Hop til indhold

En lille opdatering :)


bernerazuro
 Share

Recommended Posts

På jorden.....

 

Nej for satan (eller hvad det hedder). Hun skal vænne Møffe til at stå på bord fra starten af, så han kan forholde sig i ro på et trimmebord, når Rikke om ikke længe finder ud af, at hun skal have et, fordi det er mere behageligt for hendes ryg at børste og trimme Møffe, når han er sat op på et bord de der 55 cm over jorden.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 125
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Iiiiiiiiiiih zaz zaz, hvor er det godt vi har dig til at lærer Rikke alle de smarte triks :blink: :kys:

 

 

Hvis jeg nogen inde skal lærers op i udstilling så bestiller jeg privat timer :mrgreen:

 

 

 

 

Rikke, ham møffe er altå en lækker en, og skal han engang passes på Fyn, vil Aslan ( mor ) gerne være lege onkel :mrgreen::engel::engel:

 

Ha ha ha jeg prøver bare at forebygge at Rikke skal stå i samme situation som vi stod i, da vi havde meldt dyret til første udstilling og det i samme sekund gik op for os, at kræet hverken kunne ståååå, lade folk se hans tænder eller noget som helst. Vi havde pludselig lige liiiidt travlt :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Og når han så står helt korrekt Rikke, så klikker du og belønner ;-)

 

Og bygger det selvfølgelig også op med klik at du kan pille-rode-rage, og stille ham op... Så går det nemlig rigtig hurtigt med at lære ham det ;-) Og det er jo klart bedre at lære ham det nu, end når han er blevet noget større og tungere :lol: :blink:

 

Ninja´en er blevet stillet op siden hun var 9 uger, og klikkertrænet med det - og hende kan man stille og rette på ligeså tosset man vil, og så kan hun holde stillingen i noget tid inden klikket kommer :blink: og hun har altid fået ros for at være så medgørlig... ;-):mrgreen: :blink:

 

Hehe, jeg føler mig misforstået her - eller nowet :mrgreen:

 

Spørger Lonny - neeej, du skal ikke bruge klikker til dette - kan ikke huske den præcise forklaring, men forsøgte med klikker inden :mrgreen:

 

Skriver på hunde-forum - jooo, du skal bruge klikker :mrgreen: Min hund ender sq da med at blive skrup forvirret :mrgreen: Klikker, ej alligevel klikker, ej alligevel :mrgreen:

 

Går i tænkeboks nu og beslutter SELV om det bliver med dygti' eller klik :mrgreen: Nu har han trods alt kørt med dygti' i en uges tid og det virker fint :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Kameramanden skal ligge ig NED PÅ JORDEN, så kan billederne blive ganske glimrende, dog skal i kigge efter flåter bag efter, mindes umulia fik en et ret trist sted efter at have taget ligge billeder at leroy :mrgreen:

 

Kan jeg godt huske noget om :rolleyes::lol:

 

Apropos lægge sig ned på jorden... Har du nogensinde prøvet det med en hvalp? Hvad..? Lægger du dig ned? YEEEEEEEEEEEEEEEES! VI SKAL LEGE :ivrig:

 

Sådan reagerer Møffe ihvertfald :mrgreen: Gav ham et stykke legetøj og lagde mig så ved ham for hyggens skyld efter vi havde leget lidt med det og han virkede fint tilfreds. Meget pludselig stoppede den der gumle-i-legetøj-lyd og blev erstattet af et WROUF og en hvalp der sad i mit hår :mrgreen: Møghund... :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hehe, jeg føler mig misforstået her - eller nowet :mrgreen:

 

Spørger Lonny - neeej, du skal ikke bruge klikker til dette - kan ikke huske den præcise forklaring, men forsøgte med klikker inden :mrgreen:

 

Skriver på hunde-forum - jooo, du skal bruge klikker :mrgreen: Min hund ender sq da med at blive skrup forvirret :mrgreen: Klikker, ej alligevel klikker, ej alligevel :mrgreen:

 

Går i tænkeboks nu og beslutter SELV om det bliver med dygti' eller klik :mrgreen: Nu har han trods alt kørt med dygti' i en uges tid og det virker fint :blink:

 

Som jeg opfatter det er det et fedt om du klikker eller dygtiiii´er en hund. Der er så dem, der mener, at klikket er mere præcist, men da vi - meget kort - gik til klikkertræning var det tydeligt på de prøver vores træner lavede med os, at der faktisk ikke er særlig mange folk, der er præcise i deres klik. Enten forivrer folk sig og klikker før tid eller også er de bare for langsomme.

