får tid til lægge nogle af de rædsler på mine hjemmesider, naturligvis med advarsler om forfærdelige billeder på denne side, for jeg tror ikke at der er ret mange i Danmark der ved HVOR grusomt dyr har det i Grækenland

 

Det er helt, helt horribelt det du fortæller hvis det er sådan. Og jeg kan slet ikke forstå, at Grækenland skulle bestå af hundefjendske psykopater. Jeg har selv rejst i Grækenland for en årrække tilbage -jeg tror, det var i firserne. Og jeg kan slet ikke genkende det billede.

 

JO, der VAR gadehunde dengang. Men den menige græker syntes også, at det var et problem. Herbergerne vi boede på fodrede tit de hjemløse hunde, som færdedes i området. Venlige, men lidt sky hunde.

 

Største problem med hundene på daværende tidspunkt var at de forårsagede færdselsulykker. Især turister på motorcykler var der uheld med. Men i det hele taget var vejene jo stærkt befærdede i turistsæsonen.

 

Hvis det billede, du maler er sandheden i dag, så er problemet med hundene blevet meget værre siden dengang.

 

Og VAR det så ikke værd at overveje, om det er de rigtige tiltag at fjerne hunde fra området? Når man fjerner dyr fra en population, så skaber man "space" som blot vil udfyldes af nye dyr, ---hvis man ikke lukker for tilgangen.

 

 

Din historie med de diende hvalpe er ligeledes horribel. Men det er endnu mere horribelt at sende de sagesløse små hvalpe ud på en lang rejse til Danmark og indlogere dem hos helt uforberedte mennesker.

 

Det ER altså en grund til at hvalpe ikke må fjernes fra moderen før de er 8 uger. Med den start, som de hvalpe var udsat for, KAN man ikke forvente, at de kan begå sig normalt blandt mennesker og hunde i Danmark?

Hvorfor i alverden sætter man ikke i stedet himmel og jord i bevægelse for at finde og udstille de umennesker, der har slået tæven (og hendes hvalpe) ihjel? Et eller andet sted tror jeg på, at også almindelige grækere er følsomme overfor billeder som dem vi har set af Kira i den sidste tid!

Og du skriver jo, at det er forbudt at aflive hundene i Grækenland. DET må vel også gælde barbarisk aflivning af en tæve med små hvalpe.

 

Men hvis nogen hellere vil lukrere på at male et billede af en afstumpet og uforståelig menneskerace, så er det selvfølgelig ikke nogen udvej.

Og TØV nu: jeg siger IKKE! at foreningen "Græskehunde" ønsker at lukrere på billedet af et afstumpet folkefærd. Men jeg siger, at et eller andet sted undervejs er ideen med at hjælpe græske gadehunde måske løbet af sporet.

NOGET bør ændres ganske drastisk, hvis alle de velmenende mennesker VIRKELIG ønsker at hjælpe HUNDENE! IKKE bare for at dulme deres egne voldsomme følelser i forbindelse med de overgreb, de er vidne til. Overgreb, som så åbenbart bliver voldsommere og voldsommere. MÅSKE på grund af udenlandsk indgriben?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Birgitta,

 

Jeg kan sige at Kira sagen også har betydet at vi nu indregister alle hundene for folk, ikke bare noterer os deres chipnummer og giver dem blanketten til selv at sende ind, nej, vi gør det for dem fremover.

 

Og vi er enige på alle punkter, adoption er IKKE vejen frem, det er oplysning og arbejde på stedet, det er også det vigtigeste af det vi laver.

Adoption er bare svær at komme udenom da man møder hunde på sin vej som ikke kan klare sig på gaden, de må ikke aflives heller når de er voksne, det er imod lovgivningen, og grækerne vil ikke have dem, og så er det adoption til udlandet kommer ind.

Det løser ikke det store problem, som er at grækerne smider deres dyr ud når de er trætte af dem, det er vi enige om, men det løser problemet for det enkelte individ.

