Hop til indhold

danmarks hyggeligste forum??


jes
 Share

Recommended Posts

Pssstt: Britta hedder Birgitta :-D

Tak!

Ups! Undskyld Birgitta :oops:

 

Jeg tager gladeligt diverse manglende eller overdrevent brug af tegn og smileyes med, stavefejl og lange fremmedord.

Men et indlæg uden nye afsnit fra start tii slut er så tungt at læse at det bliver bliver sprunget over af mig.

 

Sådan er vi så forskellige

Jamen det er lige hvad vi er, og jeg er ærgelig over at se, at folk føler sig trådt over tæerne pga det! :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 233
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Det var ellers noget af en påstand :shock: Du mener vel at fremmedord virker afstands-forøgende på dig?

 

Ved ikke hvad han mener, men nu fik jeg løst til at blande mig lidt også :mrgreen: sådan er jeg.

 

Et indlæg der er fyldt med så mange fremmed ord at jeg skal slå 2-3 ord, pr linie, op i fremmed ordbogen eller gætte mig til betydning opgiver jeg at læse, jeg har altid været en dør til fremmedord, om det var alt den tjald i folkeskolen eller på Hhx ved jeg ikke, men lige det område er jeg en dør til :roll: og har fra tidligere forums stødte på nogle stykker der brugte dem hvergang de kunne sætte et fremmedord ind i en sætning fordi de vidste at få tallet ville kun modargumentere fordi man i realitetet ikke forstod dem, ja så var de glade, for de havde vundet en diskussion på brug af ord og ikke på indhold :-)

 

Tror det er det priceman mener :cool:

 

Det er meget få indlæg jeg springer over, men lange indlæg, især dem fyldt med meget "fyld" uden mening er nogle af dem.

Dem der er stavet helt skidt, forsøger jeg at tolke, kan jeg ikke gætte mig frem spørger jeg ind til hvad der menes.

 

Havde jeg selv mere styr på fremmedord ville en del af mine indlæg sikkert fylde mindre, da sådan et ord kan dække over 1-2 linier at det jeg beskriver :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det der kan genere mig er når der er smidt punktummer ind i en glad forvirring på steder hvor de overhovedet ikke hører hjemme og mangler hvor de burde være :???: OG når f.eks. et indlæg er skrevet sjusket, forstået på den måde at man ikke lige har gjort sig den ulejlighed at sikre sig at roderiet ikke bliver meningsforstyrrende. Tilgengæld er slåfejl noget af det sjoveste :mrgreen: F.eks. (jeg ved godt at jeg har nævnt det eksempel før, men jeg synes STADIG at det er vildt sjovt :oops:) som da en på et andet forum skrev, at "nu skal vi ikke glemme at hunden er et røvdyr" :mrgreen::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Frigg120209

Jeg skammer mig allerede.... eller noget! :rolleyes:

 

Jeg må indrømme, jeg nogle gange sjusker, dermed ment at jeg laver stavefejl og diverse tastefejl, simpelthen fordi jeg har fortravlt med at skrive, så ordene nogen gange smutter fra mig. Og det generer mig faktisk ikke helt vildt meget, at det er tilfældet - så længe det ikke giver en forståelse fejl! (Men retter da også ind imellem, hvis det skriger i øjnene).

 

Det er faktisk noget modsat end til dagligt, hvor jeg faktisk arbejder meget med at rette tekster igennem - Men det er nemmere at se andres fejl, end sine egne (det gælder vist tit i meget andet også).

 

Det generer mig heller ikke, der i indlæg er fremmedord, stavefejl og alt mulig andet - men jeg kan da blive ufokuseret, hvis teksten er meget lang og uden mellemrum og punktummer, men det irriterer mig ikke på nogen måde.

 

Her kommer mange forskellige mennesker med forskellige uddannelse niveauer og hvad ved jeg, og man har meget forskellige måder at udtrykke sig på.

 

Sådan er det nu en gang, dette er et offentligt forum, så accepterer man vel også at folk er forskellige, og at folks "skriveevner" ikke er det samme - ingen gør det jo for at irriterere eller generere nogen. Man skal vel ikke gennemgå eller rette sine indlæg igennem i flere timer, inden man poster, for at sikre det er grammatisk korrekt?

