Hop til indhold

Min hund knurrer og gør af mig!


Gæst CilleSofie
 Share

Recommended Posts

Hold da helt op! Der er nogen der er ude med riven her.. Jeg skrev faktisk den her tråd fordi jeg prøver at forstå ham, men ellers tak for din fordom, den kan jeg bruge til.. hm.. lad mig se.. ABSOLUT INGENTING!

 

Og til din information, kære, så har jeg skam læst min lektie. Jeg føler dog at han opfører sig langt udover hvad jeg har læst og forhørt mig om. Men tak for din lille omgang øregas. Hvis jeg har brug for din hjælp en anden gang, skriver jeg det i overskriften ;)

 

Ja hvis det er sådan du reagerer overfor alt hvad der ikke lige passer dig, så forstår jeg godt at din hvalp er forvirret :roll:

Redigeret af Umulia
Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 60
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Ja eller en erfaren hundeejer eller hundetræner, men det er meget svært lige at henvise til en sådan, som man ved ikke laver noget dumt ved ham. Ikke at de ikke findes, for det gør de skam:lol:

 

Boede trådstarter nu i århus, så kiggede jeg gerne lidt på hvalpedyret, helt gratis:blink: Hvad man ikke gør for at få lov at kramme hvalp jo:lol:

 

Jeg har skam send en PB til TS og tilbudt min hjælp, men jeg tror endnu ikke at hun har set den :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak! Det lyder virkelig logisk. Jeg føler dog ikke at jeg er vildt usikker. Jeg bliver usikker i situationer hvor jeg virkelig føler at jeg ikke kan styre ham, såsom når han knurre af mig. - Men igen, den knurren er jo nok en reaktion på noget jeg har gjort forkert inden. (Såsom at kigge ham intens i øjnene, hvilket jeg faktisk havde fået afvide at man skulle gøre engang imellem mens han er hvalp, så han forstår at jeg er "leder".)

Jeg har 2 bøger, som jeg har læst. Udover det, har jeg læst rigtig meget på nettet, snakket med min dyrlæge og læst utalige indlæg herinde, så i virkeligheden tror jeg at jeg har sådan de basale værdier på plads, i forhold til at opdrage ham ordentligt. Der hvor det går galt, er i praksis, da jeg som sagt er førstegangs hundeejer, og derfor på nogle punkter kan blive usikker på hans reaktioner og væremåder.

Jeg går ud fra, at jeg som det hele skrider frem, også vil blive mere sikker på mig selv, i fordhold til at jeg får mere erfaring med ham. I dag har vi f.eks. haft en rigtig god dag, fordi jeg også har taget det hele lidt roligere, tror jeg. Han kan nok godt mærke at jeg vil ham det bedste, håber jeg!

 

Jeg tror bestemt også at du forsøger at gøre det så godt som muligt, ellers havde du jo heller ikke bedt om råd herinde :5up:

 

Men jeg husker selv min tid som førstegangs hundejer, og det er utroligt svært, fordi at man får så mange modstridende oplysninger...

 

Jeg nåede desværre at udsætte min hund for nogle ting han aldrig skulle have været udsat for, alt i bedste mening og med en erfaren træner der fortalte mig at jeg skulle gøre det :cry: Og derfor syntes jeg at det er rigtig godt at du spørger på et forum som dette, hvor flertallet er "up to date" med hundetræning :5up:

 

Som du selv er inde på, så er ro noget af det aller vigtigeste, når han mærker at du er rolig, så vil han også selv have meget lettere ved at være rolig. Men hvis du kigger i hvalpe support tråden, så vil du kunne se at mange af os andre også har haft vores problemer, så du er ikke alene :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst CilleSofie
Jeg tror bestemt også at du forsøger at gøre det så godt som muligt, ellers havde du jo heller ikke bedt om råd herinde :5up:

 

Men jeg husker selv min tid som førstegangs hundejer, og det er utroligt svært, fordi at man får så mange modstridende oplysninger...