Og da alle der har viet deres liv til dette arbejde gør det med hjertet, så er det næsten umuligt ikke at nogle gange lade hjertet råde, og derved lade det enkelte individ få en ny chance i et hjem.

Jeg bor selv som sagt dernede halvdelen af året, og jeg afliver flere hvalpe og killinger end noget normalt menneske burde, og kan fortælle dig at det sætter sine spor i en.

De er ikke skyld i at mennesker er så uansvarlige og lader deres dyr få det ene uønskede kuld af hvalpe og killinger gang på gang, og alligevel, så skal de have taget deres liv.

Og nej, de ved ikke de skal dø, men det ved jeg når de små levende væsener putter sig ind til mig og kigger forventningsfuldt og tillidsfuldt på mig i forventning om at jeg vil dem det godt, og det eneste jeg kan gøre, det er at tage deres liv.

 

 

 

 

Mange Hilsner,

Benedikte

 

Hej Benedikte.....

Det er rigtig godt, at I nu registrerer hundene i Dansk Hunderegister inden I leverer dem videre. Jeg håber I også finder ressourcer til at få chekket op på tidligere hunde for at sikre, at DE også er blevet registreret. Det kan sagtens tænkes, at folk har troet, at den græske registrering var nok.

Af hensyn til statistik er det nok også en god ide at følge op på ALLE hundene mindst en gang om året. Så I får lidt ide om hvorvidt der kunne være gennemgående alvorlige problemer med hundene. Det kunne jo evt. laves som et spørgeskema, som I sendte ud en gang om året, hvor ejeren kunne oplyse om helbred, adfærdsproblemer, ejerskifte og andre relevante ting.

KUN på den måde kan I få klarlagt, om der rent faktisk er tale om at hundene GENERELT har gavn af adoptionerne.

 

---Jeg forstår ikke, at du det ene øjeblik skriver at aflivning er ulovligt, og i næste sætning at du "afliver flere hvalpe og killinger end noget normalt menneske burde".

 

Det er IKKE nogen hjælp til en hel population af hunde at man "handler med hjertet". Slet ikke når det drejer sig om hundredvis af tilfælde årligt. TVÆRTIMOD!!! Det giver måske endda NOGLE grækere det indtryk, at de bare kan smide hundene ud, -"for de tossede udlændinge skal såmænd nok tage sig af dem." --Hvilket medvirker til YDERLIGERE forråelse af grækernes holdning.

 

Kampen skal føres politisk. Og den skal føres nationalt og internationalt med oplysning.

Den skal IKKE føres med uskyldige små hvalpe som gidsler. DE skal aflives og forskånes for mere elendighed.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst benedikte

Hej Birgitta,

 

Man må IKKE aflive voksne dyr, kun dyr under 8 uger.

Og hvis det var så simpelt som du påstår, at hvis udlændinge ikke hjalp, så ville grækerne pludselig være ansvarlige og ikke smide deres dyr ud, ja så var livet dejligt let.

Kan fortælle dig dog, at det har intet som helst med sagen at gøre, ved det trods alt efter at have boet i landet siden 1988.

Og vi følger også op på alle vores hunde nu, vi har en der hedder Line der skriver ud til folk hver 6 mdr for at høre hvordan det går.

 

Mange Hilsner,

Benedikte

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst benedikte

Og glemte lige at sige til Birgitta, selvfølgelig skal kampes føres politisk, det bliver den så sandelig også, men hvorfor skulle det være lettere at blive hørt i Grækenland end herhjemme ?

Og igen som altid, så er det det eneste aspekt af vores og andres arbejde som man fokuserer på adoption.

Man fokuserer på de 200 hunde der får en chance i Danmark og Tyskland, ikke på de 500.000 vi giver til sterilisation og dyrlæge hjælp af gadehunde i fodergrupper, heller ikke de 50 tons foder vi sendte ned sidste år til disse gadehunde.

Heller ikke de mange tusinde orme og loppe kure vi sender ned hver år..

Kun at 200 hunde har fået et godt hjem, og det er man inderligt imod.