Med kendskab til dette forum, vil det ofte have resulteret i at tråden er gået i en fuldstændig anden retning imellemtiden og dermed er indlægget blevet urelevant.

Redigeret af Frigg120209
SJUSKEFEJL :-)
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

Crap...jeg var nørden der altid fik 13 i grammatik og retstavning i skolen...og alligevel sidder jeg nu og laver "..." efter alle sætninger og bruger det endda som komma, mens jeg forventer at andre forstår hvad jeg mener...

 

Det er den forbandede mobiltelefon der er skyld i det...:oops:...når jeg skriver på den prøver jeg at gøre det så "talesprogs"'agtigt, for at modtageren skal fange mit budskab, fordi f.eks. ironi kan være svært at fange ud fra de korte beskeder hvis man ikke afslutter med "hehe" eller lignende...

 

Men jeg vil da prøve at se om jeg kan adskille det. Ihvertfald hvis f.eks. "..." gør at folk fravælger mine indlæg.

 

Jeg kan selv sidde og blive irriteret over et indlæg hvor meningen er helt tabt i stave og grammatikfejl. Men det er nok mere min egen tidligere perfektionisme der hæmmer min forståelse, for jeg har selv en bror der har svært ved stavningen, og jeg ville da blive ked af det hvis han ikke ville bruge forums, skrive stile osv. fordi han var ked af folk var på nakken af ham.

Jeg mener at det er alles ret at spørge hvis der er noget de ikke forstår, så længe det ikke er for at nedgøre personen der har skrevet. Det at nedgøre folk man tydeligt kan se har svært ved det, det er ikke i orden.

Jeg elsker sproget engelsk, og ser gerne film osv. uden undertekster, og jeg mener det har været til stor gavn for mig at jeg arbejdede sammen med tre englændere. Men hvis de nu havde stået og hakket på mig hver gang jeg brugte et ord eller udtryk forkert, så ville det nok nærmere have haft den konsekvens at jeg blev bange for at udtrykke mig, end det ville give mig mod på at lære mere.

 

Og til sidst vil jeg lige påpege at jeg har stor respekt for dem der på trods af ordblindheden tager kampen op...:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Men jeg vil da prøve at se om jeg kan adskille det. Ihvertfald hvis f.eks. "..." gør at folk fravælger mine indlæg.

Nu var det mig der skrev det med prikkerne, så jeg vil gerne lige uddybe!

 

Tegnet "..." ér jo et anerkendt tegn, ligesom tankestregen også er det. Der hvor det kammer over for mig er når et indlæg ser ud som følger:

....... Bla BLAHAH bla bla....... BLAH, bla bla - BLAH!

-- Bbla bla blalalala....... bla!

 

Forvirrende med en masse prikker streger og miks af store og små bogstaver! Det gør faktisk lidt ondt i min venstre hjernehalvdel :oops:

 

Bare for at uddybe :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Frigg120209
Nu var det mig der skrev det med prikkerne, så jeg vil gerne lige uddybe!

 

Tegnet "..." ér jo et anerkendt tegn, ligesom tankestregen også er det. Der hvor det kammer over for mig er når et indlæg ser ud som følger:

....... Bla BLAHAH bla bla....... BLAH, bla bla - BLAH!

-- Bbla bla blalalala....... bla!

 

Forvirrende med en masse prikker streger og miks af store og små bogstaver! Det gør faktisk lidt ondt i min venstre hjernehalvdel :oops:

 

Bare for at uddybe :engel:

 

Den er jeg vist også god til. Ved egentlig ikke hvorfor, det er vist bare kommet hen ad vejen.

 

Jeg kan sagtens fange andres stavefejl, hurtigt, men i farten finder jeg, eller checker jeg, ikke mine egne. Det bliver først opdaget i bagefter.

 

Synes også alle skal deltage i forummerne. Jeg kommer selv fra en familie, hvor der hersker en del ordblindhed, rent faktisk lider begge mine brødre af det og min søster :neutral: Men jeg er undsluppet underligt nok og har også altid gjort det ret godt i retstavning i skolen osv.

 

Min største problem er og har nok altid været at tage sig tid til at rette det igennem en ekstra gang :pift:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman
Ved ikke hvad han mener, men nu fik jeg lyst til at blande mig lidt også :mrgreen: sådan er jeg.