Link til indlæg
Del på andre sites

Som jeg opfatter det er det et fedt om du klikker eller dygtiiii´er en hund. Der er så dem, der mener, at klikket er mere præcist, men da vi - meget kort - gik til klikkertræning var det tydeligt på de prøver vores træner lavede med os, at der faktisk ikke er særlig mange folk, der er præcise i deres klik. Enten forivrer folk sig og klikker før tid eller også er de bare for langsomme.

 

Stakkels folk da :mrgreen:

 

Ikke for at storprale, men synes da, at jeg er nogenlunde med klikkeren :engel: Taget i betragtning af, at vi ikke træner det intensivt, så er Møffedyret da nogenlunde til at gø, og vi er ved at sætte ord på rysten på hovedet :mrgreen:

 

Det er så også de eneste ting vi træner med klikker :lol: Nåjo, og kontakt nogle gange, som går godt - når han gider :mrgreen: Men det gør han, så straks han kommer i tanke om, hvor maden er :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Som jeg opfatter det er det et fedt om du klikker eller dygtiiii´er en hund. Der er så dem, der mener, at klikket er mere præcist, men da vi - meget kort - gik til klikkertræning var det tydeligt på de prøver vores træner lavede med os, at der faktisk ikke er særlig mange folk, der er præcise i deres klik. Enten forivrer folk sig og klikker før tid eller også er de bare for langsomme.

Netop, klikket skal falde promte ikke bagefter:stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan jeg godt huske noget om :rolleyes::lol:

 

Apropos lægge sig ned på jorden... Har du nogensinde prøvet det med en hvalp? Hvad..? Lægger du dig ned? YEEEEEEEEEEEEEEEES! VI SKAL LEGE :ivrig:

 

Sådan reagerer Møffe ihvertfald :mrgreen: Gav ham et stykke legetøj og lagde mig så ved ham for hyggens skyld efter vi havde leget lidt med det og han virkede fint tilfreds. Meget pludselig stoppede den der gumle-i-legetøj-lyd og blev erstattet af et WROUF og en hvalp der sad i mit hår :mrgreen: Møghund... :lol:

 

 

Jamen så må du have monster zoom og må en ligge sig i den anden ende af græsplænen, i skal ikke gører det mere beværligt end det er!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen så må du have monster zoom og må en ligge sig i den anden ende af græsplænen, i skal ikke gører det mere beværligt end det er!

 

Er du klar over hvor dyrt sådan noget er!? :mrgreen:

 

Ej, det skal sq nok lade sig gøre, hvis det må blive sådan :blink: Han er trods alt ikke STOR-slem, kun slem :mrgreen::lun:

 

 

Noget helt andet... Skrev jo i går, at han havde tynd mave natten dertil og havde kastet op :( Han havde volder tynd mave igen i nat og har faktisk kun leveret én omgang afføring, der ikke var en gang tyksflydende sovs... Derudover har han også virket en smule sløv og snublede lidt underligt i går aftes, så i dag/i morges tog vi til dyrlægen med ham, det gik jo ikke... Den bette ski' har sq spist noget, han mave ikke rigtig ku' tåle og har feber - så nu skal han på skånekost og have lidt antibiotika, sagde dyrlægen, så det må vi jo hellere gøre. Og det gik bare rigtig godt hos dyrlægen, tror gerne Møffe ville flytte ind i venteværelset, der var bare et par super søde veterinærsygeplejerske, der var lige i hans smag :mrgreen: Og dyrlægen var nu heller ikke værst, selvom han kiggede på hans tænder og i øjnene og tog temperaturen - for han gav sq mad :ivrig: Eller rettere, han gav medicin :rolleyes: Dog var den lille lyserøde pille lidt underlig, så der skulle lige lidt godbidder til, mens så røg den også ned :mrgreen:

 

Ellers har Møffe-dyret det fint - lige nu ligger han og sover inde i stuen :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Er du klar over hvor dyrt sådan noget er!? :mrgreen:

 

Ej, det skal sq nok lade sig gøre, hvis det må blive sådan :blink: Han er trods alt ikke STOR-slem, kun slem :mrgreen::lun:

 

 

