Hop til indhold

Bedste tørkost foder?


Gæst cocker spaniel ejer
 Share

Recommended Posts

Her er det ;-)

 

Jeg fodrer ellers med Olivers, og har gjort dette i... øhh... 8 års tid nu. Men Ling, han trives ikke på det. Altså hans pels er skam fin, afføring er tip top og det hele, men det er en kamp at få ham til at spise det :roll: Og her hjælper det ikke at blande alt mulig godt i, sådan fungerer det ikke med Ling ;-)

 

Jeg har prøvet forskellige fodervarianter på ham, Eukanuba Jack Russell, det ville han gerne spise, men hans pels blev med tiden kedelig.

Real Nature, det vil hans så slet ikke snuse til :roll:

Hills, en prøvesmagning var nok, og så gad han ikke det mere

Hjemmelavet, det gider han kun hvis det er lunet, men ikke flere dage i træk :roll:

Råt, Ling rører bare ikke råt kød og slet ikke ben - det er kun kødpålæg som roastbeef m.m. han gider i den retning. Men det fodrer jeg bare ikke med på daglig basis!

Ofte er problemet med de forskellige tørfoder varianter, at pillerne er for store til at han gider spise dem, og det hjælper ikke at bløde foderet op - det er bare for klamt synes Ling åbenbart :roll:

 

Nu er hans så kommet på RC, og han spiser det med stor velbehag (HVER dag, og også når han bliver passet) og han stor trives på det :5up:

 

 

Jeg synes, at man skal huske på, at hunde også er meget individuelle. Og hvad der er rigtigt for en hund er måske ikke det rigtige for en anden.

Jeg indrømmer da blankt, at jeg helst så, at Ling ville spise noget andet end RC - men sådan er det bare ikke. Og så længe han trives, så er jeg tilfreds ;-)

 

For nogle er det bare ikke så nemt, bare at skifte foder og finde noget man synes er godt for hunden - for hvis hunden vitterligt ikke gider det, så kan foderet være nok så fint og godt - men det skal jo ligesom spises af hunden, for at få den ønskede virkning ;-)

forstå mig ret, fik vist ikke uddybet min mening.. synes det er for dyrt i forhold til andet foder, peger ikke på olivers eller andre produkter, men indholdsmæssigt findes der bedre ting til prisen eller under. Er det ikke RC der har rygtet for at fylde ekstra sukker i?

 

men ja enig, nogle hunde er vant til sukker og andre ikke :blink: osv.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 106
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst Priceman
forstå mig ret, fik vist ikke uddybet min mening.. synes det er for dyrt i forhold til andet foder, peger ikke på olivers eller andre produkter, men indholdsmæssigt findes der bedre ting til prisen eller under. Er det ikke RC der har rygte for at fylde ekstra sukker i?

 

men ja enig, nogle hunde er vant til sukker og andre ikke :blink: osv.

 

Uuha man skal passe på med rygter. :mrgreen:

 

Rigtigt mange mennesker sætter lighedstegn mellem kulhydrat og sukker.

Hvilket både er rigtigt og forkert.

Så rygtet kan være meget "farvet"

Link til indlæg
Del på andre sites

forstå mig ret, fik vist ikke uddybet min mening.. synes det er for dyrt i forhold til andet foder, peger ikke på olivers eller andre produkter, men indholdsmæssigt findes der bedre ting til prisen eller under. Er det ikke RC der har rygtet for at fylde ekstra sukker i?

 

men ja enig, nogle hunde er vant til sukker og andre ikke :blink: osv.

 

Nu ser jeg bare ikke på prisen ;-) For mig er det vigtigste at min hund har lyst til at spise sit foder, og trives på det ;-)

 

Og Ling er såmen ikke vant til sukker ;-) Han har nogle rigtig grimme ar på sjælen, og da jeg i sin tid fik ham som 1½ års, så havde han været vant til Netto´s billige foder... Og han var ekstremt nervøs (og kan stadig være det) i forbindelse med fodring. Så derfor er det så super vigtigt for mig, at det med fodring af ham er så positivt som muligt ;-)

 

