Hop til indhold

Min hund knurrer og gør af mig!


Gæst CilleSofie
 Share

Recommended Posts

Gæst Stinnemus

Jeg kan kun erklære mig enig med de andre - Og det lyder da også som om du selv er det, så det skal nok gå altsammen:5up:

 

men undrer mig over én ting: Hvorfor er det han ikke må have hans fræseture? Han har det sikkert hylemorsomt ved at spurte rundt (det sjoveste min hund kan få lov at lave - udover plads-øvelser:roll: - er at løbe rundt og op og ned og frem for alt HURTIGT :cool:)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 60
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst CilleSofie
Jeg kan kun erklære mig enig med de andre - Og det lyder da også som om du selv er det, så det skal nok gå altsammen:5up:

 

men undrer mig over én ting: Hvorfor er det han ikke må have hans fræseture? Han har det sikkert hylemorsomt ved at spurte rundt (det sjoveste min hund kan få lov at lave - udover plads-øvelser:roll: - er at løbe rundt og op og ned og frem for alt HURTIGT :cool:)

 

Det må han skam også godt.. Jeg er bare bekymret over om det er sjovt for ham, og spørger derfor. Det virker nemlig ikke umiddelbart som om det er noget han gør af glæde. Men altså, det er åbenbart meget normalt. Så han skal da have lov at frese som han vil..

Link til indlæg
Del på andre sites

Held og lykke med ham, eller med at forstå ham :-D jeg synes han lyder rigtigt dejlig og som om han har krudt i røven.

 

Husk at selvom han er vokset op med søde børn så kan han have nogle oplevelser i bagagen, søde børn findes bare ikke (mindes de eksperimenter jeg udsatte min barndoms hunde for, og jeg var ellers en ret sød unge)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst CilleSofie
Hvordan går det med ham Cille-Sofie? :-)

 

Er det blevet lidt bedre med bideriet?

 

Jeg synes umiddelbart ikke han er blevet bedre med bideriet. Men jeg er nok blevet bedre til at forstå at han ikke har en skrue løs når han gør det. Og distrahere ham, eller give ham noget han godt må bide i når det er.

 

Igår havde vi dog desværre et rigtig ærgeligt tilfælde, hvor jeg sad i sofaen med ham og hyggede, og min søster som skulle sove her, havde været inde på soveværelset og tage nattøj på, og da hun kom ind i stuen igen, stillede han sig op og knurrede helt vildt af hende. Hun blev meget bange og nervøs. Og det var rigtig svært for mig at distrahere ham. Vidste ikke hvad jeg skulle gøre.. Heldigvis stoppede han igen af sig selv, da det gik op for ham at det bare var min søster, som han ellers har det rigtig godt med.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes umiddelbart ikke han er blevet bedre med bideriet. Men jeg er nok blevet bedre til at forstå at han ikke har en skrue løs når han gør det. Og distrahere ham, eller give ham noget han godt må bide i når det er.

 

Igår havde vi dog desværre et rigtig ærgeligt tilfælde, hvor jeg sad i sofaen med ham og hyggede, og min søster som skulle sove her, havde været inde på soveværelset og tage nattøj på, og da hun kom ind i stuen igen, stillede han sig op og knurrede helt vildt af hende. Hun blev meget bange og nervøs. Og det var rigtig svært for mig at distrahere ham. Vidste ikke hvad jeg skulle gøre.. Heldigvis stoppede han igen af sig selv, da det gik op for ham at det bare var min søster, som han ellers har det rigtig godt med.

 

Det her indlæg er ikke ment som menneskeliggørelse af hunde - men for at anskueliggøre min pointe :oops:

 

Prøv at forestille dig den her situation:

 

Du er på besøg hos din søster, der har et barn på ca. ½ år. Du har været i et andet rum, og da du kommer ind i stuen igen, begynder barnet at græde.... hvordan ville du reagere? Hvad tror du din søster ville gøre?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus
Jeg synes umiddelbart ikke han er blevet bedre med bideriet. Men jeg er nok blevet bedre til at forstå at han ikke har en skrue løs når han gør det. Og distrahere ham, eller give ham noget han godt må bide i når det er.

 

Igår havde vi dog desværre et rigtig ærgeligt tilfælde, hvor jeg sad i sofaen med ham og hyggede, og min søster som skulle sove her, havde været inde på soveværelset og tage nattøj på, og da hun kom ind i stuen igen, stillede han sig op og knurrede helt vildt af hende. Hun blev meget bange og nervøs. Og det var rigtig svært for mig at distrahere ham. Vidste ikke hvad jeg skulle gøre.. Heldigvis stoppede han igen af sig selv, da det gik op for ham at det bare var min søster, som han ellers har det rigtig godt med.

