Hop til indhold

Odræt af hvalpe,uden forhåndskøber.


Gæst Pit-dog
 Share

Recommended Posts

Gæst Pit-dog

Det er mig komplet uforståeligt at man rundt om på de forskellige forums og her ser såkaldte muskelhundehvalpe som averteres til salg,og sågar nogen som tilbyder deres hunde til parring.

 

Specielt og især når man tænker på hele den debat der kører i medierne,og ved et faktum at seriøse mennesker avler hunde når de har forhåndsafsat hvalpene,og evt sorteret useriøse kommende ejere fra.

 

Har man så ikke nok hvalpe til dem som står på ens liste,må de jo vente til næste gang,eller finde en anden opdrætter som man evt henviser dem til.Har man så for mange hvalpe,kan man så evt annoncere de overskydende til salg.

 

Selv om jeg er Pitbull ejer,men ikke i Danmark,er jeg næsten snart ved at give mine modstandere ret i,at det modeflip der er i såkaldte muskelhunde er ved at være for meget af det gode.

 

Når jeg så samtidigt ser hvor mange unghunde der er af den slags som folk af en eller anden årsag vil af med,så tager jeg mig til hovedet og spørger mig selv hvilken slags mennesker der dog kan finde på at skille sig af med sin hund.

 

Svaret er ret enkelt,det kan den salgs mennesker som sidder rundt om på disse forums og leger snusfornuftige,og har alle de rigtige svar på alt hvad der vedrører hunde.

 

De er som regel med i en klike hvor de sidder og stryger hinanden med hårene,og de har som regel jordens dejligeste hund som de for at stive deres eget ego af lige skal have parret,eller tilbyder deres hanhund,og det er i min bog hovedløst da de så skal finde købere når hvalpene er kommet.

 

Det er så bare en betragtning jeg har lavet,ved at se lidt på de forskellige forums igennem et stykke tid,og dem som så har stamtavler på deres hunde syntes så selv at de har fortrinsret til at producere hvalpe da de åbentbart syntes at deres hunde er bedre end dem uden stamtavle.

 

Den almindelige borger ude i samfundet som er træt af muskelhunde er osende ligeglad med hvad papirer hundene har,da de allesammen er kamphunde i borgernes øjne og bare skal forbydes.

 

Tænk lidt over det,og over at alle er i samme båd uanset hvem der avler hvad og hvad papirer der er på den såkaldte muskelhund,inden det næste kuld hvalpe annonceres til salg.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman
Det er mig komplet uforståeligt at man rundt om på de forskellige forums og her ser såkaldte muskelhundehvalpe som averteres til salg,og sågar nogen som tilbyder deres hunde til parring.

 

Specielt og især når man tænker på hele den debat der kører i medierne,og ved et faktum at seriøse mennesker avler hunde når de har forhåndsafsat hvalpene,og evt sorteret useriøse kommende ejere fra.

 

Har man så ikke nok hvalpe til dem som står på ens liste,må de jo vente til næste gang,eller finde en anden opdrætter som man evt henviser dem til.Har man så for mange hvalpe,kan man så evt annoncere de overskydende til salg.

 

Kort sagt så mener du altså at man kun bør lave hvalpe hvis man

HAR købere på forhånd?

Og at man kun bør annoncere hvis der er "overskydende hvalpe"

Og man bør ikke avertere med hanner til parring.

 

 

 

 

Selv om jeg er Pitbull ejer,men ikke i Danmark,er jeg næsten snart ved at give mine modstandere ret i,at det modeflip der er i såkaldte muskelhunde er ved at være for meget af det gode.

 

Ok. Vi er mange der syntes at der er for mange hunde generelt. Internaterne og dyrlægerne tager skraldet

 

Når jeg så samtidigt ser hvor mange unghunde der er af den slags som folk af en eller anden årsag vil af med,så tager jeg mig til hovedet og spørger mig selv hvilken slags mennesker der dog kan finde på at skille sig af med sin hund.

Svaret er ret enkelt,det kan den salgs mennesker som sidder rundt om på disse forums og leger snusfornuftige,og har alle de rigtige svar på alt hvad der vedrører hunde.

 

Desværre har visse popstjerner og kendisser gjort deres til at hunde er blevet ting og ikke levende væsener. Den holdning, samt den holdning der hærsker i visse andre lande og er bragt hertil af nydanskere,, at hunden blot er en brugsting og kan smides ud når den ikke gør som vi vil, også er med til at ødelægge måden at have hund på i Danmark.

 

Dog mener jeg ikke at det er mennesker som de på dette forum der "bare" skiller sig af med deres hund.

 

 

 

De er som regel med i en klike hvor de sidder og stryger hinanden med hårene,og de har som regel jordens dejligeste hund som de for at stive deres eget ego af lige skal have parret,eller tilbyder deres hanhund,og det er i min bog hovedløst da de så skal finde købere når hvalpene er kommet.

