Hop til indhold

dobermann vs. gordon setter


Gæst Pia B
 Share

Recommended Posts

puha sad og kiggede racer i går... bare sådan lige for at kigge... ska jo have min egen hund om 5-6 år når jeg flytter og får fast arbejde og har plads til den..

 

det sku jeg aldrig have gjort! :lol:

 

gordon setter

gordon.jpg

dobermann

Abby%2058.JPG

 

og JA jeg synes den dobie er pænest MED hale og hængeører

 

to ekstremt dejlige hunde med hver deres temperament!

de har begge de/n aftening/er jeg er dybt forelsket i!

og deres aktivitets niveau - det kommer jeg nok over! gordon setteren kan jeg evt. tage med mine forældre på jagt som klapper hver 2. weekend i jagtsæsonen hvis det var! :D

 

Men er bange for en gordon setter har for stort jagtinstinkt til kun at leve som "familie"hund på den måde...

 

nogen der kender de to racer?

 

gordon setteren kender jeg kun fra vores gamle rasmus - som døde 14 år gammel da jeg var 12 - så mine minder er ret sparsomme ud over at den bunke pels var mit et og alt! men der var han jo også "gammel" og rolig!

Så ved kun om gordon setteren at de har jagtinstinket i orden, kræver en kæmpe motion hver dag de først 9-10 år af sig liv (men det gør jeg nu også! :lol: )

 

dobermann'en kender jeg kun pr billed og racestandard og så har jeg fået lov til at klappe en et par gange....

 

 

ved det ikke to normale "begynderracer" - men hundeverdenen er mig ikke helt ny! de sidste 20 år af mit 20 år lange liv har der altid været mindst en hund (jagthund)! og fra jeg ku gå har jeg været med til hundetræning...

jeg har stået for at træne vores nuværende hund da min far bare ikke kan med den hund tiltræning :roll: jagt kan de sagtens sammen - men til hundetræning kommunikerer de slet ikek - så her da jeg flyttede hjem måtte jeg overtage træningen - og det er der da også kun kommet godt ud af! :wink: :D

jeg har stædigheden til at sku sætte mig igennem overfor en hund og respekt ska den nok få! :wink: (det betyder ikke jeg slår hunden! folk der slår hunden i mit nærværd - ja skriver ikke på offentligt forum hvad jeg gør/siger ved/til dem! :evil: )

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

Velkommen til :)

 

Det er jo to vidt forskellige racer du har set dig lun på - stående og apporterende jagthund eller vagthund!

 

Det må jo komme an på, hvad du mener du kan give dem. Vend spørgsmålet lidt og spørg dig selv hvorfor DE skulle vælge DIG :)

 

Dobermann skal også have pænt med motion.

 

Hvis nu du tog en dobermann hvad ville du så lave med den?

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er vist meget godt, at du har tænkt dig at vente 5-6 år..... Det lyder ikke så gennemtænkt at vælge hund ud fra hundens farve...

Hverken en gordon setter eller en doberman er en begynderhund..

Og du ER altså "begynder" indtil du har haft din HELT egen hund.

Selvfølgelig tæller det noget, at du har haft hund som barn....... Men du har ikke haft 100% ansvar for hunden. Han har været en del af din familie.

 

Hvad med sådan en:

 

2196_dvrgpincher_1.jpg

 

Den ligner en lille dober, men den er meget mere velegnet til begynderhund, selv om det er en hund med "spræl" i. Det er en dværgpincher. De fleste af dem har dog stritører (ikke kuperede).

 

Når du engang flytter hjemmefra, så skal du jo nødvendigvis tjene penge til at betale for dit eget hjem, din egen mad og 1000 andre ting. OG omkostningerne ved at have hunden.

Så du er nødt til at have et job som giver penge men ikke tager for meget tid. For en hundehvalp --og en ung hund tager MEGET!!! Rigtig meget tid!!

Især de racer, som du sværmer for.

 

Så det bedste, du kan gøre lige nu er at koncentrere dig om en god uddannelse. For jo bedre uddannelse, -jo højere løn. Og jo mindre behøver du at arbejde.

 

Hvad har du planer om for de næste 5-6 år? :D

Link til indlæg
Del på andre sites

hehe ja jeg VED hvor meget sådan en hund tar og hvor meget de kræver! :wink: begge racer!