 

At distrahere er en rigtig god metode :5up: hundehvalpe husker hvad de laver i ca. 20 sekunder eller sådan noget så jeg brugte også afledning når jason var på vej mod ledningerne eller andet "fy" og det hjalp altså at man lige pludselig i en glad stemme udbryder "neeeeeej hvor er det dog en fiiiine knast på gulvet her - kom og se, hvor er den fiiiiin hva?" og vapsen stormer over for at se hvad sjov vi skal have nu og glemmer aaaalt om potteplanten eller hvad det nu var den var på vej til :mrgreen: Vapper oplever ikke skæld ud i situationen, men bliver kaldt væk til noget spændende den kan "opdage" sammen med ejer, men vigtigst af alt så glemmer den hvad den havde gang i :-D

 

nr. 2 - næste gang så prøv at lade din søster sætte sig på hug og stirre ud i luften - uden at kigge i retning af hvalpen - indtil hvalpen slapper af igen. Han blev sikkert forskrækket da hun kom ind igen (han havde måske glemt hun var gået derind, havde været optaget af noget andet eller lignende og pop! så står der lige pludselig én i døren - uha det er farligt!) og har reageret derudfra.

Jeg tror ikke det er nok at distrahere i den situation (eller i andre hvor hunden er bange) - man kan godt få en lidt desperat/anstrengt tone hvis man står der og skal have hvalpen til at høre. Du kunne evt. rejse dig og gå hen til søsteren og lægge en hånd på skulderen af hende eller noget mens du siger noget i retning af "arh dit lille fjollehovede - kan du slet ikke kende hende?" og så vende om og sætte dig lidt væk og være rolig, men egentlig ligeglad med både søster og vaps. Jeg tror ikke det vil hjælpe at sidde og lokke hvalpen hen til søster - den skal komme helt af sig selv når dens nysgerrighed stiger/frygt falder (det er det der med at noget man skal lokkes til ofte er faaaarligt...)

 

Det er dét jeg har gjort ved min hund og der skal altså meget til før han reagerer på noget som helst på trods af at han kun er 4,5 kg pjevsehund:cool:

Link til indlæg
Del på andre sites

I fht den episode med din søster, kan jeg bidrage med en anden sær oplevelse fra i går.

Jeg havde været ude og spille tennis og Lucca blev passet af kæresten imens. Da jeg kom hjem (i træningstøj, trækkende med cyklen og med sportstasken bagpå) var Lucca på vej ud i gårdhaven. Den havde ikke set mig og jeg kunne godt se, at den havde sit blik fokuseret på et eller andet, som den ikke rigtig vidste hvad var. Den stod sådan lidt agtpågivende og kiggede på noget i en anden retning. Jeg kaldte på den og Lucca kiggede i min retning. Den fór sammen og blev tydeligvis vildt forskrækket. Så strøg den ind i huset med halen mellem benene. kæresten fortalte, at Lucca kom spurtende "sidelæns" ind i køkkenet og direkte ind under spisebordet.

Vi aner fortsat ikke, hvad det var, der skræmte den - var det mit tøj, ketcheren der ragede op bag på cyklen eller var det bare kombinationen af, at den i forvejen var på vagt og så blev overrasket...? Den havde jo set mig, da jeg tod afsted! Men der gik noget tid inden vi fik den lokket ud og hilse på mig udenfor!

 

Nå det var bare for at sige, at man ved, hvorfor hunden reagerer som den gør. Vi kan antage, at det skyldes det ene eller andet, men reelt ved vi ikke altid hvad der udløser en overraskende adfærd.

 

Held og lykke med din søde hvalp - det lyder som en med krudt i r.... :cool:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst jeanett25
Jeg synes umiddelbart ikke han er blevet bedre med bideriet. Men jeg er nok blevet bedre til at forstå at han ikke har en skrue løs når han gør det. Og distrahere ham, eller give ham noget han godt må bide i når det er.

 

Igår havde vi dog desværre et rigtig ærgeligt tilfælde, hvor jeg sad i sofaen med ham og hyggede, og min søster som skulle sove her, havde været inde på soveværelset og tage nattøj på, og da hun kom ind i stuen igen, stillede han sig op og knurrede helt vildt af hende. Hun blev meget bange og nervøs. Og det var rigtig svært for mig at distrahere ham. Vidste ikke hvad jeg skulle gøre.. Heldigvis stoppede han igen af sig selv, da det gik op for ham at det bare var min søster, som han ellers har det rigtig godt med.

 

I sådan en situation med din søster, så ville jeg bede gæsten om at sætte sig ned langsomt i en underdanig stilling mens vedkommende kigger væk fra hunden. Godbidder kan være rigtig godt her. Altså at din søster hele tiden har nogle godbidder på sig.

 

Og jeg vil give stinne ret i at en opmuntrende stemme meget ofte kan være mere afledende end et "NEJ" :-D

 

Held og lykke med ham.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...