Hop til indhold

Frakke/dækken og gigt


Aussiepower!
 Share

Recommended Posts

Flica har sin ungdom været temmelig aktivt i blandet andet agility og lydighed og har været ude i al slags vejr, ligget i kolde biler og så videre og så videre og nu hvor hun er kommet lidt op i alderen (9½ år), er det begyndt at sætte sine spor i hendes krop, i form af gigt :( Nu hvor det er nogenlunde lunt i vejret har hun det ok. Hun har et par kilo for meget på sidebenene, hvilket vi arbejder på og hun får lakseolie og Oliver's Body Boost i maden og så har jeg også bestilt noget Hybenpulver, som også skulle være godt for den slags, så hvad det indvendige angår, syntes jeg at jeg gør hvad jeg kan for at hjælpe hende.

 

Som sagt, har hun det ok i øjeblikket, men i vinters var hun noget stiv i krop og ben og jeg tænker derfor allerede nu, frem mod den kommende vinter, og har i den forbindelse tænkt lidt på om hun skal have et dækken til den tid :confused:

Jeg har kigget lidt på det og har fundet en vandafvisende frakke med fleece for, der dækker hen af ryggen og ned over siderne på kroppen -som samtidig er til en ok pris ;-)

 

Men vil det være en god ide? Jeg er ikke så meget for at skulle stoppe hende i en hel dragt -og tænker også at det nok ville blive temmelig bekosteligt til en hund i den størrelse og hun har jo også pels på. Men er det hel dragt der skal til, eller er et dækken/frakke godt nok, eller er det fuldstændigt ligemeget med nogen af delene???

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har købt et Back on Track dækken til Luna. Det er nemlig rigtig godt for leddene. Der er noget keramik i, som varmer.

 

Jeg har både til ude og inde. De koster ca 550 kr. Og er alle pengene værd..

 

Der har været nogle tråde herinde om det

 

Derudover så bruger jeg Flexvital fra dyrlægen og vitalanimin. Det er altså gode sager.. Ihvertfald for Luna

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Renésj
Takker :5up:

 

Tænker dog lidt om det ikke bliver lige lovligt varmt for Flica -hun har jo MASSER af pels! ;-) Jeg tror lidt at det vigtigste er noget der holde hende tør :hmm:

 

Det kan da vel ikke blive for varmt ?

 

Varme er da noget af det bedste for dem med gigt

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan da vel ikke blive for varmt ?

 

Varme er da noget af det bedste for dem med gigt

 

Jo jo, men hun skal jo heller ikke have et hedeslag :blink: Flica er udstyret med en enorm tyk og kraftig pels, så jeg tvivl alvorligt på at hun sådan lige får det for koldt, jeg tænker at det væsentligste må være at forhindre træk og at hun bliver våd og klam :confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Renésj

Varme øger gennemstrømningen af blodet og de skulle ikke få "hedeslag" af de dækner, de kan ånde i dem, det var ihvertfald den besked jeg fik omkring dem.

 

Jeg har selv dækken fra back on track til Fie, ligesom jeg har en "rygvarmer" til heste, Det bruger Fie som tæppe og søger det meget ofte.

 

Men ellers ring og snak med Kirsten via linket, de er meget søde og ikke mindst hjælpsomme deroppe, hun kan så også fortælle dig erfaringer osv...

Link til indlæg
Del på andre sites

Takker :5up:

 

Tænker dog lidt om det ikke bliver lige lovligt varmt for Flica -hun har jo MASSER af pels! ;-) Jeg tror lidt at det vigtigste er noget der holde hende tør :hmm:

Sidste vinter brugte jeg den tynde BackOnTrack til Huckie, netop pga hans tykke pels, og han NØD at have det på ;-)

Når han var våd - enten efter bad eller regn, så fik han dækkenet på, og han blev hurtigere tør uden at blive kold.

Link til indlæg
Del på andre sites

Har kigget på linket efter at have læst tråden, og opdager til min store glæde at de også laver dem til Greyhounds:-D

 

Klart skal jeg have et til efteråret til Bonnie, jeg har været på udkig efter et hele sommeren da hun jo ikke længere kan passe sit hvalpedækken fra sidste vinter når det bliver koldt igen.

 

Det lyder som et super dækken, jeg er meget obs. på at passe på hendes ben, da hun jo brækkede det sidste år. Ikke at hun har nogen alvorlige mén, men jeg tænker at hun nok trods alt hurtigere vil få problemer med netop det ben :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen

Jeg kan også kun anbefale Back on Track.

 

Vi har border collier og især den ene har en meget tyk pels.

Jeg har ikke oplevet at de har fået det for varmt med det på, men det bliver heller ikke brugt, når de er i gang.

Vi bruger det før og efter træning (når det er koldt og/eller meget vådt) efter svømning osv.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
Gæst jeanett25

Jeg kan også varmt anbefale Back on Track!

 

Og jo de er åndbare og giver ikke mere varme end et almindelig dækken

 

De øger blodgennemstrømningen og det er jo super godt for gigtramte :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...