Hop til indhold

Så er det "gudhjælpemig" sket igen...


Amanda1996
 Share

Recommended Posts

  • Svar 862
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Ja det bliver spændende, men udover det syntes jeg ikke det er nogen helt dårlig idé, det bliver da sværrer at sælge dem så.

 

Der kommer såmen bare en website, hvor det bliver kendt, at her kan man annoncere med sine hvalpe / omplaceringshunde og købe hunde af den type, der bliver udelukkede.

 

Alt kan handles på nettet og alt bliver handlet på nettet. Jeg kan simpelhen ikke se, hvorfor det ikke også skulle gælde hunde, der ikke er velkomne på dba, gul og gratis og andre sider af det tilsnit.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvilket er gæt og ikke fakta. Det er hvad vi forventer men vi VED det ikke og kan derfor ikke inddrage det i andet end vores massehysteri omkring disse hunde.

 

Der forligger ikke tilbundsgående undersøgelser omkring emnet . Kun enkelte sporadiske optegnelser.

 

Det kræver da ikke den store logik at regne ud, at en hund som er stor og stærk forvolder væsentlig større skade end en lille og "svag" hund.

 

Man behøver vel heller ikke at lave en undersøgelse for, om en motorsav kan gøre større skade end en 3-i-en'er (for at sætte tingene lidt på spidsen)

Link til indlæg
Del på andre sites

Der kommer såmen bare en website, hvor det bliver kendt, at her kan man annoncere med sine hvalpe / omplaceringshunde og købe hunde af den type, der bliver udelukkede.

 

Alt kan handles på nettet og alt bliver handlet på nettet. Jeg kan simpelhen ikke se, hvorfor det ikke også skulle gælde hunde, der ikke er velkomne på dba, gul og gratis og andre sider af det tilsnit.

 

Men det vil stadig kræve at du bevidst søger efter dem, så i det mindste slipper vi for dem der tilfældigvis ser et billede af en bedårende hvalp, som de så pludselig ikke kan leve uden...

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan ikke se, at der står noget om bidskadernes alvor - kun deres hyppighed?

 

Eftersom hun skriver at de ikke er farligere end andre store hunde, så må jeg jo gå udfra at deres bid heller ikke er mere voldsomme:

 

Citat fra artiklen:

Blandt de hunde, jeg har haft med at gøre, så er det ikke muskelhundene, der skiller sig ud som særligt farlige for mennesker. De bider oftere andre hunde, men når det drejer sig om mennesker, så er de ikke farligere end andre store hunderacer som schæfer og rottweiler, fortæller Pernille Hansen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Men det vil stadig kræve at du bevidst søger efter dem, så i det mindste slipper vi for dem der tilfældigvis ser et billede af en bedårende hvalp, som de så pludselig ikke kan leve uden...

 

Det har du da så evigt ret i, men et eller andet sted tror jeg snart, at der har været så meget spot på visse racer, at de fleste godt kan leve uden lige netop en hvalp af det tilsnit. Det er lidt mit indtryk, at dem, der vil de her unavngivne racer også søger bevidst efter dem. Det er ikke så normalt at se hr. og fru Frikadelle tralle rundt med sådan en type hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det har du da så evigt ret i, men et eller andet sted tror jeg snart, at der har været så meget spot på visse racer, at de fleste godt kan leve uden lige netop en hvalp af det tilsnit. Det er lidt mit indtryk, at dem, der vil de her unavngivne racer også søger bevidst efter dem. Det er ikke så normalt at se hr. og fru Frikadelle tralle rundt med sådan en type hund.

 

Det er fordi at du ikke går på mit hvalphold :blink:

 

Jeg går på et hvalpehold kun for kamphunde, og jeg havde mine bange anelser da jeg dukkede op... Men der var kun 2 seriøse unge mennesker, resten var hr. og fru danmark, som havde hentet deres kamphund på et internat.

 

Så der er skam rigtig mange hr. og fru. Danmark'ere med disse hunde, og jeg vil da dybest set også betegne mig selv som en fru danmark :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Eftersom hun skriver at de ikke er farligere end andre store hunde, så må jeg jo gå udfra at deres bid heller ikke er mere voldsomme:

 

Citat fra artiklen:

Blandt de hunde, jeg har haft med at gøre, så er det ikke muskelhundene, der skiller sig ud som særligt farlige for mennesker. De bider oftere andre hunde, men når det drejer sig om mennesker, så er de ikke farligere end andre store hunderacer som schæfer og rottweiler, fortæller Pernille Hansen.

 

Tjaa, sådan forstår jeg det ikke. Det ville være rart, hvis det blev udspecificeret mere tydeligt :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Der kommer såmen bare en website, hvor det bliver kendt, at her kan man annoncere med sine hvalpe / omplaceringshunde og købe hunde af den type, der bliver udelukkede.

