Hop til indhold

Foder som godbidder ved træning...


Aussiepower!
 Share

Recommended Posts

:lol::lol::lol: På den front må Chivas som regel "nøjes" med den jævne: "Arbejdsglad hund", men det kan jeg godt stille mig tilfreds med :-D

 

Forstår jeg egentlig godt :mrgreen: Jeres resultater taler jo også for sig selv :5up: Selv om jeg nu også synes Coda var SÅÅÅ sød, da jeg så ham i klasse 3 for et par år siden.... hop hop hop, hvor er det her egentlig skægt :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 91
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

hehe...

Lige et spørgsmål som ikke omhandler trådens emne, men ser i Når jeg træner med Koda så gør han hvad han skal og det går super godt derud af men men... Han har en tendens til at når man sidder så er det med en løftet pote lige så han sidder med et bene strittende ud foran sig.

Det ved pladser og når han skal blive siddende er det egentlig noget der vil trække ned til en prøve??? altså det at han er lidt fimset hehe :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

hehe...

Lige et spørgsmål som ikke omhandler trådens emne, men ser i Når jeg træner med Koda så gør han hvad han skal og det går super godt derud af men men... Han har en tendens til at når man sidder så er det med en løftet pote lige så han sidder med et bene strittende ud foran sig.

Det ved pladser og når han skal blive siddende er det egentlig noget der vil trække ned til en prøve??? altså det at han er lidt fimset hehe :blink:

 

Tjaaa.... i de første klasser vil det ikke trække ned. I hvert fald ikke, hvis han gør det hver gang. I eliteklassen vil det kræve at han sidder en hel fællessit med løftet forben :mrgreen: Jeg tror det kommer helt af sig selv, ellers må du bare begynde kun at klikke for sitter, hvor han har begge forben i jorden (det ville jeg nok gøre, da det alt andet lige, giver en mere rigtig øvelse.... det er jo ikke alle dommere, der har lige meget sans for charme :mrgreen:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Tjaaa.... i de første klasser vil det ikke trække ned. I hvert fald ikke, hvis han gør det hver gang. I eliteklassen vil det kræve at han sidder en hel fællessit med løftet forben :mrgreen: Jeg tror det kommer helt af sig selv, ellers må du bare begynde kun at klikke for sitter, hvor han har begge forben i jorden (det ville jeg nok gøre, da det alt andet lige, giver en mere rigtig øvelse.... det er jo ikke alle dommere, der har lige meget sans for charme :mrgreen:)

 

Nej det jo det hehe :blink:

Tror også hellere vi må have styr på den snarest...

Link til indlæg
Del på andre sites

Forstår jeg egentlig godt :mrgreen: Jeres resultater taler jo også for sig selv :5up: Selv om jeg nu også synes Coda var SÅÅÅ sød, da jeg så ham i klasse 3 for et par år siden.... hop hop hop, hvor er det her egentlig skægt :mrgreen:

 

Takker :-)

 

Jaa, Cody var bestemt underholden at gå lydighed med, en frygtelig stessbombe, men man kan simpelthen ikke andet end at smile af ham :hjerte: -Og han har så vidt jeg husker også fået en del "arbejdsglad hund" i sine krittikker -ganske velfortjent :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

hehe...

Lige et spørgsmål som ikke omhandler trådens emne, men ser i Når jeg træner med Koda så gør han hvad han skal og det går super godt derud af men men... Han har en tendens til at når man sidder så er det med en løftet pote lige så han sidder med et bene strittende ud foran sig.

Det ved pladser og når han skal blive siddende er det egentlig noget der vil trække ned til en prøve??? altså det at han er lidt fimset hehe :blink:

 

Du mener ligsom på billedet her??

 

- I så fald ville jeg nok se at få gjort noget ved det, med klikket som forslået :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mariel-j

Hejsa

Jeg vil lige bidrage med mine erfaringer på dette punkt...

 

Tidligere brugte jeg altid pølsestykker eller lign. når jeg trænede, og jeg troede aldrig, at jeg kunne bruge andet, da jeg havde en hund, der til nød kunne spise sit foder. Han gad det simpelthen ikke, og gav man ham et stykke foder, i stedet for en godbid, så spyttede han bare foderet ud igen.

 

Vi gjorde så det, at mådskålen blev pakket væk og alt foder kom indenbords ved en eller anden form for træning. I starten spyttede han bare maden ud igen, men efterhånden blev han jo sulten og han fandt ud af, at der ikke blev serveret mad i skålen. I dag har vi en hund, der laver problemløsning, næsearbejde og samarbejdsøvelser på rent foder. Jeg må indrømme, at det troede jeg aldrig skulle være muligt. Tidligere kunne jeg ikke få ham til dette, medmindre der var godbidder i vente.

 

Han får heller ikke godbidder længere, da han arbejder fint på sit foder. Faktisk arbejder han kun bedre på foderet efter at godbidderne er helt droppet. Han ved, at det er dét han får og ikke andet.