 

Jeg nåede desværre at udsætte min hund for nogle ting han aldrig skulle have været udsat for, alt i bedste mening og med en erfaren træner der fortalte mig at jeg skulle gøre det :cry: Og derfor syntes jeg at det er rigtig godt at du spørger på et forum som dette, hvor flertallet er "up to date" med hundetræning :5up:

 

Som du selv er inde på, så er ro noget af det aller vigtigeste, når han mærker at du er rolig, så vil han også selv have meget lettere ved at være rolig. Men hvis du kigger i hvalpe support tråden, så vil du kunne se at mange af os andre også har haft vores problemer, så du er ikke alene :ae:

 

Tusinde tak! :) Det er dejligt med lidt opbakning.

Ja, det er nemlig sindsygt svært når man får så mange forskellige ting af vide af forskellige mennesker. Og ALLE hunde-ejere har jo klare og tydelige holdninger til hvad de synes man skal gøre og ikke gøre med sin hund, så det er jo nærmest umuligt at gøre noget som alle synes er lige præcis det rigtige at gøre i den gældne situation!

Hvad er det du har sendt mig? Jeg er ikke så skrap til det her endnu.. Hehe :roll:

Jeg læser lige linket du har sendt. Tusinde tak for det..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst CilleSofie
Ja hvis det er sådan du reagerer overfor alt hvad der ikke lige passer dig, så forstår jeg godt at din hvalp er forvirret :roll:

 

Hold dog op hvor er du dog dum at høre på! Du skrev jo bare for at skrive.. Og at det ikke lige passer mig det du skriver, er sørme nok fordi at du ikke skrev noget som helst konstruktivt, INTET af det du sagde kunne jeg bruge til noget. Dine fordomme ved jeg præcis hvor du kan gøre af!

Hvor vil du hen med at fortælle mig at jeg ikke har gjort nok inden jeg fik hvalpen, og at han skal have en ny ejer? Hvad er det lige at du tror jeg kan bruge det til?

VIL DU VÆRE SØD AT LADE VÆRE MED AT SPILDE MERE AF MIN TID, TAK!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad er det du har sendt mig? Jeg er ikke så skrap til det her endnu.. Hehe :roll:

 

Jeg har sendt dig en privat besked, hvor jeg tilbyder at mødes med dig.

 

Jeg har jo en hvalp på 4 måneder, så jeg husker tydeligt hvordan det var da hun var 9 uger, så måske kunne jeg hjælpe dig lidt :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Ved du hvad? Jeg tror, at han bliver usikker over DIN usikkerhed..

HAN er en selvsikker lille hund, der ikke vil finde sig i at blive taget og håndteret imod sin vilje. Det har jeg set hos andre små hanhunde.

Og når han oplever nye underlige ting i verden, så kaster han sig ud i at klare det SELV, hvor det var mere hensigtsmæssigt, hvis I to klarede det sammen.

Han er jo en meget lille hund, og hvis han ikke har tillid til din beskyttelse så forsøger han at klare verden på egen hånd.

 

Husk på at han ER kun en meget lille baby. Og han har brug for DIG og at DU ved hvordan man klarer alting.

 

Når I er ude og gå og han gøer af noget, så er det fint, at du ikke skælder ham ud. Men måske skal du heller ikke berolige ham. Det er bedre at takke ham fordi han gjorde dig opmærksom på, at noget så underligt ud. Når han så har gjort dig opmærksom, så går du hen og undersøger det underlige, og inviterer derefter ham til at undersøge tingen også.

Så vil du dels blive en fandens karl i hans øjne, og du vil dels lære ham, at der ikke er noget at være bange for når han er sammen med dig.

--Beroligelse kan virke ligesom trøst: Hunden tror, at der ER grund til at være bange.

 

---Du skal aldrig! skælde ud på eller kommandere med en 9 ugers hvalp. Den kan ikke forstå det. Og du risikerer kun at den farer rundt som en flue i en flaske fordi den ikke fatter, hvad du siger.

Hvis din hvalp gør noget, han ikke må, så find noget andet han kan lave sammen med dig i stedet for.

 

---OG se så at komme i gang med at læse nogle bøger om hvalpe.

Hvis biblioteket ikke kan levere dem, så må du dælme købe dem. Din hvalp venter jo ikke. Det er NU han har brug for, at du ved alt!

 

 

ja det har du sikkert ret efter jeg har læst de andre indlæg om hans adfærd

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst CilleSofie
Jeg har sendt dig en privat besked, hvor jeg tilbyder at mødes med dig.

