Hop til indhold

Ravhalsbånd mod flåter


Petrine
 Share

Recommended Posts

Så en meget maskulin hund og mand, begge med fimset ravhalsbånd på, så jeg spurgte; de sagde at det var mod flåter, er der nogen der har erfaringer med det? Skulle være udbredt i Sverige, har fundet en forhandler, www.elvingsson.com , og synes teorien bag lyder troværdig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så teorien er, at pelsen bliver elektrisk ladet af at gå med rav-halsbåndet? Ville man så - i teorien - ikke kunne få samme virkning, af at gnide hunden med en ballon inden man gik en tur? :mrgreen:

 

(eller har jeg misforstået noget?)

 

Nej, jeg ved det ikke... Jeg har aldrig hørt om det før, så tør ikke sige om det virker ....

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

Der er nok ingen der vil tro mig...men det er lidt ligesom det der når en solsort tramper, så kommer ormene frem, fordi de tror det regner...

 

Her kommer flåten spadserende(den fløjter), og ser så ravstykket og tænker

 

"fuuck, så er vi tæt på vandet, no way José"...

----------------------------------------------------

 

Ej....undskyld...min teori er langt ude, tror ikke det hænger sådan sammen....men ville egentlig bare havde abonnement på tråden fordi det lyder interessant...:-)...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Maggiesmor

Tak for et skønt grin :mrgreen: kan da lige se flåterne vende rundt og trampe fornærmet væk :lol: Eller ejeren der komme gående med en hund hvis pels står omkring den efter at være gnedet af en ballon

 

Jeg skal ikke kunne udtale mig om, om det virker eller ej, men jeg ville ikke ofre penge eller tid på at afprøve det. Der er så mange ting på markedet hvor der ligger mere eller mindre troværdige teorier bag, hvor man kan købe sig fattig.

Jeg er ganske godt tilfreds med bayvantic og mine tæge-tænger, og med tiden vænner man sig til at tjekke for diverse utøj når man har været på skovtur - især når man som os bor lige op af en skov fyldt med råvildt.

 

Mvh

Mette

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan ikke lide at dryppe og det med tangen dur ikke (når mor og søster ikke er i nærheden har vi STORE problemer).

 

Jeg vil gerne sponsorere det til en der får MANGE tæger, for at finde ud af om det virker, Petrine har kun haft 3 i hele sit liv, men det er 3 for mange :badr:

 

...så er der en der tør lade sin hund være forsøgsdyr? Eneste betingelse er en tilbagemelding på antal tæger med / uden fin halskæde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan ikke lide at dryppe og det med tangen dur ikke (når mor og søster ikke er i nærheden har vi STORE problemer).

 

Jeg vil gerne sponsorere det til en der får MANGE tæger, for at finde ud af om det virker, Petrine har kun haft 3 i hele sit liv, men det er 3 for mange :badr:

 

...så er der en der tør lade sin hund være forsøgsdyr? Eneste betingelse er en tilbagemelding på antal tæger med / uden fin halskæde.

 

 

 

Der er en herinde, hvis hun er plaget af flåter. Så meget at de også sætter si gi gamle sår efter andre flåter.

 

Men jeg kan ikke huske hvem det var :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan ikke lide at dryppe og det med tangen dur ikke (når mor og søster ikke er i nærheden har vi STORE problemer).

 

Jeg vil gerne sponsorere det til en der får MANGE tæger, for at finde ud af om det virker, Petrine har kun haft 3 i hele sit liv, men det er 3 for mange :badr:

 

...så er der en der tør lade sin hund være forsøgsdyr? Eneste betingelse er en tilbagemelding på antal tæger med / uden fin halskæde.

 

 

 

jeg vil gerne lave ravhalsbåndet til forsøgshunden, men jeg ved ikke om jeg har rav nok eller om snøren også har nogen betydning :confused:

til dem som er interesseret, skriv en privat besked til mig også kan vi finde ud af noget ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Har ingen erfaringer med det nævnte halsbånd, men har nogle hunde der oversvømmes af tæger ved hver lejlighed. Især når vi er i Sverige går det hurtigt. Her fjerner vi mange inden de sætter sig, alligevel kan vi når vi kommer hjem pille op mod 40 af dem.

 

Jeg har tidligere gjort brug af hvidløgsgranulat i maden, hvilket har fungeret ganske fint. Personligt er jeg ikke tilhænger af det man kan dryppe i nakken på dyrene, for jeg føler mig ikke sikker på, hvor meget af giften der går i hundens blod eller andet. Så hellere rode rundt med tågetangen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Havde over 100 rotter og de fik lus (eller noget) og skulle dryppes i nakken, fik anbefalet at dyppe en finger i dryppe-væsken og tørre af i pelsen, aldrig har jeg haft det så dårligt bagefter, og jeg har næppe fået større dosis end en hund på 10 kg skulle have haft.