 

Det skal så også siges, at den sidste med godbidderne ikke er helt frivilligt. Han har foderallergi, så han må slet ikke få godbidder. Men jeg må faktisk indrømme, at det har givet en positiv effekt på lysten til at arbejde for foder og kun foder. Han er mere ivrig, da foderet ligepludselig ikke er den dårligste og kedligste beløning, men det er den beløning han får.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst LilleChanel
Skal du ikke være ked af. Man markerer de enkeltdele man vil quote, og trykker på denne knap: quote.gif Og skriver sit svar under det. :blink:

Mon det virker :mrgreen:

 

 

Det gør du, hvor du siger at når hunden skal yde noget ekstra, så skal der bedre godbidder på.

Der er det jo så at jeg mener at hunden gerne skulle yde 100% hele tiden. Ikke kun nogengange, og derfor er godbiddens lækkerhed jo reelt ligegyldig. Efter min mening.

På den måde,men jeg er ikke helt enig i dine 100% hele tiden. Når jeg forlanger noget nyt af min hund,vil jeg have dens fulde opmærksomhed. Men skal den bare sidde inden vi går over vejen,som den har gjort 2000 gange,så behøver han ikke være 100% på. Han skal bare sætte sig og vente,og der må han gerne kigge på dem der kommer forbi eller sidde og stene lidt,der behøver han ikke sidde og kigge på mig,fordi han ved godt,at vi går når der er fri bane.

Det var blot det jeg mente,og jeg brugte lige min egen hund for,at give et eksempel på hvad jeg mener.

 

Nej. Det var bare sådan generelt.

:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever
Er der slet ikke andre end mig, der bruger sig selv som belønning? ...

Kimmi og jeg har mange lege.... "jeg fanger dig"-legen, "rullefald"-legen, "kom og nus"-legen, "ud og løb"-legen, "daske"-legen og "gakkede gangarter"-legen.

Jo bestemt, dog ofte en kombination af guffere og "mig" - den bedste belønning Ronja kan få er at jeg lege med hende.

 

Der er dog lige den lille mente, at sådan noget er ikke tilladt i eliten; der må du klappe den stille og roligt, men lege med den er ikke tilladt og kan give advarsel.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst petermillanielsen
Nu er jeg efterhånden stødt på det nogle gange; det der med at bruge hundens tørfoder som godbidder til træning osv. Og tænker lidt om det bare er mig der er lidt for sær eller for godhjertet, for omend mine hunde generelt ikke er kræsne og jeg næsten med garanti godt kunne få dem til at arbejde for deres tørfoder, så syntes jeg altså bare at det må være uendeligt kedeligt for hunden -jeg tænker i hvert fald at jeg selv ville blive pænt skuffet hvis jeg var blevet lovet en belønning for et bestemt stykke arbejde og den jeg har arbejdet for så bare kommer og siger: "Det var flot Anne, her har du en halv, kogt kartofel"... ;-)

 

Jeg har aldrig brugt tørfoder som godbidder, ikke engang tørfoder af andre mærker end det hunden spiser til hverdag og jeg bruger heller aldrig "tørre kiks". Det mest "kedelige" jeg kan finde på at bruge, er Frolic, diverse frolic-ligende produkter og Oliver's Traningsbites, men jeg bruger dem kun som back-up og tager som regel hvad jeg lige har i køleskabet; Pølser, ost, skinketern, gulerødder, kødboller, kyllingtern, frikadelle eller hvad der nu lige måtte være, så det næsten altid er forskelligt fra gang til gang og tænker at det da alt andet lige må være lidt mere spændene end hundens normale tørfoder -eller tørre kiks for den sags skyld :blink:

 

Jeg har ingen planer om selv at gøre det anderledes, men min nysgerrighed har sejret, så jeg er nøøøød til at hvad hvad I gør/bruger og hvorfor??? :mrgreen:

 

- Hvis hunden er på kur bruger jeg gulerødder og skulle det være en kræsenpind, så bruger jeg kylling, så det syntes jeg ikke er nogen undskyldning :blink:

 

Jeg bruger Alonso's tørfoder som godbider.

 

Han hader de godbider min mor køber (Frolic), så jeg bruger bare tørfoder eller tørret sardiner som godbider, det virker fint så er jeg glad!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har faktisk aldrig mødt en hund som arbejder optimalt på tørfoder, derfor anbefaler jeg altid at man bruger noget andet, geren kogt kød elelr fisk, det kunne også være ost, rester fra aftensmad eller lign.

Link til indlæg
Del på andre sites

Luna bider fingrene af mig om det er skinke, pølser eller tørfoder.. så længe det er mad.. som sagt, når hun vist knapt at smage på det..

 

Jo jeg brugte da også skinke, pølse osv dengang vi trænede.. men det kunne også mixes med tørfoder..

 

Havde jeg en ikke-så-madglad hund, så kunne jeg godt finde på at bruge noget andet.. men det er ikke nødvendigt i vores tilfælde.. og nu træner jeg så heller ikke længere.. hun får dog stadig en guffer, når hun kommer, når jeg kalder.. og når vi går forbi folk, hvor hun er løs men på plads, der holdes intenst fokus mellem hundeøjne og hånd med guffer... :lol::lol::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...