 

Alt kan handles på nettet og alt bliver handlet på nettet. Jeg kan simpelhen ikke se, hvorfor det ikke også skulle gælde hunde, der ikke er velkomne på dba, gul og gratis og andre sider af det tilsnit.

 

Det har du selvfølgelig ret i :(

Link til indlæg
Del på andre sites

ja ideen er måske okay, men stadigvæk, hvilke racer er det? dem med flest bide skader eller dem med de alvorligste?

Dem med de mest alvorlige vil jeg tro, jeg tror ikke det er papillioner de forbyder.

 

Det er fordi at du ikke går på mit hvalphold :blink:

 

Jeg går på et hvalpehold kun for kamphunde, og jeg havde mine bange anelser da jeg dukkede op... Men der var kun 2 seriøse unge mennesker, resten var hr. og fru danmark, som havde hentet deres kamphund på et internat.

 

Så der er skam rigtig mange hr. og fru. Danmark'ere med disse hunde, og jeg vil da dybest set også betegne mig selv som en fru danmark :blink:

 

Ja jeg har nu også set en hel del hr. og fru danmark med amstaffs o.l. og det har ofte været en del af dem der ikke kunne styre dem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er fordi at du ikke går på mit hvalphold :blink:

 

Jeg går på et hvalpehold kun for kamphunde, og jeg havde mine bange anelser da jeg dukkede op... Men der var kun 2 seriøse unge mennesker, resten var hr. og fru danmark, som havde hentet deres kamphund på et internat.

 

Så der er skam rigtig mange hr. og fru. Danmark'ere med disse hunde, og jeg vil da dybest set også betegne mig selv som en fru danmark :blink:

 

Nu må man ikke sige det, men jeg siger det nu alligevel: Det var Satans ! Her omkring er det fuldstændig stereotypt. Ali (eller hvad han nu hedder) har to Amstaffer, der altid render løse rundt (men han har så retfærdigvis sagt fuldstændig styr på dem til forskel fra hans genbo og deres hund), mens alle andre trasker rundt med diverse putte-nutte racer, hvor det vildeste er en old gammel schæfer.

 

Men faktisk er det vel egentlig ikke særligt betryggende, at Frikadellerne henter kamphunde fra internaterne. Så er det vel egentlig mere betryggende, hvis folk køber en kamphundetype, fordi det er det de vil have. Det førstnævnte kan da ende i det rene kaos, hvis man ikke vogter sig.

 

Og så er det da muligt, kære Lonny, at du er en af Frikadellerne også, men forskellen er, at du ikke har hentet dine hunde på et internat, hvor du fik ondt af den stakkels lille hund og tog den med hjem. Du har Baldur og Luna fordi du kan li´ racen og har sat dig ind i, hvad det er for en type hund. Du ved det der med ansvarsbevidst hundeejer og den slags....

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg gad godt vide hem de ter der har lavet listen med de ganske få racer! Jeg synes den er ganske unfair og særdeles uprofesionelt lavet!!

Hvorfor er feks

Mastino Napoletano

Engelsk Bulldog

Boxer

Shar pei

Ikke på listen??

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu må man ikke sige det, men jeg siger det nu alligevel: Det var Satans ! Her omkring er det fuldstændig stereotypt. Ali (eller hvad han nu hedder) har to Amstaffer, der altid render løse rundt (men han har så retfærdigvis sagt fuldstændig styr på dem til forskel fra hans genbo og deres hund), mens alle andre trasker rundt med diverse putte-nutte racer, hvor det vildeste er en old gammel schæfer.

 

Nej, det er ikke særligt betryggende hvis frikadellerne (fed benævnelse :5up:) får en hund på et internat uden at vide hvad den indeholder, men jeg tror nu nok at internaterne er seriøse nok til at informere dem. De går jo netop også til træning med dem.

 

Jeg var rent faktisk mere ked af at se at der næsten ikke var nogen af alle de unge ejere til hundetræning, det er jo et rent kamphundehold, så her kan man netop få mere at vide om lige netop den hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman
Jeg kan ikke se, at der står noget om bidskadernes alvor - kun deres hyppighed?

 

Igen . Hverken du eller jeg VED noget om de bidskader. Du kan tro og du kan resonere dig frem til hvad du vil .Men du VED intet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Uanset hvad de kommer frem til, om det bliver et forbud eller hvad det bliver til. Vil de fjolser som havde de farlige hunde ikke bare finde en ny race. Staten forbyder jo så den race. Dette vil fortsætte indtil der kun er de helt små racer tilbage, og hvis de så bliver angrebet af skov kattene, skal vi så forbyde skovkatte?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman
Uanset hvad de kommer frem til, om det bliver et forbud eller hvad det bliver til. Vil de fjolser som havde de farlige hunde ikke bare finde en ny race. Staten forbyder jo så den race. Dette vil fortsætte indtil der kun er de helt små racer tilbage, og hvis de så bliver angrebet af skov kattene, skal vi så forbyde skovkatte?