 

Hved du hvad? Jeg er sikker på at du ikke har læst særligt meget på netop dette forum. Der er vidst ingen herinde der behøver særlige hunde for at "stive" sig af.

 

Vi er så banke stive i forvejen. haha

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Pit-dog

Læser du i det hele taget det som der står,og i så fald tager du tingene meget bogstaveligt,men måske skulle du surfe lidt rundt og se dig om på andre forums.

 

Så vil du måske forstå hvad der hentydes til,når man taler om noget som er generelt gennemgående,og ikke tage tingene som om at de lige er møntet på nogen her.

 

Hvad nydanskerne har med sagen at gøre er mig lidt uforståeligt,da det som regel er pæredanske mennesker som skal af med deres muskelhund.

 

Hvad angår at stive sit eget ego af,så har det ikke noget med at spille stærk at gøre,men noget med at gøre at alle jo syntes at de har verdens bedste hund.Og den skal da derfor parre sig med en anden hund,så man har det at tale om på forummet i de næste mange måneder.

 

Vi taler om såkaldte muskelhunde,og intet andet,og personligt ville jeg da holde en lav profil hvis jeg var i modvind i medierne pga den race jeg ejede.

 

Idag er der 3 American Bulldogs som har overfaldet et ægtepar,og så kan man så diskutere hvad stamtavle de havde,men den almindelige borger er da ligeglad med stamtavle og ser dem alle som dræberhunde.

 

Så når øksen falder,og det er jeg alvorlig bange for at den gør,så er det ligegyldigt hvad stamtavle man har på sin hund.Og du har ret,jeg mener det er fulstændigt useriøst at avle hvalpe og så derefter sætte dem til salg.

 

Forbud mod bestemte racer opstod i U.S.A,og nu er man ved at indføre tvungen sterillisation/kastration af alle hunde i flere stater.Og det er kun et spørgsmål om tid så bliver det modernet at lave avisoverskrifter om det i Europa,når der ikke kan koges mere suppe på muskelhundene.

 

Hvem kan man så takke for det,hvis ikke dem som bare hovedløst avler løs og annoncerer hvalpe til salg som at det var brugte biler?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan ikke helt finde ud af hvad det er du vil med dette indlæg - men vil forsøge at svare efter evne ;-)

 

Hvis du forsøger at proppe HF under kategorien "hovedløs avl" - så tror jeg du tager meget fejl, har sjældent set så stor modstand af ligepræcis dét fænomen.

Vi får faktisk jævnligt skæld ud fordi vi måske slår liiige lovligt hårdt ned på "min hanhund på to år uden tavle vil gerne være far" tråde..

 

Men hvis du hentyder til sider som fx HG - så ja, jeg forstår din hovedrysten! Det samme er sket for "min" race, chihuahuaerne - omend det er en anden baggrund, er tanken ikke helt ulig hinanden..

 

Men mht. at finde købere når hvalpene er kommet.. Bum bum - det er svært, men hvis man har gjort sit job godt, lavet gode sunde hvalpe (med stamtavle - siger DKK freaken), og er bevist om hvilke personer man vil sælge til..

såååårh behøver man sgu ikke have alle køberne på forhånd i min bog, de skal nok komme til..

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er mig komplet uforståeligt at man rundt om på de forskellige forums og her ser såkaldte muskelhundehvalpe som averteres til salg,og sågar nogen som tilbyder deres hunde til parring.

 

Specielt og især når man tænker på hele den debat der kører i medierne,og ved et faktum at seriøse mennesker avler hunde når de har forhåndsafsat hvalpene,og evt sorteret useriøse kommende ejere fra.

 

Har man så ikke nok hvalpe til dem som står på ens liste,må de jo vente til næste gang,eller finde en anden opdrætter som man evt henviser dem til.Har man så for mange hvalpe,kan man så evt annoncere de overskydende til salg.

 

Selv om jeg er Pitbull ejer,men ikke i Danmark,er jeg næsten snart ved at give mine modstandere ret i,at det modeflip der er i såkaldte muskelhunde er ved at være for meget af det gode.

 

Når jeg så samtidigt ser hvor mange unghunde der er af den slags som folk af en eller anden årsag vil af med,så tager jeg mig til hovedet og spørger mig selv hvilken slags mennesker der dog kan finde på at skille sig af med sin hund.

 

Svaret er ret enkelt,det kan den salgs mennesker som sidder rundt om på disse forums og leger snusfornuftige,og har alle de rigtige svar på alt hvad der vedrører hunde.

 

De er som regel med i en klike hvor de sidder og stryger hinanden med hårene,og de har som regel jordens dejligeste hund som de for at stive deres eget ego af lige skal have parret,eller tilbyder deres hanhund,og det er i min bog hovedløst da de så skal finde købere når hvalpene er kommet.

 

Det er så bare en betragtning jeg har lavet,ved at se lidt på de forskellige forums igennem et stykke tid,og dem som så har stamtavler på deres hunde syntes så selv at de har fortrinsret til at producere hvalpe da de åbentbart syntes at deres hunde er bedre end dem uden stamtavle.