Hvorfor ikke tænke, okay, måske jeg ikke forstår de 200 hunde skulle have et hjem, men godt for dem, og dejligt der bliver gjort noget på stedet også.

Og der er ingen hvalpe der bliver holdt gidsler, der er flere tusinde hvalpe der bliver aflivet hvert år af vores kontakter, og mig selv inklusiv, men vi er også mennesker, og nogen gange så kan man ikke bare aflive bevidstløst.

Jeg arbejder selv på Kattens Værn internat herhjemme om vinteren, og det blev startet af en dyrlæge af præcis den årsag, han var så dødhamrende frustreret over at skulle aflive den ene killing og kat efter den anden som ikke fejlede noget.

Så lidt af den samme problematik, og nu både redder KV de uønskede killinger som folk ikke vil have, og kæmper samtidig for at gøre folk bevidste om det ansvar det er at have kat, og hvorfor man skal sterilisere dem, fuldstændigt som vi gør i Grækenland.

Og da jeg bor det halve år her, og det halve i Grækenland, så falder det mig kun naturligt at kæmpe for nogle af de uretfærdigheder vi som mennesker udøver mod de andre levende væsener vi deler jorden med, både her, og i Grækenland.

 

Til Misty,

 

Man må godt aflive uhelbredeligt syge dyr, og også dyr der anses for at være farlige hvis de er specielt agressive.

Men grækere som helhed, er meget imod aflivning, de er opvokset med at det er forkert.

Mange af vores kontakter havde også meget svært ved det i starten, de har dog indset nødvendigheden af at aflive, da de har indset de kan ikke redde dem alle.

 

Mange Hilsner,

Benedikte

Link til indlæg
Del på andre sites

UNDSKYLD men handler denne tråd om den stakkels hund der er blevet mishandlet og hængt op i et træ, eller handler den om Græske gadehunde :?::?:

 

Kira kom jo fra Grækenland og havde en turbulent skæbne her i Danmark inden hendes sørgelige endeligt...

 

--To sider af samme sag.

 

Kira kan vi ikke gøre noget for. Men vi kan prøve på at forstå hvad der skete, så vi måske kan undgå at der sker sådan noget igen.

 

At Kiras sag betyder, at foreningen Græskehunde fremover får registreret alle deres græsk/danske adoptivhunde i Dansk Hunderegister INDEN de kommer ud i private hjem, det betyder jo at Kiras Liv, lidelse og død ikke har været helt forgæves.

 

Måske finder foreningen hen ad vejen også ud af, at de kan gøre et meget mere seriøst arbejde ved slet ikke at bortadoptere hunde ud af Grækenland.

 

Der er andre tragiske sager om græske hunde i Danmark. De dukker jo op på grund af disse debatter:

 

http://www.animal-rescue.dk/ribehunde.html

Link til indlæg
Del på andre sites

Og glemte lige at sige til Birgitta, selvfølgelig skal kampes føres politisk, det bliver den så sandelig også, men hvorfor skulle det være lettere at blive hørt i Grækenland end herhjemme ?

Og igen som altid, så er det det eneste aspekt af vores og andres arbejde som man fokuserer på adoption.

Man fokuserer på de 200 hunde der får en chance i Danmark og Tyskland, ikke på de 500.000 vi giver til sterilisation og dyrlæge hjælp af gadehunde i fodergrupper, heller ikke de 50 tons foder vi sendte ned sidste år til disse gadehunde.

Heller ikke de mange tusinde orme og loppe kure vi sender ned hver år..

Kun at 200 hunde har fået et godt hjem, og det er man inderligt imod.

Hvorfor ikke tænke, okay, måske jeg ikke forstår de 200 hunde skulle have et hjem, men godt for dem, og dejligt der bliver gjort noget på stedet også.

Og der er ingen hvalpe der bliver holdt gidsler, der er flere tusinde hvalpe der bliver aflivet hvert år af vores kontakter, og mig selv inklusiv, men vi er også mennesker, og nogen gange så kan man ikke bare aflive bevidstløst.

