Hop til indhold

Er DKK også for Gadekrydser/bl. hunde


bellas mor
 Share

Recommended Posts

Du har tættere tilknytning til det system end jeg har, så jeg kan ikke påstå at du tager fejl. Men hvis der virkelig er sket så store forandringer, så er de ikke kommet til Fyn endnu.

 

Måske de endnu ikke har bredt sig til hele øen, men jo du kan godt gå til prøve med en blanding her på øen, hvis du er DKK-medlem.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 114
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

jeg vil lige sparke ind her, at jeg har trænet i politihundeklubben, og jeg er aldrig blevet bedt om at vise stambog, ligesom jeg har set flere komme med blandinger uden at skulle vise noget som helst andet dokumentation end min forsikring.

 

Men Politihundeklubben er jo netop også Politihundeklubben og IKKE = DKK!

Link til indlæg
Del på andre sites

Måske de endnu ikke har bredt sig til hele øen, men jo du kan godt gå til prøve med en blanding her på øen, hvis du er DKK-medlem.

 

Og også UDEN at du er medlem, i hvert fald hvis det drejer sig om LP, agility og Rally.

 

Hvordan det forholder sig med brugsprøver og deslige, hvis man ikke er medlem af DKK skal jeg ikke kunne sige, men jeg ved at blandinger i hvert fald kan få resultathæfte og gå op til brugsprøver, da jeg personligt kender mindst én blandningshund med en BPB titel :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Og også UDEN at du er medlem, i hvert fald hvis det drejer sig om LP, agility og Rally.

 

Hvordan det forholder sig med brugsprøver og deslige, hvis man ikke er medlem af DKK skal jeg ikke kunne sige, men jeg ved at blandinger i hvert fald kan få resultathæfte og gå op til brugsprøver, da jeg personligt kender mindst én blandningshund med en BPB titel :blink:

 

Oki-li-dokie, troede bare at den der mester-blanding jeg kender SKULLE være medlem af DKK før den kunne gi de andre vovser bagpote, men altså ej :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan du forklarer den lidt mere dybdegående - jeg tror ikke jeg er helt med :oops:

 

Men man kan vel ikke forbyde nogle at udstille halekuperede hunde så længe loven ikke er trådt i kraft?

 

Oprindelig blev der "kun" vedtaget et halekuperingsforbud. Mens visse foreninger uden for DKK fulgte det op med at hunde født i DK efter forbuddets ikrafttræden ikke kunne udstilles hos dem, var mange DKK opdrættere fortsat leveringsdygtig i kuperede hunde, og disse kunne fortsat udstilles. Mange tog turen med hvalpene til Tyskland og fik det gjort der. Nogle enkelte som var meget prisbevidste gjorde det enddog selv på toilettet på en rasteplads.

Det fik Dyrefondet til at udtale noget om DKK's holdning til forbuddet, som straks resulterede i at DKK's formand anlagde en injuriesag mod Dyrefondet.

I erkendelse af at den første lov ikke fungerede kom der et udstillingsforbud, men også her må der være en bagdør åben.

Link til indlæg
Del på andre sites

Oprindelig blev der "kun" vedtaget et halekuperingsforbud. Mens visse foreninger uden for DKK fulgte det op med at hunde født i DK efter forbuddets ikrafttræden ikke kunne udstilles hos dem, var mange DKK opdrættere fortsat leveringsdygtig i kuperede hunde, og disse kunne fortsat udstilles. Mange tog turen med hvalpene til Tyskland og fik det gjort der. Nogle enkelte som var meget prisbevidste gjorde det enddog selv på toilettet på en rasteplads.

Det fik Dyrefondet til at udtale noget om DKK's holdning til forbuddet, som straks resulterede i at DKK's formand anlagde en injuriesag mod Dyrefondet.

I erkendelse af at den første lov ikke fungerede kom der et udstillingsforbud, men også her må der være en bagdør åben.

 

Det her forstår jeg simpelthen ikke noget af? Det er ikke tilladt at udstille halekuperede hunde i Danmark under DKK. Heller ikke selvom hunden er opdrættet, født og opvokset i et land hvor det er lovligt. Hvilket faktisk skaber store problemer i forhold til at hente nyt blod på racer, hvor det fortsat er tilladt at kupere andre steder. Indtil videre kan man hente en sådan hund hjem og få den avlsgodkendt i Sverige, men det er vel et spørgsmål om tid inden der også lukkes for den mulighed.

 

De racer du må halekupere - og som var dygtige til lobbyisme i sin tid - er fortsat breton, viszla, weimaraner og hønsehund (glemmer jeg nogen?).