 

Jeg har jo en hvalp på 4 måneder, så jeg husker tydeligt hvordan det var da hun var 9 uger, så måske kunne jeg hjælpe dig lidt :-D

 

Tak! :) Jeg prøver lige at finde den, og så svarer jeg. Hehe

Link til indlæg
Del på andre sites

Hold dog op hvor er du dog dum at høre på! Du skrev jo bare for at skrive.. Og at det ikke lige passer mig det du skriver, er sørme nok fordi at du ikke skrev noget som helst konstruktivt, INTET af det du sagde kunne jeg bruge til noget. Dine fordomme ved jeg præcis hvor du kan gøre af!

Hvor vil du hen med at fortælle mig at jeg ikke har gjort nok inden jeg fik hvalpen, og at han skal have en ny ejer? Hvad er det lige at du tror jeg kan bruge det til?

VIL DU VÆRE SØD AT LADE VÆRE MED AT SPILDE MERE AF MIN TID, TAK!!

 

Hvad du bruger din tid på er du helt selv herre over. Men jeg kan se at du bruger den på at svine mig til... Jeg har hverken kaldt dig dum eller noget som helst andet, så hvorfor synes du, det er nødvendigt at begynde på den tone?

 

At du ikke kan bruge noget af det jeg skrev, er din egen fejl. Terriere har meget lyd på når de leger mm. Det er ikke fordom, men fakta. Derfor kan de komme til at virke mere voldsomme end de egentlig er.

 

Du skrev at din hund opfører sig "underligt, agressivt og ekstremt" - med andre ord, det lyder meget som om du tror der er noget galt med hunden.

Og du skrev at du overvejer at sende ham tilbage til opdrætter - det har jeg på intet tidspunkt kommenteret, og vil heller ikke.

 

Jeg syntes det var ærgerligt, at nogle af de første svar i tråden let kunne opfattes som om de gav dig ret i at der er noget galt med din hvalp. Derfor skrev jeg hvad jeg mener - at der ikke er noget galt med hvalpen, men med dine egne forventninger til hvordan han skal være.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hold dog op hvor er du dog dum at høre på! Du skrev jo bare for at skrive.. Og at det ikke lige passer mig det du skriver, er sørme nok fordi at du ikke skrev noget som helst konstruktivt, INTET af det du sagde kunne jeg bruge til noget. Dine fordomme ved jeg præcis hvor du kan gøre af!

Hvor vil du hen med at fortælle mig at jeg ikke har gjort nok inden jeg fik hvalpen, og at han skal have en ny ejer? Hvad er det lige at du tror jeg kan bruge det til?

VIL DU VÆRE SØD AT LADE VÆRE MED AT SPILDE MERE AF MIN TID, TAK!!

 

Det kan godt være at du ikke er helt tilfreds med Umulias indlæg, men derfor er der ingen grund til at skrive i denne tone.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad du bruger din tid på er du helt selv herre over. Men jeg kan se at du bruger den på at svine mig til... Jeg har hverken kaldt dig dum eller noget som helst andet, så hvorfor synes du, det er nødvendigt at begynde på den tone?

 

At du ikke kan bruge noget af det jeg skrev, er din egen fejl. Terriere har meget lyd på når de leger mm. Det er ikke fordom, men fakta. Derfor kan de komme til at virke mere voldsomme end de egentlig er.

 

Du skrev at din hund opfører sig "underligt, agressivt og ekstremt" - med andre ord, det lyder meget som om du tror der er noget galt med hunden.

Og du skrev at du overvejer at sende ham tilbage til opdrætter - det har jeg på intet tidspunkt kommenteret, og vil heller ikke.

 

Jeg syntes det var ærgerligt, at nogle af de første svar i tråden let kunne opfattes som om de gav dig ret i at der er noget galt med din hvalp. Derfor skrev jeg hvad jeg mener - at der ikke er noget galt med hvalpen, men med dine egne forventninger til hvordan han skal være.

 

Jeg er helt ening, for mig lyder det som en helt normal hvalp :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010

Jeg er sikker på at du/I nok skal klare det.

 

Mht. en adfærdsbehandler så synes jeg personligt selv at han er lidt for ung... Det ville være en god ting hvis han var 4 måneder eller mere... men han ER kun en lille hvalp, og hvad der dertil hører... Jeg ved godt at det er en god ting at forebygge, men når han er så ung som han er, så er jeg overbevist om at i sikket vil kunne klare meget selv. Også selvom du er ny i hundeverdenen.!... Men hvalpetræning vil jeg klart anbefale.. både for DIG og HAM... i vil kunne lære en hel masse, og begynde at være sammen på en anden måde.

