Hop til indhold

min kære lille nuser


Gæst mullergris
 Share

Recommended Posts

Gæst mullergris

er i så dyb sorg, da jeg i forgårs mistede min kære lille nuser.

 

Hun var blevet lidt sløj i weekend og havde fået lidt betændelse ved sine små øjne, så i mandags tog vi så til dyrelæge med hende, og hun fik noget for sine små øjne, men hun havde også fået lidt tynd mave, og dyrelægen sagde så til os at de havde haft så travlt hele weekenden, for der var noget i omløb med dårlige maver, så hun fik lidt pencilin og så kørte vi hjem igen med hende.

 

Dagen efter tirsdag, var hun stadigvæk meget sjøl og vi tag afsted igen med hende og de gav hende så noget mere pencilin og noget smertestillende og så gik turen hjem igen, men hele dagen lå hun bare lige så stille og var så slap og havde ingen krafter, og vi kom flere gange med vand til hende, for hun var så tørstig, men havde ikke kræfter til og rejse sig.

 

og så kom den frygtelig dag onsdag, hvor vi igen ringede til dyrelægen og sagde til ham der er altsår noget rivende gal med hende og han bad os komme så kan kunne tage nogle prøver på hende.

 

vi kørte så hjem og vente på at han skulle ringe så han kunne fortælle hvad der var i vejen med vores kære lille nuser, og klokken blev lidt over 12.00 og så ringede tlf.

 

med den frygtelig besked at hun var meget syg og at de ikke kunne gøre noget for hende og at det var bedst at hun fik lov til og sove ind.

 

Min kære lille skat havde fået leverkræft og den var vokset så stor at den gik op og trykkede på hendes lunger.

 

jeg glemmer aldrig da vi kom ned til hende, hun blev så glad da hun så os og vi fik rigtig mange kys af hende, men vi måtte jo se i øjenene at vores lille pige skulle ha lov til og sove ind og ikke ha lov til og lide.

 

Jeg savner hende så meget og hun vil altid ha en kæmpe plads i mit hjerte, men det er så frygtelig tom uden min lille pige.:megaked::megaked::megaked::megaked::megaked::megaked: Jeg vil aldrig glemme dig min lille skat. og jeg håber du er et sted hvor der er rigtig dejligt.

Redigeret af mullergris
Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er det trist! Føler med dig nu, hvor det hele må synes så trist og ligegyldigt.

Når du får kræfter til det, så tag nogle billeder frem og få tænkt på de glade og sjove minder du har med Nuser. Det kan forhåbentlig få et lille smil frem mellem alt det triste....

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Frigg120209

:megaked: Ej hvor forfærdelig - det er skrækkelig.

 

Jeg kun kondolerere - i sådan en situation er der ikke andet at gøre, end at lade hende sove ind, så hun slipper for smerterne.

 

:ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mullergris
:megaked: Det er frygteligt at miste sin hund, min dybeste medfølelse :ae:

Hvor gammel blev hun?

 

min kære lille nuser blev 10 år gammel, men det virker bare så uvirkelig at hun ikke er her mere, og hun har aldrig nogen sinde været syg, hun har alledage været så stærk en lille hund, og jeg troede bestemt at hun ville blive mindst 4 år mere

Link til indlæg
Del på andre sites

min kære lille nuser blev 10 år gammel, men det virker bare så uvirkelig at hun ikke er her mere, og hun har aldrig nogen sinde været syg, hun har alledage været så stærk en lille hund, og jeg troede bestemt at hun ville blive mindst 4 år mere

 

Næh 10 år er jo ingenting når man synes at de skal blive 100 år :megaked:

Du må forsøge at trøste dig med at hun har haft et kort sygdomsforløb :ae: Selv om det kommer som et chok (jeg har selv prøvet det :cry:) så er det alligevel "nemmere" (nemt er det sgu ikke, men du ved nok hvad jeg mener :cry:) end hvis hunden langsomt skranter mere og mere og ind imellem har gode dage, for hvornår er det så man siger stop? For mig har det i hvert fald været en trøst at min var glad og frisk indtil et par dage før det var slut og det tror og håber jeg også at det bliver for dig med tiden :ae:

Godt at du fandt herind, vi er mange der har prøvet det samme og ved præcist hvordan du har det, så her kan du læsse af, finde forståelse og trøst. Bare kom ud med det, det er vigtigt at få lov til at være ked af det :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mullergris

tro mig jeg er også så glad for at jeg har fundet denne her hjemmeside, hvor man kan finde mennesker som er lige så glade for dyr som jeg selv er, for dem jeg kender, har slet ingen forståelse for hvor kedaf det man er, og siger blot, jamen det er jo bare en hund og man må altsår ikke knytte sig så meget til et dyr, og det er da ikke noget og sidde og tude over.

