Hop til indhold

"Undervægtig" schæferhan


Gæst Khaki
 Share

Recommended Posts

En indbildning om hvad :hmm:

 

Og hvorfor vil I ikke lave hjemmelavet mad til ham? :-)

 

Jamen jeg ikk helt sikker, men et eller andet med at han ikk fandt det "vigtigt" at spise. Han lærte det da vi indførte 10 minutters reglen. Du har 10 min til at spise i, har du ikk spist er det ærgeligt, så forsvinder maden. Det hjalp - så ved ikk lig helt hvad hans tanke har været med det her spisning :confused:

 

Jamen, det er bar ikk noget vi gør :-) Måske fordi jeg er vokset op med at hundemad er til hunden og "menneskemad" er til os :-)

Plus så ofre jeg penge nok i foder til ham, så nu ska han f****e også spise det :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen jeg ikk helt sikker, men et eller andet med at han ikk fandt det "vigtigt" at spise. Han lærte det da vi indførte 10 minutters reglen. Du har 10 min til at spise i, har du ikk spist er det ærgeligt, så forsvinder maden. Det hjalp - så ved ikk lig helt hvad hans tanke har været med det her spisning :confused:
Jeg hører tit om hunde, der ikke spiser, fordi de ikke kan lide deres mad/synes den er kedelig. Jeg har ikke læst alle indlæg i tråden, men har du prøvet at blande lidt godt i tørfoderet? Og hvad med at sprede det ud på græsplænen, hvis I har sådan en? Mine egne hunde gad f.eks. ikke spise af madskålen, de ville hellere have det på græsplænen som fodersøg eller spor.

Det er jo fint nok at han spiser, jeg tænker bare at det ville være bedre for jer alle sammen, hvis han ikke bare spiste fordi han skulle, men fordi han godt kunne lide hans mad :-)

 

Jamen, det er bar ikk noget vi gør :-) Måske fordi jeg er vokset op med at hundemad er til hunden og "menneskemad" er til os :-)

Plus så ofre jeg penge nok i foder til ham, så nu ska han f****e også spise det :-D

Okay :-) Men som nævnt før, er det jo ikke jeres mad han spiser, det skal tilpasses til at det er en hund, der skal have det. Nogle fodrer også med råt kød, for at efterligne hundens naturlige måde at spise på.

Der er rigtig meget information om det rundt omkring på nettet, du kan garanteret finde en masse på google, hvis du en dag bliver interesseret i at lære lidt om det :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Don Finn

Har det samme problem.min han blev 2 i juli men er lige begyndt at spise rimelig godt og har taget lidt på nu.Fik også altid at vide om den var syg.Skift foder engang imellem og bland leverpostej,pølser og enda lidt piskeføde men ikke for meget fløde da nogen hund kan få dårlig mave af det.Men husk Han hunden kan faktisk vokse udaf indtil den er næsten 4 år da nogen er meget langsom udviklet.Så forsøg lidt forskelligt godt i tørfoderet så skal det nok komme.

mvh Finn.

Link til indlæg
Del på andre sites

Har det samme problem.min han blev 2 i juli men er lige begyndt at spise rimelig godt og har taget lidt på nu.Fik også altid at vide om den var syg.Skift foder engang imellem og bland leverpostej,pølser og enda lidt piskeføde men ikke for meget fløde da nogen hund kan få dårlig mave af det.Men husk Han hunden kan faktisk vokse udaf indtil den er næsten 4 år da nogen er meget langsom udviklet.Så forsøg lidt forskelligt godt i tørfoderet så skal det nok komme.

mvh Finn.

 

Jeg ville sige lidt A38 ville være bedre :hmm: :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Må indrømme jeg ikke har læst hele tråden, så jeg undskylder på forhånd, hvis der er andre som har skrevet det samme.

 

Min Golden er lige blevet 2 år og han gider heller ikke rigtig spise særlig meget. Jeg løber meget med ham, så han SKAL have mad ellers taber han sig.

Jeg har i sammenråd med dyrlægen skiftet over til høj energi foder og nu ser han rigtig flot ud.