 

Mht. til kontakt så prøv at gøre øjenkontakt til noget positivt!... Prøv at ligge på gulvet med hovedet under hænderne... Jeg er sikker på at Jackson vil (på et tidspunkt) komme hen og prøve at skubbe dine hænder væk for at komme til at se dig...

 

Men ellers så synes jeg at du har fået rigtig mange gode råd, så jeg kan desværre ikke lige pt. komme med flere... men hvis der dukker nogle op så skal jeg nok skrive:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder lidt som du tror at din lille vaps er kommet direkte fra helvede, bare rolig der har vi alle vidst været:mrgreen: Men du kan være helt rolig han overtager ikke verdensherredømmet lige pt.:engel:

 

Som det er skrevet før er de små hunderacer med lyd på, jeg har set så mange små hvalpe jerne rundt med 730kmt rundt om store voksne hunde, de har bare den der "her kommer jeg" attitude, især når verden er ny og spændene og lidt farlig...

 

Jeg husker selv tydeligt min hund da hun var lille hvalp, da hun var faldet til i huset skulle hun også straks jagte mig og min yngre bror rundt i huset for at bide os:shock: hun var bogstaveligt talt ved at vælte hele huset, og lave mig og min bror om til dørslag:megaked:

 

Men med hvalpetræning og lidt mere eller mindre vellykket opdragelse, har vi nu en 11 årig velopdragen hund, for det meste af tiden, når hun ikke lige får en hjerneblødning og tror hun er en 8 ugers hvalp der ikke kan øre for det...:mrgreen:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Når han gør af folk og ting, eller går amok med at rende rundt i hele hytten, så prøv at lave noget der fanger hans opmærksomhed, og husk at du skal være hans smørhul...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst CilleSofie
Det lyder lidt som du tror at din lille vaps er kommet direkte fra helvede, bare rolig der har vi alle vidst været:mrgreen: Men du kan være helt rolig han overtager ikke verdensherredømmet lige pt.:engel:

 

Som det er skrevet før er de små hunderacer med lyd på, jeg har set så mange små hvalpe jerne rundt med 730kmt rundt om store voksne hunde, de har bare den der "her kommer jeg" attitude, især når verden er ny og spændene og lidt farlig...

 

Jeg husker selv tydeligt min hund da hun var lille hvalp, da hun var faldet til i huset skulle hun også straks jagte mig og min yngre bror rundt i huset for at bide os:shock: hun var bogstaveligt talt ved at vælte hele huset, og lave mig og min bror om til dørslag:megaked:

 

Men med hvalpetræning og lidt mere eller mindre vellykket opdragelse, har vi nu en 11 årig velopdragen hund, for det meste af tiden, når hun ikke lige får en hjerneblødning og tror hun er en 8 ugers hvalp der ikke kan øre for det...:mrgreen:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Når han gør af folk og ting, eller går amok med at rende rundt i hele hytten, så prøv at lave noget der fanger hans opmærksomhed, og husk at du skal være hans smørhul...

 

TAAAAK! Sikken dog et dejligt opkvikkende indlæg. Hehe.. Lige hvad jeg havde brug for :-)

Jeg tænkte nok at der var håb forude. Og det hjælper nok også nu når vi starter til hvalpetræning. Men han er jo ½ Prazsky og ½ DS gårdhund, så der er jo krudt i blandingen. Jeg blev bare lidt nervøs for at der var et eller andet helt galt med ham.

Link til indlæg
Del på andre sites

TAAAAK! Sikken dog et dejligt opkvikkende indlæg. Hehe.. Lige hvad jeg havde brug for :-)

Jeg tænkte nok at der var håb forude. Og det hjælper nok også nu når vi starter til hvalpetræning. Men han er jo ½ Prazsky og ½ DS gårdhund, så der er jo krudt i blandingen. Jeg blev bare lidt nervøs for at der var et eller andet helt galt med ham.

 

 

 

De fleste hundetrænere skal nok fortælle dig hvis de ser noget galt i din hund, og de fleste hunde trænere er også kompetente NOK, og har en del erfaring med adfærd mellem hunde (via de lege timer som kører i nogle hundeskoler).

