Hop til indhold

Gå-tur træning


Gæst Camilla_Olsen
 Share

Recommended Posts

Gæst Camilla_Olsen

Hej.

 

Jeg har fået en dejlig chihuauhahvalp som er 3 måneder nu.

 

Alt i alt er han rigtig dygtig :-).

 

Men, han hader at gå udenfor når det regner eller blæser, han stopper op og kigger på en med meget bedende hundeøjne.

 

Hvordan kan jeg lære ham, at han skal tisse og prutte udenfor selvom det er vådt?

 

Jeg har købt en lille trøje til ham når vi er ude om aftenen, det har hjulpet på rysteriet.

 

Mange hilsner fra os. :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej.

 

Jeg har fået en dejlig chihuauhahvalp som er 3 måneder nu.

 

Alt i alt er han rigtig dygtig :-).

 

Men, han hader at gå udenfor når det regner eller blæser, han stopper op og kigger på en med meget bedende hundeøjne.

 

Hvordan kan jeg lære ham, at han skal tisse og prutte udenfor selvom det er vådt?

 

Jeg har købt en lille trøje til ham når vi er ude om aftenen, det har hjulpet på rysteriet.

 

Mange hilsner fra os. :blink:

 

Ved at blive ved med at gå ud i regn med ham. Vores Berner på 19 mdr. tror heller ikke, at man kan gå ud i det der væmmelige noget, der kaldes regn og blæst, men det kan man godt ifølge hans mennesker og han er da også ved at komme efter det, den lille krukke.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...

Vi havde også problemet da Guincho var lille, nu er han vokset fra det.

 

Nogen anbefalede at stille en lille sandkasse/badebassin af plastik omvendt, og så fjerne det, så er græsset jo tørt indenunder.

 

Man kan også købe en pavillon, det overvejede vi;)

 

Men hvis man bor i lejlighed er det jo ikke så enkelt.

 

Når vi var på ture kunne han holde sig op til 11 timer fordi han ikke ville tisse på fremmede steder (Det problem har han ikke længere som du så til træning i går, hehe!)

 

Vi tog så en avisside med i tasken, og han tissede så til nød på offentligt toilet.

Vi købte også på et tidspunkt det der hedder wet-bed, som er noget stof der bliver lynhurtigt tørt igen. men det ville han bare lege med.

 

Da jeg skulle ud og flyve med min tidligere chihuahua, tog jeg et stykke malertæppe med, som havde været med til hundetræf=var blevet tisset på af hanhunde. Det virkede, hun ville gerne tisse på det på toilettet i lufthavnen:)

 

Så måske noget der dufter af andres tis kan animere? Jeg ved dog ikke hvor længe det er lækkert at gemme på sådan et stykke stof.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...