Hop til indhold

Er DKK også for Gadekrydser/bl. hunde


bellas mor
 Share

Recommended Posts

Gæst The dogfather

Hvordan er vejret egentlig ovre på djævleøen i dag? Skal derover i morgen...hehe...om 7 timer...:-D...med Pablo

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 114
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

... Hvor du og mange andre gjorde mig stødt og ked af det med (fra nogle ufine) ytringer omkring mit forhold til min hund, som ikke havde hold i noget som helst...

Så vi er vel et eller andet sted alle lige gode om det med at kritisere, så snart andre har en holdning der "rammer" en selv.. Det er vel en form for forsvar :hmm:

 

Jeg ser ikke ned på folk og hunde i DKKs overhovedet! DKK har bare ikke fanget min interesse (man er da blevet noget klogere efter 1 år med hund :blink:)! Og når man så bliver "overfaldet" i sådan en diskussion, så ligger det altså endnu længere væk at gå op i det..

 

Alligevel har jeg da kig på en DKK hund.. men det skyldes altså ikke at det er en DKK hund, men fordi det er en overud dejlig og dygtig hund.. :lun:

 

Som skrevet dengang bad jeg dig jo bare være glad for dit valg uden at tale dårligt om alle andres - jeg skriver ingen steder noget ufint om andre. Jeg forklarer kun, hvorfor JEG er glad for DKK!

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Er det ikke noget med en gammel regel om, at hvis man ikke har noget positivt eller konstruktivt at komme med, så behøøøøver man ikke ytre sig?

 

Trådens emne er: "Er DKK også for gadekryds/bl.hunde". Det er, så vidt jeg kan se, et spørgsmål, og man har nøjagtig lige så stor ret til at svare nej til det spørgsmål som ja.

Jeg har givet mit bud på hvorfor man ikke bør være medlem hvis man har en blandingshund, og så er det op til trådstarter og alle andre at danne deres egen mening. Hvorfor skal folk kun høre sagen fra én side?

 

Det forhindrer mig bare ikke i at blive voldsomt stødt over de ytringer der kommer om DKK - det er jo mine hunde, min fritid, min viden, det meste af mit liv, der bliver kritiseret på en nogen gange meget ufin måde - og det gør mig altså lidt ked :???:

 

Hvis du kan give nogle konkrete eksempler på ufin kritik, så kan vi måske snakke om hvorvidt det er formuleret korrekt, eller du har forstået det korrekt.

 

Derudover må jeg vel henvise til et gammelt svar på stort set samme diskussion:

http://www.hunde-forum.dk/hunde-m-stamtavle/7575-rigtig-stambog-4.html

 

Jeg går udfra at du henviser til det indlæg hvor du slutter med at skrive at tolerance er en god ting?

DKK er det eneste hundesportsforbund, der ikke ønsker en fælles national liga hvor alle konkurrerer på lige fod. Hvor er tolerancen i det?

Link til indlæg
Del på andre sites

Trådens emne er: "Er DKK også for gadekryds/bl.hunde". Det er, så vidt jeg kan se, et spørgsmål, og man har nøjagtig lige så stor ret til at svare nej til det spørgsmål som ja.

Jeg har givet mit bud på hvorfor man ikke bør være medlem hvis man har en blandingshund, og så er det op til trådstarter og alle andre at danne deres egen mening. Hvorfor skal folk kun høre sagen fra én side?

 

 

 

Hvis du kan give nogle konkrete eksempler på ufin kritik, så kan vi måske snakke om hvorvidt det er formuleret korrekt, eller du har forstået det korrekt.

 

 

 

Jeg går udfra at du henviser til det indlæg hvor du slutter med at skrive at tolerance er en god ting?

DKK er det eneste hundesportsforbund, der ikke ønsker en fælles national liga hvor alle konkurrerer på lige fod. Hvor er tolerancen i det?

 

DKK er ikke et hundesportsforbund - det er en avlsorganisation! At DKK så også udbyder træning og konkurrencer for alle hunde er vel ikke kriminelt.

 

Som jeg skriver - også - i denne tråd ER tolerance en god ting, derfor kunne jeg heller aldrig drømme om at kritisere andre foreninger, trænere, organisationer e.l. på et offentligt forum. Man må gerne undres og stille spørgsmål som her - men TS' spørgsmål var jo, om man kunne gå til træning med en ikke DKK-stambogsført hund. Jeg skal ikke kunne svare for alle mulige andre organisationer, men hos DKK's kredse kan man godt. Flere af specialklubberne har kun (hvis de overhovedet udbyder træning) træning for egne racer, hvilket vel er naturligt nok - jeg kender så til mange, der tager ikke stambogsførte hunde af samme race ind, hvis der er plads på holdene - er det ikke også fint nok?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever
DKK er det eneste hundesportsforbund, der ikke ønsker en fælles national liga hvor alle konkurrerer på lige fod. Hvor er tolerancen i det?