Ej sagt at trænere er super gode til adfærd, men de har set en del på deres vej :blink:

 

Nogen skriver du skal læse de og de bøger for dem der har skrevet det ved alt om rigtig ledelse.

 

Hunde er individuelle og det er ikke sikkert at den form for lederskab er rigtig for din hund (det er svært at sige de er rigtige da der ikke findes en facitliste)!

Men i finder ud af det hele ved at prøve jer frem.

 

 

En anden ting, den med magt. Vores gamle dr dyr (læs GAMLE) mente at aslan var - da han var 3 mdr - ved at overtage min plads i det såkaldte hieaki! Hun havde 25 års erfaring med at tumle både hunde og føl and what not. And yet..............så endte jeg med en hvalp der var angst for mig og først turde snakke med mig efter 3 dage, og selv derefter gik der laaaaaaaaang tid inden han fik tillid til mig igen.

 

Efter det har vi handlet ud fra Aslans psyke og hvad denne kunne holde til. Aslan kan nu tåle en ordentlig verbal skideballe (dette behøves dog ikke :blink: ), men kunne det ikke dengang. Vi har en god hund, som på ingen måde udviser nogen form for overtagelse af ledelsen (ergo må vi være gode NOK, da han ikke ser det nødvendigt at overtage).

 

Vi har en hund at vagt racen, og en årgang var aslan MEGET vagtsom, vi snakkede med en lidt gammeldaws type som sage aslan skulle gå sidst ud af døren. Dette kunne der jo ikke ske noget ved, så det prøvede vi, JEG gik ud for at se om alt er ok, og så kommer aslan. Han skulle ikke længere beskytte mod det ukendte. Dette har formindsket hans vagtsomhed :mrgreen: (det er så bare et eksempel på at føre noget gammelt ind i noget nyt kan godt betale sig)

 

 

 

Og for alt i verden, når du får råd som du ikke kan forholde dig til, så mærk efter i maven om det er det rette :blink:

Det er endnu ikke sket, at min mave tog fejl :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror din hvalp er helt normal:5up: Bella er nu 16 md hun kan stadig tage nogle ture rundt i stuen, :roll:så jeg tro nu er der noget helt galt,

og gø af sorte poser folk stiller til affald,

når du er tæt på din hund og den vil bide "prøv" at smaske og slikke dig selv om munden (hundesprog,):5up: du vi se din hund slikke sig selv om munden og vise kontakt,

jeg sagde stop og brugte STOP sinal med hånden, for derefter at slikke mig om munden og det hjalp ret hurtig,

det er ikke kun fordi du er førstegangs hundemor, jeg har haft hund i 12½ år før jeg fik Bella, men hun har da været en bandit, jeg var sommetider ved at opgive, :confused:jeg har fået mange råd herinde,:-D og i dag har jeg en meget kærlig-børnevenlig og god hund,som ALDRIG knurer, med stadig vil gø indimellem og har krudt bagi,

 

STOR HELD OG LYKKE:vinken:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

TAAAAK! Sikken dog et dejligt opkvikkende indlæg. Hehe.. Lige hvad jeg havde brug for :-)

Jeg tænkte nok at der var håb forude. Og det hjælper nok også nu når vi starter til hvalpetræning. Men han er jo ½ Prazsky og ½ DS gårdhund, så der er jo krudt i blandingen. Jeg blev bare lidt nervøs for at der var et eller andet helt galt med ham.

 

Du er helt sikkert i gode hænder, hvis du starter til hvalpetræning hos hundetræningkbh, og der kan du få nogle rigtig gode råd med på vejen i forhold til, hvordan I opbygger et godt tillidsbånd, hvordan du håndterer hans gøen osv. Husk at det er tilladt at spørge løs på sådan et hold. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved godt at du har fået en million milliard gode råd, så egentlig vil jeg ikke råde dig yderligere, da jeg kan erklære mig enig med dem alle sammen :-D

 

Men som den glade ejer af en dansk / svensk blanding, så kan jeg fortælle dig, at hans knurren kan du lige så godt vænne dig til ;-) den forsvinder - med næsten 100% garanti - ikke! Karla er nu 1 år gammel og lyder stadigvæk som om hun er klar til at slå mig, min mand, den anden hund - eller hvem hun nu leger med - ihjel og derefter flænse os i småstykker :lol:

 

Han er en blanding af rottehunde - det er 100% normalt at ALLE hans yndlingslege vil involvere at ruske, knurre og bide - det er det hans instinkter fortæller ham at han skal - det er det racerne er avlet til igennem mange hundrede af år....

