Hop til indhold

artikel om kamphunde


Amocca
 Share

Recommended Posts

Gæst Priceman
. Desuden er jeg, som bekendt, enig med hende i at man kunne komme langt med påbud om snor og mundkurv. ;-)

 

Jamen der ER påbud om brug af snor i eks Kbh. og flere større byer. Det bliver bare ikke overholdt. Så jeg tror ikke man kommer nogen steder med hverken det ene eller det andet forbud eller påbud. Det der er bliver jo ikke overholdt.

 

Hundeejere er nogen selvstændige små bæster, der bedst selv mener hvordan loven skal tolkes. :mrgreen:

 

Og at sætte mundkurv på hunde der ikke har gjort noget galt og som bare ser ud på en bestemt måde er sgu dyreplageri.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 183
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst Tanten
Og at sætte mundkurv på hunde der ikke har gjort noget galt og som bare ser ud på en bestemt måde er sgu dyreplageri.

 

Der er ellers flere storbyer i Europa der har påbuddet om at hunde skal bære mundkurv i byen.

 

Hvis hunden trænes stille, roligt og ordentligt til det kan jeg nu ikke se det skulle give de store problemer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman
Der er ellers flere storbyer i Europa der har påbuddet om at hunde skal bære mundkurv i byen.

 

Hvis hunden trænes stille, roligt og ordentligt til det kan jeg nu ikke se det skulle give de store problemer.

 

 

Jeg syntes stadig det er dyrplageri at sætte en mundkurv på en hund "bare fordi".

Og så er jeg da fløjtende ligeglad med om det gøres i andre byer i Europa, det gør det da ikke bedre.

 

 

Her er en del af SF´s foredragsmateriale samlet af DcH Silkeborg

 

http://dchesbjerg.dk/8e2muskelhunde.pdf

 

Det er markante og meget rigide holdninger de lægges for dagen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Tanten
Jeg syntes stadig det er dyrplageri at sætte en mundkurv på en hund "bare fordi".

Og så er jeg da fløjtende ligeglad med om det gøres i andre byer i Europa, det gør det da ikke bedre.

 

 

Her er en del af SF´s foredragsmateriale samlet af DcH Silkeborg

 

http://dchesbjerg.dk/8e2muskelhunde.pdf

 

Det er markante og meget rigide holdninger de lægges for dagen.

 

 

Pas lige på blodtrykket ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Den er forøvrigt helt 110% forkert og en særdeles udbredt misforståelse, både hos muslimer og andre :cool:

 

 

hehe...det er bare hvad gutterne i indvandrergruppen på BG siger....:-D

 

Men jeg kan jo ik læse arabisk, så de kan sige alt muligt...:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

"Hvis man er rutineret kan man stikke en kæp gennem

munden, og tvinge kæben op."

 

Øh? Er det så noget man skal praktisere så meget at det bliver ren rutine?

 

Nu har jeg lige taget den ene lille bid ud af hele dokumentet, men der er flere postulater jeg gerne stiller store :confused: ved, som f.eks. at kamphunde ikke skulle have noget hundesprog og at de ikke kan træne på hold med andre racer...

 

Sussi kunne som mange-årig hundenørd nok udbattle mig på mange måder ved at bruge fine ord osv. men jeg tillader mig nu alligevel at påstå at jeg på flere punkter er uenig eller delvist uenig med hende....

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen der ER påbud om brug af snor i eks Kbh. og flere større byer. Det bliver bare ikke overholdt. Så jeg tror ikke man kommer nogen steder med hverken det ene eller det andet forbud eller påbud. Det der er bliver jo ikke overholdt.

 

Hundeejere er nogen selvstændige små bæster, der bedst selv mener hvordan loven skal tolkes. :mrgreen:

 

Og at sætte mundkurv på hunde der ikke har gjort noget galt og som bare ser ud på en bestemt måde er sgu dyreplageri.

 

Bare fordi regler ikke bliver overholdt er det jo ikke ensbetydende med at der ikke skal være nogen. Så kunne vi jo lige så godt i samme moment ophæve fartbegrænsningerne :blink:

 

Til det sidste: Jeg er enig med Tanten :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Desuden er jeg, som bekendt, enig med hende i at man kunne komme langt med påbud om snor og mundkurv. ;-)

 

Hvis vi nu forestiller os, at politiet fik tilført resoucer så de reelt kunne holde øje med at hundene var iført snor og mundkurv, hvilke hunde skulle det så dreje sig om?

progress.gif

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis vi nu forestiller os, at politiet fik tilført resoucer så de reelt kunne holde øje med at hundene var iført snor og mundkurv, hvilke hunde skulle det så dreje sig om?

