Hop til indhold

Agility efterårssæson


Amocca
 Share

Recommended Posts

Og så havde vi efterårets første træningssession! Karla var SÅ tændt. Hun kunne alt, ville alt, måtte alt og hendes mor var ved at briste af stolthed over sin dygtige hund :mrgreen:

 

Og hendes handler klarede sig også igennem uden at vælte forhindringer løbe ind i dem eller lignende. :5up:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

jeg elsker agility! Min hund elsker agility! og vi er SÅ seje! :mrgreen: Mest Karla, men jeg skal nok blive bedre en dag - forhåbentlig :lol:...

 

Idag har vi trænet felter, slalom, springteknik, fremadsendelse, vippe, tunneller og forkryds på en frygtelig masse forhindringer... og jeg klokkede kun i det en enkelt gang :mrgreen:...

 

Men hun er bare så utroligt obs på min dirrigering, så hver gang jeg klokker i det - så ender hun det forkerte sted :stupid: men det er 100% førerfejl HVER gang...

 

Hvis vi står og venter kan hun godt af og til snige en tunnel ind uden at blive bedt om det :lol: ... men når vi løber sammen, så tager hun kun det hun får besked på - så ligemeget hvad jeg dirrigerer så gør hun det :stupid: derfor går det ikke, at jeg klokker i det :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg elsker agility! Min hund elsker agility! og vi er SÅ seje! :mrgreen: Mest Karla, men jeg skal nok blive bedre en dag - forhåbentlig :lol:...

 

Idag har vi trænet felter, slalom, springteknik, fremadsendelse, vippe, tunneller og forkryds på en frygtelig masse forhindringer... og jeg klokkede kun i det en enkelt gang :mrgreen:...

 

Men hun er bare så utroligt obs på min dirrigering, så hver gang jeg klokker i det - så ender hun det forkerte sted :stupid: men det er 100% førerfejl HVER gang...

 

Hvis vi står og venter kan hun godt af og til snige en tunnel ind uden at blive bedt om det :lol: ... men når vi løber sammen, så tager hun kun det hun får besked på - så ligemeget hvad jeg dirrigerer så gør hun det :stupid: derfor går det ikke, at jeg klokker i det :oops:

 

Ihh når jeg læser sådan noget, så glæder jeg mig kun endnu mere til at starte til agility :banan:

 

Seje karla :lun: :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg kan forstå du/i (svea ved nok ikke endnu at hun glæder sig :lol:) glæder jer :-D

 

 

Svea har været på ferie og kommer først hjem på lørdag, så hun ved slet ikke vi skal starte :mrgreen::mrgreen:

 

Ej jeg er meget spændt på at komme til at gå til det, sådan rigtigt. Jeg har jo kun prøvet det for sjovt indtil videre :) Men jeg har jo en aftale med mig selv om at til sommer når der er VSS igen, så skal Svea og jeg til agilityprøve :mrgreen: Nu må vi se om vi bliver klar til det :mrgreen::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder da til, at I har haft en super aften :5up: !!! Det har vi også. Vi har nemlig også haft intet mindre end Basse-drengen til hans først agillity-time her i aften. Ikke at han fattede så voldsomt meget af det, men han så da ud til at morer sig så hjerteligt :mrgreen:

 

Okay! :-P Kan I ikke optage det på video næste gang? Jeg har aldrig set en Berner løbe agility. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder da til, at I har haft en super aften :5up: !!! Det har vi også. Vi har nemlig også haft intet mindre end Basse-drengen til hans først agillity-time her i aften. Ikke at han fattede så voldsomt meget af det, men han så da ud til at morer sig så hjerteligt :mrgreen:

 

nej hvor fedt :5up: Jeg har løbet agility sammen med en old english sheepdog i sommerferien - hurtig var hun ikke, ej heller elegant :lol: men hun hyggede sig...