 

økonomien til den tid er anderledes end nu - derfor jeg vil vente til jeg er færdig uddannet og har fast job og fast døgnrytme og stabile forhold til hunden! anskaffer mig ikke en hund før jeg ved jeg har tiden til den... :wink:

 

at betale mit eget har jeg også prøvet - er lige kommet hjem igen efter 3½ år på egne ben... :wink: og ska somend ud og bo for mig selv igen om 1½ år når jeg lige får uddannelsen i orden til det videre forløb...

 

 

at vælge hunden ud fra farve er ikke alt jeg har gjort :wink: det ku måske lyde sådan - men nej!

 

små hunde siger mig intet! tro mig - gider dem ikke! måske en sjov "holdning" at have til hunde, men ser intet i små hunde! ska det være - så ska der også være NOGET hund! eller ka jeg lige så godt lade være og købe endnu en kat :lol: Ska jeg have hund så ska det være en hund jeg ska gå 100% op i mht træning, stimulering og hygge!

og har skam valgt de to racer ud fra hvad jeg mener jeg kan klare af hund praktisk og socialt :wink:

at jeg ikke har haft 100% ansvar for en hund? tja kald det hvad det du vil... :roll: indtil videre har jeg stået for en fødsel opdragelse og træning af en jagthund, pasning af 9 hvalpe + mor i 3 uger, passet mine forældres hundE når de har taget 6-7 uger på jagtferie osv - alene...

 

men igen mangler jeg folk der kan give mig en ordentlig beskrivelse af de to racer som værende familiehunde! der er ikke taget udelukkende på udseende men også deres temperament - altså det jeg sådan lige kan læse mig til!

 

indtil nu har jeg kun hørt om gordon setteren fra en som bruger den til jagt flere gange om året - men umiddelbart kommer jeg ikke på megen jagt da jeg intet jagttegn har.. så det blir jo max 3 gange om året mine forældre kan invitere mig med som klapper og hundefører! Og at kigge på en decideret jagthund og vurderer egenskab som ren "hyggehund" kan jeg ikke... (hyggehund i den forstand at den skal stimuleres og motioneres det en GS skal - men ikke gåes på jagt med)

dobemann'en har jeg lige mødt 2-3 gange i skoven - men det er landbetjentens så den blir brugt som politihund... så det er jo heller ikke liiiige bedste udgangspunkt for min vurdering af om den kan "nøjes" med masser af motion og stimuli...

 

 

motion er jeg 100% klar over at begge racer kræver :wink: det tvivler jeg ikke et sekund på!

da mine forældre havde GS løb de med hunden to gange om dagen - og først i weekenden hvor den kom på to heldagsjagter var den træt om søndagen! - så VED hvad de to racer kræver af motion - men det motion har JEG vist ogs kun godt af at deltage i! :lol:

 

 

jeg var jo i første omgang aldrig begyndt at drømme om de to racer hvis ikke jeg mener jeg kan magte deres fysiske behov - som begge racer har rigeligt af!

det er to kloge racer - og det er også det jeg vil have! en hund ska være snu og tænke slev hvis man spørger mig! en labrador eller retriever er ganske enkelt for kedeligt og ikke det jeg vil have i en hund! (så ku jeg købe mig en bamse i fætter br! - no offence til jer der har lab og GR)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
en labrador eller retriever er ganske enkelt for kedeligt og ikke det jeg vil have i en hund! (så ku jeg købe mig en bamse i fætter br! - no offence til jer der har lab og GR)

 

YES AFFENCE! Desværre...

 

Det er meget sjældent jeg lader mig irritere af indlæg, men du klarer det med dette indlæg :)

 

Først og fremmest vidner din udtalelse om små hunde og labrador om en total mangel på respekt både for hundene og for de mennesker som har dem.

 

Hverken gordensetter eller dobermann kan nå en gravhund, lille terrrier eller dansk svensk gårdhund, schnauzer etc etc til sokkeholderne hvad angår arbejdslyst, vedholdenhed og selvstændighed!

Disse hunde kræver langt mere kunnen at træne end dine to bud på racer.

 

En labrador er også en retriever! Og at kalde den for en "tøjbamse" fortæller en hel del om din manglende viden og indsigt i racen.

 

Personligt er jeg godt træt af at folk tror, at en retriever er født med alt det den skal lære og bare retter sig til.