 

progress.gif

 

Ja det er jo så lige det, men helt afgjort amstaffer (som er dem jeg er mest bange for :oops: og når det nu er mig du spørger så... :mrgreen:) Resten må nok bestemmes af nogle kloge hoveder et eller andet sted...

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det er jo så lige det, men helt afgjort amstaffer (som er dem jeg er mest bange for :oops: og når det nu er mig du spørger så... :mrgreen:) Resten må nok bestemmes af nogle kloge hoveder et eller andet sted...

 

Grunden til jeg spørger er, at jeg undrer mig over hvordan du/de vil beslutte hvilke hunde der skal iføres mundkurv. Du skriver at du gerne vil se mundkurv på Amstaff'en, så hvis det lykkedes så har vi så alle Amstaff's med stamtavle iført mundkurv...

 

Tror du at det vil løse problemet?

 

Hvis det er fordi at du også vil have alle amstaff blandinger iført mundkurv, hvordan vil du så bevise at det er en Amstaff blanding?

 

Som jeg ser det, så skal enten alle have mundkurv på, eller ingen, da det ellers kun vil være hunde med stamtavle der skal iføres mundkurv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman
Bare fordi regler ikke bliver overholdt er det jo ikke ensbetydende med at der ikke skal være nogen. Så kunne vi jo lige så godt i samme moment ophæve fartbegrænsningerne :blink:

 

AAjj nu snakkede jeg ikke om at droppe all lovgivning. men..

Når du nu vælger at inddrage biler og fart i sammenligningen. Så er det at jeg tænker:

Skal vi til at lovgive på baggrund af enkelte tåbelige individer der ikke kan finde ud af at overholde de almindelige regler der gælder for alle?

 

At føre sin hund i snor eller har fuldt herredømme er helt almindelig lovgivning i by og bymæssig bebyggelse. At indføre ekstra lovgivning og påbud om mundkurv vil da ikke få disse tåber til at rette sig ydeligere efter loven.

I tilfælde hvor hundelovens § 3 ikke overholdes ser jeg ikke at yderligere lovgivning vil hjælpe på personer der i forvejen er uden for pædagogisk rækkevidde.

 

Og der er jo maaaange der ikke selv overholder hundeloven ved at benytte eks Flexline.

 

Til det sidste: Jeg er enig med Tanten :mrgreen:

 

Jamen hvis mundkurv bare er et tilvænnings og trænings spørgsmål så gør i det bare så der ikke kan ske ulykker. Jeg syntes det er dyremishandling på linje med at bruge kvælerkæde med kvæl sat til.

Link til indlæg
Del på andre sites

Men så er vi tilbage ved det evige spørgsmål: Hvem skal håndhæve, at det påbud bliver overholdt og ikke mindst; Hvor skal resourcerne komme fra ? Det er smadder let at komme med et påbud, men det er nok så meget vanskeligere at se det foldet ud i virkeligheden.

 

Det skal noget hundepoliti, lidt i stil med p.vagter.

 

Blev der sat sådan et par stykker i sving i de større byer som tog på rundfart i parker ovs og tjekkede registrering/forsikring og delte bøder ud til løse hunde hvor de ikke måtte være, så tror jeg hurtigt en del mennsker fik orden på tingene;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det skal noget hundepoliti, lidt i stil med p.vagter.

 

Blev der sat sådan et par stykker i sving i de større byer som tog på rundfart i parker ovs og tjekkede registrering/forsikring og delte bøder ud til løse hunde hvor de ikke måtte være, så tror jeg hurtigt en del mennsker fik orden på tingene;-)

 

Det kan du sandsynligvis godt have ret i, men jeg tror ikke, vores kære øvrighed prioriterer det højt nok til at ville bevillige ressourcer til det. De vil jo ikke engang bevillige ressourcer nok til at vores almindelig politi kan fungere optimalt.

 

De vil snakke, fedte vælgerne ind i, at "vi gør sandelig noget" ved problemerne, lave uduelige påbud, der aldrig bliver fulgt op på og det hele skal nok helst koste gratis (og sådan lige for alle eventualiteters skyld, så tror jeg ved den søde ikke, det ville ændre sig en tøddel, hvis vi fik en regering med en anden kulør).

