Hop til indhold

Er DKK også for Gadekrydser/bl. hunde


bellas mor
 Share

Recommended Posts

Gæst Aussies for ever
Tilgiv mig, men jeg vælger at lægge min tid og mine penge i en forening der rent faktisk interesserer sig for hundes velfærd, og ikke bare er ude på at sælge deres "produkt".

Jeg håber sandlig ikke at du selv tror på den udtalelse du giver her, for det ville da være lidt vel langt ude.

 

Jeg gav et eksempel, så det måske var lidt lettere at forstå, men antisympati og modstand over for hunde med stamtavle og kennel klubben, gør åbentbart at det skal fordrejes i en forkert retning.

jeg er virkelig ked af at du skal opfatte det på denne måde, men det er der tilsynelandende intet at gører ved :(

 

Alt det andet du skriver er så udemærket forklaret andet sted, så det vil jeg ikke bruge til på.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 114
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Men kan man så, eller kan man IKKE blive dansk agility-mester i DKK, uden stamtavle, men som medlem? hehe...:-D

 

du kan blive agility-mester, rally-mester og lydigheds-mester uden tavle... du kan dog ikke kvalificere dig til DM, så vidt jeg husker?

 

men du kan blive mester i alle de ting hvor tavlehundene bliver champions :mrgreen: det er den samme titel, det hedder bare mester når det er uden tavle.

 

Luckylunas Sheila er fx. rally begynder mester :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm - gad vide hvad der sker, når jeg nu fortæller at vi fik reglementet for Rally DM godkendt uden at der står, at det kun er for stambogsførte hunde??? Dvs. DKK afholder DM i rally med deltagelse af... gisp... ikke DKK stambogsførte hunde :shock::shock::shock: De kan også blive Rally Champion :shock:

 

Hvad så nu? Tæller alle de gamle argumenter mod DKK så ikke mere? Hvad bliver næste kapitel i denne evige føljeton?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever
Hvorfor truer DKK dyrlæger der samarejder med andre klubber end DKK om opsigelse af samarbejdet med DKK hvis de fortsætter med at arbejde med f.eks HD programmer i andre klubber?

Enten er det sabotage af andres klubbers initiativer for at sikre sunde hunde, og ellers er DKK bange for at bemeldte dyrlæger overfører ikke FCI autoriserede baciller til DKKs FCI autoriserede hunde?

 

Hilsen Kim

Sikke noget pjat at sige - overføre baciller, er det ikke lige lidt under bæltestedet for en debat i et voksent forum :confused:

 

Hvorfor må DKK ikke "true" med at opsige samarbejde med dyrlæge som også arbejder for en konkurrende "virksomhed"?

 

Hvis det nu var et firma, ville der ikke være et ramaskrig over det eller hvis det var i fodboldsverden.

Hvordan tror reaktionerne ville være hvis fanklubberne fandt ud af at hjælpetræneren eller massøren i FCK også arbejde for Brøndby?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
du kan blive agility-mester, rally-mester og lydigheds-mester uden tavle... du kan dog ikke kvalificere dig til VM, så vidt jeg husker?

 

men du kan blive mester i alle de ting hvor tavlehundene bliver champions :mrgreen: det er den samme titel, det hedder bare mester når det er uden tavle.

 

Luckylunas Sheila er fx. rally begynder mester :-D

 

 

hehe...takker...:-D...spørger kun af ren nysgerrighed, for det eneste Pablo gider er vist A-spring...(og jeg er ikke engang sikker på det er en agility-ting?) :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

hehe...takker...:-D...spørger kun af ren nysgerrighed, for det eneste Pablo gider er vist A-spring...(og jeg er ikke engang sikker på det er en agility-ting?) :mrgreen:

 

Jeg er altså ikke 100% på det der med DM-kvalifikationerne, det kan godt være, at man godt kan det? jeg ved det faktisk ikke... må være ærlig og sige, at der er rimelig lang vej endnu før jeg behøver at bekymre mig om den slags ting :lol::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Men kan man så, eller kan man IKKE blive dansk agility-mester i DKK, uden stamtavle, men som medlem? hehe...:-D

 