Jeg arbejder selv på Kattens Værn internat herhjemme om vinteren, og det blev startet af en dyrlæge af præcis den årsag, han var så dødhamrende frustreret over at skulle aflive den ene killing og kat efter den anden som ikke fejlede noget.

Så lidt af den samme problematik, og nu både redder KV de uønskede killinger som folk ikke vil have, og kæmper samtidig for at gøre folk bevidste om det ansvar det er at have kat, og hvorfor man skal sterilisere dem, fuldstændigt som vi gør i Grækenland.

Og da jeg bor det halve år her, og det halve i Grækenland, så falder det mig kun naturligt at kæmpe for nogle af de uretfærdigheder vi som mennesker udøver mod de andre levende væsener vi deler jorden med, både her, og i Grækenland.

 

Mange Hilsner,

Benedikte

 

Som sagt før, så anede jeg ikke at græskegadehunde formidlede hunde fra Grækenland til Danmark for et år siden. Jeg anede knap nok at foreningen eksisterede.

Så den med fokus på foreningens arbejde den køber jeg ikke. Hverken på det ene eller det andet aspekt af jeres arbejde.

Det er op til JER at gøre opmærksom på problemerne. IKKE ved følelsesporno, men ved reel oplysning, -Ja, med nødvendige chok-billeder. Og statistikker, der fortæller, hvad I kan gøre, -og hvad I gør- med penge.

 

Jeg synes det er GLIMRENDE!! hvis I sender mad, medicin og penge til dyrlægehjælp til Grækenland. Men jeg synes det er FORKERT at bortadoptere hunde til andre lande. Hvis ikke man kan byde dem ordentlige forhold i Grækenland, så afliv dem! Hvis det er forbudt, så kør retssagen i medierne. Både herhjemme og i Grækenland! Hvis en lov er forkert, så må man arbejde på at ændre den. Nogle gange kan man kun det ved at bryde loven.

 

Hvis det er grækerne, der smider deres brugte hunde væk, så må de have et alternativ. Og et lovpåbud.

 

Hver eneste gang I hjælper en hund væk fra græske gader, så gør I plads til en ny hund i det græske helvede.

I ændrer ikke helvedet. Og heller ikke antallet af hunde.

 

Og græske hunde er gudhjælpemig blevet en slags "modetrend" i Danmark. Eller også har folk det SÅ godt med at "redde" en lille hundehvalp, så de forsøger at gentage "kicket" igen og igen. De bliver godhedsjunkier. --Og pludselig er de blevet vanrøgtere eller mishandlere:

 

http://www.animal-rescue.dk/ribehunde.html

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst dyreven
Man må ikke aflive hunde/katte/dyr iøvrigt i Grækenland ifølge loven!!

 

Det er strafbart også for dyrlægerne, så i stedet for bliver hundende og andre dyr blot smidt ud over en bjergside, eller der bliver lagt gift ud som giver en meget smertefuld død, ligesom der bliver lagt glasskår i deres mad, så tarmene flænses med døden til følge.

Dette betragtes som "selvmord" strafmæssigt, for dyrene har jo selv spist det :evil:

 

I Grækenland har ingen dyr en sjæl. Det forekommer flere steder at sorte katte får stukket øjnene ud, for så kan deres blik ikke skade mennesker mere. Ja jeg kunne blve ved.

 

Et bestemt billede kommer jeg aldrig til at glemme nogensinde; nemlig en tæve der ligger i en grotte med smadret hoved - medens 5 - 6 bitte små hvalpe ligger og dier deres døde mor! Det er bla. sådanne hvalpe der bliver hjulpet ved at der findes nogen herhjemme der vil adoptere dem - så de kan få et godt liv

 

I påsken 2007, blev der bundet fyrværkeri på maven af en hanhund, som bagefter stod med indvoldende hængene ud af maven - han overlevede, ja jeg kunne blive ved :cry: Og dette var "kun" billeder.