Link til indlæg
Del på andre sites

nej hvor fedt :5up: Jeg har løbet agility sammen med en old english sheepdog i sommerferien - hurtig var hun ikke, ej heller elegant :lol: men hun hyggede sig...

 

Og det er nok også vores niveau :mrgreen:. Nå ja og så underholde resten af holdet. De synes det var en lidt alternativ race vi stillede med i den sammenhæng :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tyson og jeg tog hul på efterårssæsonen til agility i går! :ivrig: Det var rigtig sjovt og hyggeligt at komme i gang igen efter ikke at have løbet agility i et par måneder. :-)

 

Der var to trænere og en hjælpetræner. Det er så meningen, at de to trænere skal skiftes, så de hver især er der hver anden gang. I går var de der begge, fordi det var sæsonens første gang.

 

Tyson var som sædvanlig helt utrolig dygtig. :lun: Han har jo været noget nervøs ved balancen, men træner 1 kom og gav mig nogle tips, og vupti, så tog han den lige så fint flere gange i træk. :5up: Jeg tror faktisk også, at det hjalp, at jeg brugte klikker (det er jeg så småt begyndt at træne med for helt nylig). :hmm:

 

Fordi Tyson har haft så mange problemer med balancen, er vi aldrig kommet i gang med vippen. Så da vi kom til et modul, der havde en vippe, bad jeg træner 2 om hjælp. Hun er rigtig sød, og hun virker som en god træner på alle mulige andre områder, men lige i den situation manglede hun desværre lidt forståelse. :neutral:

 

Jeg startede med at sige, at Tyson var ret træt (det var et af de sidste moduler, og vi havde været i gang i over en time), så jeg tænkte, at vi måske skulle gemme vippen til en dag, hvor han var frisk. Hun mente dog, at vi skulle prøve.

 

Hun sagde, at jeg skulle give Tyson sele og snor på og holde i dem, når han gik over. Jeg sagde, at det måske ikke var den bedste idé, da han ikke bryder sig om at føle sig fikseret, og at det gør "farlige" situationer værre for ham, hvis han føler sig tvunget eller fastholdt. Hun sagde så, at det bare var for at støtte ham. Hun er jo træneren og burde vide bedst, så jeg gjorde, som hun sagde.

 

Det gik fint opad vippen, selvom Tyson var lidt tøvende, men da den begyndte at bevæge sig, hoppede han af. Vi prøvede så igen, men denne gang holdt træner 2 snoren, så jeg bedre kunne styre godbidder og klikker. Da vippen begyndte at bevæge sig, ville Tyson igen hoppe af, men træneren holdt ham fast. Han begyndte at gå lidt i panik og skrabede vildt ud med poterne til alle sider og prøvede at vride sig fri, og jeg stod og sagde "han kan ikke lide det, han vil ikke holdes fast" og "det gør det bare værre" - uden at det i forvirringen lykkedes mig at formulere det, jeg burde og ville have sagt, nemlig: "Giv øjeblikkeligt slip på min hund!" Heldigvis kom træner 1 hen og sagde til træner 2, at hun skulle slippe, og det gjorde hun.

 

Træner 1 gav mig ret i, at en hund som Tyson ikke skal holdes fast i sådan en situation, og så gav hun nogle gode råd til, hvordan vi kunne gribe vippen an. På daværende tidspunkt var Tyson dog rimelig træt af det vippeværk, så jeg lod ham bare gå et lille stykke op af vippen, hvor den ikke bevægede sig, og belønnede for det. Så må vi gemme den til en anden gang, hvor han ikke skal være træt, når vi går i gang.

 

Næste torsdag er vi i sommerhus og kan desværre ikke komme til træning. Jeg håber sådan, at det er træner 1, der er der ugen efter, så hun kan hjælpe os med vippen. Og så håber jeg, at Tyson ikke har fået et alt for negativt indtryk af vippen efter i går.