Retrievere kan være nemme begynderhunde fordi de er kærlige og varme af sind, men indlæringsmæssigt er de ikke nemmere end hverken dobermann eller setteren.

Tværtimod er setterne med deres bløde sind noget af det nemmeste at træne.

Så hvis du trænger til udfordring er det nok ikke setter du skal tage.

No offence!

Link til indlæg
Del på andre sites

Først og fremmest vidner din udtalelse om små hunde og labrador om en total mangel på respekt både for hundene og for de mennesker som har dem.

 

Hverken gordensetter eller dobermann kan nå en gravhund, lille terrrier eller dansk svensk gårdhund, schnauzer etc etc til sokkeholderne hvad angår arbejdslyst, vedholdenhed og selvstændighed!

Disse hunde kræver langt mere kunnen at træne end dine to bud på racer.

 

En labrador er også en retriever! Og at kalde den for en "tøjbamse" fortæller en hel del om din manglende viden og indsigt i racen.

 

Personligt er jeg godt træt af at folk tror, at en retriever er født med alt det den skal lære og bare retter sig til.

Retrievere kan være nemme begynderhunde fordi de er kærlige og varme af sind, men indlæringsmæssigt er de ikke nemmere end hverken dobermann eller setteren.

Tværtimod er setterne med deres bløde sind noget af det nemmeste at træne.

Så hvis du trænger til udfordring er det nok ikke setter du skal tage.

No offence!

 

 

 

at små hunde ikke siger mig noget - det er ikke hovedet på dem - men mere størrelsen! små hunde er bare "for små".... skal jeg have hund - så ska den altså være over de 56 cm i ryggen... det andet siger mig intet... det er måske så bare mig der er "underlig" - men en hund for mig skal der også være noget hund i! - helst en hund der kan sige et godt og grundigt VOV! bjæf siger mig bare intet! :wink: det er så mine præferencer! vil jeg have småt - så køber jeg en kat mere! DEM er der også udfordring i at træne! :wink:

små hunde kan sikkert også være udfordrende at træne . uden tvivl - stædigere hundeend nogle af de små racer ska man da lede længe efter - men det er ikek en stædig hund jeg vil ha! eller en lille hund!

nogle kan lide de små hunde - og godt for dem! jeg "gider" dem bare ikke :wink: det er mit valg!

 

 

tja udfordring - tja det kommer vel an på hvad man er vant til :wink:

retrievere er ikke "nyt" for mig! og nej jeg VED udemærket godt at hverken lab eller golden retriver er født med det de ska lære! :wink: alle hunde har brug for en hvis mængde træning for at nå de skal - og nogle lærer det lettere end andre...

 

men gordon setteren og dobermann'en var netop for at prøve NYT! men stadig inden for noget jeg kender :wink:

en gordon setter skal jo nu en gang ikke opdrages og trænes på samme måde som en lab :lol: og da slet ikke en dobermann :wink:

 

og så ska det lige siges at de lab og gr jeg indtil nu har mødt - tja at træne dem har ikke været et problem... og ja de er dejlig lette at gå til mht til temperament osv. - men deres "personlighed" er bare ikke lige DET jeg er ude efter :wink:

jeg har skam været omkring disse to racer og bare fundet at de ikke passer mig!

 

jeg valgte netop dobermann'en og setteren - ud af alle de racer jeg ku finde - fordi det var de to racer der sagde mig MEST!

jeg ku sikkert godt få mig en lab eller en gr og få en skide dejlig hund ud af den - men det er bare ikke de racer jeg er glad for :wink:

setteren vilel netop være en "udfordring" pga den anderledes træning i forhold til vad JEG er vant til at træne mht til jagt... :wink: vores münsterländere er jo netop ikke samme "type" jagt hund som setteren :wink:

 

og scnauzeren og gravhunden er to racer jeg aldrig begynder på - niks... hvor mange timer i døgnet tror du jeg har til hundetræning :lol:

der er en grund til jeg aldrig startede med at drømme om en schnauzer - hvor køn den så end er!

gravhunden - tja har haft en til at sidde i benet pga ejeren ikke fik den opdraget/trænet ordentligt.. og så bryder jeg mig bare ikke om så små hunde... og så kræver de netop TRÆNING! i den grad! :wink:

 

 

 

men fair nok.. hver sin holdning til den enkelte race og hver mand kan lide den ene racer bedre end den anden og det skal der være plads til (mener jeg i hvert fald!)

