Hop til indhold

Jeg skal ha' hund, hjælp!


Gæst JelleX900
 Share

Recommended Posts

Gæst JelleX900

Hejsa!

 

Jeg og min familie har taget den beslutning at få en hund, men vi har ingen anelse om, hvilken hunderace vi bør anskaffe os! Derfor vil jeg håbe, at I kunne anbefale nogle racer, som opfylder nogle (ikke nødvendigvis alle) af de følgende krav.

 

- Skal være hengiven og kærlig, samt en hund, der elsker at have selskab.

- Skal ikke være reserveret.

- Skal ikke være for stor.

- Skal helst se sød ud. :b

 

På forhånd tak. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hejsa!

 

Jeg og min familie har taget den beslutning at få en hund, men vi har ingen anelse om, hvilken hunderace vi bør anskaffe os! Derfor vil jeg håbe, at I kunne anbefale nogle racer, som opfylder nogle (ikke nødvendigvis alle) af de følgende krav.

 

- Skal være hengiven og kærlig, samt en hund, der elsker at have selskab.

- Skal ikke være reserveret.

- Skal ikke være for stor.

- Skal helst se sød ud. :b

 

På forhånd tak. :-)

 

hengiven og kærlig er de fleste hunde jo overfor i hvertfald sin familie og se sød ud er subjektivt;-)

 

Hvad kan i tilbyde hunden, hvor meget tid regner i med at kunne bruge på aktivering, pelspleje, træning ovs.

Meget mere vigtige ting at tage hensyn til, da det ofte er her det går galt..

Link til indlæg
Del på andre sites

En Sort Spids er utroligt kærlig både mod familien og gæster - når den lige har set, at de er velkomne :-)

 

Den kræver ikke megen pelspleje uden for fældeperioden hen på sommeren. Den kræver moderat motion, men til gengæld megen mental træning, især hvor den kan bruge sin næse til øvelser. Den vil rigtigt gerne bruges til nogle opgaver, og den er fantastisk til agility, når den bliver gammel nok (1-1½ år). Der kombineres dens hurtighed og evne til at tænke selvstændigt.

 

Den er mellemstor, tæver ideelt ca. 18 kg og hanner ca. 20 kg, henholdsvis ca. 45-46 cm og 48-49 cm over skuldrene. De vil rigtigt gerne med og opleve noget, men er også gode til at lægge sig, når familien er i ro, hvis de vel at mærke har fået aktivering i løbet af dagen. Du keder dig ikke med en Sort Spids i huset. Den er altid veloplagt, når du rejser dig :-P

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Unknown99
Hejsa!

 

Jeg og min familie har taget den beslutning at få en hund, men vi har ingen anelse om, hvilken hunderace vi bør anskaffe os! Derfor vil jeg håbe, at I kunne anbefale nogle racer, som opfylder nogle (ikke nødvendigvis alle) af de følgende krav.

 

- Skal være hengiven og kærlig, samt en hund, der elsker at have selskab.

- Skal ikke være reserveret.

- Skal ikke være for stor.

- Skal helst se sød ud. :b

 

På forhånd tak. :-)

 

Chihuahua lyder som et godt bud.. en klog lille hund, der elsker sine ejere, og der er ikke noget bedre, end at putte med dem dagen lang. Dog elsker de en rask lang gåtur, i parken, stranden eller skoven.

 

og hvis man ikke syns de ser søde ud er der noget galt.. ;)

 

Plus de fåes i korthåret og langhåret, så man bestemmer selv hvad man er til.. ;) men vi syns personligt, at de langhåret er pænest... ;)

 

n1051967079275832468.jpguser848pic7152124279664.jpg

 

hvis det er, så kan vi fremvise en unghund, og en hvalp.. :) hvalpen skal alligevel møde så mange venlige mennesker som muligt, så kunne vi jo evt. slå to fluer med et smæk... :)

,9

ps. det er forresten den samme hund på begge billederne..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman
hengiven og kærlig er de fleste hunde jo overfor i hvertfald sin familie og se sød ud er subjektivt;-)

 

Hvad kan i tilbyde hunden, hvor meget tid regner i med at kunne bruge på aktivering, pelspleje, træning ovs.

Meget mere vigtige ting at tage hensyn til, da det ofte er her det går galt..

 

 

Jeg ville gerne stille samme spørgsmål som LL.

 

Hvad kan i tilbyde?

Hvad skal hunden bruges til?

 

For umidelbart lyder det til at en hund fra Fætter BR er mere på sin plads.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Unknown99
øv, troede ellers jeg skulle hilse på hvalp når jeg er i jydeland næste gang...:evil::mrgreen:

 

du kommer bare på besøg.. :) til den tid er vi også flyttet i hus.. :D så kan du tage hunden med hvis den ikke spiser små hunde som vores.. ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jow den var, for man lod som om han spiste dine vovser, men Cujo spiser jo ikke vovser, han spiser kage :mrgreen:

 

:ae:

han har ikke gjort endnu i hvert fald :hmm: han kan dog godt lyde som om han gerne vil hvis det er en intakt hanhunde der skaber sig... men nu fylder Anders ikke meget så ikke sikkert han overhovedet gider spise et mellemmåltid før aftensmaden :mrgreen:

 

Så kører OT bussen :oops:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Unknown99
Jow den var, for man lod som om han spiste dine vovser, men Cujo spiser jo ikke vovser, han spiser kage :mrgreen:

 

 

 

:ae:

 

det er da stadig ikke sjovt.. :(:megaked: han skal ikke spise min hund som dessert.. kage eller ej.. :D

 

han har ikke gjort endnu i hvert fald :hmm: han kan dog godt lyde som om han gerne vil hvis det er en intakt hanhunde der skaber sig... men nu fylder Anders ikke meget så ikke sikkert han overhovedet gider spise et mellemmåltid før aftensmaden :mrgreen:

 

Så kører OT bussen :oops:

 

hehe... sofie fylder endnu mindre... ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Unknown99
Godt sååååååååååååå :mrgreen:

 

føler du også vi har kapret tråden en smule? lækker broholmer du har forresten... sådan en vil jeg gerne have som den næste hund... :D den eller en GD.. :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Må jeg have lov at foreslå en boxer,den er både sød og se på og elsker sine mennesker. Og når du nu gerne vil bruge en masse tid med vovse så er den perfekt,den skal nemlig ha lidt tid. Det er meget kloge hunde...med en meget dårlig hukomelse! :eek:

De er gode til børn og spuer sjove at være sammen med.

Så godt som ingen pelspleje.

 

Håber i fik lidt ud af det.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Hvad med en kooikerhondje. De er i hvert fald søde, men måske lidt reserverede overfor fremmede som er frembusende. men overfor familien er det meget hengivne hunde, som rigtig gerne vil samarbejde og gør alt for at blive del af familien.

Det er en lille hund, som bliver ca. 40 cm.

 

Kræver lidt pelspleje i ny og næ og middel motion.

 

[ATTACH]13059[/ATTACH]

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...