Hop til indhold

Må hvalpe få godbidder? Hvilke?


Gæst LouiseBS
 Share

Recommended Posts

Gæst LouiseBS

Da jeg fik min hvalp sagde hendes tidligere ejer til mig at hun ikke måtte få godbidder før hun er et år gammel, fordi hendes system er så sart. (hun er en lille hund, en Papillon) Jeg bruger dog nogle levergodbidder fra Sjøbogården, der både er til hvalpe og voksne hunde, er stadig bare bange for at hendes system ikke kan klare det. Hun har fået lidt dårlig mave af dem, altså tynd mave, men syntes ikke det er så slemt mere.

 

Har læst at der er nogle der giver deres hvalpe gullerødder, kan de godt klare det?

 

Er der nogle der har nogle ideer til hvad man kan give dem som godbidder?

 

Mvh Louise BS

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej fyda. EN hvalps mave kan simpelthen ikke håndtere anden fast føde, end dens normale foder... de dør simpelthen af det, særligt små bitte hunde som din.............

Og gulerødder er dødsensfarlige.... Man risikerer at komme i klammeri med små kappeklædte kampkaniner.

 

 

:pift:

 

 

 

Sålænge din hund ikke får tynd mave af godbidderne, så giv den de godbidder den syntes om.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010

Du kan SAGTENS give din hvalp guffer... faktisk vil jeg næsten sige at det er vigtigt at give den lidt forskelligt, da den netop så bliver vant til det...

 

Kyllingetern eller/og kyllingepølser er jo super skånsomme for maven, og så synes de fleste hunde at de er fantastiske.. :-D

 

Du kan også købe en okse- eller grisseøre.. dette er jo super aktivering, for en lille hund... Et råt ben er også super godt.. du skal dog være opmærksom på at dette godt kan give tynd mave i starten.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej fyda. EN hvalps mave kan simpelthen ikke håndtere anden fast føde, end dens normale foder... de dør simpelthen af det, særligt små bitte hunde som din.............

Og gulerødder er dødsensfarlige.... Man risikerer at komme i klammeri med små kappeklædte kampkaniner.

 

 

:pift:

 

 

 

Sålænge din hund ikke får tynd mave af godbidderne, så giv den de godbidder den syntes om.

 

Jeg ved godt, jeg er rimelig ny herinde, så jeg kender måske ikke tonen så godt, men var det svar ikke lidt unødvendigt! :shock: Hun spørger jo, fordi hun ikke ved det.

 

Ja, hvalpe må godt få gulerødder (er også godt for tænderne) - og godbidder. Jeg giver f.eks. min kød af alle slags, f.eks. pølsestykker, kylling og alt, hvad der lige er af rester. Nem måde at få ryddet op i køleskabet på :mrgreen:

 

Men om din hund har en så sart mave, at der er andre "regler" for hende, kan selvfølgelig godt være - når nu den tidligere ejer nævnte det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Tusind tak for svaret, det giver mig lidt tryghed. Er førstegangs hundeejer og vil nødig gøre min hund syg, på grund af mig.

 

Så er glad for jeres svar.

 

Det var så lidt...:blink:... Jeg kan udemærket godt huske da Freya var bette bette hvalp og jeg gav hende en hel Big beef bites (fra olivers) hun kastede op og jeg ringede self. næsten grædene til opdrætter... klart! jeg er blevet klogere siden..;-)... Men prøv dig bare frem... men husk, ikke at give for mange af en ny slags første gang!

Link til indlæg
Del på andre sites

Væn du hende bare stille og roligt til at få lidt af hvert :mums: Personligt går jeg efter devisen at med måde er alting godt -selvfølgelig bortset fra ting som chokolade, vindruer, rosiner osv. som hunde ikke kan tåle ;-)

 

Hvis du derimod venter til hun er et år med at forsøge at give hende godbidder af forskellig slags, kan du næsten være sikker på at slå hendes mave i stykker, så det er bare med at komme i gang -stille og roligt selvfølgelig :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Væn du hende bare stille og roligt til at få lidt af hvert :mums: Personligt går jeg efter devisen at med måde er alting godt -selvfølgelig bortset fra ting som chokolade, vindruer, rosiner osv. som hunde ikke kan tåle ;-)

 

Hvis du derimod venter til hun er et år med at forsøge at give hende godbidder af forskellig slags, kan du næsten være sikker på at slå hendes mave i stykker, så det er bare med at komme i gang -stille og roligt selvfølgelig :blink:

 

Helt enig. Man kan sagtens gøre sin hund sart. Og vil da også lige tilføje at en lille hund ikke er mere sart end en stor.