 

umiddelbart var jeg søgte herinde somend også "bare" erfarringer fra folk der holder enten dobie'en eller setteren som "hyggehund" og ikke bruger den...

 

for kender altså kun settere som kommer på jagt når der er muligheden for det og en enkelt dobermann som er trænet som politihund og blir brugt som sådan!

 

ikke mit bedste udgangspunkt for om de kan gå som "familiehund" uden brug... (træning og stimuli gir sig selv de ska have uanset! :wink: )

Link til indlæg
Del på andre sites

så ska den altså være over de 56 cm i ryggen...

 

Hvorfor lige 56 cm. Det er da et underligt tal.

 

tja udfordring - tja det kommer vel an på hvad man er vant til :wink:

retrievere er ikke "nyt" for mig! og nej jeg VED udemærket godt at hverken lab eller golden retriver er født med det de ska lære! :wink: alle hunde har brug for en hvis mængde træning for at nå de skal - og nogle lærer det lettere end andre...

 

Jeg kan slet ikke forstå at du kan danne dig et indtryk af, specielt labberne. Der er efterhånden så mange forskellige temperamenter og de spænder utrolig vidt. Måske er det bare en fordom du har lært. Jeg møder også mange ejere af stående hunde der ikke mener at spaniels er "rigtige" jagthunde og da jeg havde min flatter blev jeg ofte mødt med den latterliggørelse, som du også giver udtryk for i dine indlæg.

 

Min veninde har haft to Doberman og hvis der er nogen der har let ved at lære, så er det dem.

 

en gordon setter skal jo nu en gang ikke opdrages og trænes på samme måde som en lab :lol: og da slet ikke en dobermann :wink:

 

Jeg kan godt tvivle lidt på om du ved hvor forskellene ligger.

 

setteren vilel netop være en "udfordring" pga den anderledes træning i forhold til vad JEG er vant til at træne mht til jagt... :wink: vores münsterländere er jo netop ikke samme "type" jagt hund som setteren :wink:

 

Mon ikke der er større forskel på, og dermed også større udfordring, i at træne retriever og GM end på GS og GM?.

Link til indlæg
Del på andre sites

så ska den altså være over de 56 cm i ryggen...

 

Hvorfor lige 56 cm. Det er da et underligt tal.

 

tja udfordring - tja det kommer vel an på hvad man er vant til :wink:

retrievere er ikke "nyt" for mig! og nej jeg VED udemærket godt at hverken lab eller golden retriver er født med det de ska lære! :wink: alle hunde har brug for en hvis mængde træning for at nå de skal - og nogle lærer det lettere end andre...

 

Jeg kan slet ikke forstå at du kan danne dig et indtryk af, specielt labberne. Der er efterhånden så mange forskellige temperamenter og de spænder utrolig vidt. Måske er det bare en fordom du har lært. Jeg møder også mange ejere af stående hunde der ikke mener at spaniels er "rigtige" jagthunde og da jeg havde min flatter blev jeg ofte mødt med den latterliggørelse, som du også giver udtryk for i dine indlæg.

 

Min veninde har haft to Doberman og hvis der er nogen der har let ved at lære, så er det dem.

 

en gordon setter skal jo nu en gang ikke opdrages og trænes på samme måde som en lab :lol: og da slet ikke en dobermann :wink:

 

Jeg kan godt tvivle lidt på om du ved hvor forskellene ligger.

 

setteren vilel netop være en "udfordring" pga den anderledes træning i forhold til vad JEG er vant til at træne mht til jagt... :wink: vores münsterländere er jo netop ikke samme "type" jagt hund som setteren :wink:

 

Mon ikke der er større forskel på, og dermed også større udfordring, i at træne retriever og GM end på GS og GM?.

 

56 cm - tja ja underligt tal - men en ku også have sagt 54 eller 55 eller 50...

 

 

og det er da rart at vide at mn ikke kn kende forskel på en lab og en gordon setter... :? dejligt at vide man er dum...

 

 

og lab'en HAR jeg trænet! dermed ikke den store udfordring...

 

 

men åbenbart ikke her man skal spørge efter erfarringer med to bestemte racer...

man får jo baraat vide at man enten intet ved og er dum eller har valgt forkert! :?

