Hop til indhold

Turen til BonVitalis i går


Gæst Dogue1
 Share

Recommended Posts

Gæst Dogue1

Vi var jo nede hos DdB-banden i går, det gik godt-nok. Men med deres egne to intakte hanhunde, en tæve i løb og lexus, var der jo en lidt andet atmosfærde end normalt:lol: Ikke at der var ballade af noget art for det var der ikke:-D Vi skiftede lidt mellen at have lexus ude og de to andre hanhunde. Ingen grund til at lave senarier hvor det kunne gå galt, DdB-banden er jo en veletableret hundeflok og det kunne blive noget farligt noget med to flok han-hunde og lexus som ny ankommen hund som ikke kender flokkens regler og grænser:shock:

 

Lexus skulle lige se om han kunne danne hans egen flok med tæverne, homnonerne kørte jo i højt gear pga. den løbske tæve..sååååå:oops::lol:

 

Det var lidt synd for bettemanden, for han kunne ikke rigtig finde udaf hvad der skete med ham sammen med den løbske tæve, han ville "bestemme" over den overflod af rå ben der lå spredt i haven. Det er jo ikke en græsblæne som vi ser normalt der er altså 7000 2m indhegnet have så det var rigtig meget for bettemanden at holde styr på:rolleyes:

Men det blev bedre som tiden gik...Det endte da også med at lexus legede med tæverne og spiste lidt rå ben.

 

Alle de små udfald sm lexus lavede var synd for ham....Vi kunne se på ham at han slet ikke forstod hvad der skete og hvorfor, han virkede utryk/nervøs med sig selv:cry:

Vi fik så en rigtig god og lang snak med dem der nede. Eftersom lexus ikke kommer i avlen, og for at lette livet for ham når der er tæver i løbetid har jeg besluttet at vi køre ham til perlefrisør. Jeg ser ingen grund til at lexus skal gå med at det, det inderbærer at være intakt hanhund når han ikke kommer til at lave hvalpe.

Link til indlæg
Del på andre sites

Selvfølgelig synd for ham at blev udsat for så meget forvirrende, men på den anden side er det jo også sundt at få afprøvet grænserne engang imellem. Han ville nok ikke have været foruden den oplevelse og alle de dejlige rå ben, hvis han kunne vælge :-)

 

Hvorfor skal han ikke i avlen? Er det hans HD status?

Jeg må sige at fra et rent egoistisk synspunkt, vil det interessere mig hvordan han reagerer på kastrationen over længere sigt. Jeg havde jo ellers planlagt at kastrere Leroy tidligt, men har skiftet mening, så han når måske også Lexus' alder før der sker noget.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Dogue1
Selvfølgelig synd for ham at blev udsat for så meget forvirrende, men på den anden side er det jo også sundt at få afprøvet grænserne engang imellem. Han ville nok ikke have været foruden den oplevelse og alle de dejlige rå ben, hvis han kunne vælge :-)

 

Hvorfor skal han ikke i avlen? Er det hans HD status?

Jeg må sige at fra et rent egoistisk synspunkt, vil det interessere mig hvordan han reagerer på kastrationen over længere sigt. Jeg havde jo ellers planlagt at kastrere Leroy tidligt, men har skiftet mening, så han når måske også Lexus' alder før der sker noget.

Han hyggede sig da også gevaldigt når ikke lige hormonerne drillede ham:lol:

 

Nej det er ikke HD'n de rer problemet. Men han skal jo SAS-scannes og det klare han ikke, han stresser og køre en stemning op hos fremmede dyrlæger. Hjertet køre jo på overtid når hunden er stresset og halser, så derfor skal han ikke SAS'es og kan jo så ikke komme i avl

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...