 

Tænk så på hvad Benedikte og alle de andre dyrevenlige mennesker i Grækenland oplever hver eneste dag- in real live.

 

Det er bla. sådanne hvalpe der bliver hjulpet ved at der findes niogen herhjemem der vil adoptere den - så de kan få et godt liv.

 

Jeg vil, når jeg får tid til lægge nogle af de rædsler på mine hjemmesider, naturligvis med advarsler om forfærdelige billeder på denne side, for jeg tror ikke at der er ret mange i Danmark der ved HVOR grusomt dyr har det i Grækenland

 

Det er helt, helt horribelt det du fortæller hvis det er sådan. Og jeg kan slet ikke forstå, at Grækenland skulle bestå af hundefjendske psykopater. Jeg har selv rejst i Grækenland for en årrække tilbage -jeg tror, det var i firserne. Og jeg kan slet ikke genkende det billede.

 

JO, der VAR gadehunde dengang. Men den menige græker syntes også, at det var et problem. Herbergerne vi boede på fodrede tit de hjemløse hunde, som færdedes i området. Venlige, men lidt sky hunde.

 

Største problem med hundene på daværende tidspunkt var at de forårsagede færdselsulykker. Især turister på motorcykler var der uheld med. Men i det hele taget var vejene jo stærkt befærdede i turistsæsonen.

 

Hvis det billede, du maler er sandheden i dag, så er problemet med hundene blevet meget værre siden dengang.

 

Og VAR det så ikke værd at overveje, om det er de rigtige tiltag at fjerne hunde fra området? Når man fjerner dyr fra en population, så skaber man "space" som blot vil udfyldes af nye dyr, ---hvis man ikke lukker for tilgangen.

 

 

Din historie med de diende hvalpe er ligeledes horribel. Men det er endnu mere horribelt at sende de sagesløse små hvalpe ud på en lang rejse til Danmark og indlogere dem hos helt uforberedte mennesker.

 

Det ER altså en grund til at hvalpe ikke må fjernes fra moderen før de er 8 uger. Med den start, som de hvalpe var udsat for, KAN man ikke forvente, at de kan begå sig normalt blandt mennesker og hunde i Danmark?

Hvorfor i alverden sætter man ikke i stedet himmel og jord i bevægelse for at finde og udstille de umennesker, der har slået tæven (og hendes hvalpe) ihjel? Et eller andet sted tror jeg på, at også almindelige grækere er følsomme overfor billeder som dem vi har set af Kira i den sidste tid!

Og du skriver jo, at det er forbudt at aflive hundene i Grækenland. DET må vel også gælde barbarisk aflivning af en tæve med små hvalpe.

 

Men hvis nogen hellere vil lukrere på at male et billede af en afstumpet og uforståelig menneskerace, så er det selvfølgelig ikke nogen udvej.

Og TØV nu: jeg siger IKKE! at foreningen "Græskehunde" ønsker at lukrere på billedet af et afstumpet folkefærd. Men jeg siger, at et eller andet sted undervejs er ideen med at hjælpe græske gadehunde måske løbet af sporet.

NOGET bør ændres ganske drastisk, hvis alle de velmenende mennesker VIRKELIG ønsker at hjælpe HUNDENE! IKKE bare for at dulme deres egne voldsomme følelser i forbindelse med de overgreb, de er vidne til. Overgreb, som så åbenbart bliver voldsommere og voldsommere. MÅSKE på grund af udenlandsk indgriben?

 

Hej Birgitta

 

Jeg orker næsten ikke at svare dig, da jeg er på det nærmeste arbejder 24 timer i døgnet på grund af demonstrationen for de DANSKE dyr i morgen - men vil meget gerne tage denne debat op efter i morgen. Når jeg skriver at det er forbudt at aflive dyr i Grækenland - så er det via en human sprøjte som vi kender til det i Danmark, alle andre metoder bliver der ikke løftet så meget som et øjenbryn af - og da slet ikke fra myndighedernes side.