 

potil - ih, nu må du ikke ødelægge mit eksperiment, jeg vil gerne donere et svensk halsbånd til et offer, så jeg ved hvor jeg kan få et til Petrine, hvis det skulle vise sig at virke :-D

 

mk101 - må dine være forsøgsdyr? tænke man måske kunne sætte noget elastik i halskæden så man ikke risikerer at de sidder fast i en gren.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det kan de sagtens være. Eller bare en af dem velsagtens. Men ved ikke hvornår vi kommer i Flåtland igen, så er usikker på hvor hurtig tilbagemelding jeg kan give. Så hvis du finder nogen, der går i skov hver dag, og har mod på at prøve, så snup endelig dem i stedet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det skal jeg gøre. Vi kommer naturligvis i Hareskoven en gang i mellem, hvor jeg også syntes de samler et par stykker op. Men det er INGENTING i forhold til når vi er i Sverige.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja jeg har hørt om, at rav skulle have en virkning mod flåter - har dog ikke afprøvet det på mine hunde endnu, men ingen af de to jeg har pt er ikke plaget af flåter. Det var Caisar dog derimod, men dengang vidste jeg ikke det med rav, ellers så ville jeg helt sikkert have afprøvet det.

 

Men det skulle være nok, hvis man evt. bare hænger et rav-vedhæng i det nuværende halsbånd, eller man kan gå en tur på stranden og samle ravstykker, og selv lave en "kæde" til hunden med dette ;-)

 

Men når vi skal til Norges land næste år, så tror jeg, at jeg vil afprøve et rav-vedhæng på Ninja´en ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan ikke lide at dryppe og det med tangen dur ikke (når mor og søster ikke er i nærheden har vi STORE problemer).

 

Jeg vil gerne sponsorere det til en der får MANGE tæger, for at finde ud af om det virker, Petrine har kun haft 3 i hele sit liv, men det er 3 for mange :badr:

 

...så er der en der tør lade sin hund være forsøgsdyr? Eneste betingelse er en tilbagemelding på antal tæger med / uden fin halskæde.

 

Asta-dyret er voldsomt angrebet hvis hun ikke får hvidløg hver dag! Der har været et par dage (eller 5) i streg hvor jeg glemte det :oops: og da pillede jeg mellem 2 og 7 flåter af hende efter hver gåtur :shock:

På hvidløg er det nok 2-3 om ugen!

 

Stella får enkelte, men det er sjældent!

 

Asta vil gerne være forsøgsdyr hvis du mangler :mrgreen: Så tager jeg hende bare af hvidløget over en periode og ser hvad der fungerer bedst.

Link til indlæg
Del på andre sites

er en flåt et nyttedyr på nogen måder overhovedet egentlig?

 

Aner det ikke, men jeg kan ikke komme på en eneste nyttig ting de gør, ergo har jeg svært ved at se deres eksistensberettigelse...

 

Går ud fra, at det er en eller anden form for syg practical joke fra evolutionens side :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg tror da også det virker på katte, det synes jeg at jeg så på hjemmesiden... :?:

 

jeg skal hjem til mig selv i morgen også laver jeg det første når jeg får tid, skal nok skrive når det er klar til afsendelse :blink:

 

jeg har ikke selv internet, men skal nok sørge for at få givet mit mobilnummer videre... :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg tror da også det virker på katte, det synes jeg at jeg så på hjemmesiden... :?:

 

jeg skal hjem til mig selv i morgen også laver jeg det første når jeg får tid, skal nok skrive når det er klar til afsendelse :blink:

 

jeg har ikke selv internet, men skal nok sørge for at få givet mit mobilnummer videre... :-D

nå ja, jeg fik læst det til at det kun virkede på nogle få katte...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

sølv virker på katte...jeg har sølvarmbånd på nu, og kan ihvertfald ikke se nogen katte...:mrgreen:

 

For lige at vende tilbage til trådens oprindelige emne: Pablo har kun haft 3 flåter siden jeg fik ham, og Victoria 0...desværre slår hun helt vildt ud når hun får lopper, så jeg tør ikke andet end at behandle hende med den der til nakken...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
høhøhø, nu bliver du vidst lidt fåret hva:mrgreen:

 

hmmm det lyder som noget loppeallergi, siden hun slår ud af det, mister hun pels når det sker???

 

Jeg er mega plat...:mrgreen:

 

Ja præcis...hun har nogen lidt tynde pletter nu, der hvor det var værst...men hun fik et bad og en loppekur, så det har heldigvis hjulpet...læste at mange hunde med loppeallergi er multiallergikere, men det har hun dog ikke vist tegn på...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er mega plat...:mrgreen:

 

Ja præcis...hun har nogen lidt tynde pletter nu, der hvor det var værst...men hun fik et bad og en loppekur, så det har heldigvis hjulpet...læste at mange hunde med loppeallergi er multiallergikere, men det har hun dog ikke vist tegn på...

nå okay, ja det var da altid en trøst at hun ikke har flere ting med i kufferten...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...