Hop til indhold

Jackson har fået dårlig mave..


Gæst CilleSofie
 Share

Recommended Posts

Gæst CilleSofie

Siden igår har Jackson haft dårlig mave.

Det er sådan lidt forkselligt fra gang til gang hvordan det ser ud. Nogle gange er den næsten ikke tynd, andre gange utrolig klistret og ellers bare helt vand-agtigt.. Jeg tænkte i første omgang at jeg lige vilde give det en chance, for han er jo kun en hvalp og æder alt hvad han kommer i nærheden af. Jeg bekymre mig ikke som sådan, da vi hverken har giftige ting i huset eller de steder han har været de seneste par døgn.

Men nu vil jeg bare lige dobbelt tjekke med Jer kloge hoveder :roll:

Siden han fik tynd mave har jeg ikke givet ham andet end hans normale tørfoder og vand. Og han har skam stadig stor appetit som han plejer. Udover det har jeg prøvet at trykke på hans mave rundt omkring, og det virker heller ikke som om han har ondt.

Er der nogle der har gode råd? På forhånd tak! :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gik til dyrlægen på andendagen grundet noget lignende. Det viste sig at være en mavevirus og feber, kræet skulle på skånekost og fik nogle "stoppende" piller (de gør afføring fast igen) + nogle lyserøde piller, som han skulle have en ½ af 2 gange dagligt i 6 dage...

 

Hans afføring var en omgang sovs der kom ud, undtagen en enkelt gang, hvor han lavede noget, der mindede om noget fast og en anden gang, hvor det også var lidt vandigt. Hvis jeg var dig, ville jeg helt tage til dyrlægen med Jackson...!

 

Skal siges, at Møffe også havde helt fin appetit, som han plejer, mens han var syg.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst CilleSofie
Gik til dyrlægen på andendagen grundet noget lignende. Det viste sig at være en mavevirus og feber, kræet skulle på skånekost og fik nogle "stoppende" piller (de gør afføring fast igen) + nogle lyserøde piller, som han skulle have en ½ af 2 gange dagligt i 6 dage...

 

Hans afføring var en omgang sovs der kom ud, undtagen en enkelt gang, hvor han lavede noget, der mindede om noget fast og en anden gang, hvor det også var lidt vandigt. Hvis jeg var dig, ville jeg helt tage til dyrlægen med Jackson...!

 

Skal siges, at Møffe også havde helt fin appetit, som han plejer, mens han var syg.

 

Øv altså!! Håber jeg ikke at det er.. Og nu er det jo weekend :( Sikken omgang møg!! Er det noget der haster meget tror du? For kan jo ikke gøre så forfærdeligt meget før mandag..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mariannaa

Altså så længe en hund virker glad og har appatit, så ville jeg ikke være urolig, sådan kan vi mennesker jo også have det ind i mellem. Begynder han at virke syg og sløv så ville jeg ikke tøve med at ringe til dyrlægen.

Skån hans mave ved at give ham overkogte ris og kylling.

 

God bedring med den bette :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv altså!! Håber jeg ikke at det er.. Og nu er det jo weekend :( Sikken omgang møg!! Er det noget der haster meget tror du? For kan jo ikke gøre så forfærdeligt meget før mandag..

 

Altså, ved bare at veterinærsygeplejersken roste mig for at reagere så hurtigt :lol:

 

Jeg ved ikke hvad jeg havde gjort, hvis jeg var dig, men du bør nok til at starte med, få ham over på skånekosten! 1/3 kylling, 1/3 ris og 1/3 torskerogn var det herhjemme. Du kan sagtens skifte direkte fra fuldfoder til dette, men tilbage til fuldfoder skal gå langsomt..! Ikke desto mindre så bør du nok konsultere med dyrlæge på mandag, om det er nødvendigt at gøre i weekenden vil jeg ikke dømme.