 

Nå, men udover hele vippe-balladen, havde vi det rigtig sjovt, og jeg kom hjem med en smasktræt, men meget tilfreds hund. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Ih, Sveske og jeg var jo afsted for første gang i onsdags. Det var teori og træning, og det eneste vi lige trænede være fremsending over 2 spring. Svea fangede den lynhurtigt og havde god fart på, så min dejlige lille vuf fik ros :banan: Vi glæder os i hvert fald til at komme afsted næste gang - Og hendes agilityline var bare super, den er jeg så glad for!

Link til indlæg
Del på andre sites

Sonja, nu ved jeg godt at Tyson ikke er en hvalp ;-) men til hvalpeagility trænede vi en hel masse "sært" og "gyngende" underlag, for at vænne hundene til at underlag ikke altid er stabilt og det godt kan finde på at bevæge sig....

 

til det brugte vi fx dem her:

http://www.ikea.com/PIAimages/56728_PE162128_S4.jpg

http://www.ikea.com/PIAimages/14960_PE098904_S4.jpg

 

og denne her:

[media]http://shop.denintelligentekrop.dk/Graphics/Products/355.jpg[/media]

Derudover fodrede vi med superlækre godbidder mens træner stod og smækkede vippen i jorden, så nedslagslyden ikke var noget skræmmende...

 

Måske det evt. kunne være en ide, at lege lidt med noget gyngende underlag til Tyson...?

Link til indlæg
Del på andre sites

Ih, Sveske og jeg var jo afsted for første gang i onsdags. Det var teori og træning, og det eneste vi lige trænede være fremsending over 2 spring. Svea fangede den lynhurtigt og havde god fart på, så min dejlige lille vuf fik ros :banan: Vi glæder os i hvert fald til at komme afsted næste gang - Og hendes agilityline var bare super, den er jeg så glad for!

 

Har hun snor på til agillity ? Og hvad er det nu for en type snor man bruger til den disciplin ?!?

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej jeg tager den af hende inden vi løber - det er en retrieverline (tror jeg de kaldes :confused:)

 

Svea har denne fra hurtta:

727_0.jpg

2008071916152324.jpg

 

Tak for forklaringen. Var lige et øjeblik i drømmeland, hvor man kunne få en særlig agillityline for det var da lige noget for Bassen. Det er svært for den lille unge dreng ikke på et eller andet tidspunkt at miste focus og drøne hen til holdets skønne dame-vovser for at smiske sig ind :mrgreen: Vi har været afsted to gange og vi er allerede den store morskab på holdet (det er IKKE et konkurrencehold). Folk morer sig hjerteligt over Bassen og hans svinkeærinder (det gør vi også selv) og kalder ham Fnugget :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Sonja, nu ved jeg godt at Tyson ikke er en hvalp ;-) men til hvalpeagility trænede vi en hel masse "sært" og "gyngende" underlag, for at vænne hundene til at underlag ikke altid er stabilt og det godt kan finde på at bevæge sig....

 

til det brugte vi fx dem her:

[media]http://www.ikea.com/PIAimages/56728_PE162128_S4.jpg[/media]

[media]http://www.ikea.com/PIAimages/14960_PE098904_S4.jpg[/media]

 

og denne her:

[media]http://shop.denintelligentekrop.dk/Graphics/Products/355.jpg[/media]Derudover fodrede vi med superlækre godbidder mens træner stod og smækkede vippen i jorden, så nedslagslyden ikke var noget skræmmende...

 

Måske det evt. kunne være en ide, at lege lidt med noget gyngende underlag til Tyson...?

 

God idé. :5up: Nogle gange går vi tur hen til en legeplads, hvis der er sådan en stor rund gynge, som jeg kan ligge på. Der har vi trænet, at Tyson hopper op må maven af mig og står eller ligger, mens vi gynger lidt. Men det ville sikkert være godt at træne, at han selv står direkte på bevægeligt underlag. Jeg har længe tænkt, at jeg skulle et smut i Ikea, og så kan jeg jo passende købe sådan en dimmer. :-)

 

Desværre var vi ikke til træning i torsdags, da vi var i sommerhus, men jeg er spændt på, hvordan det går til træning i næste uge. Der er det heldigvis træner 1, der er der.