 

Til trådstarter: Jeg synes du skal investere i et par gode hundebøger hvor du kan hente lidt generel viden om hvalpe. "Hvalpen", skrevet af Lone Greva synes jeg er rigtig god.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej, ved nogle af jer om det er rigtigt at nogle hunde i længden bliver lidt skøre af at få lever?! Tørrede levergodbidder fx.

 

Har hørt et rygte om det, men uden at få en forklaring :confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Helt enig. Man kan sagtens gøre sin hund sart. Og vil da også lige tilføje at en lille hund ikke er mere sart end en stor.

 

hmmm... det ved jeg nu ikke... min moster og onkel har en Briard... fransk hyrdehund... den har ALTID kun fået sit tørkost, og de der små pinde af oksehud.. Hvis de engang imellem ville prøve at give ham et griseøre, et marvben, noget råt mm.. så kastede han op og blev tynd i den anden ende...

 

Han vejer 50kg...

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej, ved nogle af jer om det er rigtigt at nogle hunde i længden bliver lidt skøre af at få lever?! Tørrede levergodbidder fx.

 

Har hørt et rygte om det, men uden at få en forklaring :confused:

Jow de bliver skøre med levergodbidder, men har endnu ikke set en hund der har fået lever blive en dræbermaskine:mrgreen: Herhjemme plejer vi at lave leverpostej selv, og Emma får gerne et okseben med hul i som der er smidt noget leverpostej i og været engang i fryseren, det er bare mums:mums:

 

hmmm... det ved jeg nu ikke... min moster og onkel har en Briard... fransk hyrdehund... den har ALTID kun fået sit tørkost, og de der små pinde af oksehud.. Hvis de engang imellem ville prøve at give ham et griseøre, et marvben, noget råt mm.. så kastede han op og blev tynd i den anden ende...

 

Han vejer 50kg...

Er 50 kg ikk pænt meget for sådan en fætter:confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Jow de bliver skøre med levergodbidder, men har endnu ikke set en hund der har fået lever blive en dræbermaskine:mrgreen: Herhjemme plejer vi at lave leverpostej selv, og Emma får gerne et okseben med hul i som der er smidt noget leverpostej i og været engang i fryseren, det er bare mums:mums:

 

 

Er 50 kg ikk pænt meget for sådan en fætter:confused:

 

 

Jeg skal ikke kunne sige om han faktisk er for høj.....Men for tyk det er han ikke... man kan mærke rygrad, ribben og hofteknoglerne bagpå...

Link til indlæg
Del på andre sites

hmmm... det ved jeg nu ikke... min moster og onkel har en Briard... fransk hyrdehund... den har ALTID kun fået sit tørkost, og de der små pinde af oksehud.. Hvis de engang imellem ville prøve at give ham et griseøre, et marvben, noget råt mm.. så kastede han op og blev tynd i den anden ende...

 

Han vejer 50kg...

 

Ja, det er jo lige det jeg siger. :lol: En hund er ikke mere sart fordi den er lille. Store hunde kan sagtens være ligeså sarte.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jow de bliver skøre med levergodbidder, men har endnu ikke set en hund der har fået lever blive en dræbermaskine:mrgreen: Herhjemme plejer vi at lave leverpostej selv, og Emma får gerne et okseben med hul i som der er smidt noget leverpostej i og været engang i fryseren, det er bare mums:mums:

 

 

Skøre med? Ikke skøre af?

Det lød bare på ham manden, som om det var negativt.. :confused:

 

Jeg skal bruge godbidder til at have med i lommen, og da vi er ude mange timer om dagen, har jeg ikke helt vildt meget lyst til at gå rundt med pølse eller ost i lommen.. det kommer nok til at lugte lidt surt i længden :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Skøre med? Ikke skøre af?

Det lød bare på ham manden, som om det var negativt.. :confused:

 

Jeg skal bruge godbidder til at have med i lommen, og da vi er ude mange timer om dagen, har jeg ikke helt vildt meget lyst til at gå rundt med pølse eller ost i lommen.. det kommer nok til at lugte lidt surt i længden :-D

hehe ja kan godt se at sådan nogle leverpostejsmadder ville blive lidt kedelige efter nogle timer i det fri:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Ja, det er jo lige det jeg siger. :lol: En hund er ikke mere sart fordi den er lille. Store hunde kan sagtens være ligeså sarte.