Link til indlæg
Del på andre sites

Det her forstår jeg simpelthen ikke noget af? Det er ikke tilladt at udstille halekuperede hunde i Danmark under DKK. Heller ikke selvom hunden er opdrættet, født og opvokset i et land hvor det er lovligt. Hvilket faktisk skaber store problemer i forhold til at hente nyt blod på racer, hvor det fortsat er tilladt at kupere andre steder. Indtil videre kan man hente en sådan hund hjem og få den avlsgodkendt i Sverige, men det er vel et spørgsmål om tid inden der også lukkes for den mulighed.

 

De racer du må halekupere - og som var dygtige til lobbyisme i sin tid - er fortsat breton, viszla, weimaraner og hønsehund (glemmer jeg nogen?).

Hønsehund = Ruhår og korthår. (2 forskellige racer!) :blink:

 

Og hvis nogen ønsker at genoptage en saglig kuperingsdebat, så start en ny tråd.

Link til indlæg
Del på andre sites

Som skrevet dengang bad jeg dig jo bare være glad for dit valg uden at tale dårligt om alle andres - jeg skriver ingen steder noget ufint om andre. Jeg forklarer kun, hvorfor JEG er glad for DKK!

 

Jeg mente netop at der var ANDRE der ikke var så fine i sit ordvalg.. ikke DIG.. for at benytte store bogstaver som du selv gør.. og uden at starte en ny diskussion, hvor jeg bliver anklaget for ikke at "te" mig ordentligt på forum..

 

Det jeg ikke brød mig om i dit indlæg, var at du bedte mig og andre om at stå ved vores valg, og deri læser jeg altså, at du mener jeg ikke står ved mit valg.. og jeg prøvede derfor, at fortælle at det gør mig lige så såret at du påstår det, som når nogle kritiserer DKK overfor dig.. Du er lidt hurtigt til at gå i forsvar synes jeg.. men sådan har vi det vel alle når vores hunde er indblandet! :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg mente netop at der var ANDRE der ikke var så fine i sit ordvalg.. ikke DIG.. for at benytte store bogstaver som du selv gør.. og uden at starte en ny diskussion, hvor jeg bliver anklaget for ikke at "te" mig ordentligt på forum..

 

Det jeg ikke brød mig om i dit indlæg, var at du bedte mig og andre om at stå ved vores valg, og deri læser jeg altså, at du mener jeg ikke står ved mit valg.. og jeg prøvede derfor, at fortælle at det gør mig lige så såret at du påstår det, som når nogle kritiserer DKK overfor dig.. Du er lidt hurtigt til at gå i forsvar synes jeg.. men sådan har vi det vel alle når vores hunde er indblandet! :blink:

 

N1nna - med stor fare for at puste til ilden: hvorfor kom den her gamle, gamle uoverensstemmelse nu frem igen? Hvis der er nogen af debatørerne fra den tråd - herunder mig selv - du stadig ikke har "slået dig til tåls med", er det så ikke på tide at gøre det? Forstået på den led, at et eller andet må stadig irritere lidt siden det bliver aktuelt at nævne i denne tråd også?

 

Jeg nævner gerne igen, som jeg har gjort flere gange tidligere, der er ingen der peger fingre af den tavle din hund har, eller peger fingre af dig i dit valg af hund eller af din hund. For alles vedkommende tror jeg med stor sandsynlighed det handler om, at man ønsker hver enkelt hundeejer lever et dejligt hundeliv med deres hund. Ingen har sagt din hund var mindre værd, var grim, dum eller forkert. Det eneste der skete i den tråd var, at flere følte at der uberettiget blev peget fingre af DKK uden der var nogen tungtvejende argumenter på plads.

 

Indlægget er ikke ment som en rød klud, og hvis det opfattes som sådan, må jeg lære at udtrykke mig anderledes en anden gang. Jeg syntes bare det er ærgerligt, at du for mig at se stadig giver udtryk for en "såret stolthed" (i mangel af bedre udtryk) på hvad jeg opfatter som værende en forkert baggrund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Unknown99

Hvis det nu var et firma, ville der ikke være et ramaskrig over det eller hvis det var i fodboldsverden.

Hvordan tror reaktionerne ville være hvis fanklubberne fandt ud af at hjælpetræneren eller massøren i FCK også arbejde for Brøndby?

 

Det tror jeg nu der ville være, især hvis det er et program som Kim C omtaler det, jeg aner ikke hvad det er, men lad os sige et hold læger, er ved at lave en vaccine der kan kurere kræft, og de samarbejde med et andet firmas læger, eller bare et andet firma, som rent faktisk kunne bidrage med noget til de læger og de/det pågælende firma(er) prøver, enten at sabotere, eller at påvirke det program. Så kan jeg da love dig for, at der ville være et ramaskrig. Men som nogle har sagt tidligere, syns jeg også, at det er synd der en hetz mod DKK, og så alle os andre som ikke har dkk, den ene mod den anden vej. Men det har ikke noget med debat emnet at gøre, og jeg har ikke noget sagligt at tilbyde trådstarteren. Kunne bare ikke lade være med at kommentere det aussie for ever skrev...

