Hop til indhold

Er DKK også for Gadekrydser/bl. hunde


bellas mor
 Share

Recommended Posts

  • Svar 114
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

alle kan være med :-D

 

Men ikke til alle former for træning!

Det er selvfølgelig ikke aktuelt for dig, men hvis man vil træne IPO, skal hunden have DKK stambog. Du kan heller ikke deltage i DM i agility, lydighed eller andet med en hund uden DKK papir.

 

Nu er jeg jo en tosset fanatiker, men jeg har det sådan at så længe DKK har monopoler på hundetræningsområdet, vil jeg ikke støtte dem. Derfor er jeg ikke medlem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Spørger af nysgerrighed, de har da ikke monopol, der er ret mange andre steder? (netop fordi de ikke har agility er vi tilmeldt et andet sted)

 

DKK kontrollerer den eneste nationale turnering, der kvalificerer til internationale konkurrencer - og kun hunde med deres egen stambog kan stille op. Det kalder jeg et monopol.

 

DKK har også en aftale med Politihundeklubben og med flere jagtforeninger om at de kun tillader hunde med DKK stambog. Det er også et monopol.

 

Bare for at nævne en anden ting, så må DKKs instruktører ikke undervise eller være dommere i andre klubber - så bliver de ekskluderet fra DKK.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Men ikke til alle former for træning!

Det er selvfølgelig ikke aktuelt for dig, men hvis man vil træne IPO, skal hunden have DKK stambog. Du kan heller ikke deltage i DM i agility, lydighed eller andet med en hund uden DKK papir.

 

.

 

hehe...nitte...

Link til indlæg
Del på andre sites

Bare for at nævne en anden ting, så må DKKs instruktører ikke undervise eller være dommere i andre klubber - så bliver de ekskluderet fra DKK.

 

Det er noget sludder.

 

Du må ganske vist ikke være (eksteriør-) dommer i andre klubber, men du må gerne undervise og dømme ikke stambogsførte konkurencer mv.

 

Det skyldes at du ikke må være med til at godkende hunde til avl, i klubber og under standarder der ikke hører under DKK, elelr er anerkendte af DKK. Og dét finder jeg nu egentlig ganske logisk.

 

Og så er det da efter min mening indlysende at konkurrencer og prøver der er officielle (og dermed stambogsførte), naturligvis kræver en af DKK anerkendt stamtavle.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er noget sludder.

 

Du må ganske vist ikke være (eksteriør-) dommer i andre klubber, men du må gerne undervise og dømme ikke stambogsførte konkurencer mv.

 

Det var mærkeligt, for en DKK rally-instruktør har sagt nej til at dømme en lokalkonkurrence i min klub med ovennævnte begrundelse :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej det er det ikke!

 

Så længe jeg fungerer som instruktør under DKK så kan jeg ikke bare daffe hen og undervise andre steder! På samme måde må jeg heller ikke starte egen træningsplads op.

 

Mht. at dømme må jeg være svar skyldig..

 

Du må godt være træner andre steder også.

 

Det kan så være at man ikke må tage penge for det, eller på anden måde have en fortjeneste ud af det. Dét ved jeg ikke noget om.

 

Egen træningsplads kan du gerne have ret i. :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var mærkeligt, for en DKK rally-instruktør har sagt nej til at dømme en lokalkonkurrence i min klub med ovennævnte begrundelse :hmm:

 

Fisk! *trækker på skuldrene smiley*

 

Jeg kender flere der dømmer "ligegyldige" konkurrencer, og er trænere flere steder. Med specialklubbers vidende.

Og det har aldrig givet problemer.

Kender sågar en der har taget (elelr er ved at tage??.. :hmm:) træneruddannelse ved både DKK og DCH. Sideløbende. Træner begge steder og er træner begge steder

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej det er det ikke!

 

Så længe jeg fungerer som instruktør under DKK så kan jeg ikke bare daffe hen og undervise andre steder! På samme måde må jeg heller ikke starte egen træningsplads op.

 

Mht. at dømme må jeg være svar skyldig..

 

 

Jeg har hørt og kender flere dkk instruktører som træner "ved siden af" sågar snakke med en træner som sidder i bestyrelsen i den kreds jeg er i at på sidste møde blev der lige præcis snakket om samme og man må gerne have hold ved siden af og træne andre steer ma skal bare mindst have et hold dkk for at kunne bibeholde ens autoriation (staves??)