 

Ups... havde læst det som om at du skrev at en lille hund er mere sart end en stor... jeg tror vidst bare at jeg skal gå på køjen...haha:lol::lol::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg skal bruge godbidder til at have med i lommen, og da vi er ude mange timer om dagen, har jeg ikke helt vildt meget lyst til at gå rundt med pølse eller ost i lommen.. det kommer nok til at lugte lidt surt i længden :-D

 

Kan du ikke putte dem i en lille plastbøtte (á la Tupperware)? Det gør jeg. Jeg har en lillebitte en, der lige kan være i lommen :-D Den er fra en sæt m/flere forskellige størrelser fra Ikea. Det er lidt mere besværligt at tage en godbid, fordi man lige skal løfte låget af, men det kan godt lade sig gøre mens bøtten er i lommen :blink: Mon ikke man kan holde lugten lidt væk, når det er gemt væk i en plastbøtte :neutral:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Hej, ved nogle af jer om det er rigtigt at nogle hunde i længden bliver lidt skøre af at få lever?! Tørrede levergodbidder fx.

 

Har hørt et rygte om det, men uden at få en forklaring :confused:

 

Tro nu også nærmere det er en and...

 

Havde en kammerat der mente at hunde blev helt tossede i hovedet af råt kød...hmm...hvad så med barf? hehe...

 

Men samtidig mente han så at min hund ville blive helt tosset i hovedet af at lege spor med et stykke kaninskind, mens en frikadelle i en sok var helt okay...:mrgreen:

 

skal lige siges jeg aldrig har fået det kaninskind, så Pablo er stadig helt normal...hehe...

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan du ikke putte dem i en lille plastbøtte (á la Tupperware)? Det gør jeg. Jeg har en lillebitte en, der lige kan være i lommen :-D Den er fra en sæt m/flere forskellige størrelser fra Ikea. Det er lidt mere besværligt at tage en godbid, fordi man lige skal løfte låget af, men det kan godt lade sig gøre mens bøtten er i lommen :blink: Mon ikke man kan holde lugten lidt væk, når det er gemt væk i en plastbøtte :neutral:

 

Hmmm... det er måske en ide. Men, han kommer på sigt til at være med på arbejde det meste af dagen, hvor der ikke er køleskab (og temmelig varmt), så vil nok stadig helst finde noget tørret.

Og så bruge pølse o.l. til træning.

Jeg havde tænkt mig at købe en af de der godbids "tasker" man kan sætte fast på bukserne, kan være jeg skal finde en med nylon-agtig foring.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tro nu også nærmere det er en and...

 

Havde en kammerat der mente at hunde blev helt tossede i hovedet af råt kød...hmm...hvad så med barf? hehe...

 

Men samtidig mente han så at min hund ville blive helt tosset i hovedet af at lege spor med et stykke kaninskind, mens en frikadelle i en sok var helt okay...:mrgreen:

 

skal lige siges jeg aldrig har fået det kaninskind, så Pablo er stadig helt normal...hehe...

Oh helvede så skulle Emma være gal i knolden efter de gange hun har været med ude og slagte grise ved min onkel. Der blev der både smidt grisse ører og tryner, og selv et opvaskefad med spild blod var på hundens menu de gange:mums:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tro nu også nærmere det er en and...

 

Havde en kammerat der mente at hunde blev helt tossede i hovedet af råt kød...hmm...hvad så med barf? hehe...

 

Men samtidig mente han så at min hund ville blive helt tosset i hovedet af at lege spor med et stykke kaninskind, mens en frikadelle i en sok var helt okay...:mrgreen:

 

skal lige siges jeg aldrig har fået det kaninskind, så Pablo er stadig helt normal...hehe...

 

Hehe, frikadelle i sok :mums:

 

Der florerer mange ænder! Har også lige læst i tråden om det bedste tørkost at majs - ifølge det indlæg - kun er dårligt hvis det bliver udnyttet forkert. Så nu ved jeg heller ikke helt hvad jeg synes om det..

 

Puuh, ikke flere hundegåder i dag, går i seng og ser Deer Hunter.

Tak for jeres svar! Sov sødt allesammen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst LouiseBS
Skøre med? Ikke skøre af?

Det lød bare på ham manden, som om det var negativt.. :confused:

 

Jeg skal bruge godbidder til at have med i lommen, og da vi er ude mange timer om dagen, har jeg ikke helt vildt meget lyst til at gå rundt med pølse eller ost i lommen.. det kommer nok til at lugte lidt surt i længden :-D

 

 

Altså min hvalp elsker dem, rigtig meget, der står også på æsken at de hverken lugter eller fedter så de sagtens kan komme i lommen.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 year later...
Gæst Chanely

hej nu siger i gulerødder er gode for hunde.

Jeg har en chihuahua hun er 10 uger i dag . hver gang hun ser mig med en gulerod så vil hun bar have dem , så har givet hende et lille bitte styk men hun er begyndt at gå i skraldespanden , nå hun ser jeg smider det ud.

 

Hun får kun tør foder fra royal canin. men kan jeg give hende en gulerød engang i mellem uden der sker noge eller skal jeg lade vær. ?

 

Er os første gangs hundeejer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...