 

jeg kunne kvæle dem for og sige sådanne noget, for min lille pige var mit et og alt, og man får mere kærlighed fra sådanne et lille dejlig dyr end fra mange mennesker.

 

men en ting er sikkert og det er, jeg ville ikke kunne bære at min lille skat skulle lide, men trøster mig selv med at hun har det godt nu og ikke lider, og nu venter jeg så også bare på og få hende hjem igen, for jeg valgte og få hende kremeret og i en lille urne

Link til indlæg
Del på andre sites

tro mig jeg er også så glad for at jeg har fundet denne her hjemmeside, hvor man kan finde mennesker som er lige så glade for dyr som jeg selv er, for dem jeg kender, har slet ingen forståelse for hvor kedaf det man er, og siger blot, jamen det er jo bare en hund og man må altsår ikke knytte sig så meget til et dyr, og det er da ikke noget og sidde og tude over.

 

jeg kunne kvæle dem for og sige sådanne noget, for min lille pige var mit et og alt, og man får mere kærlighed fra sådanne et lille dejlig dyr end fra mange mennesker.

 

men en ting er sikkert og det er, jeg ville ikke kunne bære at min lille skat skulle lide, men trøster mig selv med at hun har det godt nu og ikke lider, og nu venter jeg så også bare på og få hende hjem igen, for jeg valgte og få hende kremeret og i en lille urne

 

Uhh, hvor ufølsomt af dem :evil: Men i bund og grund er det dem der er fattige, de har ikke prøvet at have et nært forhold til en hund, så du må bære over med dem, det er dig der er vinderen (selv om det ikke føles sådan lige nu :ae:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mullergris

ja det er dem som er fattige som du siger, men hvor er jeg dog glad for og kan sidde her og skrive sammen med dig lige nu, og jeg ved også godt at der nok er nogle stavefejl, men kan snart ikke se ud af mine øjne da de er fyldte af tårre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

Det gør mig ondt for dig :ae:

 

Din kære lille hundepige galopperer nu rundt mellem skyerne og hilser på gamle venner glad og fri for smerter. Sådan ser jeg det for mig :-D

 

Smerten er din lige nu, hård at komme igennem og det er desværre det der følger med at engagere sig i et dyr.

 

Hunde beriger vores liv så helt utroligt og du har haft et godt langt "hundeliv" sammen med din hund.

 

Tænk på disse mange gode år med taknemmelighed over at have været en del af hendes liv.

 

Desværre oplever alt for mange hundeejere ikke lige så mange år med deres kæreste hund af forskellige årsager, så du kan føle dig rig.

 

Der er et tomrum nu, og det skal der være, ellers var din hunds liv ligegyldigt. Det var det ikke, hun fik sat et aftryk i din sjæl.

 

En dag vil du pludselig opdage, at du tænker på din hund med et smil om læben i stedet for tårer på kinden.

 

Det du tænker og føler da er det din hund gav dig! Gode minder. En gave givet i kærlighed. Større kan det næppe blive.

 

Jeg føler med dig, har stået i situationen mange gange, men jeg ved også, at selvom det aldrig bliver helt det samme, så kommer der en dag en ny hund forbi og byder dig op til dans.

 

:ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg føler med dig:cry: det er aldrig let når ens hund ikke er der længere og da selt ikke når du har haft hende i så lang tid. Man har jo gået op og ned af dem i så lang tid og pludeselig kan man ikke høre de små poter komme trippende rundt i huset længere, det er en meget tom føelse der er tilbage:megaked:

 

De varmeste tanker herfra:ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mullergris

tusin tak for dine søde ord, og jo jeg prøver også på og tænke på de dejlige minder jeg har med hende og alle hendes små skørheder hun havde, hun var en god og kærlig lille pige som altid vil ha en kæmpe plas i mit hjerte.

 

men jeg har så allerede været ude og kigge på en lille ny pige, for savnet at min kære lille nuser gør så ondt og det føles så forkert her hjemme, så tomt og livløst.