 

Et indlæg der er fyldt med så mange fremmed ord at jeg skal slå 2-3 ord, pr linie, op i fremmed ordbogen eller gætte mig til betydning opgiver jeg at læse, jeg har altid været en dør til fremmedord, om det var alt den tjald i folkeskolen eller på Hhx ved jeg ikke, men lige det område er jeg en dør til :roll:og har fra tidligere forums stødte på nogle stykker der brugte dem hvergang de kunne sætte et fremmedord ind i en sætning fordi de vidste at få tallet ville kun modargumentere fordi man i realitetet ikke forstod dem, ja så var de glade, for de havde vundet en diskussion på brug af ord og ikke på indhold :-)

 

Tror det er det priceman mener :cool:

 

Jep.

 

Til tider har der været som om at hvis argumentationen kikser så tilføjes blot ekstra fremmedord.

 

 

Men for at vende tilbage til trådens udgangspunkt så ville det være på sin plads at forsøge at holde private skærmydsler med andre debatører ude af dette forum.

Med mindre man direkte stiller det op som:

 

--- Jeg syntes A og hun syntes B --Hvad syntes I ? ----

 

Så ville vi andre kunne tage stilling til noget faktuelt , men det kan vi ikke på den måde det har været præsenteret her i forum

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Jep.

 

Til tider har der været som om at hvis argumentationen kikser så tilføjes blot ekstra fremmedord.

 

 

Men for at vende tilbage til trådens udgangspunkt så ville det være på sin plads at forsøge at holde private skærmydsler med andre debatører ude af dette forum.

Med mindre man direkte stiller det op som:

 

--- Jeg syntes A og hun syntes B --Hvad syntes I ? ----

 

Så ville vi andre kunne tage stilling til noget faktuelt , men det kan vi ikke på den måde det har været præsenteret her i forum

 

Så er det at nogle kommer farende og siger man ikke må nævne navne fordi det så er for personligt.

 

Selv vil jeg langt hellere have navn på, også hvis det gælder mig selv, så man kan forholde sig, i stedet for hentydninger som mange alligevel kan gætte sig til hvem er rettet til, men som afsenderen kan afvise med "jeg nævnte ikke dig, føler du dig ramt?" og lignende.

 

DET er irriterende.

 

Man skulle gerne kunne give udtryk for sin opfattelse af en debattørs skrivestil uden at blive uvenner.

Skærmydsler optræder alle vegne hvor man samles om en interesse, men det er ikke ensbetydende med fjendskab i mine øjne.

 

Tonen kan altid findes igen, hvis der er vilje til det og man ikke tager det for mere end det er, det må du og jeg da være et godt eksempel på, for vi har da til tider været meget højt kørende! :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman
Så er det at nogle kommer farende og siger man ikke må nævne navne fordi det så er for personligt.

 

Selv vil jeg langt hellere have navn på, også hvis det gælder mig selv, så man kan forholde sig, i stedet for hentydninger som mange alligevel kan gætte sig til hvem er rettet til, men som afsenderen kan afvise med "jeg nævnte ikke dig, føler du dig ramt?" og lignende.

 

DET er irriterende.

 

Man skulle gerne kunne give udtryk for sin opfattelse af en debattørs skrivestil uden at blive uvenner.

Skærmydsler optræder alle vegne hvor man samles om en interesse, men det er ikke ensbetydende med fjendskab i mine øjne.

 

Tonen kan altid findes igen, hvis der er vilje til det og man ikke tager det for mere end det er, det må du og jeg da være et godt eksempel på, for vi har da til tider været meget højt kørende! :-D

 

Højtkørende er en rammende udlægning. haha.

 

Som du skriver så har vi rigtigt nok været nogewt oppe men det har ikke afholdt mig fra at anbefale dig som en jeg vidste kunne hjælpe andre med ders hunde problemer.

 

Jeg ved godt at jeg har kunnet finde på at komme med slet skjulte antydninger omkring andre debatører. Hvilket i øvrigt har været helt bevidst ,netop med henvisning til at vi ikke måtte nævne navne. Men man kan godt komme med eksempler uden antydninger og eller så burde vi sgu skrive navn på hvis det er. For det kan jo bunde i misforståelser.