Link til indlæg
Del på andre sites

N1nna - med stor fare for at puste til ilden: hvorfor kom den her gamle, gamle uoverensstemmelse nu frem igen? Hvis der er nogen af debatørerne fra den tråd - herunder mig selv - du stadig ikke har "slået dig til tåls med", er det så ikke på tide at gøre det? Forstået på den led, at et eller andet må stadig irritere lidt siden det bliver aktuelt at nævne i denne tråd også?

 

Jeg nævner gerne igen, som jeg har gjort flere gange tidligere, der er ingen der peger fingre af den tavle din hund har, eller peger fingre af dig i dit valg af hund eller af din hund. For alles vedkommende tror jeg med stor sandsynlighed det handler om, at man ønsker hver enkelt hundeejer lever et dejligt hundeliv med deres hund. Ingen har sagt din hund var mindre værd, var grim, dum eller forkert. Det eneste der skete i den tråd var, at flere følte at der uberettiget blev peget fingre af DKK uden der var nogen tungtvejende argumenter på plads.

 

Indlægget er ikke ment som en rød klud, og hvis det opfattes som sådan, må jeg lære at udtrykke mig anderledes en anden gang. Jeg syntes bare det er ærgerligt, at du for mig at se stadig giver udtryk for en "såret stolthed" (i mangel af bedre udtryk) på hvad jeg opfatter som værende en forkert baggrund.

 

Ja det var jeg faktisk også lidt trist over.. havde faktisk næsten glemt alt om den, indtil jeg fandt ud af, at det var den der blev henvist til i denne tråd.. :(

 

Jeg kommenterede henvisningen, fordi der blev sagt at angreb i denne tråd sårede, og jeg derfor ville gøre opmærksom på, at den tråd der var henvist til også sårede dengang..

 

Men igen videre diskussion fra min side :blink:

 

Jeg bærer ikke nag til folk for den gamle diskussion og jeg har på intet tidspunkt haft problemer med "såret stolthed", det går jeg ikke så meget op i.. det var nok mere mit "moder-hjerte" der følte sig såret.. det er vel altid svært at være "ny" i en diskussion på et forum! :hmm:

Idag ved jeg, at der findes folk her på forum, som jeg er meget uenige med, men igen nag.. det eneste vi vel alle har til fælles på HF, som du også hentyder til, er jo nok, at vi alle holder af hunde, og ikke mindst vores egne hunde :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Og også UDEN at du er medlem, i hvert fald hvis det drejer sig om LP, agility og Rally.

 

Hvordan det forholder sig med brugsprøver og deslige, hvis man ikke er medlem af DKK skal jeg ikke kunne sige, men jeg ved at blandinger i hvert fald kan få resultathæfte og gå op til brugsprøver, da jeg personligt kender mindst én blandningshund med en BPB titel :blink:

 

Af hvad?? Jeg mener da bestemt at man skal være medlem af dkk for at gå til nogen slags prøver i deres regi?

Link til indlæg
Del på andre sites

Af hvad?? Jeg mener da bestemt at man skal være medlem af dkk for at gå til nogen slags prøver i deres regi?

 

I såfald har det ændret sig inden for de senere år, for man har i hvert fald ikke skulle være medlem af DKK for at deltage i LP prøver, agilitystævner og lign. Man kan endda udstille uden at være medlem -men udstilling kræver jo selvfølgelig at hunden har stamtavle ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Så længe du betaler gebyret når du tilmelder dig, er der ingen medlemskrav.

Ihvertfald ikke ved markprøver

 

hmm, mystisk... jeg blev kun meldt ind i dkk fordi jeg ville til prøve så jeg er egentlig ret sikker på at det skulle jeg være.. det må jeg jo have læst et eller andet sted.. Og lige nu er jeg for doven til at finde det:mrgreen:

 

For ellers har jeg pt ingen grund til at være medlem egentlig, går jo ligenu ikke til træning hos dem..

Link til indlæg
Del på andre sites

hmm, mystisk... jeg blev kun meldt ind i dkk fordi jeg ville til prøve så jeg er egentlig ret sikker på at det skulle jeg være.. det må jeg jo have læst et eller andet sted.. Og lige nu er jeg for doven til at finde det:mrgreen:

 

For ellers har jeg pt ingen grund til at være medlem egentlig, går jo ligenu ikke til træning hos dem..

