Hop til indhold

ulykkere;)


Gæst cecilia
 Share

Recommended Posts

Gæst cecilia

Hej

Jeg har en dejlig 6 måneder gammel berner sennen hvalp, dre er bare et lille problem hun laver rigig mange ulykker når hjun er selv hjemme., jeg går en lang tur med hende inde, og prøver at gemme godbider og laver små udfordringer hun kan hygge sig med mens hun er selv, men alligevel splitter hun ofte noget ad. Hvad skal jeg gøre????

 

ENdvidere er hun begyndt at stikke af fra haven nogle ideer? den er hegnet ind.

 

Mvh cecilia:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Frigg120209
Hej

Jeg har en dejlig 6 måneder gammel berner sennen hvalp, dre er bare et lille problem hun laver rigig mange ulykker når hjun er selv hjemme., jeg går en lang tur med hende inde, og prøver at gemme godbider og laver små udfordringer hun kan hygge sig med mens hun er selv, men alligevel splitter hun ofte noget ad. Hvad skal jeg gøre????

 

ENdvidere er hun begyndt at stikke af fra haven nogle ideer? den er hegnet ind.

 

Mvh cecilia:-)

 

Tror problemet er, hun ikke kan lide at være alene hjemme, kunne godt lyde sådan. Der er mange, der er større eksperter på det område herinde, og nok kan give endnu bedre råd end jeg kan:rolleyes: Og i såfald betyder det ikke nødvendigvis noget, hun er luftet godt inden.

 

Det skal man træne op lige så stille - ved at lade hende være alene hjemme lidt ad gangen og gradvist øge det, når hun bliver mere tryk. Tryk lig med hun sover, når hun er alene hjemme. I kan evt. checke det ved at sætte web cam på så i kan se, hvad hun laver, mens hun er alene. Hvis hun nu er vågen hele tiden, er klart hun kan komme til at kede sig og bliver ked af det.

 

Ved godt det kan være svært med skole og/eller arbejde, men det oplagte er at tage fri og stille træne det op, lidt ad gangen, så hun til sidst er tryk ved i forlader hende (det er faktisk løsningen:rolleyes:). Nogen hunde har det rigtigt dårligt med at blive efterladt (de er jo flok dyr)

 

Det med haven, har jeg ikke lige nogen ide om hvorfor, man det er der formentlig andre der har:mrgreen:

 

Og tillykke med vapen - Berner Sennen er nogle rigtig dejlige hunde:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej

Jeg har en dejlig 6 måneder gammel berner sennen hvalp, dre er bare et lille problem hun laver rigig mange ulykker når hjun er selv hjemme., jeg går en lang tur med hende inde, og prøver at gemme godbider og laver små udfordringer hun kan hygge sig med mens hun er selv, men alligevel splitter hun ofte noget ad. Hvad skal jeg gøre????

 

ENdvidere er hun begyndt at stikke af fra haven nogle ideer? den er hegnet ind.

 

Mvh cecilia:-)

 

At hun splitter tingene ad når hun er alene hjemme kan enten være fordi at hun er bange for at være alene hjemme, eller fordi hun keder sig.

 

At hun stikker af fra haven, tror jeg igen er fordi at hun keder sig. Grunden til at jeg tror dette er, at dette var grunden til at min hund stak af fra haven :oops: Da jeg begyndte at gå til træning med ham, og sørgede for at han dagligt blev mentalt stimuleret, så stoppede han helt med at stikke af fra haven :-D

 

Men ovenstående er jo kun gætterier, idet at din beskrivelse af problemerne er meget kortfattet. Så hvis du vil have nogle bedre og mere fyldestgørende råd, så bliver du nok nødt til at fortælle lidt mere :-)

 

Såsom:

 

  • Hvordan og hvor ofte bliver hun aktiveret
  • Hvordan og hvor ofte bliver hun motioneret
  • Har du prøvet at filme hende i mens hun er alene hjemme, for at se hvad der egentlig sker?

Og der er garanteret mange andre oplysninger, der kan hjælpe os med at give dig et bedre svar :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst cecilia

Mange tak for de gode ideer;) angående hendes stimulering og aktivering går jeg en halv time om morgenen med hende over ved en sø hvor hun får lov at rende og lege frit endvidere har jeg tit en bold med jeg kaster ind i noget højt græs hun skal finde, eller nogle godbidder som jeg gør det samme med... hun virker til at elske det :-)

 

Når jeg kommer hjem fra skole ved middag/eftermiddag går jeg en lang tur med hende, enten i skoven eller bare en "runde" nogle gange tager jeg hende med ud til en veninde og har "hunde date":-)

Jeg har gået til træning med hende og det har hjulæpet hende godt, men ikke på punktet med at være alene hjemme.

 

Om aftenen får hun også en gå tur på ca en halv times tid, hvis hun gider - hun er jo lidt stædig nogle gange;)

 

Jeg prøver at aktivere hende ved at giove maden i græsplænene, gemmer godbidder til hende når hun er alene, smørre leverpostej inde i en plastik urtepotte og vender den på hovedet så hun skal vende den og få det ud, jeg har også nogle kraftben jeg smørre med leverpostej som hun kan hygge sig med. Udover det prøver vi at lærer tricks et kvarters tid om dagen....

 

Mange tak for tilbagemeldningerne

 

Mvh cecilia og bailey (hunden)

 

Ps. Kan jeg stadig nå alene hjemme træningen eller er det for sent

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Frigg120209
Mange tak for de gode ideer;) angående hendes stimulering og aktivering går jeg en halv time om morgenen med hende over ved en sø hvor hun får lov at rende og lege frit endvidere har jeg tit en bold med jeg kaster ind i noget højt græs hun skal finde, eller nogle godbidder som jeg gør det samme med... hun virker til at elske det :-)

 

Jeg prøver at aktivere hende ved at giove maden i græsplænene, gemmer godbidder til hende når hun er alene, smørre leverpostej inde i en plastik urtepotte og vender den på hovedet så hun skal vende den og få det ud, jeg har også nogle kraftben jeg smørre med leverpostej som hun kan hygge sig med. Udover det prøver vi at lærer tricks et kvarters tid om dagen....

 

Ps. Kan jeg stadig nå alene hjemme træningen eller er det for sent

 

Først, er ret overbevist om hun elsker det:mrgreen:

 

Tænkte på, når du gemmer godbidder til hende rundt omkring, om hun så bliver for aktiveret, når hun nu skal til at være alene hjemme og sove, mens du er væk? (Dette er lige så meget et spørgsmål fra mig)

 

Det er ikke for sent at lære ung hund nye tricks:rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst cecilia

mange tak så vil jeg prøve træningen

Det kan godt være hun bliver overstimuleret, men hvis ikke jeg laver små udfordringer plejer hu at ødelægge mere, ved ikke lige hvad jeg skal gøre, er der måske nogle med et godt tip til stimulering?

 

:vinken::engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...