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan du sandsynligvis godt have ret i, men jeg tror ikke, vores kære øvrighed prioriterer det højt nok til at ville bevillige ressourcer til det. De vil jo ikke engang bevillige ressourcer nok til at vores almindelig politi kan fungere optimalt.

 

De vil snakke, fedte vælgerne ind i, at "vi gør sandelig noget" ved problemerne, lave uduelige påbud, der aldrig bliver fulgt op på og det hele skal nok helst koste gratis (og sådan lige for alle eventualiteters skyld, så tror jeg ved den søde ikke, det ville ændre sig en tøddel, hvis vi fik en regering med en anden kulør).

 

Jo men de må jo tænke på alle de penge de får ind i bøder;-)

 

Og mht til snore påbud, så syne jeg det kunne være interessant og sammenligne med norske forhold, hvor de har båndtvang det meste af året! Sker der fesk færre hundeoverfald i det tidsrum end ellers? For i så fald, så har det en effekt at der er Snore TVANG.

I norge er der så også nogen der kommer efter dem, hvis det ikke overholdes;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan du sandsynligvis godt have ret i, men jeg tror ikke, vores kære øvrighed prioriterer det højt nok til at ville bevillige ressourcer til det. De vil jo ikke engang bevillige ressourcer nok til at vores almindelig politi kan fungere optimalt.

 

De vil snakke, fedte vælgerne ind i, at "vi gør sandelig noget" ved problemerne, lave uduelige påbud, der aldrig bliver fulgt op på og det hele skal nok helst koste gratis (og sådan lige for alle eventualiteters skyld, så tror jeg ved den søde ikke, det ville ændre sig en tøddel, hvis vi fik en regering med en anden kulør).

 

Dette tror jeg desværre at du har fuldstændig ret i, det hele er et skuespil for galleriet og intet andet. Så snart aviserne begynder at skrive om noget andet, så vil politikerne kaste sig over det i stedet, og glemme alt om denne debat...

Link til indlæg
Del på andre sites

Grunden til jeg spørger er, at jeg undrer mig over hvordan du/de vil beslutte hvilke hunde der skal iføres mundkurv. Du skriver at du gerne vil se mundkurv på Amstaff'en, så hvis det lykkedes så har vi så alle Amstaff's med stamtavle iført mundkurv...

 

Tror du at det vil løse problemet?

 

Hvis det er fordi at du også vil have alle amstaff blandinger iført mundkurv, hvordan vil du så bevise at det er en Amstaff blanding?

 

Som jeg ser det, så skal enten alle have mundkurv på, eller ingen, da det ellers kun vil være hunde med stamtavle der skal iføres mundkurv.

 

Jeg skal ikke kunne afvise at nogle blandinger med amstaff (og det der er værre :shock:) i vil ryge gennem nåleøjet, men hvis alle de andre har mundkurv på, så er en del af problemerne da løst.

Link til indlæg
Del på andre sites

AAjj nu snakkede jeg ikke om at droppe all lovgivning. men..

Når du nu vælger at inddrage biler og fart i sammenligningen. Så er det at jeg tænker:

Skal vi til at lovgive på baggrund af enkelte tåbelige individer der ikke kan finde ud af at overholde de almindelige regler der gælder for alle?

 

At føre sin hund i snor eller har fuldt herredømme er helt almindelig lovgivning i by og bymæssig bebyggelse. At indføre ekstra lovgivning og påbud om mundkurv vil da ikke få disse tåber til at rette sig ydeligere efter loven.

I tilfælde hvor hundelovens § 3 ikke overholdes ser jeg ikke at yderligere lovgivning vil hjælpe på personer der i forvejen er uden for pædagogisk rækkevidde.

 

Og der er jo maaaange der ikke selv overholder hundeloven ved at benytte eks Flexline.

 

 

 

Jamen hvis mundkurv bare er et tilvænnings og trænings spørgsmål så gør i det bare så der ikke kan ske ulykker. Jeg syntes det er dyremishandling på linje med at bruge kvælerkæde med kvæl sat til.