 

 

fint jeg dapper af igen!

 

sjovt der ikke er plads til man kan lide forskellige racer!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

en gordon setter skal jo nu en gang ikke opdrages og trænes på samme måde som en lab :lol: og da slet ikke en dobermann :wink:

 

Her er jeg så vældig nysgerrig efter hvad du mener?

 

og så ska det lige siges at de lab og gr jeg indtil nu har mødt - tja at træne dem har ikke været et problem...

 

Jamen er det da problemer du søger?

 

jeg valgte netop dobermann'en og setteren - ud af alle de racer jeg ku

finde - fordi det var de to racer der sagde mig MEST!

 

 

Jamen jeg er slet ikke med her?

 

Hvis disse to racer siger dig mest, OG du kun kender setteren fra jagt, og det vil du så ikke have mulighed for at bruge den til, og egentlig ikke kender dobermann, hvad er det så som tiltrækker dig ved dem?

 

 

jeg ku sikkert godt få mig en lab eller en gr og få en skide dejlig hund ud af den - men det er bare ikke de racer jeg er glad for :wink:

setteren vilel netop være en "udfordring" pga den anderledes træning i forhold til vad JEG er vant til at træne mht til jagt... :wink: vores münsterländere er jo netop ikke samme "type" jagt hund som setteren :wink:

 

Her tænker du på temperamentet?

 

og scnauzeren og gravhunden er to racer jeg aldrig begynder på - niks... hvor mange timer i døgnet tror du jeg har til hundetræning :lol:

der er en grund til jeg aldrig startede med at drømme om en schnauzer - hvor køn den så end er!

gravhunden - tja har haft en til at sidde i benet pga ejeren ikke fik den opdraget/trænet ordentligt.. og så bryder jeg mig bare ikke om så små hunde... og så kræver de netop TRÆNING! i den grad! :wink:

 

OK. Træning og masser af tid til det til de små jagthunde, den er jeg med på. Mener du, at en setter eller dobermann kræver mindre tid?

 

Jeg er to gange, totalt uforskyldt, blevet bidt af schäfere, men det kan jeg ikke dømme en hel race på.

 

umiddelbart var jeg søgte herinde somend også "bare" erfarringer fra folk der holder enten dobie'en eller setteren som "hyggehund" og ikke bruger den...

 

Jeg er måske lidt fattesvag her :) Men jeg forstår ikke helt..

Ingen af disse racer egner sig til bare at være "hyggehund", de skal arbejde for at have det godt

 

 

ikke mit bedste udgangspunkt for om de kan gå som "familiehund" uden brug... (træning og stimuli gir sig selv de ska have uanset! :wink: )

 

Måske taler vi helt forbi hinanden, jeg prøver at forstå hvad du mener.

 

At en hund bliver anvendt til jagt eller andre opgaver udelukker vel ikke familiehundeanvendeligheden?

Træning og stimulering for disse to racer skal så bare kompensere for at de ikke har reelt arbejde, går jeg ud fra?

Altså jagthundeopgaver som søg, spor, rundering, apporttering til setteren og lignende til dobermannen?

Hvad er spørgsmålet så?

 

For hvis de får kanaliseret deres arbejdsbaggrundsopgaver ud gennem målrettet træning/opgaver så kan de begge fint fungere som familiehunde ved siden af.

Link til indlæg
Del på andre sites

 

men åbenbart ikke her man skal spørge efter erfarringer med to bestemte racer...

man får jo baraat vide at man enten intet ved og er dum eller har valgt forkert! :?

 

 

fint jeg dapper af igen!

 

sjovt der ikke er plads til man kan lide forskellige racer!

 

Selvfølgelig er der da plads til at man foretrækker nogle racer fremfor andre men det hjælper nok lidt, hvis man formår at sige det, uden at være nedladdende overfor andre. Når du giver udtryk for at retrievere er idiotsikre hunde, så er det klart at du får mig lidt op af stolen, for mange gange hænger det simpelthen sammen med at folk ikke vil ses med en hund som alle andre også har. Og det har ikke en skid med den manglende udfordring at gøre.

 

Når jeg skriver, at jeg tvivler på at du ved hvad forskellen er, så er det jo på baggrund af de ting du spørger om. At du så tolker det som om jeg skriver at du er dum.... det beklager jeg.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej, Pia.