Noget helt andet... Skrev jo i går, at han havde tynd mave natten dertil og havde kastet op :( Han havde volder tynd mave igen i nat og har faktisk kun leveret én omgang afføring, der ikke var en gang tyksflydende sovs... Derudover har han også virket en smule sløv og snublede lidt underligt i går aftes, så i dag/i morges tog vi til dyrlægen med ham, det gik jo ikke... Den bette ski' har sq spist noget, han mave ikke rigtig ku' tåle og har feber - så nu skal han på skånekost og have lidt antibiotika, sagde dyrlægen, så det må vi jo hellere gøre. Og det gik bare rigtig godt hos dyrlægen, tror gerne Møffe ville flytte ind i venteværelset, der var bare et par super søde veterinærsygeplejerske, der var lige i hans smag :mrgreen: Og dyrlægen var nu heller ikke værst, selvom han kiggede på hans tænder og i øjnene og tog temperaturen - for han gav sq mad :ivrig: Eller rettere, han gav medicin :rolleyes: Dog var den lille lyserøde pille lidt underlig, så der skulle lige lidt godbidder til, mens så røg den også ned :mrgreen:

 

Ellers har Møffe-dyret det fint - lige nu ligger han og sover inde i stuen :-)

 

Øv, det var da grimt, at den Bette sådan virkelig var blevet syg...sådan rigtig syg. Træls...og ha ha ha, den gang Bassen havde det på samme måde, mente vi bare; skidt pyt, det er varmen. Du godeste ! Men hvorom alting er: Godt I gik op til dr. Dyr med vaps og godt han kunne li´ at være der. Der er den største lettelse med Bassen, at han faktisk kan li´ vores dr. Dyr. De to andre vi har haft har lavet det vildeste larm og ballade ude i venteværelset. Bassen tar det i stiv pote og vil vist også gerne bo dernede...for de har guffer :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv, det var da grimt, at den Bette sådan virkelig var blevet syg...sådan rigtig syg. Træls...og ha ha ha, den gang Bassen havde det på samme måde, mente vi bare; skidt pyt, det er varmen. Du godeste ! Men hvorom alting er: Godt I gik op til dr. Dyr med vaps og godt han kunne li´ at være der. Der er den største lettelse med Bassen, at han faktisk kan li´ vores dr. Dyr. De to andre vi har haft har lavet det vildeste larm og ballade ude i venteværelset. Bassen tar det i stiv pote og vil vist også gerne bo dernede...for de har guffer :mrgreen:

 

 

Hva', er vores hvapser i tæt familie? :hmm:

 

Kunne da godt lyde som om :mrgreen:

 

Og ja, det er noget rigtig øv-bøv :cry: Men hva', Møffe synes det er nogenlunde, maden smager da i hvert fald helt vildt godt :mums::mums::mums:

 

Skulle ud med spækbrættet, hvor der kun var de sørgelige rester af kyllingen tilbage (læs benene), Møffe kom springende efter mig, helt vild i varmen - moooooaaaar, gi' mig, gi' mig! :ivrig:

 

Forresten... Noget helt andet, nu gav jeg ham lige på sjus... Men hvor mange gram skånekost skal en berner på 11,4kg egentlig have? :hmm: Glemte at spørge dyrlægen, som glemte at fortælle mig :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hva', er vores hvapser i tæt familie? :hmm:

 

Kunne da godt lyde som om :mrgreen:

 

Og ja, det er noget rigtig øv-bøv :cry: Men hva', Møffe synes det er nogenlunde, maden smager da i hvert fald helt vildt godt :mums::mums::mums:

 

Skulle ud med spækbrættet, hvor der kun var de sørgelige rester af kyllingen tilbage (læs benene), Møffe kom springende efter mig, helt vild i varmen - moooooaaaar, gi' mig, gi' mig! :ivrig:

 

Forresten... Noget helt andet, nu gav jeg ham lige på sjus... Men hvor mange gram skånekost skal en berner på 11,4kg egentlig have? :hmm: Glemte at spørge dyrlægen, som glemte at fortælle mig :oops:

 

 

jeg vil gætte på ca. 300 - 400 gr...