Ja, det kan du godt. Jeg kender sågar en af slagsen. Du kan bare ikke blive champ, men ærligt talt: Champ eller mester ! Who cares ? Faktum er jo, at kræet fører sig frem på et vist niveau og også vinder...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever
Jeg er altså ikke 100% på det der med DM-kvalifikationerne, det kan godt være, at man godt kan det? jeg ved det faktisk ikke... må være ærlig og sige, at der er rimelig lang vej endnu før jeg behøver at bekymre mig om den slags ting :lol::lol:

 

Nej nej, der tager du fejl ... du skal bekymre dig nu (streng smiley), Man skal arbejde med perfektion for øje med det samme :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej nej, der tager du fejl ... du skal bekymre dig nu (streng smiley), Man skal arbejde med perfektion for øje med det samme :blink:

 

:lol: ok, jeg går straks i gang med at bekymre mig om det så! For vi har jo endnu ikke været til konkurrence første gang, så det er vel på tide at begynde at hidse sig op, hvis jeg ikke kan kvalificere mig til DM i 2010 :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Åhh ja..... Lad os nu se.... Svært at finde ud af hvor vi skal starte ..... :mrgreen::lol:

 

Er det ikke noget med en gammel regel om, at hvis man ikke har noget positivt eller konstruktivt at komme med, så behøøøøver man ikke ytre sig? Ikke at man ikke må - jeg har bare ikke trangen til at ytre mig negativt om alle mulige andre hundeforeninger. Tror egentlig jeg er så sikker på mit eget ståsted, at så længe de andre ikke banker deres hunde, så har jeg egentlig ikke rigtig nogen (offentlig) holdning.

 

Det forhindrer mig bare ikke i at blive voldsomt stødt over de ytringer der kommer om DKK - det er jo mine hunde, min fritid, min viden, det meste af mit liv, der bliver kritiseret på en nogen gange meget ufin måde - og det gør mig altså lidt ked :???:

 

Derudover må jeg vel henvise til et gammelt svar på stort set samme diskussion:

http://www.hunde-forum.dk/hunde-m-stamtavle/7575-rigtig-stambog-4.html

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever
Er det ikke noget med en gammel regel om, at hvis man ikke har noget positivt eller konstruktivt at komme med, så behøøøøver man ikke ytre sig? Ikke at man ikke må - jeg har bare ikke trangen til at ytre mig negativt om alle mulige andre hundeforeninger. Tror egentlig jeg er så sikker på mit eget ståsted, at så længe de andre ikke banker deres hunde, så har jeg egentlig ikke rigtig nogen (offentlig) holdning.

 

Det forhindrer mig bare ikke i at blive voldsomt stødt over de ytringer der kommer om DKK - det er jo mine hunde, min fritid, min viden, det meste af mit liv, der bliver kritiseret på en nogen gange meget ufin måde - og det gør mig altså lidt ked :???:

 

Derudover må jeg vel henvise til et gammelt svar på stort set samme diskussion:

http://www.hunde-forum.dk/hunde-m-stamtavle/7575-rigtig-stambog-4.html

Ditto :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Ja, det kan du godt. Jeg kender sågar en af slagsen. Du kan bare ikke blive champ, men ærligt talt: Champ eller mester ! Who cares ? Faktum er jo, at kræet fører sig frem på et vist niveau og også vinder...

 

 

Nemlig...hvis man er numero uno er det ligemeget hvad det hedder...:-D...skulle også bare lige have stillet min nysgerrighed...:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever
:lol: ok, jeg går straks i gang med at bekymre mig om det så! For vi har jo endnu ikke været til konkurrence første gang, så det er vel på tide at begynde at hidse sig op, hvis jeg ikke kan kvalificere mig til DM i 2010 :lol:

 

Jo jo bestemt - jeg er dybt bekymret over min hvalps på 5 mdr reele mulighed for landsholdet i lydighed :lol:

 

- og er det så her jeg skal indskyde at hun "bare" er min frygtelig forkælende krammetrold, som jeg har temmelig svært ved at se gør noget som heltst forkert og det ville rage mig langsomt om hun så aldrig kom op i eliten :pift:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo jo bestemt - jeg er dybt bekymret over min hvalps på 5 mdr reele mulighed for landsholdet i lydighed :lol:

 

- og er det så her jeg skal indskyde at hun "bare" er min frygtelig forkælende krammetrold, som jeg har temmelig svært ved at se gør noget som heltst forkert og det ville rage mig langsomt om hun så aldrig kom op i eliten :pift:

 

He he... Vilya er kun 15 uger, og jeg har været bekymret de sidste 10 uger! Men nu er hun også købt med det helt klare formål - altså ud over bare at være lækker og dejlig :mrgreen: Hvorfor bor du egentlig så langt væk? Jeg har voldsomt brug for én som dig!