 

og jeg håber på at det bliver lidt nemmer når jeg får den nye lille pige som kommer til og hedde trunte, selvom at hun ikke vil være min kære lille nuser, men så bliver hun min kære lille trunte. og mindet om nuser vil altid være hos mig

Link til indlæg
Del på andre sites

ja det er dem som er fattige som du siger, men hvor er jeg dog glad for og kan sidde her og skrive sammen med dig lige nu, og jeg ved også godt at der nok er nogle stavefejl, men kan snart ikke se ud af mine øjne da de er fyldte af tårre.

 

Stavefejl er da så uendeligt ligegyldige, det skal du ikke tænke over :ae:

 

Det er helt legalt at tude øjnene ud af hovedet og selv om de hæver så meget op så man næsten ikke kan se ud af dem, så falder de altså igen på et tidspunkt, selv om man forventer at se sådan ud resten af livet ;-) Jeg blev helt forskrækket over mine :shock:

 

Selv om din omgangskreds ikke forstår dig, så er det jo en tæt og nær ven du lige har mistet, så selvfølgelig er du ked af det og det skal du give dig selv lov til at være, uanset hvad andre siger!!! Der kommer ikke noget godt ud af at forsøge at undertrykke det :cry: Er der slet ikke nogen i din omgangskreds som forstår dig? :ae: Jeg havde heldigvis fuld forståelse næsten over hele linien og det var en kæmpe hjælp. Mine veninder troppede op og trøstede og snakkede om ham og hold da op hvor var det dejligt. Kun en enkelt var dum nok til at sige "op med humøret, livet går videre" og hun fik et knap så pænt svar tilbage :blink: Øj, hvor blev jeg gal over den bemærkning, så at få den slags serveret fra flere sider må være decideret rædselsfuldt og bestemt ikke det du har brug for nu :megaked: Jeg håber at du har en veninde eller noget andet som forstår hvor ked af det du er og som er der for dig nu :ae:

 

Har du besluttet hvad der skal ske med hendes aske?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mullergris

ja folk kan være ufølsomme, men jo jeg et par venner som er lige så glade for dyr lige som jeg selv og sad og tude i en time i tlf igår sammen med hende og hun sagde også jeg ved selv hvor grimt det er og miste og man skal ha lov til og græde og være kedaf det, for det er jeg også selv når jeg har mistet en af mine små, for de små bliver jo som et familiemedlem.

 

Hendes aske kommer i en lille rød urne, og så skal hun være her i hjemmet hos mig, jeg kan ikke bære og skulle putte hende i den mørke jord

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er jeg desværre lidt i tidspres, for jeg skal på arbejde :cry: men grunden til at jeg spørger til asken er, at jeg selv var lidt i vildrede om hvad jeg skulle gøre med Futtes aske, for jeg bor i lejlighed og ganske vist har vi en fælleshave, men jeg syntes at det var for upersonligt :cry: Jeg valgte derfor at tage ned til Ishøj Strand sammen med min veninde hvor vi og Futte havde haft rigtig mange gode timer sammen. Vi tændte et lys, drak noget kaffe og snakkede om ham og til sidst gik vi ud på en bådebro (eller hvad det var), dryssede asken ud i vandet og kastede en tennisbold ud til ham... Det var for mig den perfekte afslutning på et godt hundeliv, han endte sine dage på et sted hvor han elskede at komme og havde tilbragt mange gode timer og i dag sender jeg ham altid en tanke når jeg er nede og bade den nye hund :lun:

Bare en ide, hvis du står i samme situation :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mullergris

Nollike, jeg vil sige dig tusin tak for at du tog tid til og ville sidde og skrive og det har gjort så godt, kan du tro, er virkelig så glad for alle dine søde ord og den måde du har været på.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Frigg120209

"Det er bare en hund???" :(

 

En hund er et familiemedlem, den kommer til at betyde utrolig meget for en. Den er der jo altid for en, jeg synes ikke der er noget at sige til, at man bliver hårdt ramt, når livet slutter!:megaked:

 

Tror de fleste herinde sagtens kan sætte sig ind i, hvad du går igennem nu. Godt du får lille trunte til at trøste dig. :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nollike, jeg vil sige dig tusin tak for at du tog tid til og ville sidde og skrive og det har gjort så godt, kan du tro, er virkelig så glad for alle dine søde ord og den måde du har været på.

