Hop til indhold

Hjælp, min hund piver.


Gæst LouiseBS
 Share

Recommended Posts

Gæst LouiseBS

Vi går den samme tur hver gang vi går så hun vender sig til området, hun er jo kun 10 uger.

Men når vi drejer ned af den her vej, som er vejen lige inden vi er hjemme, begynder hun at pive helt vildt og løbe frem og tilbage. Det er så hårdt at se på. Føler virkelig med hende.

Til at starte med troede jeg at det var fordi hun skulle tisse for hun er ikke begyndt at tisse ude endnu. Men det er altså ikke hver gang at hun tisser når vi kommer hjem.

Hun er ellers ret glad for at gå tur, og vi går ikke vildt langt.

 

Er der nogen der ved hvorfor hun opfører sig sådan.? Eller hvordan jeg kan få hende til at holde op.? Føler mig lidt hjælpeløs.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst LouiseBS
Hvor langt går du med hende, sådan i minutter? Måske glæder hun sig bare til at komme hjem, Petrine er stadig særdeles glad for at komme hjem, og kan stadig finde på at gå lidt amok når vi nærmer os hjemme (vild bjæffen)

 

Vi går ikke mere end højst et kvarter, det kommer selvfølgelig an på hvem vi møder og hvor meget hun skal snuse til på vejen.

Søger nemlig for ikke at gå for langt.

Hun lyder bare som om hun er i smerte eller sådan noget. Men det er altid den samme vej, fra start til slut. Men ja hun kan godt lide starten af gåturen og så elsker hun når vi er tilbage. Men en underlig ting er at hun ikke vil indenfor, hun vil bare rende rundt lige ude foran huset.

Link til indlæg
Del på andre sites

Er du sikker på at hun ikke bare er glad for at være ved at være hjemme??

 

Chivas gør det samme i bilen når han har været med et eller andet sted, hvor meget han end elsker at komme med ud og hvor meget han end hyler og gør når vi nærmer også en træningsplads eller prøve arial eller lign. Så gør han nøjagtig det samme; Hyler og gør, når vi køre ind på vores egen vej på vej hjem :roll::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis hun har ondt så skriger hun HØJT og hjerteskærende, jeg tror ikke helt det er den lyd du har hørt (?), hvornår holder hun op med at pive / skrige? Når du er inde eller når du er i nærheden af huset?

 

Du kan sagtens begynde at lære hende at tisse udendørs (jo før jo bedre), og der skal du stå stille og vente....længe :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst LouiseBS
Er du sikker på at hun ikke bare er glad for at være ved at være hjemme??

 

Chivas gør det samme i bilen når han har været med et eller andet sted, hvor meget han end elsker at komme med ud og hvor meget han end hyler og gør når vi nærmer også en træningsplads eller prøve arial eller lign. Så gør han nøjagtig det samme; Hyler og gør, når vi køre ind på vores egen vej på vej hjem :roll::mrgreen:

 

Jo det lyder meget rigtigt, det er bare den samme form for piven som når der er noget der gør ondt eller irritere hende. For når hun er glad og overekstatisk så gør hun.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo det lyder meget rigtigt, det er bare den samme form for piven som når der er noget der gør ondt eller irritere hende. For når hun er glad og overekstatisk så gør hun.

 

Hvis det er sådan en "små-piven" -forstå mig ret, små-piven kan godt være ganske høj og skære i ørene :blink: Så ville jeg næsten tro at det bare er fordi hun er glad for at være ved at være hjemme igen, den piven kan godt lyde meget ligsom smertepiv :rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst LouiseBS
Hvis det er sådan en "små-piven" -forstå mig ret, små-piven kan godt være ganske høj og skære i ørene :blink: Så ville jeg næsten tro at det bare er fordi hun er glad for at være ved at være hjemme igen, den piven kan godt lyde meget ligsom smertepiv :rolleyes:

 

Det tror jeg du har helt ret i, hvor nej det er ikke sådan hjerteskærende. Har bare ondt af hende.

Jamen hvordan skal jeg begynde at lære hende at tisse udenfor?

Link til indlæg
Del på andre sites

Er der noget på den vej, som hun kan være bange for, men som du måske ikke opfatter?

 

Her tænker jeg særligt på, om der eventuelt er en mark eller lignende med strømførende hegn rundt om? Nogle hunde kan nemlig fornemme dette, og vil ofte reagere ved at være bange.

 

Er der en anden belægning på vejen? Fx grus? Eller granitsten? Det kan jo være, hun finder underlaget ubehageligt.