 

Jeg kan simpelthen ikke i min vildeste fantasy forstå hvorfor du har så svært ved at forstå hvorfor ikke?

 

DKK er danmarks første kennelklub - de andre er opstået fordi de ikke var enige i hvad DKK stod for.

 

Hvordan i alverden skulle man overhovedet kunne lave et fælles forbund, når de øvrige klubber er opstået på grundlag af uoverenstemmelse med den oprindelige klub - og stadig er dybt enige?

 

Hvordan i alverden skulle man også kunne lave et forbund, af klubber som anderkender forskellige race, som har delvis forskellige racestandarder og som ikke engang kan blive enige om hvad man skal ligge i god hundeavl?

 

Hvis du kunne komme med et konstruktiv forslag her til, så lad os endelig hører.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever
Hvordan er vejret egentlig ovre på djævleøen i dag? Skal derover i morgen...hehe...om 7 timer...:-D...med Pablo

Hvaaaad bor du her ikke? Troede bestemt dette. Har "stemplet" dig som rigtig købehavner :mrgreen:

 

 

åh ja vejet forresten: stået ned i stænger det meste af dagen :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan simpelthen ikke i min vildeste fantasy forstå hvorfor du har så svært ved at forstå hvorfor ikke?

 

DKK er danmarks første kennelklub - de andre er opstået fordi de ikke var enige i hvad DKK stod for.

 

Hvordan i alverden skulle man overhovedet kunne lave et fælles forbund, når de øvrige klubber er opstået på grundlag af uoverenstemmelse med den oprindelige klub - og stadig er dybt enige?

 

Hvordan i alverden skulle man også kunne lave et forbund, af klubber som anderkender forskellige race, som har delvis forskellige racestandarder og som ikke engang kan blive enige om hvad man skal ligge i god hundeavl?

 

Hvis du kunne komme med et konstruktiv forslag her til, så lad os endelig hører.

 

Jeg synes du blander tingene sammen. Jeg taler om hundesport. Hvad DKK og andre klubber har af avlspraksis, standarder, kåring osv. er emnet totalt uvedkommende. En Schæfer og en Schæfer bør vel nok kunne konkurrere mod hinanden i lydighed uanset hvilken tavle de har bundet i halen? Så kan de respektive klubber bruge resultatet til hvad de vil i avlsøjemed - det behøver ikke at komme selve konkurrencen ved.

 

Organisatorisk sammenblanding af avl og sport hører ingen steder hjemme, efter min mening. Det er fint nok at lægge vægt på avlsdyrs gode resultater indenfor sporten, men det kan man også gøre selv om de deltager i en åben konkurrence på lige fod med alle andre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Hvaaaad bor du her ikke? Troede bestemt dette. Har "stemplet" dig som rigtig købehavner :mrgreen:

 

 

åh ja vejet forresten: stået ned i stænger det meste af dagen :???:

 

 

hehe....dog ikke, jeg er sønderjyde...kommer fra Kolding...:-D

 

Vi skal til WP ude på amager i morgen, og underlaget er "dirt" så jeg håber vejret ændrer sig lidt inden...

 

Vi har forresten trailer med...så kom ik og sig jeg ikke er sterotyp...:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes du blander tingene sammen. Jeg taler om hundesport. Hvad DKK og andre klubber har af avlspraksis, standarder, kåring osv. er emnet totalt uvedkommende. En Schæfer og en Schæfer bør vel nok kunne konkurrere mod hinanden i lydighed uanset hvilken tavle de har bundet i halen? Så kan de respektive klubber bruge resultatet til hvad de vil i avlsøjemed - det behøver ikke at komme selve konkurrencen ved.

 

Organisatorisk sammenblanding af avl og sport hører ingen steder hjemme, efter min mening. Det er fint nok at lægge vægt på avlsdyrs gode resultater indenfor sporten, men det kan man også gøre selv om de deltager i en åben konkurrence på lige fod med alle andre.