Din tone er meget almindelig på hundesider når helt unge mennesker brænder efter en eller anden speciel race...

 

Og vi, der allerede har haft hunde i en længere eller kortere årrække, vi kan ikke lade være med at ryste lidt på hovedet......

 

For kærligheden til hunde er jo ikke racebestemt. ALLE hunderacer er vidunderlige på deres egen måde. Og har deres helt specielle egenskaber.

 

Når du køber en bestemt racehund, så er det ikke mere DIG eller hvad DU ønsker, det drejer sig om. Hvis du køber en hund af en bestemt race, så forpligter du dig samtidig til at tage specielle hensyn til lige netop de evner og de behov en hund af DEN race har.

 

Det er en mindre ting om DU synes det er en udfordring eller ej.

Og hvad du kan tilbyde en hund om 5 år, det ved du ikke i dag.

 

At få en hund er ikke så voldsom meget anderledes end at få et barn: Det er hunden/barnet og deres behov, der kommer i centrum.

 

Om 5 år er du sikkert meget mere klar til at stifte familie. Og hvis den familie også indbefatter en firbenet ven, så er jeg sikker på, at til den tid kan du se hvad jeg mener.

Lige nu er det kun en leg. Pas på, du ikke låser dig for fast på, at KUN den leg skal blive til virkelighed.

Øg dit kendskab til hunde. Og glæd dig til den dag, hvor du kan byde en hund velkommen i din familie.. Du vil elske den --også selv om den er lab eller lille.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Hvor mange af jer i denne debat her egentligt kendskabt til Gordon Setteren ud over det i har læst og hørt??

 

Jeg har 2 voksne Gordon Setter pt. og huset fuld af hvalpe!

 

Jeg kender mange GSér og har selv haft dem nu i nogle år!

 

En Gordon kan sagtens være en begyder hund (vores første var en Gordon) og ja det er en jagthund, men ikke i sammen grad som de 3 øvrige setter, den er den roligst og mest afbalancerede af alle setterne og største delen bliver solgt som familiehunde, uden tilbage leveringer! Selvfølgelig har den et aktivitets nivau men ikke på højde med de 3 andre setter, den skal aktiveres og ud og rende krudtet af sig men kan godt gå flere dag uden at komme ud og løbe uden at splitte huset ad!

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor mange af jer i denne debat her egentligt kendskabt til Gordon Setteren ud over det i har læst og hørt??

 

Jeg har 2 voksne Gordon Setter pt. og huset fuld af hvalpe!

 

Jeg kender mange GSér og har selv haft dem nu i nogle år!

 

En Gordon kan sagtens være en begyder hund (vores første var en Gordon) og ja det er en jagthund, men ikke i sammen grad som de 3 øvrige setter, den er den roligst og mest afbalancerede af alle setterne og største delen bliver solgt som familiehunde, uden tilbage leveringer! Selvfølgelig har den et aktivitets nivau men ikke på højde med de 3 andre setter, den skal aktiveres og ud og rende krudtet af sig men kan godt gå flere dag uden at komme ud og løbe uden at splitte huset ad!

 

Næ, det er ikke så meget racen gordon setter, debatten går på, men mere det fact, at Pia B står og vakler mellem de to racer gordon setteren og dobermannen. To hunde der ikke har så meget andet tilfælles end farverne....... så.... Det er vist meget godt, at Pia B vil vente 5-6 år endnu før hun beslutter sig... Du må nok finde nogle andre adoptivforældre til dine hvalpe.... Øh, må vi ikke se dem? Jeg kan da forestille mig, at de er utrolig dejlige. Gordon setteren er jo en stor smuk hund..

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Pia.

 

Når du engang om 5 - 6 år skal have en hund, så vælg race udfra hvad du kan tilbyde en hund. Alle hunde er skønne, men det er ikke alle man passer godt sammen med.

Du ved endnu ikke hvordan din verden ser ud til den tid. Kæreste, børn, boligforhold ja der er mange ting som du ikke kan tage højde for nu.

 

Hvor meget tid kan og har du lyst til at bruge på en hund?.

 

Hvor længe skal den være alene hjemme i hverdagen?.

 

Hvilke aktiviteter kan du tilbyde og har lyst til at lave med en hund?.

 

Hvorfor vil du have hund?.

 

Husk alle hunde skal hver dag have muligheder for at bruge næsen, hovedet og kroppen.

