Hop til indhold

MANGLER RÅD!!!!


Gæst chargud
 Share

Recommended Posts

Gæst chargud

Hej alle :-)

Jeg er ny herinde, og også ny inde for området,

at have hund.

Jeg har en Shih tzu hvalp/teenager på 6 måneder,

Alma hedder hun, jeg er meget meget glad for hende.

Mit spørgsmål/problem, som jeg gerne vil have lidt hjælp til/ gode råd til, er at:

 

Alma sover stort set hele dagen, hun er selvfølgelig ude og tisse i løbet af dagen, men udover det, så sover hun bare.

Hun vågner først op ved 17 tiden, og så er hun fuldstændig op og køre og kræver min fulde opmærksomhed indtil ved 21 tiden.

 

Det skal lige siges at jeg gå hjemme og er sammen med hende stort set altid, det skal nok også siges at jeg bor alene med hende.

 

Jeg godt at der er gang i en hund

på 6 måneder, men at det skal forgå om aften,

uanset om det har været varmt om dagen eller ikke, er det normalt??

Det er så slemt at jeg ikke engang kan få lov at lave og spise aftensmad eller se tv før hendes vågne timer slutter.

 

Hvad pokker skal jeg gøre??

Jeg har virkelig brug for nogle gode råd, så håber at høre fra jer.. :vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010

Jeg vil faktisk foreslå at du vækker hende... Simpelthen omvender hende fra at være en "B-hund" til at være en "A-hund"...:lol:.... væk hende.. og lav allemulige trænigsøvelser.. lav aktiveringsøvelser, gå nogle gode lange ture i dagstimerne og find evt. nogle hunde som hun kan mødes med...

 

Du kan også give hende et stort råt ben engang imellem... jeg er sikker på at hun nok ikke falder i søvn så længe at hun har det..:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Jeg synes bare at jeg har læst et sted at man ikke må vække hende, når hun ikke er så gammel, men det er måske noget pjat???

 

Jeg synes godt at du kan vække hende.. hun er trods alt 6 måneder, og som du selv siger så er hun jo på vej, hvis hun ikke allerede ER teenager.:blink:

 

Hvis hun stadig havde været lille bette.. så ville jeg ikke råde dig til at vække hende...

 

Men du kan jo også forebygge det... Når hun begynder at ligge sit snit til at ville sove.. altså ligger sig ned.. så gå hen og begynd at aktiver hende..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst chargud

Nu får jeg helt dårlig samvittighed over at jeg bare har lavet hende sove. Men fra i morgen af, prøver jeg at vække hende nogle gange i løbet af dagen, så må vi se hvad der sker :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Nu får jeg helt dårlig samvittighed over at jeg bare har lavet hende sove. Men fra i morgen af, prøver jeg at vække hende nogle gange i løbet af dagen, så må vi se hvad der sker :-)

 

Nej du skal da ikke have dårlig samvittighed... vi lærer jo alle sammen hen ad vejen... :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...