 

Men er det ikke også netop det, de kan :confused: Ikke stambogsførte hunde kan konkurrere i LP, Rally, HTM, Agility, IPO, sporprøver, brugsprøver og andre prøver DKK måtte udbyde. Specialklubberne kan dog vælge kun at tillade egne racer - netop fordi de er race-specialklubber. Så jeg forstår simpelthen ikke argumentet.

Link til indlæg
Del på andre sites

hehe....dog ikke, jeg er sønderjyde...kommer fra Kolding...:-D

 

Vi skal til WP ude på amager i morgen, og underlaget er "dirt" så jeg håber vejret ændrer sig lidt inden...

 

Vi har forresten trailer med...så kom ik og sig jeg ikke er sterotyp...:mrgreen:

 

 

Held og lykke!

 

Og ja, du er da egentlig over-stereotyp i mange henseender :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

He he ... hvor jeg kender det. Min kommende LP svamp er på tegnebordet til produktion næste år ... og jeg bekymre mig allerede :lol: :lol: :lol:

 

Det er du altså ikke ene om :shock: -at bekymre dig. Du skal jo lige huske at der skal være mindst 2 LP svampe i det kuld :blink:

 

Og forventningerne er tårnhøje, så bekymringerne fiser allerede derudaf :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Sikke noget pjat at sige - overføre baciller, er det ikke lige lidt under bæltestedet for en debat i et voksent forum :confused:

 

Hvorfor må DKK ikke "true" med at opsige samarbejde med dyrlæge som også arbejder for en konkurrende "virksomhed"?

 

Det vil svare til at jeg vil forbyde min dyrlæge at behandle gravhunde, fordi jeg ikke kan lide dem.

Medmindre dyrlægen er fuldtidsansat af DKK, har DKK ikke noget at skulle have sagt over hvad denne foretager sig i den tid hvor dyrlægen ikke arbejder for DKK.

For det kan vel ikke dreje sig om at DKK vil sabotere de andre klubbers arbejde for hundes sundhed - sådan at DKK kan påstå at "vores hunde er bedre"? - se det ville være under bæltestedet, og det værste er at jeg faktisk tiltror DKK sådanne motiver.

 

Hvis det nu var et firma, ville der ikke være et ramaskrig over det eller hvis det var i fodboldsverden.

Hvordan tror reaktionerne ville være hvis fanklubberne fandt ud af at hjælpetræneren eller massøren i FCK også arbejde for Brøndby?

 

Virksomheder der stilles over for krav om at "hvis du vil arbejde for mig må du ikke også arbejde for xx" vil normalt vælge at sætte den der fremsætter kravene på porten. Alt andet kan udarte sig til en glidebane hvo rvirksomheden til sidst kan komme i en slem knibe.

 

Fodboldverdenen er et nummer for sig selv, hvor vold, paranoia og dyb primitiv tankegang dominerer. Den verden har ikke noget at give andre. I og med at jeg ikke er medlem af DKK eller gør brug af deres ydelser/produkter skal jeg dog ikke kunne sige hvorvidt DKK identificerer sig med fodboldverdenens værdier.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever
Det er du altså ikke ene om :shock: -at bekymre dig. Du skal jo lige huske at der skal være mindst 2 LP svampe i det kuld :blink:

 

Og forventningerne er tårnhøje, så bekymringerne fiser allerede derudaf :mrgreen:

Så må vi jo håbe at jeg får liiidt flere henvendelser fra folk som er seriøst interesseret i en rigtig super All-round Aussie - og gerne nogle som er interesseret i at "dyrke svampe" :blink:

 

Men uha ... det kan/kunne blive super med de forældre :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever
Det vil svare til at jeg vil forbyde min dyrlæge at behandle gravhunde, fordi jeg ikke kan lide dem.

Medmindre dyrlægen er fuldtidsansat af DKK, har DKK ikke noget at skulle have sagt over hvad denne foretager sig i den tid hvor dyrlægen ikke arbejder for DKK.

For det kan vel ikke dreje sig om at DKK vil sabotere de andre klubbers arbejde for hundes sundhed - sådan at DKK kan påstå at "vores hunde er bedre"? - se det ville være under bæltestedet, og det værste er at jeg faktisk tiltror DKK sådanne motiver.

Udfra dine tidligere indlæg er jeg ikke i tvivl om at du gør dette... og jeg simpelthen ikke andet end at trække på skulderen over sådanne useriøse udtalelser.

 

Du kan tilsyneladende ikke lide DKK - af en eller anden underlig grund. Fair nok, men hvorfor i alverden holder du ikke bare din ubegrundede spydigheder for dig selv.