 

Jeg havde også en periode hvor jeg havde lyst til at kyle Karla ud af vinduet fra 2 sal... hvor jeg vitterligt sad på gulvet, næsten grådkvalt og tænkte: "Hvad nu hvis det aldrig bliver bedre?" :lol::rolleyes:

 

Men det gør det! De vokser fra at bruge dig som nålepude og de vokser fra deres vanvittige hvalpeflip hvor de fræser rundt med 700 km i timen...

 

Men du skal ikke regne med, at han vokser fra at ruske eller knurre... Og heller ikke hans aktivitetsniveau ;-) Han er blandet af små aktive gøende brugshunde, så hele hans liv vil du skulle sørge for at aktivere ham mentalt, holde hans gøen til en minimum og sikre at han får spændende oplevelser og masser af motion...

 

En erfaren hundeejer tror jeg ville være en super ide, eller en god træner. Jeg håber I starter på hvalpehold snart... lykke til!

  • Like 2
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved godt at du har fået en million milliard gode råd, så egentlig vil jeg ikke råde dig yderligere, da jeg kan erklære mig enig med dem alle sammen :-D

 

Men som den glade ejer af en dansk / svensk blanding, så kan jeg fortælle dig, at hans knurren kan du lige så godt vænne dig til ;-) den forsvinder - med næsten 100% garanti - ikke! Karla er nu 1 år gammel og lyder stadigvæk som om hun er klar til at slå mig, min mand, den anden hund - eller hvem hun nu leger med - ihjel og derefter flænse os i småstykker :lol:

 

Han er en blanding af rottehunde - det er 100% normalt at ALLE hans yndlingslege vil involvere at ruske, knurre og bide - det er det hans instinkter fortæller ham at han skal - det er det racerne er avlet til igennem mange hundrede af år....

 

Jeg havde også en periode hvor jeg havde lyst til at kyle Karla ud af vinduet fra 2 sal... hvor jeg vitterligt sad på gulvet, næsten grådkvalt og tænkte: "Hvad nu hvis det aldrig bliver bedre?" :lol::rolleyes:

 

Men det gør det! De vokser fra at bruge dig som nålepude og de vokser fra deres vanvittige hvalpeflip hvor de fræser rundt med 700 km i timen...

 

Men du skal ikke regne med, at han vokser fra at ruske eller knurre... Og heller ikke hans aktivitetsniveau ;-) Han er blandet af små aktive gøende brugshunde, så hele hans liv vil du skulle sørge for at aktivere ham mentalt, holde hans gøen til en minimum og sikre at han får spændende oplevelser og masser af motion...

 

En erfaren hundeejer tror jeg ville være en super ide, eller en god træner. Jeg håber I starter på hvalpehold snart... lykke til!

 

Jeg vil ikke sige så meget andet end at jeg er helt enig :5up:

 

Vores Anton er også en dansk/svensk blanding og han knurrer også under leg, især når han spændt venter på at vi skal tage bolden fra ham og kaste den. Det hele foregår dog med logrende hale :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved godt at du har fået en million milliard gode råd, så egentlig vil jeg ikke råde dig yderligere, da jeg kan erklære mig enig med dem alle sammen :-D

 

Men som den glade ejer af en dansk / svensk blanding, så kan jeg fortælle dig, at hans knurren kan du lige så godt vænne dig til ;-) den forsvinder - med næsten 100% garanti - ikke! Karla er nu 1 år gammel og lyder stadigvæk som om hun er klar til at slå mig, min mand, den anden hund - eller hvem hun nu leger med - ihjel og derefter flænse os i småstykker :lol:

 

Han er en blanding af rottehunde - det er 100% normalt at ALLE hans yndlingslege vil involvere at ruske, knurre og bide - det er det hans instinkter fortæller ham at han skal - det er det racerne er avlet til igennem mange hundrede af år....

