Hop til indhold

Hvalp går med vandskål??


Gæst Soey
 Share

Recommended Posts

Se det ger er en ny en for mig...

Vi har haft en del hunde i familien, men ingen af dem har gjort det her.

 

Når lille Soey/Zoe (mig og manden er ikke helt enige om hvordan hende navn skal staves) har dukket vand af en skål ( er alle vandskåle hun tager) så har hun på mystisk vis fået den ide, at tage fat i kanten og gå med skålen!!!:shock:

For det meste bære hun den hen i sin kurv/tæppe, og tygger lidt i den der, eller også løber hun rundt og leger med den.

Og det er altså ikke det mindste vandfald hun laver med det nummer:???:

 

Så mit spørgsmål er så: Er der nogen der har oplevet det?

Eller er der nogen der har en ide til hvordan jeg stopper hende?

Og tror i det stopper når hun bliver ældre?

 

Jeg siger nej når hun tager fat i kanten, og reager hun roser jeg og giver godbid. Er nu langt fra altid hun gør, så løber hun bare med den (løber ikke efter da jeg ikke vil have hun skal få den ide det er en leg, går bare hen og bytter med noget hun godt må tygge i)

 

Håber der er nogen der har en ide, er nemlig ved at være lidt øv over altid at have vådt gulv:(

Link til indlæg
Del på andre sites

Bare nysgerrig: hvilken race er hvalpen?

 

Selv har jeg springere som i bedste apporterende stil også bærer rundt på det meste. Også vandskåle. Den store gør det når den er tom og hun vil have den fyldt op, mens den yngste syntes det i en periode var sjovt at gøre hele tiden. Jeg købte sådan en splash-free top til min skål i rustfrit stål, og den kan hun ikke rigtigt få fat om - og så tror jeg hun voksede fra det.

 

Ellers lyder jeres nuværende taktik udmærket; at aflede/forbyde og rose når hun ikke længere gør det forbudte.

Link til indlæg
Del på andre sites

Havde - og har :rolleyes: - det samme problem med Jacki :neutral:

 

Jeg bruger normalt skåle af rustfristål, men vandskålen i køkkenet er blevet erstattet af en TUNG en i stentøj, den kan hun nemlig ikke slæbe :engel:

 

Når hun får tørkost inde, sætter jeg bare skålen på hendes pude, der vil den alligevel ende :rolleyes:

 

I hundegården kan hun svine, som hun lyster :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej alle sammen... Tak for jeres hurtige svar:-D

Har prøvet at svare jer i evigheder( står i butik og der har være lidt for travlt)

 

Først: hendes vandskål er af metal med gummikant, den står rigtig godt på gulvet, så det kræver sin kamp at få den op (så alt vandet ligger på gulvet inden hun har fået den op)

 

Jaaa kan godt sige at det er mega sjovt og sødt at se på mens det skar:lol:

Og det er bare svært ikke at grine.. Men nøj hvor er det neder bagefter:???:

 

Hun er en golden, og hun elsker jo at bære på ting(helst det hun ikke må:engel:)

Så prøver også at søger for hun ikke for en træls oplevelse ved at have ting i munden... Vi skulle jo gerne en dag blive rigtig gode til det;-)

 

Og vil gerne sige... Ej hvor er det fedt at jeg ikke er den eneste med vådt gulv:klap2: Får man det lidt beder af:oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Uhhh.. fik jeg sagt at hun helt vil slæbe på den når den er helt fuld:rolleyes:

Og så over på tæppet med den... skøre hund:stupid:

 

Men tår jeg vil prøve det med den tunge lerskål..så kommer hun nok ikke så langt:mrgreen:

Så er det kun køkkenet der er en sø:-D

 

 

Åhhhh.. HUn er med på arbejde.. og jaaa lige i dette sekundt har hun lavet baglokalet om til en SØ:shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Uhhh.. fik jeg sagt at hun helt vil slæbe på den når den er helt fuld:rolleyes:

Og så over på tæppet med den... skøre hund:stupid:

 

Men tår jeg vil prøve det med den tunge lerskål..så kommer hun nok ikke så langt:mrgreen:

Så er det kun køkkenet der er en sø:-D

 

 

Åhhhh.. HUn er med på arbejde.. og jaaa lige i dette sekundt har hun lavet baglokalet om til en SØ:shock:

 

Hi hi hun trænger vist til 2 tunge stentøjs skåle :lol:

Du kan tit finde dem i genbrugs butikker til 20 - 30 kr. ( ja vi har også haft problemet her i huset )

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...