 

Jeg er dyb dyb modstander af DRU, men har du set mig svine DRU til i nogle af de indlæg som omhandler denne klub :?:

Nej det har du ikke, for jeg er af den mening at hvis man ikke har noget godt at sige så skal man holde sin mund :!:

Link til indlæg
Del på andre sites

 

 

Nå. Hvorfor er det så tilladt politifolk at have ikke-DKK hunde som tjenestehunde? Det er kun private, der træner i Politihundeklubben, som absolut skal kunne fremvise stambog.

 

 

 

 

jeg vil lige sparke ind her, at jeg har trænet i politihundeklubben, og jeg er aldrig blevet bedt om at vise stambog, ligesom jeg har set flere komme med blandinger uden at skulle vise noget som helst andet dokumentation end min forsikring.

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg vil lige sparke ind her, at jeg har trænet i politihundeklubben, og jeg er aldrig blevet bedt om at vise stambog, ligesom jeg har set flere komme med blandinger uden at skulle vise noget som helst andet dokumentation end min forsikring.

 

Men har man ikke stambog på hunden kan den aldrig komme videre end til begynderholdet (det der ligger efter hvalpeholdet). Sådan er det i hvert fald her i Odense og vi har vist både stambog, forsikringspapirer og hunderegisterpapirer til hver sæsonstart.

Link til indlæg
Del på andre sites

Men har man ikke stambog på hunden kan den aldrig komme videre end til begynderholdet (det der ligger efter hvalpeholdet). Sådan er det i hvert fald her i Odense og vi har vist både stambog, forsikringspapirer og hunderegisterpapirer til hver sæsonstart.

 

 

Nu var det her også på outlaw-falster :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ikke stambogsførte hunde kan konkurrere i LP, Rally, HTM, Agility, IPO, sporprøver, brugsprøver og andre prøver DKK måtte udbyde.

 

Du har tættere tilknytning til det system end jeg har, så jeg kan ikke påstå at du tager fejl. Men hvis der virkelig er sket så store forandringer, så er de ikke kommet til Fyn endnu.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er dyb dyb modstander af DRU, men har du set mig svine DRU til i nogle af de indlæg som omhandler denne klub :?:

Nej det har du ikke, for jeg er af den mening at hvis man ikke har noget godt at sige så skal man holde sin mund :!:

 

Jeg har ikke påstået at du gjorde. Men DKK gør, og sommetider kritiserer de også DRU (og andre) for forhold/problemer der også eksisterer i DKK - og får lov til at eksitere upåtalt.

Det er en af de ting jeg har mod DKK. Man definerer sig til en verden hvor alt er enten sort eller hvidt. DKK er de gode, og alle andre de onde, afvigere der er udtrådt af DKK fordi de ikke kunne leve op til kravene. Bare mærkeligt at DKK optager udenlandske opdrættere som er blevet eksluderet af deres (FCI) klub på grund af urigtige oplysninger omkring stambogsføring? Man har indtil for nyligt kunnet gøre sig upopulær ved at omtale f.eks hjerteproblemer ved visse racer, idet sådanne problemer pr definition ikke findes! Her er det gængse taktik at DKK/Specialklub går efter manden, og ikke bolden.

På mig virker det som noget fra de tidligere østlande, hvor der også var ting man gjorde klogest i ikke at omtale.

En anden ting er at DKK åbenbart havde meget svært ved at forstå forbuddet mod halekupering. Det kunne de andre klubber godt finde ud af, og loven måtte følges op med et udstillingsforbud før halekuperingsturismen til udlandet med DKK hunde blev bremset. DKK's formands optræden på TV i forbindelse med forbuddets indførelse opfattede jeg som direkte pinlig. Dengang var jeg medlem, men meldte mig ud tre dage senere.

Jeg kan altså ikke se at DKK skulle være bedre end nogen andre, men det kan de jo tilsyneladende så i DKK? Pr definition.?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Tanten
En anden ting er at DKK åbenbart havde meget svært ved at forstå forbuddet mod halekupering. Det kunne de andre klubber godt finde ud af, og loven måtte følges op med et udstillingsforbud før halekuperingsturismen til udlandet med DKK hunde blev bremset.

 

Kan du forklarer den lidt mere dybdegående - jeg tror ikke jeg er helt med :oops:

 

Men man kan vel ikke forbyde nogle at udstille halekuperede hunde så længe loven ikke er trådt i kraft?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...