 

Det giver jo i hvert fald politiet bedre mulighed for at handle, hvis der er regler på området ik'? :-D (Der skal så bare være lidt flere af dem. Politiet altså :blink:)

 

Hvorfor mener du at en mundkurv er på linie med kvæl? :confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo men de må jo tænke på alle de penge de får ind i bøder;-)

 

Og mht til snore påbud, så syne jeg det kunne være interessant og sammenligne med norske forhold, hvor de har båndtvang det meste af året! Sker der fesk færre hundeoverfald i det tidsrum end ellers? For i så fald, så har det en effekt at der er Snore TVANG.

I norge er der så også nogen der kommer efter dem, hvis det ikke overholdes;-)

 

Hi hi, du er uforbedrelig optimist :5up: ! Så hvis der er noget du ikke skal være, når du bliver stor, så er det politiker. Jeg mener: Det ville da være trist, hvis du endte som en af de der gamle mavesure stemme-fiskere :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg skal ikke kunne afvise at nogle blandinger med amstaff (og det der er værre :shock:) i vil ryge gennem nåleøjet, men hvis alle de andre har mundkurv på, så er en del af problemerne da løst.

 

Men det eneste du vil få ud af dette er vel egentlig at dem der i forvejen har deres hunde i snor og ikke volder problemer, nu også ifører deres hunde mundkurv.

Hvor alle dem der egentlig volder problemerne gør præcis som de plejer, og lader deres hunde rende rundt uden snor og mundkurv. Så du har intet opnået, udover at påtvinge nogle ellers velfungerende hunde en mundkurv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Men det eneste du vil få ud af dette er vel egentlig at dem der i forvejen har deres hunde i snor og ikke volder problemer, nu også ifører deres hunde mundkurv.

Hvor alle dem der egentlig volder problemerne gør præcis som de plejer, og lader deres hunde rende rundt uden snor og mundkurv. Så du har intet opnået, udover at påtvinge nogle ellers velfungerende hunde en mundkurv.

 

Jo, jeg har givet politiet væsentligt bedre sanktionsmuligheder + eliminieret problemer fra de hunde hvor ejeren egentlig er sund nok i hovedet, men alligevel pludselig står med en hund som angriber fordi den kommer ud over hvalpealderen. Nogle af dem som du selv har citeret fra HG f.eks.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo, jeg har givet politiet væsentligt bedre sanktionsmuligheder + eliminieret problemer fra de hunde hvor ejeren egentlig er sund nok i hovedet, men alligevel pludselig står med en hund som angriber fordi den kommer ud over hvalpealderen. Nogle af dem som du selv har citeret fra HG f.eks.

 

Jamen tror du ikke alene det at give politiet bedre sanktionsmuligheder og flere resourcer ville kunne løse problemet helt uden brug af mundkurv?

 

Vores store problem er vel egentlig at politiet på nuværende tidspunkt ikke har tid til at følge op på anmeldelser og at de ikke gør noget ved de folk der går med deres hunde uden snor og uden at have styr på dem.

 

Jeg skal ærlig indrømme at jeg overhovedet ikke bryder mig om ideen med mundkurv. Jeg er bange for at vi risikere at folk med hunde der skal iføres mundkurv holder op med at gå til træning og holder op med at gå ture med deres hunde, fordi at de føler at andre folk stirrer på dem og dømmer dem. Så risikerer vi at få nogle hunde med miserable liv, og som overhovedet ikke bliver aktiveret, og så har vi da først problemer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hi hi, du er uforbedrelig optimist :5up: ! Så hvis der er noget du ikke skal være, når du bliver stor, så er det politiker. Jeg mener: Det ville da være trist, hvis du endte som en af de der gamle mavesure stemme-fiskere :mrgreen:

 

Ja, det er stensikkert jeg ikke skal være politiker, det har jeg slet ikke tålmodighed til!

 

Men det hjælper jo ingen vejne heller bare at sidde og sige at vi allerede har de regler vi skal bruge, de skal bare overholdes... Der har vi jo været tusind gange... Og jeg tror ikke folk i amlindelig hed ved havd det vil sige at have dyret i snor eller fuld kontrol...

 

Bare se på udlændinge når de kommer her til... juhuu, her må hunde rende frit... øh nej, det må de egentlig ikke;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

I tyskland indførte man jo påbud om mundkurv, og dette resulterede i at folk begyndte at anse disse hunde som andenrangshunde som det var ok at overfalde og sparke til :(

 

Og i tyskland hjalp det ikke på antallet af bidskader og de har derfor fjernet påbuddet igen (i de fleste områder)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...