Hop til indhold

Schæferhundeklubben - kalender og aktiviteter


cs-dumle
 Share

Recommended Posts

Jeg vil jo gerne prøve lidt at finde ud af hvad det træning og de prøver der er i schæferhundeklubben sådan nogen lunde går ud på...

Derfor har jeg på det sidste prøvet at følge lidt med i kalenderen her http://www.schaeferhund.dk/DK.aspx?calendar for at finde noget vi kunne tage ud at kigge...

men det hjælper jo ikke meget når jeg ikke aner en døjt om hvad det forskellige er. Så hvad må man tage ud at kigge til? Prøverne og brugsprøverne? Hvad er forskellen? må man tage ud og kigge sporhundeprøve? Hvad er HAS 2009? og hvad er UHP?

Link til indlæg
Del på andre sites

Følgende er Prøver i Sch.regi:

(A = Spor, B = Lydighed, C = Forsvarsarbejde)

 

Beg. B - Lydighedsprogram

Beg. AB - Lydighedsprogram og spor

Beg. ABC - Lydighedprogram, spor og forsvarsarbejde

 

BHP - Brugshundeprøve - indeholder også A, B og C, dog på et sværere niveau end Beg. prøverne.

BHP findes i tre sværhedsgrader 1, 2 og 3, hvor 3 er sværest

er det samme program som IPO (Internationale Prüfungs Ordnung som er en international brugsprøve for alle racer, og SchH Schutzhund, som er tyskernes betegnelse)

 

UHP - UdHoldenhedsPrøve - man skal med hunden cykle 20 km, med to indlagte pauser, og hunden skal efterfølgende kunne udføre et mindre lydighedsprogram

 

FP - FærdselsPrøve - skal bestås førend man kan deltage i BHP

 

HAS - Schæferhundeklubbens Hoved Avls Skue - det fineste af det fine indenfor avlshundene... HAS 2009 finder sted i Odense den kommende weekend

 

SPH - SporHundePrøve, findes i to niveauer 1 og 2 - er uden lydighed

 

SL - Spor og Lydigheds prøve

 

 

Tror det var det jeg lige kunne komme på nu... Mht. tilskuer til en prøve, så må man altid tage ud at kigge. Og til SPH er der som regel skitser over de spor der gåes, så man bedre kan følge med udefra :blink:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Mange tak for hjælpen. Det hjalp en hel del :lol: :5up:

 

Så kan jeg følge med i hvad vi vil ud og kigge, men så må vi vel nærmest tage ud og kigge til stort set det hele? Lækkert :-D

 

Det eneste der kan være svært at kigge på som tilskuer, er UHP´en - medmindre man har tænkt sig at følge efter i bil, eller bare se lydighedsprogrammet bagefter.

 

Men alt er åbent for tilskuere, så det er bare at vælge noget ud, og så komme afsted :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det eneste der kan være svært at kigge på som tilskuer, er UHP´en - medmindre man har tænkt sig at følge efter i bil, eller bare se lydighedsprogrammet bagefter.

 

Men alt er åbent for tilskuere, så det er bare at vælge noget ud, og så komme afsted :blink:

 

Lækkert, så må vi afsted. Kan du måske fortælle hvad kombi skue er også? :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Lækkert, så må vi afsted. Kan du måske fortælle hvad kombi skue er også? :mrgreen:

 

Det er bare ligesom en almindelig udstilling - i sch.regi hedder udstillinger bare skuer ;-)

 

Og jeg mener at der i kombi skuer er alle klasser, dvs. baby, hvalpe (delt op i aldre), yngste, unghund, åben (for voksne hunde uden brugsprøve), samt brugsklasserne (for voksne hunde med brugsprøve), veteran ;-)

 

Jeg regner f.eks. med at stille Ninja til kombiskue i Århus d. 20. sep - hvis altså hun er haltfri, og jeg kan få nået at ringtrænet hende... ellers så kommer vi nok også bare på visit :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...