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan jeg godt huske noget om :rolleyes::lol:

 

Apropos lægge sig ned på jorden... Har du nogensinde prøvet det med en hvalp? Hvad..? Lægger du dig ned? YEEEEEEEEEEEEEEEES! VI SKAL LEGE :ivrig:

 

Sådan reagerer Møffe ihvertfald :mrgreen: Gav ham et stykke legetøj og lagde mig så ved ham for hyggens skyld efter vi havde leget lidt med det og han virkede fint tilfreds. Meget pludselig stoppede den der gumle-i-legetøj-lyd og blev erstattet af et WROUF og en hvalp der sad i mit hår :mrgreen: Møghund... :lol:

 

Det er bestemt ikke kun hvalpe der gør det der - jeg kender personligt en unghund på næsten 2 år der stadig gør det der...:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg vil gætte på ca. 300 - 400 gr...

 

Oka, tak - men havde ellers troet, at han skulle have mere af det, end af sit foder? Da det jo er vådt. Han skal have ca. 350-400g tørfoder...

 

Det er bestemt ikke kun hvalpe der gør det der - jeg kender personligt en unghund på næsten 2 år der stadig gør det der...:blink:

 

Haha, yes :mrgreen: Tak for advarslen, så ved jeg det til på søndag :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er Møffe fyldt 11 uger idag :mrgreen:

 

Så vi har været nede forbi Møffes bedsteste-bedste venner, nemlig dyrlægen og veterinærsygeplejersken :mrgreen: Bare så han kunne blive vejet - Kræet har fandme taget 2kg på :shock: Ikke smart, men tvivler ikke på, at det er grundet skånekosten, så godt han er tilbage på sit eget foder nu...!

 

Og så har vi fået taget ståååå-billeder :engel:

 

[ATTACH]12329[/ATTACH]

 

[ATTACH]12330[/ATTACH]

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er Møffe fyldt 11 uger idag :mrgreen:

 

Så vi har været nede forbi Møffes bedsteste-bedste venner, nemlig dyrlægen og veterinærsygeplejersken :mrgreen: Bare så han kunne blive vejet - Kræet har fandme taget 2kg på :shock: Ikke smart, men tvivler ikke på, at det er grundet skånekosten, så godt han er tilbage på sit eget foder nu...!

 

Og så har vi fået taget ståååå-billeder :engel:

 

[ATTACH]12329[/ATTACH]

 

[ATTACH]12330[/ATTACH]

 

 

Nui, hvor er han dog blevet dygtig til at ståååååå, den bette Møffe-dreng :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er Møffe fyldt 11 uger idag :mrgreen:

 

Så vi har været nede forbi Møffes bedsteste-bedste venner, nemlig dyrlægen og veterinærsygeplejersken :mrgreen: Bare så han kunne blive vejet - Kræet har fandme taget 2kg på :shock: Ikke smart, men tvivler ikke på, at det er grundet skånekosten, så godt han er tilbage på sit eget foder nu...!

 

Og så har vi fået taget ståååå-billeder :engel:

 

[ATTACH]12329[/ATTACH]

 

[ATTACH]12330[/ATTACH]

 

Hvor er han fin! Og næsen er næsten helt sort :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nui, hvor er han dog blevet dygtig til at ståååååå, den bette Møffe-dreng :5up:

 

Taaaark :kys:

 

Men når han bliver lidt mere stabil skal jeg vist have gjort noget ved den schæferryg :hmm: Den kan godt være lige, hvis han gider :mrgreen:

 

Hvor er han fin! Og næsen er næsten helt sort :5up:

 

Tænk, lægger slet ikke mærke til at den forsvinder...? Synes den er lige så stor, som da jeg hentede ham :oops: Men nu fandt jeg lige et gammelt billeder og kan faktisk godt se det selv nu også :mrgreen:

 

Forresten, så har jeg en meget død hvalp pt, dejligt :mrgreen: Vi var nede i parken, hvor han mødte en tibetansk terrier på 16 uger, kæææææft de havde det sjovt sammen :mrgreen: De spændte rundt og legede i et godt stykke tid, til sidst lagde Møffe sig ned i græsset, nu var han træt :mrgreen: Han havde også brugt en del energi på at vise, at han bare ville lege, med hans små (eller store) Møffe-fjolle-lege-hvalpe-hop :hjerte:

 

Så jeg kan konkludere, at han stadig er god til små hunde (eller også er han bare stadig klodset :oops:). De var rigtig gode sammen :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Taaaark :kys:

 

Men når han bliver lidt mere stabil skal jeg vist have gjort noget ved den schæferryg :hmm: Den kan godt være lige, hvis han gider :mrgreen:

 

 

 