Han spiser stadig ikke så meget som der er anbefalet på posen, men da det er høj energi foder, så kan han holde vægten. Jeg er også begyndt, at fodre ham 3 gange om dagen. Han kan bedre overskue maden, når det ikke er i så store portioner.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 months later...
Må indrømme jeg ikke har læst hele tråden, så jeg undskylder på forhånd, hvis der er andre som har skrevet det samme.

 

Min Golden er lige blevet 2 år og han gider heller ikke rigtig spise særlig meget. Jeg løber meget med ham, så han SKAL have mad ellers taber han sig.

Jeg har i sammenråd med dyrlægen skiftet over til høj energi foder og nu ser han rigtig flot ud.

Han spiser stadig ikke så meget som der er anbefalet på posen, men da det er høj energi foder, så kan han holde vægten. Jeg er også begyndt, at fodre ham 3 gange om dagen. Han kan bedre overskue maden, når det ikke er i så store portioner.

 

Vi kunne ikke skifte over på et høj energi foder, da det var pga. ALT for høj energi niveau, vi fik ham kastereret, så det var ikke energi, vi havde mere behov for. Samtidig med at han er allergisk overfor foder med kornprodukter i, og de fleste høj energi foder indeholder kornprodukter, så nu kører vi på orijen, som kun indeholder kød og grøntsager, og det har fået ham til at tage 4,5 kg på, på ca. 1½ månede! Så det er bar rigtig skønt! Så nu skulle det gerne gå den rigtige vej! :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej, hvad med fodersøg? Du har ikke svaret på om det er noget i gør? (Man smider bare foderet ud over et stykke græsplæne, eller inde på gulvet).

 

Det bruger hunden både hovedet og næsen til, så det er både en god måde at beskæftige ham roligt på og så er der mange hunde som faktisk gerne vil have lov at arbejde lidt for føden..

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej, hvad med fodersøg? Du har ikke svaret på om det er noget i gør? (Man smider bare foderet ud over et stykke græsplæne, eller inde på gulvet).

 

Det bruger hunden både hovedet og næsen til, så det er både en god måde at beskæftige ham roligt på og så er der mange hunde som faktisk gerne vil have lov at arbejde lidt for føden..

 

´Nej det rigtigt det svarede jeg ikk på, men det er selvfølgelig også noget vi gør - alt muligt forskelligt.

Han er heldigvis også begyndt at spise "almindeligt" nu. Det hele ryger ned og gerne flere gange om dagen, hvis han fik lov:-D

Den sidste måned har han taget 4,5 kilo på - så det går den rigtige vej :banan:

Så nu tror jeg, kampen er slut med det undervægt :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

:lun: oj hvor er han fin.

 

Hvor meget har du fået ham op på ?? (bare ren nysgerrig - har jo selv en mega på 45 kg :blink:)

 

Taak, han er bar skøn :hjerte:

Jamen altså, der er jo lang vej endnu, men pt. ligger den på ca. 36 kilo, men han er en meget smal schæfer, desværre, så hvis hans vægt ska passe til kropsbygningen så er 40 kilo hvis lig passende:-D

 

Åhh, dejligt - det en rigtig schæfer - der ska nogle kilo på:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Taak, han er bar skøn :hjerte:

Jamen altså, der er jo lang vej endnu, men pt. ligger den på ca. 36 kilo, men han er en meget smal schæfer, desværre, så hvis hans vægt ska passe til kropsbygningen så er 40 kilo hvis lig passende:-D

 

Åhh, dejligt - det en rigtig schæfer - der ska nogle kilo på:blink:

 

Min Alto er en meget "bred-røvet" schæfer :blink: og så er han vist 10 cm. højere end standarden :mrgreen: så de 45 kg passer nok godt til ham :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Min Alto er en meget "bred-røvet" schæfer :blink: og så er han vist 10 cm. højere end standarden :mrgreen: så de 45 kg passer nok godt til ham :mrgreen:

 

Han er altså også bar lækker! 10 cm? Vil det sig 75 cm over ryggen? :-O Khaki er 68 cm over ryggen!

Ja så vil jeg da sig at 45 kilo er passende til ham hehe!:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...