Hop til indhold

Gode råd til slankekost


Gæst bibi
 Share

Recommended Posts

Jeg ville fjerne det blandet guf.. Og bruge hans tørfoder som godbidder.

 

Det prøvede vi også i en periode , men han vil ikke tage tørfodret som godbid , så vi vendte tilbage til det gamle , han sad helt uforstående når der bare blev budt mad :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis han ikke spiser ret meget er det jo meget vigtigt at han får foder af virkelig topkvalitet......

 

Chili kunne ikke skæres mere ned i det foder hun fik uden det ville gå ud over vitaminer og mineral mængden.........

 

Jeg fik hjælp fra en konsulent fra RC............ Hun udregnede nøjagtig hvad Chili skulle have hver dag.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har jeg lige været ude og veje hans aftensmad igen , og han har spist 30g , det var tørfoder blandet med ris , kogt torsk og ærter

 

Ud over det har han kun spist nogle enkelte tørfoder i løbet af dagen , så det er ikke meget han spiser

 

Han får selvfølgelig også godbidder , der køber jeg lidt blandet guffer , så får han ellers agurk , gulerødder som han elsker at gnave i

 

De 30 gram, er det 30g tørfoder? Eller er det vægten af hele måltidet? :confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis han ikke spiser ret meget er det jo meget vigtigt at han får foder af virkelig topkvalitet......

 

Chili kunne ikke skæres mere ned i det foder hun fik uden det ville gå ud over vitaminer og mineral mængden.........

 

Jeg fik hjælp fra en konsulent fra RC............ Hun udregnede nøjagtig hvad Chili skulle have hver dag.

 

Jeg må høre dyrlægen når jeg alligevel skal snakke med ham om det tørfoder :-)

 

De 30 gram, er det 30g tørfoder? Eller er det vægten af hele måltidet? :confused:

 

Det er vægten fra hele måltidet , jeg blander ris og fisk sammen med tørfodret , derudover har han spist max 10 tørfoder som han har hentet over resten af dagen og han har spist lidt af en gulerod

 

Jeg sætter så resten af ris og fisk ned til ham inden sengetid / luftetid , men det plejer han ikke at spise meget af

 

Så han spiser ikke ret meget

 

Vi har så snakket om hans motion , men 3 dage om ugen er han nede og lege med 2 andre hunde , og der er knald på hele dagen , så går vi lange ture 5-6 dage om ugen , og ellers boltre han sig herhjemme på 5000kvm grund , sammen med en af Newferne , og der er også fart på , så jeg syntes han får masser af motion

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har jeg snakket med dyrlægen , og fortalte ham om vores problem , og spurgte samtidig om det kunne være noget med stofskiftet

 

Det kan det godt være , vi aftalte at prøve at fodre med Specific CRD , 100g pr dag , og havde det ikke hjulpet om en md. skulle vi komme med han

 

Vi er så startet op i dag og indtil nu har han spist 40g , jeg har delt det op i 2 måltider a 40 g , og vil så bruge resten som godbidder , men det går ikke helt efter planen , for han spiser jo ikke ret meget , og jeg tvivler på han kommer op på de 100g om dagen

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har jeg snakket med dyrlægen , og fortalte ham om vores problem , og spurgte samtidig om det kunne være noget med stofskiftet

 

Det kan det godt være , vi aftalte at prøve at fodre med Specific CRD , 100g pr dag , og havde det ikke hjulpet om en md. skulle vi komme med han

 

Vi er så startet op i dag og indtil nu har han spist 40g , jeg har delt det op i 2 måltider a 40 g , og vil så bruge resten som godbidder , men det går ikke helt efter planen , for han spiser jo ikke ret meget , og jeg tvivler på han kommer op på de 100g om dagen

 

Altså... Kenzo er jo kastreret. Det nedsætter stofskiftet.

Han har brug for færre kalorier eller mere motion.

Det gælder for så godt som alle neutraliserede hunde.

 

Hvad er problemet ved at han ikke spiser den anbefalede mængde?

Han må bare ikke få andet i stedet for!

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså... Kenzo er jo kastreret. Det nedsætter stofskiftet.

Han har brug for færre kalorier eller mere motion.

Det gælder for så godt som alle neutraliserede hunde.

 

Hvad er problemet ved at han ikke spiser den anbefalede mængde?

Han må bare ikke få andet i stedet for!

 

Ja det er netop Kasterationen som har startet det hele

 

Han er meget aktiv , som skrevet i første indlæg , leger han med andre hunde nogle dage om ugen , andre dage er han med på lange gåture , og hjemme bruger han et par timer sammen med den yngste Newf hvalp , så han er i ful vigør det meste af dagen

 

Han har aldrig spist ret meget , og det er ikke fordi han er kræsen , han har altid spist af det han har fået

Og han har aldrig fået mad ved bordet , ikke engang rester fra vores mad , men kogt ris , grøntsager , kogt fjerkræ og fisk , har vi altid blandet i hans tørfoder :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...