 

Hvorfor tisser hun ikke udendørs? Bor du i lejlighed? Min hvalp har tisset ude siden vi fik ham (altså siden de 8 uger), så jeg ved ikke lige, hvordan du lærer hende det.

 

Held og lykke med det:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst LouiseBS
Er der noget på den vej, som hun kan være bange for, men som du måske ikke opfatter?

 

Her tænker jeg særligt på, om der eventuelt er en mark eller lignende med strømførende hegn rundt om? Nogle hunde kan nemlig fornemme dette, og vil ofte reagere ved at være bange.

 

Er der en anden belægning på vejen? Fx grus? Eller granitsten? Det kan jo være, hun finder underlaget ubehageligt.

 

Hvorfor tisser hun ikke udendørs? Bor du i lejlighed? Min hvalp har tisset ude siden vi fik ham (altså siden de 8 uger), så jeg ved ikke lige, hvordan du lærer hende det.

 

Held og lykke med det:-D

 

Nej det er et helt almindeligt vænge med huse på hver side og fortov. Så tror ikke de det. Vi oplevede til støj den ene dag som hun ikke kunne lide, men mener bare at hun pev inden det.

 

Jeg bor i et form for rækkehus hvor hun har fri adgang til terassen. Men det er som om hun kun vil tisse på bløde underlag, som min madras og hendes tæpper. Hun er okay god til at skide på terassen men det er noget hun først lige er begyndt på. Så tror nok det skal komme. Men hun "tør" ikke tisse uden for vores område.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved godt at det virker fjollet, og det kommer selvfølgelig an på om du bor lige midt i byen - men da vi fik Buddha hjem, gik vi hen til noget græs inden vi gik indenfor, min mand skulle tisse, så han tissede på en busk.. Buddha kiggede interesseret på, og så tissede han.

 

Det var egentlig det! Siger slet ikke at det går helt så nemt med alle hunde, og selvfølgelig har Buddha lavet søer hist og her indenfor, men de fleste gange gør han et forsøg på at sige han skal udenfor.

 

Hvis du kan, så prøv at gå ud med lille vovse, og sæt dig ned og tis :mrgreen: Om ikke andet, ser hun garanteret sjov ud i hovedet..

 

Aviser er nok den mest almindelige måde at tisse-træne på.

Tisser hun på en avis? For så er det bare med at flytte den tættere og tættere på døren, og til sidst udenfor. Hvis hun tisser ved siden af, så læg avisen der de næste par dage, og så flyt den stille og roligt tættere på døren igen.

Hvis hun ikke tisser på avis, kan du lære hende det (holde øje med hvor hun helst vil tisse, lægge mange aviser, og langsomt indsnævre dem) for så at flytte den sidste avis mod døren.

 

Men hvis tålmodigheden ikke er til aviser, vil jeg også sige gå ud og vent...

Lad hende spise og drikke hjemme, og så gå ud, sæt jer på noget græs hvor hun har mulighed for at gemme sig lidt, de fleste vil gerne tisse lidt inde i lidt højt græs..

Eller har hun et mønster? Tisser hun fx oftest efter hun har leget - for så ud med hende lige efter leg. Og mange, mange gange ros og godbidder når hun tisser ude, derhjemme skal i bare ignorere det.

 

Det med hendes piven, det er rigtig godt hvad Lumbo skriver, om der kan være noget på det hjørne hun synes er mærkeligt.

Prøv at sæt dig og spis godbidder der, klap lidt og snak med busken/fortovet/hvad end der er lige der. (Jeg har talt med mange riste i jorden efterhånden :rolleyes:)

Ellers, har hun mødt en hund der som ikke var sød? Eller et mærkeligt menneske?

Nogle gange husker hunde jo som de rene elefanter....

 

Og et stort (forsinket) tillykke med hende!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Uhhh, ville aldrig benytte mig af avistisning. Det tjener i mine øjne intet andet formål end at forsinke processen voldsomt. Hvorfor først lære den at der er ét sted den må tisse indenfor, for derefter at lære den, at tingene skal ske udenfor? Hvorfor ikke bare gå efter slutmålet med det samme?

 

For mig er der én vej: ud med hunden når den har spist, sovet eller leget og så ellers cirka en gang hver-hveranden time. Vente på hunden har tisset og det kan tage lang tid. Og kræve at man er et sted, hvor der ikke er for meget, der forvirrer hunden og fjerner dens fokus fra hvad der skal ske.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...