Hop til indhold

Må hvalpe få godbidder? Hvilke?


Gæst LouiseBS
 Share

Recommended Posts

hej nu siger i gulerødder er gode for hunde.

Jeg har en chihuahua hun er 10 uger i dag . hver gang hun ser mig med en gulerod så vil hun bar have dem , så har givet hende et lille bitte styk men hun er begyndt at gå i skraldespanden , nå hun ser jeg smider det ud.

 

Hun får kun tør foder fra royal canin. men kan jeg give hende en gulerød engang i mellem uden der sker noge eller skal jeg lade vær. ?

 

Er os første gangs hundeejer.

 

gulerødder er lige så sunde som foderet.

 

Og det er godt for kløende hvalpetænder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chanely

hej jeg har en chihuahua hun er 10 uger i dag . hun er helt vild når jeg spiser en gulerod .så ville høre om nogen ved om hun må spise det

 

hun får ellers kun tør fodder fra royal canin.

Link til indlæg
Del på andre sites

hej jeg har en chihuahua hun er 10 uger i dag . hun er helt vild når jeg spiser en gulerod .så ville høre om nogen ved om hun må spise det

 

hun får ellers kun tør fodder fra royal canin.

 

Du har vist allerede spurgt én gang, og også fået et meget fint svar :blink: (læs inlægget fra Guanomo)

Link til indlæg
Del på andre sites

Mht. levergodbidder - det eneste jeg har hørt er at de ikke må få det for tit, da det vistnok ikke er supergodt at de får indmad alt for tit..?

 

Hvalpe og godbidder - har samme indstiling som Aussiepower. Lad hvalpen prøve lidt af hvert, men byg repertoiret ud i et roligt tempo. Min personlige erfaring siger mig at hvalpe der får lov at prøve lidt af hvert, får meget mindre sarte maver, end dem der aldrig har prøvet andet end tørfoder og 1-2 slags godbidder...

 

Gulerødder er GULD til hvalpe! Absolut uskadeligt, de ta'r heller ikke på af det, og det er dejligt at gnaske i når tænderne klør... :5up: Mine hunde får det også tit som voksne, godt med noget der kan tygges i uden at det feder...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Katrine

Svarene i denne tråd gælder alle hvalpe. Ikke kun papillion eller andre specifikke racer.

Altså alle hvalpe må gerne få gulerødder og må gerne smage så meget forskelligt som muligt- det er godt for dem, og hjælper dem til ikke at være kræsne som voksne. De skal selvfølgelig ikke smage ting, der er giftige for hunde, men godbidder, kød, ben osv. må de gerne få.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis man ikke må give godbidder, og heller ikke bruge dens almindelige mad, hvordan træner man så med den hvor den belønnes med guf?

 

Det er vel et spørgsmål om at finde nogle der ikke er tosset fedende osv. Bruger selv dem fra sportsguf, sådan noget økologisk noget der ikke feder tosset meget - man skal jo kunne give en masse godbidder uden at hunden tager på, udover det normale :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis man ikke må give godbidder, og heller ikke bruge dens almindelige mad, hvordan træner man så med den hvor den belønnes med guf?

 

Det er vel et spørgsmål om at finde nogle der ikke er tosset fedende osv. Bruger selv dem fra sportsguf, sådan noget økologisk noget der ikke feder tosset meget - man skal jo kunne give en masse godbidder uden at hunden tager på, udover det normale :)

 

hvem siger man ikke må bruge godbidder?

 

men generelt:

Nu tænker vi ud af boksen her.

 

Kogt Kylling filet, gerne skåret i små stykker.

Kyllinge pølser, også gerne skåret i stykker.

Skinke tern/strimler.(ikke overdrive pga. saltet)

Det der kan fange hunden mest.

Tørret lever stykker.

 

Veksle imellem det man bruger.

 

Man kan godt bruge det sædvanlige foder, når grund "reglen" er indlært i en øvelse/kommando.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst MorTilKatja

Du må gerne bruge godbidder :) Hvis du er nervøs for vægten kan du evt. bruge noget af tørfoderet fra den daglige ration som godbidder :) Hunden er ret ligeglad med om det er det som plejer at være i skålen ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Bare et lille godt tip jeg selv fik af en veninde og gerne deler med jer :-D

 

Tynde pølseskiver ca 5 mm hele, halve eller kvarte, alt efter hundens størrelse. de ligges på en bageplade med bage papir og sættes ind i en 200 g varm ovn i ca. 10 min. Sluk så for ovnen og lad dem stå til de er helt kolde.

Hundene elsker dem og de er til og have i en alm. lomme ;-)

Det samme kan gøres med de små kødboller man kan komme i suppe.

 

Bare husk at de ikke kan holde sig længe, jeg ligger dem selv i fryseren og tager dem op jeg skal bruge.

Link til indlæg
Del på andre sites

hvem siger man ikke må bruge godbidder?

 

men generelt:

Nu tænker vi ud af boksen her.

 

Kogt Kylling filet, gerne skåret i små stykker.

Kyllinge pølser, også gerne skåret i stykker.

Skinke tern/strimler.(ikke overdrive pga. saltet)

Det der kan fange hunden mest.

Tørret lever stykker.

 

Veksle imellem det man bruger.

 

Man kan godt bruge det sædvanlige foder, når grund "reglen" er indlært i en øvelse/kommando.

 

 

Syntes bare at jeg læste i starten et de ikke måtte få godbidder :)

 

Men kyllinge pølser i små stykker, er et hit her, ligeledes kyllinge pålæg. Men godbidder, som ikke indgår i daglig mad, er ligeledes et hit :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Syntes bare at jeg læste i starten et de ikke måtte få godbidder :)

 

Men kyllinge pølser i små stykker, er et hit her, ligeledes kyllinge pålæg. Men godbidder, som ikke indgår i daglig mad, er ligeledes et hit :)

 

Bare husk der også er en del salt i det meste pålæg man kan købe :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Bare husk der også er en del salt i det meste pålæg man kan købe :)

 

 

Si si :) det er virkelig heller hver dag hun får sådan en ½ slice. Tror hun i alt har fået én, de 3 mdr vi har haft hende i

Link til indlæg
Del på andre sites

mht indmad og levergodbider

 

alt indmad tæller og en hund må max få det der svarer til 1 portion ialt pr uge. Der er visse racer, som feks malamuten, samojeden, sarpei m.fl. der skal passe meget på med for stort proteinindtag/belastning

 

de tørrede levergodbider man kan købe er af skiftende kvalitet og min hvalp, fik som lille voldsom kløen af det.

 

jeg tager bare en plastpose og lader den være inderfor i min lomme og så kan jeg have friske godbider med

 

kyllingepølser

fiskefrikadeller

tørrede andestrips (fantastiske men alt for dyre)

hj. bagte ris/torskerognsknapper

hj. bagte tunkiks

hennepets laksebider

hills t/d

foder (olivers)

 

jeg blander det- så han aldrig ved hvad han får- men gemmer især fiskedellerne til ,det der er rigtig svært.

 

selvfølgelig kan man guffe sin hund- men man skal bare sørge for at den samlede fodermængde ikke overstiger det samlede anbefalede behov- især for de hunde der skal underfodres lidt.

 

min spiser meget lidt og er 100% selvreguleret- men med tidligere hunde har jeg målt fodermængden op hver morgen- og så taget guffer fra den portion :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...