 

Til gængæld så er det at nævne navne godt nok også forbundet med en risiko for at blive stillet til regnskab og det er der jeg tror mange afholder sig fra at skrive navn på.

 

Den med "jeg nævnte ikke dig, føler du dig ramt?" er netop et godt eks, da det i bund og grund bare er noget barnligt tøsefnidder.

Link til indlæg
Del på andre sites

[/i]

Det synes jeg er meget dømmende. "vildt afstandsskabende"

Jeg arbejder med ordblinde hver eneste dag, og hvis du viste hvormeget de gjorde for at tilfredstille samfundet! Stave, gramma fejl kan jeg nu ikke se de store problemer i....

 

 

Det kan du nok ikke tage fra mig...

Jeg skriver netop at det er noget som JEG oplever som afstandsskabende. Jeg udtaler mig ikke om hvorvidt det er afstandsskabende generelt. Det er totalt forskelligt, hvad der generer hver af os.

 

Ligesom jeg ikke oplever hvor meget energi en virkelig dårligt stavende ordblind bruger på at formulere sig forståeligt, -så oplever DU eller andre jo heller ikke, hvor meget energi JEG -eller andre- bruger på at skrive forståeligt og på at forstå det uforståelige.

 

På webfora har vi KUN det skrevne ord. Hvor meget arbejde, der ligger bag, -eller der ikke gør- det kan vi altså ikke forventes at vide. Det er ens for alle.

 

Vi bedømmes og bedømmer ud fra det skrevne ord.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman
Det kan du nok ikke tage fra mig...

Jeg skriver netop at det er noget som JEG oplever som afstandsskabende. Jeg udtaler mig ikke om hvorvidt det er afstandsskabende generelt. Det er totalt forskelligt, hvad der generer hver af os.

 

Ligesom jeg ikke oplever hvor meget energi en virkelig dårligt stavende ordblind bruger på at formulere sig forståeligt, -så oplever DU eller andre jo heller ikke, hvor meget energi JEG -eller andre- bruger på at skrive forståeligt og på at forstå det uforståelige.

 

På webfora har vi KUN det skrevne ord. Hvor meget arbejde, der ligger bag, -eller der ikke gør- det kan vi altså ikke forventes at vide. Det er ens for alle.

 

Vi bedømmes og bedømmer ud fra det skrevne ord.

 

Forskellen er at de med skrive handicap ikke bare kan vælge pludselig at skrive korrekt. Men du KAN vælge at lade være med at bevidst bruge fremmedord eller specielle vendinger der forvirrer mere end de oplyser.

 

Der er en gradsforskel i at kunne vælge og ikke at kunne vælge.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jammen.. Er det ikke bare en herrlig tråd, denneher?? :lol::-P

 

Her kan vi komme ud med alle vores frustrationer over andres måder at skrive på...

 

Der er jo ikke nogen af os, der kunne drømme om at kritisere et indlæg i en debat for dens form eller mangel på samme. I debatten bider vi bare allesammen tænderne sammen og forsøger at forstå hvad indlægsskriveren mener. Og derefter kaster vi os ud i debatten på vores egne præmisser.

 

(Ej, altså... Jeg kommer helt i tvivl om, hvilke ord det er, der bliver opfattet som "fremmedord" af andre..:oops: -Det gør det lidt svært at undgå dem..)

Link til indlæg
Del på andre sites

Forskellen er at de med skrive handicap ikke bare kan vælge pludselig at skrive korrekt. Men du KAN vælge at lade være med at bevidst bruge fremmedord eller specielle vendinger der forvirrer mere end de oplyser.

 

Der er en gradsforskel i at kunne vælge og ikke at kunne vælge.

 

--Som jeg lige har svaret mens du skrev, så ER det jo ikke nødvendigvis fremmedord for MIG bare fordi det er fremmedord for andre?

--Jeg synes det kan være rigtig svært at vide, hvad andre oplever som fremmedord.

 

Men hvis jeg debatterer med en, der selv bruger fremmedord, så er jeg meget mere tilbøjelig til at bruge ord, som jeg ellers ville have holdt mig tilbage for at bruge fordi jeg tager hensyn til at de ikke er en del af alles ordforråd.