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever
DKK kontrollerer den eneste nationale turnering, der kvalificerer til internationale konkurrencer - og kun hunde med deres egen stambog kan stille op. Det kalder jeg et monopol.

Der er jeg så fuldstændig og helt og aldeles uenig med dig.

 

DKK afholder landsdækkende og internationele FCI konkurrencer, men de tillader faktisk at blandningshunde og hunde med anden stambog (de bliver dog kun anderkendt som blandninger) deltager på lige fod i næsten alle deres konkurrencer, en blanding kan tilmeld også få titler registreret i DKK, f.eks. dansk lydighedsmester.

 

Dansk kennel klub har indgået et samarbejde med en lang række andre kennelklubber, som er gået sammen og har dannet en fælles paraply orginisation - FCI.

Samarbejdet går ud på ensarte racestandard mv, med de de enkelte lande kan også arbejder sammen om at afholde europæmesterskaber/udstillinger mv. - og de står så de enkelte lande frit for selv at afholde nationale udstillinger, prøver mv.

 

Nogle opdrættere har dog set sig sure på DKK/kan ikke finde sig i de regler DKK nu engang har vedtaget, f.eks. avlsforbud ved matadoravl, og har meldt sig ud. Nogle er disse udmeldere er gået sammen og har lavet andre sideløbende - og konkurrende - klubber (baseret på DKK's oprindelige racestandarder mv.).

 

Hvorfor i alverden skulle DKK tillade disse udmeldere at deltage i deres arrengementer?

DM i lydighed er f.eks. DM i lydighed for DKK hunde efter som det er DKK so m afholder det.

Af samme grund giver det ikke mening at blandinger skal kunne deltage, igen det er DM for DKK hunde - ikke DM for hunde generelt.

 

At sige at det er det samme som monopol er direkte noget vås - undskyld jeg siger det så groft :blink:

Hvis DRU var interesseret kunne de jo selv afholder et DM i lydighed for DRU hunde, men tilsyneladende er DRU mv. kun interesseret i udstilling, ikke brugsegenskaber, mentalprøver mv. hos deres hunde.

Hvis dansk hundeejer forening og hvad de nu ellers hedder div. sammenslutninger vitterlig var interesseret, så kunne de jo selv afholde noget.

 

DKK har også en aftale med Politihundeklubben og med flere jagtforeninger om at de kun tillader hunde med DKK stambog. Det er også et monopol.

Det kunne jo også være det faktisk forholdte sig den anden vej rundt, at det er politihundeforeninger der har en aftale med DKK!

Og årsagen kunne måske være at politihundeforeningen sætter stor pris på seriøs og veldokumenteret avl - og ikke blot sætter deres lid til tilfældige kræ som parres sammen - seriøs avl for egenskaber skal følges flere generationer tilbage og kan ikke baseres på én enkelt generation.

Igen så interessere de konkurrende foreninger sig ikke for brugsegenskaberne hos hundene.

 

Det med flere jagtforeninger er nu heller ikke helt korrekt; der findes jagtforeninger som slet ikke har DKK anderkendte hunde - og dem som har jagthunde med DKK, kan hænge sammen med ovenstående årsag.

 

... og som en lille krølle her på, så garanere DKK stamtavle ikke at man konkurrere i hverken polithundeforeningen eller jagtforeningernes prøve. Jeg har f.eks. en Aussie og kan ikke få den godkendt i polithundeforeningen og dermed ikke få prøverne anerkendt og jeg må ikke starte til prøver i jagthunderegi.

 

Bare for at nævne en anden ting, så må DKKs instruktører ikke undervise eller være dommere i andre klubber - så bliver de ekskluderet fra DKK.

Instruktørerne må godt undervise på private træningspladser, så længe de også underviser på DKK's pladser og tager de hold som de bliver pålagt/tilbydt.

Men de må ikke undervise i konkurrende klubber - og det kan jeg f.... godt forstå. Hvorfor i alverden skulle DKK betale og bruge tid/energi på deres undervisning mv. bare for at de kan ligge arbejdet hos konkurrenten.

Mht. at dommere ikke må dømme i konkurrende klubber: selvfølgelig ikke. DKK har også her ofret tid/penge på at uddanne dem, hvorfor skulle de så ude service hos konkurrenten.

Det ville svare til at jeg som ansat både måtte arbejde hos Sonofon og TDC samtidig - og bruge sonofons viden hos TDC og omvendt.

