Hop til indhold

Når en amstaff har fået er kogevask...


Agnete87
 Share

Recommended Posts

Da jeg i sidste uge var ude med Emma og Buster nede i mine forældres sommerhus, mødte vi jo en masse andere hunde der var på ferie. Jeg havde nok at se til med Buster der var i snor og skulle lege jeg trækker snoren den anden vej leg:damn: Emma gik løs ved siden af og ville ikke vedkende sig at hun var en del af de 2 tumper der var så pinlige:roll:

 

Midt i al porstyret kommer der en gut gående rundt om hjørnet med det kæreste væsen jeg længe har set, en knaldsort amstaff med hvidt bryst, der var bare det problem at kræet ikke var meget større end en westi (+10cm). Så det kunne ikke være en sådan fætter, med mindre den havde fået en tur i vasken på kogeprogrammet...

 

Jeg får Emmaen på plads så den kan komme forbi uden at komme til skade, da fyren og hunden kommer forbi spørger han om den må hilse på Emma og Buster. Jeg kan ikke se det store problem i det med kun Emma må hilses på (buster er nemlig ikke min hund, så jeg ville ikke tage nogle chancer). Nå de 2 hunde får hilst ovs. og jeg ser mit snit til at spørge hvad faen det er han har anskaffet sig, svar: Engelsk staffortshire terrier:confused:

 

Er der nogle der kender til denne race og dens baggrund???

Link til indlæg
Del på andre sites

Men har racen gået under navnet Engelsk staffortshire terrier, eller er jeg blevet blidt noget ind...

 

den har altid heddet en staffordshire bull terrier, men af uvisse årsager er den blevet kaldt engelsk staffordshire terrier ligesom "amerikansk staffordhire terrier"

 

Dejlige hunde, meget menneskeglade. Men har tendens til eget-kønsaggression og en del af dem også hunde-aggression generelt.

Link til indlæg
Del på andre sites

staffordshire bullterrier er en engelsk race, og skal nok af nogen være blevet kaldt for engelsk staffordshire terrier... der er jo mange i danmark der ikke kender de rigtige racenavne på mange racer.

Herlige små hunde, nogle rigtige krudtt¢nder nogle gange! elsker mennesker (sådan generelt), vi får nogle rigtig s¢de nogle ind i pensionen :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

det er sjovt at se dem til weightpull, det er nok nogen af de mest stædige vi har....:-D...

 

Staffordshire er en mineby i england....hvor racerne oprindeligt blev skabt af minearbejdere der brugte "dog-baiting" og som underholdning....

 

Så da man "skabte" racen Amerikansk staffordshire terrier gav man den navnet "amerikansk" for at adskille navnene, og "staffordshire" efter dem der skabte den oprindelige race....(iflg. min amstaffbog)

 

Men jeg har også ofte hørt "engelsk" foran staffordshire bullterrier, og om det er mere rigtigt at sige det ene eller andet kan jeg ikke svare på...:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
I danmark siger man vist også "engelsk bullterrier" om dem her

mini_bull_terrier.jpg

 

hvor man herovre jo bare er "Bull terrier"... Så det er nok bare sådan det er :blink:

 

 

Pjat,...det er buller og minibuller....:mrgreen:

 

Og på tv2 for 14 dage siden viste de et billede af sådan en bamse der og sagde det var pitbull...kan forestille mig telefonerne har glødet hos tv2 dagen efter, vrede bullterrier ejere...hehe...og bunker af anmeldelser fra folk der har set en "pitbull"...hihi

Link til indlæg
Del på andre sites

:lol: ok

 

 

Herovre ville de hunde i har som amstaffer nok oftest blive taget for at være pitt-typer, og blive aflivet eller sat på registeret under særlige strenge krav. Men staffier findes overalt og i overtal, og mange af dem er sk¢nne dejlige hunde. Selvom der selvf¢lgelig også findes dem som er aggresive overfor hunde etc.

Link til indlæg
Del på andre sites

I danmark siger man vist også "engelsk bullterrier" om dem her

mini_bull_terrier.jpg

 

hvor man herovre jo bare er "Bull terrier"... Så det er nok bare sådan det er :blink:

wee, sådan en af minierne har Emma haft som "lad-os-løbe-rundt-i-rundkreds-leg" ven, den lød som en gris, oink oink oink totalt happy hund:rolleyes:

 

Jeg syntes de ligner Yorkshire-grise:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

elsker dem...:-D...for lille hund til mig synes jeg...men prøver at overbevise min mor om at hun skal finde et sted hun må have dyr og købe en...hehe...

 

Nu har jeg ingen ide om, hvorvidt din mor løber hlav-marathons og vægttræner i den lokale styrkeklub eller ej ;-) Men bare så du lige er opmærksom på det, så er en staffie jo en ekstremt stærk og aktiv lille hund...

 

Jeg har haft fornøjelsen af at bo sammen med en i et lille års tid, fantastisk hund - men ren muskler - hun kunne trække mig omkuld hvis hun ville

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Nu har jeg ingen ide om, hvorvidt din mor løber hlav-marathons og vægttræner i den lokale styrkeklub eller ej ;-) Men bare så du lige er opmærksom på det, så er en staffie jo en ekstremt stærk og aktiv lille hund...

 

Jeg har haft fornøjelsen af at bo sammen med en i et lille års tid, fantastisk hund - men ren muskler - hun kunne trække mig omkuld hvis hun ville

 

 

hehe...tror heller ik min mor får sådan en fætter, hun har vist ingen planer om at flytte...:-D

 

Ja og så er de nogen stædige bæster...hehe...

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 4 weeks later...
Gæst nighthawk650

Det er verdens dejligeste hund :-D Jeg har nemlig selv en. Konen og jeg faldt over hunderacen for ca 10 år siden da vi så dem på en hundeudstilling på Fyn. Vi blev enige om at det skulle være vores næste hund.

 

Det er det så blevet nu og vi har aldrig fortrudt et sekund. Hun er stille og rolig, meget skikkelig over for andre hunde og børn. Den er nok lidt insisterende når kl nærmer sig spisetid, hvis lige ligger på sofaen, kan man lige så godt bare komme på højkant og gi hende mad. Hun gør ikke men bliver ved med lige at komme til at gå ind i stolen eller sofaen :-)

 

Og så har vores nok en lille brist. Når hun er inde i sin have får alle andre hunde besked på at det er hende der bor her og de godt kan smutte, men hvis jeg så lukker hende ud, bliver hun det roligeste lille søde væsen, lige indtil hun kommer ind i haven igen :roll:

 

Det kan godt være at der er lidt mere gang i hannerne, men jeg ville aldrig tøve med at anbefale en feks ældre dame at anskaffe sig sådan en tæve.

Link til indlæg
Del på andre sites

wee, sådan en af minierne har Emma haft som "lad-os-løbe-rundt-i-rundkreds-leg" ven, den lød som en gris, oink oink oink totalt happy hund:rolleyes:

 

Jeg syntes de ligner Yorkshire-grise:mrgreen:

 

Syyysch!!!! Er pt i gang med at overtale manden til at det er liiige sådan én vi mangler, og er ved at overbevise ham om at de BESTEMT ikke ligner grise!! (og at det IKKE er en "kamphund", han tror vist ikke helt på mig:-P)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...