 

---Nu vi er ved det: Har ordblinde da et mindre ordforråd end mennesker, der ikke er ordblinde? :confused:

--Måske kan man egentlig sagtens bruge fremmedord, men de skal måske bare præsenteres på en forståeligere måde?

 

HALLO, ordblinde: Enlighten me, please..:vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Forskellen er at de med skrive handicap ikke bare kan vælge pludselig at skrive korrekt. Men du KAN vælge at lade være med at bevidst bruge fremmedord eller specielle vendinger der forvirrer mere end de oplyser.

 

Der er en gradsforskel i at kunne vælge og ikke at kunne vælge.

 

Er du sød at definere fremmedord for mig? Bare så vi alle taler samme sprog :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Højtkørende er en rammende udlægning. haha.

 

Jep

 

Som du skriver så har vi rigtigt nok været nogewt oppe men det har ikke afholdt mig fra at anbefale dig som en jeg vidste kunne hjælpe andre med ders hunde problemer.

 

Tak skal du have

 

Jeg ved godt at jeg har kunnet finde på at komme med slet skjulte antydninger omkring andre debatører. Hvilket i øvrigt har været helt bevidst ,netop med henvisning til at vi ikke måtte nævne navne. Men man kan godt komme med eksempler uden antydninger og eller så burde vi sgu skrive navn på hvis det er. For det kan jo bunde i misforståelser.

 

Jeg tænkte ikke på bestemte debattører, bare princippet i det

 

Til gængæld så er det at nævne navne godt nok også forbundet med en risiko for at blive stillet til regnskab og det er der jeg tror mange afholder sig fra at skrive navn på.

 

Joe måske, men hvis man kan stå inde for det man skriver så er der ikke noget i vejen med at blive stillet til regnskab - synes jeg

 

Den med "jeg nævnte ikke dig, føler du dig ramt?" er netop et godt eks, da det i bund og grund bare er noget barnligt tøsefnidder

 

Den er i hvertfald irriterende for så slutter debatten dér eller ender ud noget rigtigt møg

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Tanten

---Nu vi er ved det: Har ordblinde da et mindre ordforråd end mennesker, der ikke er ordblinde? :confused:

 

Selvfølgelig har en ordblind et mindre ordforråd end andre, når det kommer til skriftsproget. De ved da udemærket godt hvad de gerne vil skrive, men må finde andre ord idet de ikke kan stave det.

 

Jeg kan meget nemt forestille mig hvor meget energi det kan koste en ordblind at skrive hvad der for andre er en simpel sætning.

 

--Måske kan man egentlig sagtens bruge fremmedord, men de skal måske bare præsenteres på en forståeligere måde?

 

HALLO, ordblinde: Enlighten me, please..:vinken:

 

Tja - man kan jo altid vælge at forklarer hvad ordet dækker over med det samme og ikke vente på at nogle skal misforstå det, men så kan man jo ligeså godt udlade fremmedordet.

 

Jeg er så ikke selv ordblind, men kender en del der er, også en hel del der dagligt kæmper en hård og sej kamp. Ordblinde der kun kan se danske film, ikke læse avisen osv

Link til indlæg
Del på andre sites

--Som jeg lige har svaret mens du skrev, så ER det jo ikke nødvendigvis fremmedord for MIG bare fordi det er fremmedord for andre?

--Jeg synes det kan være rigtig svært at vide, hvad andre oplever som fremmedord.

 

Men hvis jeg debatterer med en, der selv bruger fremmedord, så er jeg meget mere tilbøjelig til at bruge ord, som jeg ellers ville have holdt mig tilbage for at bruge fordi jeg tager hensyn til at de ikke er en del af alles ordforråd.

 

---Nu vi er ved det: Har ordblinde da et mindre ordforråd end mennesker, der ikke er ordblinde? :confused:

--Måske kan man egentlig sagtens bruge fremmedord, men de skal måske bare præsenteres på en forståeligere måde?

 

HALLO, ordblinde: Enlighten me, please..:vinken:

 

Ej altså, helt ærligt Birgitta :shock: Jeg sidder helt og krummer tæer på dine vegne :oops:

 

Hvordan vil du i øvrigt "præsentere et fremmedord på en mere forståelig måde"?