Tænk, lægger slet ikke mærke til at den forsvinder...? Synes den er lige så stor, som da jeg hentede ham :oops: Men nu fandt jeg lige et gammelt billeder og kan faktisk godt se det selv nu også :mrgreen:

 

Forresten, så har jeg en meget død hvalp pt, dejligt :mrgreen: Vi var nede i parken, hvor han mødte en tibetansk terrier på 16 uger, kæææææft de havde det sjovt sammen :mrgreen: De spændte rundt og legede i et godt stykke tid, til sidst lagde Møffe sig ned i græsset, nu var han træt :mrgreen: Han havde også brugt en del energi på at vise, at han bare ville lege, med hans små (eller store) Møffe-fjolle-lege-hvalpe-hop :hjerte:

 

Så jeg kan konkludere, at han stadig er god til små hunde (eller også er han bare stadig klodset :oops:). De var rigtig gode sammen :hjerte:

 

Det kommer alt sammen. Han skal jo lige over gummi-stadiet. Mens han er så bette kan du prøve om du kan få hans bagben mere ind under ham. Han skal være nærmest ligeså lang som han er høj, så det er bagbenene, der skal ind under bæstet....meeeen det er ikke sikkert den bette mand har tid til den slags pjat endnu :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kommer alt sammen. Han skal jo lige over gummi-stadiet. Mens han er så bette kan du prøve om du kan få hans bagben mere ind under ham. Han skal være nærmest ligeså lang som han er høj, så det er bagbenene, der skal ind under bæstet....meeeen det er ikke sikkert den bette mand har tid til den slags pjat endnu :mrgreen:

 

Hæhæ, nej, jeg venter lidt endnu :mrgreen: Jeg vil gerne have han står liiiidt mere stabilt, før jeg begynder at justere :lol: Lige nu er det sådan, 2 sekunder - hvor bliver godbidden af? Jeg sætter mig ned - så kan hende Rikke bare lære at være lidt hurtigere med at finde godbidden frem :rolleyes: Men altså, nogle gange GIDER de der godbidder bare ikke blive taget frem for at blive ædt :oops:

 

Eller også er jeg ualmindeligt klodset ligesom min hund :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hæhæ, nej, jeg venter lidt endnu :mrgreen: Jeg vil gerne have han står liiiidt mere stabilt, før jeg begynder at justere :lol: Lige nu er det sådan, 2 sekunder - hvor bliver godbidden af? Jeg sætter mig ned - så kan hende Rikke bare lære at være lidt hurtigere med at finde godbidden frem :rolleyes: Men altså, nogle gange GIDER de der godbidder bare ikke blive taget frem for at blive ædt :oops:

 

Eller også er jeg ualmindeligt klodset ligesom min hund :genert:

 

Der mangler bare udstillingserfaring...et fænomen, der også jævnligt rammer os. Det er bare ikke let med nr. 1. Når vi alle tre når til Berner tre-fire-stykker begynder det nok at hjælpe :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så vækkede kræet mig her kl. 10 i morges - jep, jeg er udpræget B-menneske :mrgreen: - efter en af de "dummere" nætter, hvor han var knap så "nem"-

 

Jeg tænkte jo, at han nok skulle ned og tisse - og bar ham godtroigt ned og udenfor. Hvorefter han går direkte over og lægger sig under en havestol for at boble videre :roll: Beslutter så, at jeg lige så godt kan stå op, mit vækkeur ville alligevel ringe om et kvarter :mrgreen:

 

Nu ligger han stadig og snuer, har dog rykket sig lidt - nemlig indenfor, til mig :lun:

 

[ATTACH]12338[/ATTACH]

 

[ATTACH]12339[/ATTACH]

Link til indlæg
Del på andre sites

Uuuuuhh, hvor har jeg altså en max bedårende hvalp :hjerte:

 

Han skulle til at sætte sig i et bed, han ikke må sætte sig i, jeg sagde så "Møffe, nej" og han reagerede prompte, så jeg kaldte ham ind til en håndfuld mad. Han kom så springende på ægte Møffe-facon, op af de to trin indtil stuen - og snubler over dørkarmen, så han lander på maven og glider hen ad parketgulvet, alt imens han får tilbudt håndfulden, som han lykkeligt gnasker i sig, liggende fladt på gulvet :mrgreen:

 

 

Og så har han lært, at han kan få mig til at gø :lun: Hvis han gør, så gør jeg igen :mrgreen: Det hygger vi os meget godt med engang imellem :hjerte:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...