 

Den 6. september skal vi til agilitystævne hos TAK, men de har heldigvis ikke vippen med i begynderklassen. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for forklaringen. Var lige et øjeblik i drømmeland, hvor man kunne få en særlig agillityline for det var da lige noget for Bassen. Det er svært for den lille unge dreng ikke på et eller andet tidspunkt at miste focus og drøne hen til holdets skønne dame-vovser for at smiske sig ind :mrgreen: Vi har været afsted to gange og vi er allerede den store morskab på holdet (det er IKKE et konkurrencehold). Folk morer sig hjerteligt over Bassen og hans svinkeærinder (det gør vi også selv) og kalder ham Fnugget :mrgreen:

 

Og hvornår er det lige, at vi får billeder at se af Berner-Bassen på slap agilityline? :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

nej hvor fedt :5up: Jeg har løbet agility sammen med en old english sheepdog i sommerferien - hurtig var hun ikke, ej heller elegant :lol: men hun hyggede sig...

 

Og det er nok også vores niveau :mrgreen:. Nå ja og så underholde resten af holdet. De synes det var en lidt alternativ race vi stillede med i den sammenhæng :mrgreen:

 

faldt lige over et billede, af førnævnte sheepdog, så det skulle da lige postes :mrgreen:

 

Redigeret af Amocca
billedkoks
Link til indlæg
Del på andre sites

Hi hi hvor er den kær og det ser da ud til at kræet går op i opgaven og SE !!! Den kan uden snor. Det kan Bassen også...med diverse afstikkere ned til de skønne damer han er på hold med :mrgreen:

 

hehe, nu var sheepdoggen en pige, så hun lavede ikke dame afstikkere... eller jo, hun og Karla fandt på, at de skulle lege lige pludselig :shock: Og Karla er ellers ikke nem, at lokke til leg på agilitybanen, for der vil hun hellere det andet... men hun kom ud af "pose-tunnellen" lige ud i "favnen" på Molly der lå i legebuk, det var åbenbart for fristende :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

hehe, nu var sheepdoggen en pige, så hun lavede ikke dame afstikkere... eller jo, hun og Karla fandt på, at de skulle lege lige pludselig :shock: Og Karla er ellers ikke nem, at lokke til leg på agilitybanen, for der vil hun hellere det andet... men hun kom ud af "pose-tunnellen" lige ud i "favnen" på Molly der lå i legebuk, det var åbenbart for fristende :lol:

 

Jaaaeee, den slags skal man vel næsten lavet af sten for at kunne modstå :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Sonja, nu ved jeg godt at Tyson ikke er en hvalp ;-) men til hvalpeagility trænede vi en hel masse "sært" og "gyngende" underlag, for at vænne hundene til at underlag ikke altid er stabilt og det godt kan finde på at bevæge sig....

 

til det brugte vi fx dem her:

[media]http://www.ikea.com/PIAimages/56728_PE162128_S4.jpg[/media]

[media]http://www.ikea.com/PIAimages/14960_PE098904_S4.jpg[/media]

 

og denne her:

[media]http://shop.denintelligentekrop.dk/Graphics/Products/355.jpg[/media]Derudover fodrede vi med superlækre godbidder mens træner stod og smækkede vippen i jorden, så nedslagslyden ikke var noget skræmmende...

 

Måske det evt. kunne være en ide, at lege lidt med noget gyngende underlag til Tyson...?

 

Hvordan dælen puster man luft i de tingester? :confused: Nu har jeg købet sådan en dimmer i Ikea (dog hun luftpuden indeni, jeg vil selv sy noget betræk), men der er jo et kæmpestort hul, så man kan ikke bruge en almindelig pumpe eller selv puste luft i.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...