 

Jeg havde også en periode hvor jeg havde lyst til at kyle Karla ud af vinduet fra 2 sal... hvor jeg vitterligt sad på gulvet, næsten grådkvalt og tænkte: "Hvad nu hvis det aldrig bliver bedre?" :lol::rolleyes:

 

Men det gør det! De vokser fra at bruge dig som nålepude og de vokser fra deres vanvittige hvalpeflip hvor de fræser rundt med 700 km i timen...

 

Men du skal ikke regne med, at han vokser fra at ruske eller knurre... Og heller ikke hans aktivitetsniveau ;-) Han er blandet af små aktive gøende brugshunde, så hele hans liv vil du skulle sørge for at aktivere ham mentalt, holde hans gøen til en minimum og sikre at han får spændende oplevelser og masser af motion...

 

En erfaren hundeejer tror jeg ville være en super ide, eller en god træner. Jeg håber I starter på hvalpehold snart... lykke til!

 

Ja, jeg kunne jo ikke være mere enig :-)

 

Jeg tror de fleste af os kan huske hvordan det føltes at stå der som førstegangs ejer, med en hvalp der IKKE opfører sig som der står den bør gøre i børgerne :lol:

Jeg har også været ved at sparke begge mine hunde til Beijing adskillige gange da de var hvalpe og også unghunde :lol: Heldigvis valgte jeg dog tælle til ti metoden i stedet :mrgreen:

 

Fat mod, det bliver bedre! Både i takt med at din vaps bliver ældre, men også som du vokser med opgaven at være hundeejer og lærer din hund bedre at kende!

 

Det lyder rigtigt dejligt at I skal starte til hvalpe-træning, jeg er sikker på at der vil være en instruktør på stedet der nok skal kunne hjælpe og rådgive dig i situationer hvor du stadig er lidt usikker på tingene!

Mht. adfærdsbehandler, så synes jeg nok liige det er voldsomt nok at anbefale! Din hvalp er helt normalt, og udviser ikke adfærd som du selv (evt. med en instruktør på råd) ikke kan håndtere, så at smide 1000+ kroner efter en adfærdsbehandlinger lyder i mine ører en smule overdrevet :-)

 

Mange gange held og lykke med vidunderet, får vi billeder!?? :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil egentlig bare give dig sådan en :ae: og sige "op med humøret" :blink:

Det ER lidt skræmmende at blive hvalpeejer, for gør man nu det rigtige, hvordan udvikler hvalpen sig, kommer man til at dumme sig så man ikke kan holde den ud når den bliver voksen og i så tilfælde, hvad pokker gør man så osv. osv. :shock: Heldigvis udvikler de fleste hunde sig dog ganske udmærket, OGSÅ selv om de har en førstegangsejer :blink:

Man ved jo af gode grunde ikke alt når man får sin første hund og vi lærer alle gennem livet. Det kan ikke undgås at du kommer til at gøre nogle ting, som du senere vil fortryde fordi du har lært mere, men hvis du gør det bedste du kan, så kan du jo ikke gøre mere vel? :ae: Ud over selvfølgelig at blive ved med at søge hjælp og viden og det er du jo f.eks. godt i gang med herinde :5up:

 

Jeg vil også anbefale dig at starte på et hvalpehold, f.eks. i www.hundetræningkbh.dk Der vil du få rigtig god hjælp og vejledning. Ganske vist er hvalpeholdet fyldt, men hvis der er tilpas mange der henvender sig, så kan det jo være at de opretter et mere ;-) Det KAN jo også være at der er faldet en fra eller noget andet, så prøv at kontakte dem. De træner i Søndermarken.

 

Jeg tror altså at man kommer langt med almindelig sund fornuft (og videnssøgning sæ'fø'li') og med de racer du har valgt en blanding af, så synes jeg egentlig ikke at det er så underligt at han tager nogle fræseture, det kan du vist lige så godt vænne dig til :mrgreen: Som de andre siger, så træn øjenkontakt på en positiv måde, det får du stor glæde af senere og det lyder til at han er ret god til det allerede :blink:

 

Jeg vil også anbefale Lone Grevas hvalpebog. I den kan du få gode råd til aktivering, miljøtræning osv. og den er skrevet ud fra samme principper som "hundetræningkbh" arbejder efter :-D

 

Glædelig hvalp :cool:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...