 

Du skal i hvert fald ikke være medlem for at deltage i deres agility- og HTM-konkurrencer, så mon ikke det også gælder rally? :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Du skal i hvert fald ikke være medlem for at deltage i deres agility- og HTM-konkurrencer, så mon ikke det også gælder rally? :-)

 

I så fald føler jeg mig helt snydt... Nu har jeg næsten lige betalt for et nyt år, men så må jeg jo overveje om jeg vil fortsætte, om jeg på et tidspunkt for plads i kalenderne på det rigtige tidspunkt for lp hos dkk:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Men kan man så, eller kan man IKKE blive dansk agility-mester i DKK, uden stamtavle, men som medlem? hehe...:-D

 

Ja, det kan du godt. Jeg kender sågar en af slagsen. Du kan bare ikke blive champ, men ærligt talt: Champ eller mester ! Who cares ? Faktum er jo, at kræet fører sig frem på et vist niveau og også vinder...

 

Men kan man konkurrere i DM og internationalt, hvis hunden ikke har tavle? :hmm: Det mener jeg at have hørt/læst, at man ikke kan, og det synes jeg da er lidt ærgerligt. For hvorfor skulle en blandingshund ikke være lige så god/have lige så meget ret til at deltage i international hundesport?

 

Jeg mener, når Tyson nu her om ingen tid er mester i både agility og HTM, så vil vi da indtage udlandet. :mrgreen: :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

I så fald føler jeg mig helt snydt... Nu har jeg næsten lige betalt for et nyt år, men så må jeg jo overveje om jeg vil fortsætte, om jeg på et tidspunkt for plads i kalenderne på det rigtige tidspunkt for lp hos dkk:-D

 

Jeg træner heller ikke hos DKK, men er medlem. Jeg er glad for at læse "Hunden", og så får man jo rabat på de kurser, de arrangerer. F.eks. har jeg sparet 350 kr. på det dogdancing-kursus med de engelske Crufts-vindere, jeg skal til her i efteråret, og så er kontingentet jo nærmest tjent ind. :-) Jeg håber også på et tidspunkt at få plads på et af deres hundemassage-kurser.

Link til indlæg
Del på andre sites

Men kan man konkurrere i DM og internationalt, hvis hunden ikke har tavle? :hmm: Det mener jeg at have hørt/læst, at man ikke kan, og det synes jeg da er lidt ærgerligt. For hvorfor skulle en blandingshund ikke være lige så god/have lige så meget ret til at deltage i international hundesport?

 

Jeg mener, når Tyson nu her om ingen tid er mester i både agility og HTM, så vil vi da indtage udlandet. :mrgreen: :blink:

 

Det er så for at få dig til at ærge dig sådan over at du ikke kan komme videre med din blanding at du næste gang køber en dkk hund;-)

 

Det kunne også være en af grundene til at der ikke er ret mange andengangs hundekøbere af dem der vil konkurrere, der har andet end dkk hunde:mrgreen:

 

Hvilket også er næsten den eneste grund til at jeg kunne overveje at gå efter det næste gang, ærgeligt nok egentlig, for der er så meget "guld" at finde på "brugtmarkedet :D:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg træner heller ikke hos DKK, men er medlem. Jeg er glad for at læse "Hunden", og så får man jo rabat på de kurser, de arrangerer. F.eks. har jeg sparet 350 kr. på det dogdancing-kursus med de engelske Crufts-vindere, jeg skal til her i efteråret, og så er kontingentet jo nærmest tjent ind. :-) Jeg håber også på et tidspunkt at få plads på et af deres hundemassage-kurser.

 

Ja, jeg så godt det kursus, øv det er helt ovre ved dig!

 

Bladet får vi på arbejde, så jeg læser aldrig mit eget:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Men kan man konkurrere i DM og internationalt, hvis hunden ikke har tavle? :hmm: Det mener jeg at have hørt/læst, at man ikke kan, og det synes jeg da er lidt ærgerligt. For hvorfor skulle en blandingshund ikke være lige så god/have lige så meget ret til at deltage i international hundesport?

 

Jeg mener, når Tyson nu her om ingen tid er mester i både agility og HTM, så vil vi da indtage udlandet. :mrgreen: :blink:

 

Nu har du lovet det, så er det med at kridte skoene, så der bliver endnu en hund og en fører vi kan pege på og sige: Se !!! Dem kender vi fra HF ! :5up: :mrgreen:

 

Når vi begynder at ringtræne igen efter ferien, skal jeg prøve at forhøre mig om de nærmere regler for blandinger ved DM og internationale konkurrencer (ja blandingen går også til ringtræning). Hvis blandinger ikke kan deltage må jeg indrømme, at jeg bliver bare en anelse forarget. Det er der jo overhovedet ikke belæg for, når det handler om, at hunden skal udføre et eller andet og ikke bare stå i en ring og tage sig ud og være race-agtig-pæn-noget.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...