Hop til indhold

Spørgsmål vedr. hvalpetræning.


Gæst Noanoa
 Share

Recommended Posts

Gæst Noanoa

Lige et hurtigt spørgsmål.:?::-)

 

Vi har tilmeldt os spanielklubbens hvalpemotivation i Haslev, det er 5 gange og hver gang er det tirsdag aften...:-D

 

Men nu er der også kommer trænings tilbud fra Dansk Kennel Klub i Slagelse, og det er 8 gange, men hver onsdag aften.:blink:

 

Ville det være for meget for Silas.:?:

 

Pointen med det er at manden ville tage det i Haslev, og jeg villle tage det hold i Slagelse.

 

Så den både får trænet med mig og ham, og mødt andre spaniels og andre racer på det andet hold

 

 

Træningen starter henholdsvis på tirsdag og på onsdag...

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan i hvert fald forvirre hvalpen hvis den bliver "trænet" på 2 forskellige måde i forbindelse med de 2 forskellige steder, så i skal beslutte jer hvilken i vil vælge og så følge den begge gange. dette er selvfølgelig kun hvis de er forskellige :-)

 

Vores hvalp kommer også til at gå til 2 forskellige træningsforløb, et hos retrieverklubben og et hos special-klubben, det sidste er dog kun hver 14. dag :blink: Men jeg ved de træner på stort set samme måde.

 

Jeg ville ringe/læse mig til hvilke trænings/motivations- typer de 2 steder benytter sig af, så i er på forkant med det :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Tidsmæssigt mener jeg ikke det er for meget. Men han skal have lov til at have en 100% slapperdag om torsdagen og evt. også fredag, hvor der ikke foregår noget ekstraordinært. For det er da lidt hårdt for en hvalp med mange indtryk.

 

I forhold til I er to forskellige der træner, mener jeg det - som allerede nævnt - er et spørgsmål om, at I er enige om hvilke signaler der bruges til hvad (hedder en sit eks. sæt dig eller sit) og hvad forventes der er af hunden når det siges. Så samme forståelse af konsekvens (som i at være konsekvent i sine udmeldinger og forventninger - ikke som i man må føle konsekvensen hvis man ikke gør som der bliver sagt).

 

Jeg har på det hvalpehold jeg har haft, haft flere familier hvor man er skiftedes til at være i den anden ende af snoren. Det har ikke givet problemer. Hvis man gik op og skulle til at arbejde mod noget konkurrence hundesport, vil det være uhensigtmæssigt med flere førere, men så længe vi taler basal og hverdags lydighed mener jeg ikke det vil give problemer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...