Hop til indhold

At smage på jorden


Adele
 Share

Recommended Posts

Sherlock er på det sidste begyndt at slikke på jorden, inden han markerer. Jeg har en idé om at han gør det, når en anden hund har tisset der, men det er bare et gæt, eftersom det jo ikke er noget jeg kan vide. Normalt æder han ikke andre hundes afføring (eller sin egen).

 

Det er selvfølgelig ikke det stort problem, men jeg må da indrømme at jeg finder det lidt klamt :lol: Er der nogen der kender til denne adfærd, og muligvis en begrundelse for den?

Link til indlæg
Del på andre sites

Okke dog ja om vi kender det der slupren og smasken, hvor andre hunde har tisset. Det har stået på siden Bassen blev kønsmoden og jeg lover dig, at han går op i det, den lille. Det er som at høre en trøffelgris på sporet af en trøffel og når det er et rigtig lækkert sted, er det så hans underkæbe i bogstaveligste forstand klaprer. Jo-jo, det er noget han går op i og hver gang afsluttes slupre-showet med, at han selv tisser på stedet.

 

Det er vist bare sådan de er, de vidunderlige (?) hanhunde :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Okke dog ja om vi kender det der slupren og smasken, hvor andre hunde har tisset. Det har stået på siden Bassen blev kønsmoden og jeg lover dig, at han går op i det, den lille. Det er som at høre en trøffelgris på sporet af en trøffel og når det er et rigtig lækkert sted, er det så hans underkæbe i bogstaveligste forstand klaprer. Jo-jo, det er noget han går op i og hver gang afsluttes slupre-showet med, at han selv tisser på stedet.

 

Det er vist bare sådan de er, de vidunderlige (?) hanhunde :mrgreen:

Lige præcis :5up:

 

og så savler de gerne også ekstremt :mums: eneste tidspunkt cujo ikke kan holde på mundvandet :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
FØØØØJJJ for den lede :badr:

 

Så er det at man priser sig lykkelig over at have en tæve.........:mrgreen:

 

Ja det er ski ikke nogen garanti... Freya står også liiiiige at stikker tungen frem, hvis det er, og så står hun bagefter og klaprer tænder... det ser bare så sjovt ud...hihi

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Lige præcis :5up:

 

og så savler de gerne også ekstremt :mums: eneste tidspunkt cujo ikke kan holde på mundvandet :blink:

 

Jeeps - og i vores tilfælde er der ca. 2 ½ meter. mellem hvert strint, så det bliver til temmelig meget mundvand, på de 3-5 km vi går pr. gang!

 

Bamse kan næsten præstere at lave et spor af savl efter sig, når han ikke lige gider løfte hovedet. :shock:

 

Tror bare det er sådan, og det er noget man som hanhunde ejer bare må ignorere :rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det gør hundene for at kunne lugte endnu bedre, så når der er noget der er rigtigt interessant, så skal det lige op i ganen.

 

Hvis I kigger ind i jeres hunds mund, så vil I kunne se en lille bule i ganen lige bag fortænderne. Dette er et lugteorgan som fungere endnu bedre end hundens næse. Så hvis de virkelig er interesserede i noget så enten åbner de munden for at kunne lugte bedre, eller tager tingen ind i munden så tingen kommer helt op til dette lugteorgan.

 

Jeg kan ikke huske den præcise betegnelse for lugteorganet, men hvis nogen er interesserede, så skal jeg gerne slå det op.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...