Det med rygtet om sukker i RC aner jeg intet om, og jeg er egentlig også fuldstændig kold overfor sådanne rygter... Det vigtigste er at mine hunde trives på det foder de nu får :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu ser jeg bare ikke på prisen ;-) For mig er det vigtigste at min hund har lyst til at spise sit foder, og trives på det ;-)

 

Og Ling er såmen ikke vant til sukker ;-) Han har nogle rigtig grimme ar på sjælen, og da jeg i sin tid fik ham som 1½ års, så havde han været vant til Netto´s billige foder... Og han var ekstremt nervøs (og kan stadig være det) i forbindelse med fodring. Så derfor er det så super vigtigt for mig, at det med fodring af ham er så positivt som muligt ;-)

 

Det med rygtet om sukker i RC aner jeg intet om, og jeg er egentlig også fuldstændig kold overfor sådanne rygter... Det vigtigste er at mine hunde trives på det foder de nu får :blink:

Jo jo det vigtigste er da om hunden trives, og du har jo også gjort et stykke arbejde for at finde frem til det :blink: så er det det bedste for ling, så er det det :mrgreen: det er ikke dig jeg vil omvende :lol:

 

Mine holdninger udmønster sig kun i at hvis man ikke har prøvet andet kan man sagtens finde noget der er bedre, eller lige så godt og spare penge :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg syntes du skal blive ved med RC. Jeg er af den opfattelse at det er RC der er førende på markedet hvad forskning angår. Mange af de andre mærker kører efter principper og råvare behandling som RC gjorde der for 5-8 år siden. Og da udviklingen går stærkt så er den endelige kvalitet hos RC den højeste.

 

Skulle jeg gå væk fra Råfodring af en eller anden grund så ville jeg med garanti vælge RC. Jeg er nok også forudindfattet da min Søster er hos RC og jeg får alt muligt at vide om produktet som ikke lige fremgår ,med mindre man gennemgår deres forsknings resultater.

Så RC er ikke og vil aldrig være dømt ude hos mig. :5up:

 

 

 

Jeg har tidligere talt pænt om Ziwipeak , men jeg må tilstå at fedtindholdet i deres fuldfoder er lige i overkanten og der er 15 % udefineret på deres deklaration.

Til dette er så at hele denne "holistiske og økologiske" tankegang som flere og flere bruger som argument, falder til jorden når produktet skal transporteres halvvejs rundt om kloden.

 

Tak, jeg synes også Victor trives fint på det foder han får (som jo er specifikt rettet til hans race) og så kombineret med nogle gode kødben, det fungerer synes jeg. Men han foretrækker altså kødben, til hver en tid over hans tørfoder, så får han et kødben, bliver der spist af det igennem hele dagen, og tørfoderet bliver først "natmad", det er min eneste indikation for at skifte, om der skulle være noget smagsmæssigt han bedre kan lide?

 

Han får også altid at vide hos dyrlægen at han er i fin foderstand og har flot pels osv.:-)

 

Ja, det er lissom med avokadoer og tropefrugter:lol: amerikansk hundefoder, der skal meget flybrændstof til at hente det til danmark;-) Hvis man skal leve rigtigt øko, så skal man spise "det der gror hvor man bor", det er en god tommelfingerregel, det er håbløst med økologiske tørrede ananas-ringe i små poser osv.:roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman
Tak,

:5up:

 

Ja, det er lissom med avokadoer og tropefrugter:lol: amerikansk hundefoder, der skal meget flybrændstof til at hente det til danmark;-) Hvis man skal leve rigtigt øko, så skal man spise "det der gror hvor man bor", det er en god tommelfingerregel, det er håbløst med økologiske tørrede ananas-ringe i små poser osv.:roll:

 

Jeg så en udsendelse igår aftes om miljø- co2, m.m.

 

En fødevare transporteres gennemsnitligt 2500 km fra producenten og indtil den er hos forbrugeren. :shock:

 

Det er med til at tre doble prisen. :evil:

 

Hvordan er det så her i landet??

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
Gæst Breton-Jet

Hej!

Vi var også lidt Sådan om vi skulle bestille OLIVERS eller købe mad med fra kennelen (Der ligger MEGET langt fra os!) vi valgte at købe 1 pose fra kennelen med hjem ( Profine puppy chicken and potatoes) Og bestille OLIVERS til den når den blev stører (Vi giver hvores gamle border collie OLIVERS)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...