 

Nej Umulia, det har intet med monompo at gøre overhovedet - det ganske almindelig sund fornuft ikke at smide sine "investeringer" gratis i hovedet på konkurrenten.

Link til indlæg
Del på andre sites

de tillader faktisk at blandningshunde og hunde med anden stambog (de bliver dog kun anderkendt som blandninger) deltager på lige fod i næsten alle deres konkurrencer, en blanding kan tilmeld også få titler registreret i DKK, f.eks. dansk lydighedsmester.

 

Så er jeg glad igen, har lovet manden at han skal have en titel med Petrine :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvorfor i alverden skulle DKK tillade disse udmeldere at deltage i deres arrengementer?

DM i lydighed er f.eks. DM i lydighed for DKK hunde efter som det er DKK so m afholder det.

Af samme grund giver det ikke mening at blandinger skal kunne deltage, igen det er DM for DKK hunde - ikke DM for hunde generelt.

 

At sige at det er det samme som monopol er direkte noget vås - undskyld jeg siger det så groft :blink:

Hvis DRU var interesseret kunne de jo selv afholder et DM i lydighed for DRU hunde, men tilsyneladende er DRU mv. kun interesseret i udstilling, ikke brugsegenskaber, mentalprøver mv. hos deres hunde.

Hvis dansk hundeejer forening og hvad de nu ellers hedder div. sammenslutninger vitterlig var interesseret, så kunne de jo selv afholde noget.

 

Det, du siger, svarer til at FCK, Brøndby, OB osv. afholdt hver deres pokalturnering, hvor kun de selv måtte deltage.

Det ville da være kedeligt... Hvorfor ikke hellere en turnering for alle?

 

Det kunne jo også være det faktisk forholdte sig den anden vej rundt, at det er politihundeforeninger der har en aftale med DKK!

Og årsagen kunne måske være at politihundeforeningen sætter stor pris på seriøs og veldokumenteret avl - og ikke blot sætter deres lid til tilfældige kræ som parres sammen - seriøs avl for egenskaber skal følges flere generationer tilbage og kan ikke baseres på én enkelt generation.

 

Nå. Hvorfor er det så tilladt politifolk at have ikke-DKK hunde som tjenestehunde? Det er kun private, der træner i Politihundeklubben, som absolut skal kunne fremvise stambog.

 

Igen så interessere de konkurrende foreninger sig ikke for brugsegenskaberne hos hundene.

 

Åh, nu skal vi vist ikke forherlige nogle på bekostning af andre. Jeg har set de frø-lignende skravl der går rundt i udstillingsringen hos DKK.

 

Det med flere jagtforeninger er nu heller ikke helt korrekt; der findes jagtforeninger som slet ikke har DKK anderkendte hunde

 

Det har jeg aldrig nægtet. Derfor skrev jeg "flere jagtforeninger" og ikke "alle". Ingen grund til diskussion.

 

Men de må ikke undervise i konkurrende klubber - og det kan jeg f.... godt forstå. Hvorfor i alverden skulle DKK betale og bruge tid/energi på deres undervisning mv. bare for at de kan ligge arbejdet hos konkurrenten.

Mht. at dommere ikke må dømme i konkurrende klubber: selvfølgelig ikke. DKK har også her ofret tid/penge på at uddanne dem, hvorfor skulle de så ude service hos konkurrenten.

Det ville svare til at jeg som ansat både måtte arbejde hos Sonofon og TDC samtidig - og bruge sonofons viden hos TDC og omvendt.

 

Nej Umulia, det har intet med monompo at gøre overhovedet - det ganske almindelig sund fornuft ikke at smide sine "investeringer" gratis i hovedet på konkurrenten.

 

Jeg forstår at TDC og Sonofon er "konkurrenter", som du skriver. Der handler det om penge og markedsandele.

Så det, du indirekte fortæller os, er at det gør det også for DKK (ikke at jeg var i tvivl).

 

Tilgiv mig, men jeg vælger at lægge min tid og mine penge i en forening der rent faktisk interesserer sig for hundes velfærd, og ikke bare er ude på at sælge deres "produkt".

Link til indlæg
Del på andre sites

Det, du siger, svarer til at FCK, Brøndby, OB osv. afholdt hver deres pokalturnering, hvor kun de selv måtte deltage.

Det ville da være kedeligt... Hvorfor ikke hellere en turnering for alle?

Øhm... Nej... For de er alle medlemmer af den samme hovedorganisation.