Stave det? "A-r siger ar, r-o siger ro, g-a-n-t siger gant, siger arrogant"?? :rolleyes:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Selvfølgelig har en ordblind et mindre ordforråd end andre, når det kommer til skriftsproget. De ved da udemærket godt hvad de gerne vil skrive, men må finde andre ord idet de ikke kan stave det.

 

Jeg kan meget nemt forestille mig hvor meget energi det kan koste en ordblind at skrive hvad der for andre er en simpel sætning.

 

 

 

Tja - man kan jo altid vælge at forklarer hvad ordet dækker over med det samme og ikke vente på at nogle skal misforstå det, men så kan man jo ligeså godt udlade fremmedordet.

 

Jeg er så ikke selv ordblind, men kender en del der er, også en hel del der dagligt kæmper en hård og sej kamp. Ordblinde der kun kan se danske film, ikke læse avisen osv

 

Nu forventer jeg jo ikke, at ordblinde skal kunne skrive og læse mine fremmedord flydende. Men på den anden side, hvorfor skulle en ordblind ikke kunne lære at skrive ord, som er en naturlig del af vedkommendes tale-ordforråd hvis personen ønsker det? Og hvis den ordblindes interesser går i retning af fodbold eller kvantefysik, så er vedkommendes normalsprog spækket med ord, der er fremmedord for MIG?

Nogle ordblinde FÅR jo, -ved hårdt slid, -overvundet deres handicap.

Det kræver først og fremmest, at den ordblinde HAR andre ressourcer. F.eks. høj begavelse og/eller kreativitet. Og motivation.

---Nogle kan. Andre kan ikke. Ordblinde er lige så forskellige som andre mennesker.

 

--Mit spørgsmål gik på, om ordblindes forståelse for sproget omfatter et mindre ordforråd i forhold til folk, der ikke er ordblinde?

For det tror jeg egentlig ikke.. Ordblinde er jo ikke dummere end andre mennesker. De skal "bare" slide mere for at få styr på de skrevne ord og bogstaver.

--Men måske er der ordblinde, der vil forsøge at svare?

 

:shock:Øøøh... Hvorfor kan ordblinde kun se danske film???

Hvorfor skulle de ikke kunne lære engelsk?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Tanten
Nu forventer jeg jo ikke, at ordblinde skal kunne skrive og læse mine fremmedord flydende. Men på den anden side, hvorfor skulle en ordblind ikke kunne lære at skrive ord, som er en naturlig del af vedkommendes tale-ordforråd hvis personen ønsker det? Og hvis den ordblindes interesser går i retning af fodbold eller kvantefysik, så er vedkommendes normalsprog spækket med ord, der er fremmedord for MIG?

Nogle ordblinde FÅR jo, -ved hårdt slid, -overvundet deres handicap.

Det kræver først og fremmest, at den ordblinde HAR andre ressourcer. F.eks. høj begavelse og/eller kreativitet. Og motivation.

---Nogle kan. Andre kan ikke. Ordblinde er lige så forskellige som andre mennesker.

 

--Mit spørgsmål gik på, om ordblindes forståelse for sproget omfatter et mindre ordforråd i forhold til folk, der ikke er ordblinde?

For det tror jeg egentlig ikke.. Ordblinde er jo ikke dummere end andre mennesker. De skal "bare" slide mere for at få styr på de skrevne ord og bogstaver.

--Men måske er der ordblinde, der vil forsøge at svare?

 

:shock:Øøøh... Hvorfor kan ordblinde kun se danske film???

Hvorfor skulle de ikke kunne lære engelsk?

 

ja - så tillader jeg mig at svare igen (selv om jeg ikke er ordblind). Selvfølgelig kan de en masse fremmedord og fine vendinger - men ikke på skrift. Og steder som kommunikeres der via skrift.

 

Ejjj - jeg står squ af, ellers får jeg vist opfundet nogel nye ord........

Link til indlæg
Del på andre sites

ja - så tillader jeg mig at svare igen (selv om jeg ikke er ordblind). Selvfølgelig kan de en masse fremmedord og fine vendinger - men ikke på skrift. Og steder som kommunikeres der via skrift.

 

Ejjj - jeg står squ af, ellers får jeg vist opfundet nogel nye ord........

 

Det kan være at det med fed giver dig ret til at svare? :mrgreen:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...