 

Men vil gerne sige, at hvis det bare er/var muligt at sætte alt mellem himmel og jord i bevægelse i Grækenland for at finde synderne af alle disse mord, der begås i Grækeland så vil jeg gerne have et råd fra dig om hvordan?

 

Vi har Her I Dnamark 2 - 3 pr. kvartal - men i Grækenland sker det hver eneste dag over hele landet, flere gange om dagen, for som jeg skrev før - dyr har ingen sjæl i det land, så ingen løfter et øjenbryn hvis en hund køres over med vilje. Du skriver at disse hvalpe bliver overdraget til uforberedte mennesker, dertil kan jeg kun sige at så har du overhovedet ikke læst noget som helst om hvad der sker i Grækenland og hvad GH gør for at. de får de bedste betingelser for et godt liv i Danmark, dette er ikke kun beskrevet i Græskehunde, men mange andre steder, bl.a på Grskes hunde forum, ligesom vi er mage der har vores egne hjemmesider, hvor alle kan følge med i Både vores egne hundes liv, men ligeledes i de hunde der er i plje, som kommer godt i vej sidenhen.

 

Jeg er selv plejemor til hunde der kommer til Danmark og jeg er 100% oplyst om hvilken oplevelse de hunde jeg har haft og får i pleje, hvilke ting de har med i bagagen.

Så ingen er uforberedte på noget som helt omkring hvalpene/hundende og kattes bagage, og desuden har GH har adfærdsbehandlere tilknyttet foreningen, når og hvis der er brug for dette.

 

Jeg vil lige sige at jeg IKKE udtaler mig på foreningens vegne men helt og holdent min egen, Jeg har selv 2 grækere som fungerer noget så fint, ligesom alle de andre jeg har kontakt med gør det samme, og jeg kender rigtigt mange

 

Kære Birgitta - du har lige oplevet Kirasagen her i Danmark - hvor mange ressourcer er der sat af til at finde Kiras "morder" i Danmark hvor det ER tilladt at aflive hunde. Så hvordan vil du sætte de gærske myndigheder til at sætte alle resourcer in på at finde de skyldige, med de syn de har på dyrevelfærd. Kan du ikke se - hvad du skriver BURDE ske I Grækenland er helt hen i vejret.

 

Slutteligt vil jeg bede dig læse hvad der står på dette link først og fremmest:

 

http://www.graeskehunde.dk/NEU.htm

 

Og så alle de øvrige oplsyninger på GH's side, før du skriver som du gør.

 

Men iøvrigt var det ikke græske hunde denne tråd handlede om, jeg lod mig bare rive med, fordi jeg ikke bryder mig om at nogen kommer med disse ytringer - uden i det mindste at have læst om, hvad der er sandt eller usandt.

Mit liv blev ændret totalt da jeg fik min første græker og jeg vil kæmpe for disse hunde/dyr i Grækenland - sålænge jeg lever, ligesom jeg gør for de danske dyr. For det ene udelukker jo ikke det andet; vel?

 

For mig er det blevet en livstil, Jeg elsker begge mine hunde meget højt og alle de andre fra GR. Jeg følger mine plejehunde tæt efter de er fløjet fra Reden, ligesom dem der er formidlere på hundene - hvor mange andre hunde i dette land bliver fulgt så tæt af min. 2 instanser?

Dette vil jeg gerne have et svar på?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst benedikte

Hej Birgitta,

 

Jeg vil afslutte med at sige lad os være enige om at være uenige.

Jeg har til dags dato ALDRIG mødt en udlænding bosat i Grækenland, eller en græsk dyreelsker der ikke forstår adoptionerne.

Og jeg ved inde i mit hjerte, at boede du i Grækenland og så hvad vi så, så ville du tænke helt anderledes.

Men som sagt, lad os slutte her.

Hav det godt.

 

Mange Hilsner,

Benedikte

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst benedikte

Og vil lige henvise til at historien om Ribe hundene ligger på vores forside under nyheder, så den er tilgængelig for alle.