 

Den almindelige borger ude i samfundet som er træt af muskelhunde er osende ligeglad med hvad papirer hundene har,da de allesammen er kamphunde i borgernes øjne og bare skal forbydes.

 

Tænk lidt over det,og over at alle er i samme båd uanset hvem der avler hvad og hvad papirer der er på den såkaldte muskelhund,inden det næste kuld hvalpe annonceres til salg.

 

Jeg syntes selv det er frygteligt alt det der er sket med kamp/muskelhunde , men det er jo ikke de eneste som har bidt , der er andre racer som har haft samme dårlige ry

 

Så jeg syntes det er hårde beskyldninger du kommer med , til de medlemmer her på forum , jeg har fulgt mange tråde der netop omhandlede det emne , og der er ikke en eneste som passer på det du beskriver , alle de muskel/kamphundeejere jeg kender her på forum er meget bevidste om deres hunde , og ikke en eneste kunne drømme om kassere deres hund , de træner flittigt

 

Når jeg kikker på hunde der søger nyt hjem er der lige så mange andre racer og blandinger som der er kamphunde der søger nye hjem

 

Hvis jeg var dig ville jeg give en undskyldning for din beskyldning til de medlemmer du beskylder for det vrøvl du skriver

 

 

Har jeg misforstået dit indlæg , vil jeg selvfølge undskylde for det

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis jeg har forstået dit indlæg korrekt, så vil jeg mene at det er postet det forkerte sted. Prøv f.eks. at se denne tråd: http://www.hunde-forum.dk/rottweiler/4036-rottweiler-avl.html og kig i det underforum der hedder "hanhundelisten" og tag nogle af de tråde med flest indlæg, så vil du se at du er lidt på gale veje herinde :blink: Det ville nok være mere relevant at smide det indlæg i de forums hvor du har set de holdninger, for her finder du dem sjældent :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman

Jeg formoder dette var til mig.

 

Læser du i det hele taget det som der står,og i så fald tager du tingene meget bogstaveligt,men måske skulle du surfe lidt rundt og se dig om på andre forums.

 

Det ene øjeblik får man på puklen for at læse mellem linjerne det andet SKAL man læse mellem linjerne.

Ja jeg læser det du skriver. Vi kender ikke hinanden nok til at jeg kan "tyde" andet.

 

Så vil du måske forstå hvad der hentydes til,når man taler om noget som er generelt gennemgående,og ikke tage tingene som om at de lige er møntet på nogen her.

 

Muligvis ikke på "Nogen" men du refererer generelt til:

Citat:#1

"de forskellige forums og her"

 

Så jeg må jo læse hvad der står, for det er vel det du mener?

 

Hvad nydanskerne har med sagen at gøre er mig lidt uforståeligt,da det som regel er pæredanske mennesker som skal af med deres muskelhund.

 

Jeg har "nydanske" venner fra både de arabiske og tyrkiske lande. Og deres holdning til hunde er væsentligt anderledes end de generelle danske.

Og det var deres holdninger jeg skrev om. Hvilket tydeligt fremgår af mit indlæg.

 

 

Hvad angår at stive sit eget ego af,så har det ikke noget med at spille stærk at gøre,men noget med at gøre at alle jo syntes at de har verdens bedste hund.Og den skal da derfor parre sig med en anden hund,så man har det at tale om på forummet i de næste mange måneder.

 

Igen, Ikke herinde .Vi er anderledes. meget anderledes. :mrgreen:

 

Vi taler om såkaldte muskelhunde,og intet andet,og personligt ville jeg da holde en lav profil hvis jeg var i modvind i medierne pga den race jeg ejede.

 

Ok det gør du så bare hvis du kommer hjem igen.

 

Idag er der 3 American Bulldogs som har overfaldet et ægtepar,og så kan man så diskutere hvad stamtavle de havde,men den almindelige borger er da ligeglad med stamtavle og ser dem alle som dræberhunde.

 

Så når øksen falder,og det er jeg alvorlig bange for at den gør,så er det ligegyldigt hvad stamtavle man har på sin hund.Og du har ret,jeg mener det er fulstændigt useriøst at avle hvalpe og så derefter sætte dem til salg.

 

Forbud mod bestemte racer opstod i U.S.A,og nu er man ved at indføre tvungen sterillisation/kastration af alle hunde i flere stater.Og det er kun et spørgsmål om tid så bliver det modernet at lave avisoverskrifter om det i Europa,når der ikke kan koges mere suppe på muskelhundene.

 

Ærgelig historie med de hunde. Resten er der jo ikke noget nyt i.

 

Hvem kan man så takke for det,hvis ikke dem som bare hovedløst avler løs og annoncerer hvalpe til salg som at det var brugte biler?

 

At du ser dem som de egetlige syndere er så din holdning. Jeg er til dels enig. Ikke helt, men til dels.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...