Link til indlæg
Del på andre sites

Nemlig...hvis man er numero uno er det ligemeget hvad det hedder...:-D...skulle også bare lige have stillet min nysgerrighed...:-D

 

Det skulle jeg også. Jeg vidste jo at det mester-dyr jeg kender er en blanding, sååååå jeg skulle da lige høre om reglerne og titlerne og alt det fine dér. Jeg troede faktisk ikke, at blandinger kunne få et titel indtil da.

 

Jeg tror heller ikke, at det altid har været sådan. Jeg synes at mindes en episode fra langt tilbage i tiden, hvor en blanding vandt en eller anden fancy ting i DKK, men at pokalen i stedet blev givet til nr. 2, der var en tavle-køter (gosh, hvor må det have været ubehageligt for nr. 2´s ejer)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever
He he... Vilya er kun 15 uger, og jeg har været bekymret de sidste 10 uger! Men nu er hun også købt med det helt klare formål - altså ud over bare at være lækker og dejlig :mrgreen: Hvorfor bor du egentlig så langt væk? Jeg har voldsomt brug for én som dig!

 

He he ... hvor jeg kender det. Min kommende LP svamp er på tegnebordet til produktion næste år ... og jeg bekymre mig allerede :lol: :lol: :lol:

 

Hvor jeg bor?

Du tager den - næsten - nordligeste del af sjælland og går så så langt du kan uden dog at falde helt ud i vandet - og der bor jeg så :mrgreen:

 

Glæder mig til at Jer alle sammen i næste måned. Jeg er meget spændt på Splint, hun kan umuligt være mindre end speedy Gonzales alias Lyssa ;-) ... og selvfølgelig "min" lille Vilyas navnessøster

Link til indlæg
Del på andre sites

He he ... hvor jeg kender det. Min kommende LP svamp er på tegnebordet til produktion næste år ... og jeg bekymre mig allerede :lol: :lol: :lol:

 

Hvor jeg bor?

Du tager den - næsten - nordligeste del af sjælland og går så så langt du kan uden dog at falde helt ud i vandet - og der bor jeg så :mrgreen:

 

Glæder mig til at Jer alle sammen i næste måned. Jeg er meget spændt på Splint, hun kan umuligt være mindre end speedy Gonzales alias Lyssa ;-) ... og selvfølgelig "min" lille Vilyas navnessøster

 

Ih, glæder mig også! Og ved jo godt, hvor du bor - vil bare godt vide hvorfor du bor der :mrgreen: Og ikke herovre!

 

Hvad vejer Lyssa?

Link til indlæg
Del på andre sites

Det forhindrer mig bare ikke i at blive voldsomt stødt over de ytringer der kommer om DKK - det er jo mine hunde, min fritid, min viden, det meste af mit liv, der bliver kritiseret på en nogen gange meget ufin måde - og det gør mig altså lidt ked :???:

 

Derudover må jeg vel henvise til et gammelt svar på stort set samme diskussion:

http://www.hunde-forum.dk/hunde-m-stamtavle/7575-rigtig-stambog-4.html

 

... Hvor du og mange andre gjorde mig stødt og ked af det med (fra nogle ufine) ytringer omkring mit forhold til min hund, som ikke havde hold i noget som helst...

Så vi er vel et eller andet sted alle lige gode om det med at kritisere, så snart andre har en holdning der "rammer" en selv.. Det er vel en form for forsvar :hmm:

 

Jeg ser ikke ned på folk og hunde i DKKs overhovedet! DKK har bare ikke fanget min interesse (man er da blevet noget klogere efter 1 år med hund :blink:)! Og når man så bliver "overfaldet" i sådan en diskussion, så ligger det altså endnu længere væk at gå op i det..

 

Alligevel har jeg da kig på en DKK hund.. men det skyldes altså ikke at det er en DKK hund, men fordi det er en overud dejlig og dygtig hund.. :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...