Og du har ret Birgitta at det er frygtelig sørgeligt at nogle græske hunde er endt sådan, ligesom det er frygtelig sørgeligt at 14.000 danske hunde bliver aflivet hver år, og at hundrevis af danske hunde bliver mishandlet hvert år.

Så jeg håber at alle de danskere der sælger hvalpe, det være sig gadekryds som racerene som os også følger deres hunde resten af livet, så dette kan forsøges undgået.

 

Mange Hilsner,

Benedikte

Link til indlæg
Del på andre sites

Og glemte lige at sige til Birgitta, selvfølgelig skal kampes føres politisk, det bliver den så sandelig også, men hvorfor skulle det være lettere at blive hørt i Grækenland end herhjemme ?

Og igen som altid, så er det det eneste aspekt af vores og andres arbejde som man fokuserer på adoption.

Man fokuserer på de 200 hunde der får en chance i Danmark og Tyskland, ikke på de 500.000 vi giver til sterilisation og dyrlæge hjælp af gadehunde i fodergrupper, heller ikke de 50 tons foder vi sendte ned sidste år til disse gadehunde.

Heller ikke de mange tusinde orme og loppe kure vi sender ned hver år..

Kun at 200 hunde har fået et godt hjem, og det er man inderligt imod.

Hvorfor ikke tænke, okay, måske jeg ikke forstår de 200 hunde skulle have et hjem, men godt for dem, og dejligt der bliver gjort noget på stedet også.

Og der er ingen hvalpe der bliver holdt gidsler, der er flere tusinde hvalpe der bliver aflivet hvert år af vores kontakter, og mig selv inklusiv, men vi er også mennesker, og nogen gange så kan man ikke bare aflive bevidstløst.

Jeg arbejder selv på Kattens Værn internat herhjemme om vinteren, og det blev startet af en dyrlæge af præcis den årsag, han var så dødhamrende frustreret over at skulle aflive den ene killing og kat efter den anden som ikke fejlede noget.

Så lidt af den samme problematik, og nu både redder KV de uønskede killinger som folk ikke vil have, og kæmper samtidig for at gøre folk bevidste om det ansvar det er at have kat, og hvorfor man skal sterilisere dem, fuldstændigt som vi gør i Grækenland.

Og da jeg bor det halve år her, og det halve i Grækenland, så falder det mig kun naturligt at kæmpe for nogle af de uretfærdigheder vi som mennesker udøver mod de andre levende væsener vi deler jorden med, både her, og i Grækenland.

 

Mange Hilsner,

Benedikte

 

Som sagt før, så anede jeg ikke at græskegadehunde formidlede hunde fra Grækenland til Danmark for et år siden. Jeg anede knap nok at foreningen eksisterede.

Så den med fokus på foreningens arbejde den køber jeg ikke. Hverken på det ene eller det andet aspekt af jeres arbejde.

Det er op til JER at gøre opmærksom på problemerne. IKKE ved følelsesporno, men ved reel oplysning, -Ja, med nødvendige chok-billeder. Og statistikker, der fortæller, hvad I kan gøre, -og hvad I gør- med penge.

 

Jeg synes det er GLIMRENDE!! hvis I sender mad, medicin og penge til dyrlægehjælp til Grækenland. Men jeg synes det er FORKERT at bortadoptere hunde til andre lande. Hvis ikke man kan byde dem ordentlige forhold i Grækenland, så afliv dem! Hvis det er forbudt, så kør retssagen i medierne. Både herhjemme og i Grækenland! Hvis en lov er forkert, så må man arbejde på at ændre den. Nogle gange kan man kun det ved at bryde loven.

 

Hvis det er grækerne, der smider deres brugte hunde væk, så må de have et alternativ. Og et lovpåbud.

 

Hver eneste gang I hjælper en hund væk fra græske gader, så gør I plads til en ny hund i det græske helvede.

I ændrer ikke helvedet. Og heller ikke antallet af hunde.