 

Når du finder frem til hvilke racer der passer til dig, kan du indenfor disser racer finde den du syntes bedst om.

Det vil være til glæde for både dig og hunden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Bangkeaw

Go'dag.

 

Vil saamaend bare lige fortaelle om dengang jeg boede i DK og havde en Dobermann.

 

Det er alsaa ikke verdens nemmeste hund at ha', det er en flot, staerk hund, jeg gik til traening med min paa politihundetraeningsskolen i Aarhus som ligger paa lokesvej, bagved fragtmandscentralen, det var jo mest schaeffere der gik der og jeg maa indroemme at jeg maatte arbejde dobbelt saa haardt med Doben som de andre maatte, naar der ikke var traening var " Thor Von Alion " og jeg tit ude at traene alene, bla. med spor, jeg fik en rigtig god hund ud af ham, men det kraever !!! Der skete saa det uheldige at min davaerende kaereste og jeg gik fra hinanden og en dag gik Thor til angreb paa min x, hvilket resulterede i at hun lod ham aflive...........Thor Von Alion blev 8 aar............... :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Go'dag.

 

Vil saamaend bare lige fortaelle om dengang jeg boede i DK og havde en Dobermann.

 

Det er alsaa ikke verdens nemmeste hund at ha', det er en flot, staerk hund, jeg gik til traening med min paa politihundetraeningsskolen i Aarhus som ligger paa lokesvej, bagved fragtmandscentralen, det var jo mest schaeffere der gik der og jeg maa indroemme at jeg maatte arbejde dobbelt saa haardt med Doben som de andre maatte, naar der ikke var traening var " Thor Von Alion " og jeg tit ude at traene alene, bla. med spor, jeg fik en rigtig god hund ud af ham, men det kraever !!! Der skete saa det uheldige at min davaerende kaereste og jeg gik fra hinanden og en dag gik Thor til angreb paa min x, hvilket resulterede i at hun lod ham aflive...........Thor Von Alion blev 8 aar............... :(

 

Nu er det DKK der bor på lokesvej ... der går jeg nemlig.

 

Og æv med din Thor ... :'(

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Bangkeaw

Hej Freudika.

 

Jeg ved ikke hvem der benytter omraaderne i dag, da jeg gik der var der flere om omraadet bla. politihundetraeningsskolen ( puha et langt ord ), naa men min traening med Thor ligger ogsaa en del aar tilbage.......

Link til indlæg
Del på andre sites

Hov hov jeg er skam heller ikke ude på at sælge mine hvalpe til Pia B da jeg havde læst det med hun først ville hvae hund om nogle år.

 

Jo men er helt ny og aner ikke hvordan man ligger billeder ind endu :? Men lige så snart jeg ved det skal jeg nok ligge nogle billeder ind :D men i må starte med at lure http://www.woekks.dk under hvalpe og galleri :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hov hov jeg er skam heller ikke ude på at sælge mine hvalpe til Pia B da jeg havde læst det med hun først ville hvae hund om nogle år.

 

Jo men er helt ny og aner ikke hvordan man ligger billeder ind endu :? Men lige så snart jeg ved det skal jeg nok ligge nogle billeder ind :D men i må starte med at lure http://www.woekks.dk under hvalpe og galleri :lol:

 

 

Uh, Cecilie, det er SÅ nemt at lægge billede ind.

 

Når du skriver et indlæg, så er der en "knap" lige ovenover skrivefeltet hvor der står "upload billede". Når du klikker på den, så får du mulighed for at vælge et billede på din computer..

Min smukke Silke, 7 uger gammel.......

 

2196_20020526__Smukke_Silke__c_1.jpg

 

...Det liver jo lidt op på indlæggene...

 

Men dine hvalpe er osse smukke...

---Det er sg' svært ikke at blive vildt forelsket i sådan en:

 

2196_GORDON20JAN202008200111_1.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 13 years later...
15 timer siden, Max skrev:

Det ville være meget synd at tage en Gordon setter med som klapper! Den hund skal ud og søge!

 

hvilken hund valgte du? 

Nu er tråden fra 08, så jeg tvivler på at brugeren er er herinde mere og hvis hun har fået hund er den også godt voksen nu.
Men ja nogle gange kunne det være sjovt at få opdateret gamle tråde
Og velkommen til ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...