 

Ja for helvede. Vi forbyder alt det vi ikke kan forstå eller som kunne have tendens til at gøre os naturforskrækkede, selvfede, grisefarvede danskere bare den mindste smule fortræd.

Snart bliver Myg og Stor gedehams vel også forbudt.

 

Men det er da dejligt at pressen og andre hundeforskrækkede får deres vilje.:rolleyes:

Så må man håbe at netop de der har råbt højest holder deres ligegyldige forstadshunde i meget kort snor. Vi ved jo ikke hvilke racer der rammes næste gang.

 

Om jeg er pms.

I den grad.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

DBA's tiltag er på nogen måder faktisk fornuftigt nok...forstået på den måde at hunde generelt efterhånden er en handelsvare på højde med reservedele til volkswagen...det er ikke ulovligt at sælge hund, så selvfølgelig vil der være steder hvor handelen fortsætter...men når det er udelukket at man kan købe en hund gennem den blå avis eller gul og gratis er der måske flere der tænke sig om en ekstra gang før de køber hund, og muligvis også flere der vil søge mod kennelerne med rene racehunde istedet...

 

Jeg ved ikke om det evt. var værd at forsøge at gøre det med ALLE racer istedet, eftersom der jo indenfor alle racer både avles fornuftigt, men også på revl og krat...

 

Det er jo ren hypotetisk tænkning af mig...men hvis man generelt kunne fjerne hundens status som en køb-og-smid-væk ting, ville man måske opnå mere kvalitetsavl og færre genbrugshunde...+man kan gøre det mindre attraktivt at smugle hunde...

 

Man kan aldrig holde for at nogen køber hund af deres venner, familie etc...men sådan er det med alt...

 

Men et eller andet sted synes jeg det er fjollet at man f.eks. kan sælge sin hund på baboom.dk....

 

Selvfølgelig skal det ikke være forbudt at sælge hund, men altså de sælger jo heller ikke hunde ude ved ophuggeren...:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst EngelAriel

Det er simpelthen for galt, og hvor jeg træt af at se hvordan muskelhunde ejerne inde på hundegalleri hyler op hver gang nogen laver en tråd om et nyt angreb. De må altså til at få de hunde trænet så de kan styre dem, og ikke mindst HOLDE DEM I SNOR! Hvor svært kan det være? Man har en snor, og man har en hund. . . de to ting sætter man sammen og vupti: Så har man en hund i snor! :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman
Det er simpelthen for galt, og hvor jeg træt af at se hvordan muskelhunde ejerne inde på hundegalleri hyler op hver gang nogen laver en tråd om et nyt angreb. De må altså til at få de hunde trænet så de kan styre dem, og ikke mindst HOLDE DEM I SNOR! Hvor svært kan det være? Man har en snor, og man har en hund. . . de to ting sætter man sammen og vupti: Så har man en hund i snor! :)

 

Hvad "de" gør på HG er vel lidt ligegyldigt . Men ja Snor på hundene, som loven foreskriver i by og bymæssig bebyggelse. Rimeligt nemt. Desværre er der ingen til at håndhæve denne gamle lovgivning. Så det bliver sjovt hvordan en ny lovgivning skal blive håndhævet og hvor mange retsager der vil kommer for at fastslå om en hund er den ene eller den anden slags.

Det bliver nok pæææænt dyrt, og hjælper ikke en bjælde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Det er simpelthen for galt, og hvor jeg træt af at se hvordan muskelhunde ejerne inde på hundegalleri hyler op hver gang nogen laver en tråd om et nyt angreb. De må altså til at få de hunde trænet så de kan styre dem, og ikke mindst HOLDE DEM I SNOR! Hvor svært kan det være? Man har en snor, og man har en hund. . . de to ting sætter man sammen og vupti: Så har man en hund i snor! :)

 

Grunden til at de hyler op inde på HG er jo at de trunter derinde ikke formår at holde diskussionen på et sagligt niveau..."skyd lortet" er jo efterhånden en standardkommentar...og tillader man sig at argumentere for racerne er man et tudefjæs eller fornægter hvad ens hund indeholder...

 

Men jeg er enig med dig, jeg kan heller ikke forstå hvorfor det skal være så svært at holde sin hund i snor osv....har vist endda brokket mig rigeligt over "min egen slags" i den her tråd...hehe...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman
Grunden til at de hyler op inde på HG er jo at de trunter derinde ikke formår at holde diskussionen på et sagligt niveau..."skyd lortet" er jo efterhånden en standardkommentar...og tillader man sig at argumentere for racerne er man et tudefjæs eller fornægter hvad ens hund indeholder...

 

Men jeg er enig med dig, jeg kan heller ikke forstå hvorfor det skal være så svært at holde sin hund i snor osv....har vist endda brokket mig rigeligt over "min egen slags" i den her tråd...hehe...

 

Hep hep Snor på ALLE hunde så vi undgår alt muligt snavs.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...