 

Og græske hunde er gudhjælpemig blevet en slags "modetrend" i Danmark. Eller også har folk det SÅ godt med at "redde" en lille hundehvalp, så de forsøger at gentage "kicket" igen og igen. De bliver godhedsjunkier. --Og pludselig er de blevet vanrøgtere eller mishandlere:

 

http://www.animal-rescue.dk/ribehunde.html

 

Hej Birgitta

 

Jeg svarer for mig selv og ikke for græske hunde.

Jeg kan bare ikke lade være med at svare dig..

Jeg er selv en meget lykkelig ejer af 2 velfungernde græske hunde og en dansk.

Jeg har tit fået stillet samme spørgsmål som du stiller, hvorfor dog adoptere græskehunde, og egentlig er jeg ved at være lidt træt af at svare på det, men gør det da gerne :wink:

Selv en hund gør en forskel, for den hund :wink:

Jeg hjælper hvor jeg kan, også i DK. Vi hjælper jo også mennesker i andre lande, så hvorfor ikke hunde ? Hvis vi kun tænker på os selv og lille Danmark, og kun piller i vores egen navle, er det da noget fattigt ! Det er da ligemeget om hunden er fra Dk eller Grækenland, spanien osv. Hvis vores hjerte brænder for en sag, skal vi da gøre hvad vi kan :wink:

Jeg tror gerne hundene tager flyveturen, for at få et godt liv i DK.

Jeg synes det er dejligt med nogle succes historier, for dem er der da ikke mange af i Grækenland. Men mange frivillige gør et stort stykke arbejde på gaden. Det er virkelig flot, for et nemt job, kan det da umuligt være.

Jeg adopterer gerne en gadehund igen :D

Det er ikke for at starte en ny debat om Græskehunde eller ej, men synes bare lige jeg ville svare dig.

 

Sorry, hvis jeg spammer kira tråden. :oops:

 

Mange hilsner

Susanne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie

Jeg har stor sympati for alle hunde og kunne sagtens ende med en græsk hund ;)

 

Kira endte ikke som hun gjorde fordi hun var græsk oprindeligt :cry:

Kira endte som hun gjorde fordi hun var hund det forkerte sted på det forkerte tidspunkt, og fordi mennesker tiltider er sindsyge og psykopatiske, og måske har udøveren sin egen histore om misbrug og misrøgt, det ved vi ikke, kun at handlingen var aldeles sindsyg, og ja, Kira var helt uden skyld, og hun talte med garanti ikke med græsk accent!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Uanset hvad synes jeg bestemt ikke at Kira havde fortjent at ende sine dage på denne her måde...

En lille hvalp kan da næppe ha fortjent det, håber at den der gjorde det bliver fanget og får en fortjent straf.

Men det gør personen vel næppe her i danmark.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst dyreven

Jeg kan med glæde fortælle at Demonstrationen, som blev sat i værk som protest over Kira-sagen - (så hun ikke levede og døde forgæves), gik godt..... det frygtelige vejr taget i betragtning. Der var mellem 350 og 500 mennesker samlet på "borgen" hvor de biler der kørte forbi havde hornet i bund, for at tilkendegive at de var enige med os.

 

I kan se en del billeder fra dagen på min hjemmeside: http://www.123hjemmeside.dk/graeskehunde-i-Danmark ligesom i kan læse en af talerne.

 

Ekstrabladet skrev også i lørdags på websiden om demionstrationen da de selv var tilstede på denne - sammen med mange andre organistioner, jeg ikke kan huske alle navnene på ligenu, men hvis der er interesse for disse navne vil jeg da gerne skrive hvilke foreninger der deltog

 

I kan også læse mere om dagen på http://www.graeskehunde.dk og http://www.gadehunde.dk

 

Læs også her:

 

http://www.graeskehunde.dk/VA.htm

 

http://www.graeskehunde.dk/NEU.htm

 

 

Læs også her:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst dyreven

Hej Alle

 

Har lige rykket Politiet om der var nyt eller om sagen var lukket eller stadivæk kører og fik det meget korte svar at den kører videre.

 

Må der snart komme noget nyt, og helst at de har fået den ansvarlige anholdt..

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...