 

Ikke noget at takke for, andre herinde ville have gjort det samme :ae:

Vi er som sagt mange der har prøvet det samme og ved hvor rædselsfuldt det er :megaked: Så bare skriv løs, vi er her for dig :kys:

Og som Ninjamor ganske rigtigt skriver, så er det positive i alt dette jo, at Nuser ved at hun har været elsket og du har haft en god og trofast ven. Det havde været meget værre hvis du ikke var ked af det nu :ae:

 

Vi skrives ved, pas på dig selv så længe :ae: :vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mullergris

tro mig jeg er også så vred og sårret over at de kan være sådanne, og min beder halvdels familie er lige så dumme, og gud hjælpe mig om hans far så ikke ringede igår og sagde i har vel ikke købt en ny hund det håber jeg ikke i har, lige så grimt til os. og jeg blev så gal at jeg sagde til ham, hva fanden rager det dig, du kender jo slet ikke til hvordan man har det når man mister sin kære lille hund, for du er jo lige glad med dyr.

 

og ikke nok med det så sidder de og sviner os til og nuser med også, og så fik vi afvide af dem, ja det er jo heller ikke normalt at en hund skal sidde oppe hos en, og da slet ikke slikke jer på hagen. og heller ikke sove i jeres seng.

 

jeg blev så gal at jeg smækkede røret på, for jeg finder mig ikke i at de skal sidde og være sådanne over for os, og Nuser var en sød og kærlig lille hund og ja der var snart ikke det hun ikke fik lov til af os.

 

hun var vores lille pige, da vi ikke selv har børn

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Frigg120209

Jeg kan godt nok godt forstå, du smækkede røret i, det kan man da ikke rigtig være bekendt! :evil:

 

Ligegyldig hvad ens holdning er, kan man da have respekt for andres følelser.

 

Mine svigerforældre har også en anden holdning til hunde end mig. Men de har dog selv hund og kan heldigvis godt sætte sig ind i det at miste. Deres gamle døde selv pludselig sidste år - lidt ligesom din nusser. Den blev pludselig sløv, bare fra den ene dag til den anden. Tror de ventede to dage, for at se om hun ikke livede op igen, men dag 3 begyndte hun at pive helt vildt - og ved dyrelægen kunne de så fortælle hun havde kræft i bugspytskirtlen - der var intet at gøre. Var noget overrasket, jeg havde selv set den 4 dage før, hvor den virkede som normal - og så pludselig få at vide den er død.

 

Vend det døve øre til dem, synes jeg de skal! De skal ikke ikke blande sig i noget de ikke har forstand på. :kys:

 

Hjemme ved os er hunden også som et barn. Og hjemme ved mine forældre joker mine søskende og jeg meget med at deres hunde er lillebror og lillesøster.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mullergris

ja må indrømme går da godt nok lige et stykke tid inden jeg gider og ringe til dem igen, sådanne som de har været.

 

men jo det er underligt når de kære lige pludselige bliver så dårlige og at man dage forinde så dem som livsglade og glade for livet.

 

jeg sidder også og tænker på at når jeg kom hjem og kunne se at terressedøren var åben, så skulle jeg bare lige dytte et par gange og så kom den bette farende ud til mig, og mødte mig med så stor en velkomst og glæde, og det var bare i sidste uge. og nu er hun bare væk.

 

det virker bare så uvirkeligt

Link til indlæg
Del på andre sites

tro mig jeg er også så vred og sårret over at de kan være sådanne, og min beder halvdels familie er lige så dumme, og gud hjælpe mig om hans far så ikke ringede igår og sagde i har vel ikke købt en ny hund det håber jeg ikke i har, lige så grimt til os. og jeg blev så gal at jeg sagde til ham, hva fanden rager det dig, du kender jo slet ikke til hvordan man har det når man mister sin kære lille hund, for du er jo lige glad med dyr.

 

og ikke nok med det så sidder de og sviner os til og nuser med også, og så fik vi afvide af dem, ja det er jo heller ikke normalt at en hund skal sidde oppe hos en, og da slet ikke slikke jer på hagen. og heller ikke sove i jeres seng.

 

jeg blev så gal at jeg smækkede røret på, for jeg finder mig ikke i at de skal sidde og være sådanne over for os, og Nuser var en sød og kærlig lille hund og ja der var snart ikke det hun ikke fik lov til af os.

 

hun var vores lille pige, da vi ikke selv har børn

Det var dog det mest ufølsomme jeg længe har hørt, du er jo i sorg over tabet af en ven som du har haft i 10 år, og ikke bare en livløs ting der er gået i stykker. Lad være med at lade de ufølsomme kommentarer gå dig på, de fortår ikke hvad du går igennem ligenu nåe de ikke selv har haft et forhold til en hund. :ae:

 

Du får lige nogle flere med på vejen:ae: :ae::ae::ae::ae::ae::ae::ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...