Ganske som specialklubberne er medlem af DKK.

 

 

Nå. Hvorfor er det så tilladt politifolk at have ikke-DKK hunde som tjenestehunde? Det er kun private, der træner i Politihundeklubben, som absolut skal kunne fremvise stambog.

Er politifolk og tjenestehunde = politihundeklubben?

SIden hvornår?

 

Dansk Politihundeforening er en brugshundeforening, der er tilsluttet Dansk Kennel Klub, der anerkender og fører Dansk Politihundeforenings uddannelsesbetegnelse i DKK-stambogen.
Sakset fra: www.politi-hund.dk

 

Åh, nu skal vi vist ikke forherlige nogle på bekostning af andre. Jeg har set de frø-lignende skravl der går rundt i udstillingsringen hos DKK.
Forklar?

Eftersom ingen anden klub (andet end DJR) udbyder brugsprøver, markprøver, IPO-prøver og hvad der elelrs er af brugshundeprøver, så er det da temmeligt væsentligt hvor man "hører til".

 

Jeg forstår at TDC og Sonofon er "konkurrenter", som du skriver. Der handler det om penge og markedsandele.

Så det, du indirekte fortæller os, er at det gør det også for DKK (ikke at jeg var i tvivl).

Lad os nu se..... Jeg bruger det meste af 1 år elelr halvandet på at uddanne en mand/kvinde til at udføre en specifik opgave.... Denne mand/kvinde render umiddelbart efter endt uddannelse over på den anden side af vejen, og starter sit eget dér, uden at yde noget for mig....

 

Det giver da sig selv at dét ikke er acceptabelt i nogen verden. Penge har ikke pr. definition noget med dét at gøre.

 

Tilgiv mig, men jeg vælger at lægge min tid og mine penge i en forening der rent faktisk interesserer sig for hundes velfærd, og ikke bare er ude på at sælge deres "produkt".

Hvad var det nu du sagde:
.....Åh, nu skal vi vist ikke forherlige nogle på bekostning af andre......
Link til indlæg
Del på andre sites

Hvorfor i alverden skulle DKK tillade disse udmeldere at deltage i deres arrengementer?

 

Hvorfor truer DKK dyrlæger der samarejder med andre klubber end DKK om opsigelse af samarbejdet med DKK hvis de fortsætter med at arbejde med f.eks HD programmer i andre klubber?

Enten er det sabotage af andres klubbers initiativer for at sikre sunde hunde, og ellers er DKK bange for at bemeldte dyrlæger overfører ikke FCI autoriserede baciller til DKKs FCI autoriserede hunde?

 

Hilsen Kim

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej det er det ikke!

 

Så længe jeg fungerer som instruktør under DKK så kan jeg ikke bare daffe hen og undervise andre steder! På samme måde må jeg heller ikke starte egen træningsplads op.

 

Mht. at dømme må jeg være svar skyldig..

 

Du må gerne starte egen plads op - du skal bare stadig undervise "under" DKK - enten under kredsen eller som lokalforening (dette skal der søges om).

 

Det du ikke må er, at reklamere med at være DKK instruktør og så stikke pengene i egen lomme!

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var mærkeligt, for en DKK rally-instruktør har sagt nej til at dømme en lokalkonkurrence i min klub med ovennævnte begrundelse :hmm:

 

Nu er en DKK rallyinstruktør jo ikke dommer! Og hvad en sådan vil dømme af uofficielle prøver i sin fritid står den enkelte frit for! (Jeg har fingeren riiimeligt godt på pulsen, når det drejer sig om rally - det er nu engang vores "barn")

 

Jeg er rallyinstruktør og rallydommer (og en af 4 grundlæggere af rally som officiel sport i DK) og må som DKK dommer dømme rally prøver i DKK og DcH, hvis disse skal tælle som officielle hos DKK. Derudover tager jeg da gerne ud og dømmer "for sjov" konkurrencer hos alle mulige andre - ligesom vi også flere gange har holdt kurser i rally, lydighed m.m. i DcH klubber - det blander DKK sig da ikke i :confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Du må gerne starte egen plads op - du skal bare stadig undervise "under" DKK - enten under kredsen eller som lokalforening (dette skal der søges om).

 

Det du ikke må er, at reklamere med at være DKK instruktør og så stikke pengene i egen lomme!

 

Ja, det ved jeg :-)

 

Når jeg snakker egen plads, mener jeg noget privat udenom DKK.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...