 

Har din hund forresten også kastet op? Det gjorde min en enkelt gang.. Hvis den gjorde det, inden dårlig mave, så skal du nok konsultere dyrlæge hurtigt, men hvis dårlig mave kom først, så er det nok det samme som Møffe og mindre alvorligt. Det sidste afsnit her, er det dyrlægen fortalte mig, angående opkast.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst CilleSofie

Tak til jer alle! Han virker overhovedet ikke sløv eller dårlig. Han spiser og drikker som han plejer. Han tisser dog ikke helt så meget, og det er jo klart nok når så meget væske går til diarréen. Jeg har lavet noget havregrød til ham. Det står lige og køler af. Og så har jeg bedt kæresten købe ris, torskerogn og A38 med hjem. Så krydser vi alt for at det hjælper!

 

Men som sagt, så er jeg ikke viiildt bekymret fordi der ellers overhovedet ingen forskel er i hans energi niveau (ville ellers være meget rart ;-)), hans apetit eller noget som helst andet.. Jeg vil jo helst heller ikke tage unødvendigt til dyrelægen, da det ikke er det min pengepung allerhelst vil lige i denne tid. Men selvfølgelig hellere end gang for meget end en gang for lidt..

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak til jer alle! Han virker overhovedet ikke sløv eller dårlig. Han spiser og drikker som han plejer. Han tisser dog ikke helt så meget, og det er jo klart nok når så meget væske går til diarréen. Jeg har lavet noget havregrød til ham. Det står lige og køler af. Og så har jeg bedt kæresten købe ris, torskerogn og A38 med hjem. Så krydser vi alt for at det hjælper!

 

Men som sagt, så er jeg ikke viiildt bekymret fordi der ellers overhovedet ingen forskel er i hans energi niveau (ville ellers være meget rart ;-)), hans apetit eller noget som helst andet.. Jeg vil jo helst heller ikke tage unødvendigt til dyrelægen, da det ikke er det min pengepung allerhelst vil lige i denne tid. Men selvfølgelig hellere end gang for meget end en gang for lidt..

 

Ris og torskerogn er fint, går næsten ud fra, at I har kylling derhjemme :mrgreen:

 

Dog vil jeg lige nævne, at nogle hunde mangler enzymerne til at nedbryde mælkerotein ifg. min dyrlæge, så det er måske lidt ligemeget... Aner ikke om det kan hjælper, har hørt fra flere opdrættere at det gør, fra nogle dyrlæger, at det ikke gør..

Link til indlæg
Del på andre sites

Ris skal koge ca 1 time.

 

Når den lille så spiser risene, fpr han også vand, og derved undgår du dehydrering (forhåbentlig)

 

 

Har i en barf butik i nærheden, de har noget slipery elm (var det ikke sådan det hed?) som skulle være gangske effektiv, ved dog ikke om det må bruges på hvalpe, men det ved de vel i butikken :blink: (mennesker kan også bruge det)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ris skal koge ca 1 time.

 

Når den lille så spiser risene, fpr han også vand, og derved undgår du dehydrering (forhåbentlig)

 

 

Har i en barf butik i nærheden, de har noget slipery elm (var det ikke sådan det hed?) som skulle være gangske effektiv, ved dog ikke om det må bruges på hvalpe, men det ved de vel i butikken :blink: (mennesker kan også bruge det)

 

Det må gerne simre og så i 2 timer i alt alt for meget vand:-)

 

Jep slippery elm, men man kan købe det hos dyrlægen i pasta form: pro-kolin:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Basilmus

Basil havde også dårlig mave som hvalp..

 

Der skulle han faste i 12 timer.. Derefter fik han kun A38 at spise, så hans mave havde lidt at arbejde med..

 

Og hvis jeg var dig ville jeg købe noget zoolac, det går ned og hjælper maven.. (vi har altid zoolac liggende herhjemme, et vidundermiddel synes jeg)

 

God bedring med ham.. :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...