Hop til indhold

... og igen og igen


Gæst Ninjamor
 Share

Recommended Posts

Gæst topsytop

Ja, men dog i et ret lille omfang i forhold til hvor mange der ville blive skudt hvis skydevåben var tilladt ! Se bare på statistikkerne fra USA hvor skydevåben er tilladt.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 368
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Ja, men dog i et ret lille omfang i forhold til hvor mange der ville blive skudt hvis skydevåben var tilladt ! Se bare på statistikkerne fra USA hvor skydevåben er tilladt.

 

Nu du er igang med statistikkerne, i Canada er der flere våben pr menneske end i USA, der er betydeligt færre drab - statistik kan bruges til meget, især hvis man husker det hele ;-)

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst topsytop
Nu du er igang med statistikkerne, i Canada er der flere våben pr menneske end i USA, der er betydeligt færre drab - statistik kan bruges til meget, især hvis man husker det hele ;-)

 

Og det er der mange forklaringer på, MEN der er nok stadig flere drab end i lande hvor skydevåben er forbudt :rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Næh, overhovedet ikke. Det har ikke en pind med "uskyldig til andet er bevist at gøre"

 

Men lovgivningen vedr. skydevåben er relevant her. Skydevåben er forbudt her i landet, fordi de i de forkerte hænder skader andre. Kamphunde burde forbydes, fordi de i de forkerte hænder skader andre.

Men problemet er jo, at folk sandsynligvis køber dem alligevel. Denne gang bare ulovligt. Og det hjælper jo ikke en hujende fis på antallet af angreb/overfald.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst topsytop

Det der undrer mig mest, er at I tilsyneladende ikke bliver berørt over at der nu igen, igen er blevet bidt en uskyldig hundehvalp ihjel:megaked:

Hvor længe kan I bare trække på skulderen og sige: Hændeligt uheld, det er osse lige den idiot der ejer lige de der 2 kamphunde.

 

Hvor mange hundelig skal der på bordet ?

 

Skal det virkelig være een af jeres egne hunde før piben får en anden lyd ?

 

Nå enige bliver vi nok ikke, kan I ha' en god weekend :vinken:

 

Nu smutter jeg ud og lufter hunde, i det lønlige håb at de overlever denne luftetur uden at blive overfaldet af kamphunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Næh, overhovedet ikke. Det har ikke en pind med "uskyldig til andet er bevist at gøre"

 

Men lovgivningen vedr. skydevåben er relevant her. Skydevåben er forbudt her i landet, fordi de i de forkerte hænder skader andre. Kamphunde burde forbydes, fordi de i de forkerte hænder skader andre.

 

Skydevåben er ikke forbudt her i landet.

 

og en hund er slet ikke at sammenligne med skydevåben.

Levende væsen.....koldt metal

 

 

Ja, men dog i et ret lille omfang i forhold til hvor mange der ville blive skudt hvis skydevåben var tilladt ! Se bare på statistikkerne fra USA hvor skydevåben er tilladt.

 

Hvis alle bar våben, var der ingen der turde at gøre noget dumt.

Én by i USA beviser dette. ALle helt ned til børnene, har pligt til at bære våben i denne by. SIden sidst i 1800-tallet ahr byen ikke haft én eneste lovovertrædelse hvad angår vold, indbrud og deslige. Til gengæld er der heller ikke én eneste indbygger der egentlig tænker på at han/hun har et våben i bæltet. Våbnet har altid været der, og har aldrig været i brug, andet end på skydebanen. Disse folk får en helt naturlig omgang med skydevåben.

 

Lidt irelevant hér.

 

Skydevåben i USA kræver såmænd også våbentilladelse.

 

ganske som i USA sker langt de fleste overfald med skydevåben og stikvåben, IKKE med våben der er registreret.

De gange hvor våbnet er registreret, er våbnet meldt stjålet..

 

I England er det akkurat det samme med deres latterlige knivlov. Man må ikek engang udstyre spejdere med snitteknive mere derovre.

Næsten alle knivstikkerier foretages bare med fuldt lovlige køkkenknive, så hvad nytter et forbud mod knive!?

Link til indlæg
Del på andre sites

Det der undrer mig mest, er at I tilsyneladende ikke bliver berørt over at der nu igen, igen er blevet bidt en uskyldig hundehvalp ihjel:megaked:

Hvor længe kan I bare trække på skulderen og sige: Hændeligt uheld, det er osse lige den idiot der ejer lige de der 2 kamphunde.

 

Hvor mange hundelig skal der på bordet ?

 

Skal det virkelig være een af jeres egne hunde før piben får en anden lyd ?

 

Nå enige bliver vi nok ikke, kan I ha' en god weekend :vinken:

 

Nu smutter jeg ud og lufter hunde, i det lønlige håb at de overlever denne luftetur uden at blive overfaldet af kamphunde.

Selvfølgelig bliver jeg da berørt af, at det sker så ofte! Men derfor er jeg stadig ikke tilhænger af et forbud - for folk skal som sagt nok få fat i hundene alligevel. Så køber de dem bare fra en bil, der kommer direkte fra polen, på en eller anden tilfældig rasteplads, uden at ane noget som helst om hundens første otte uger (hvis den overhovedet er så gammel) og uden at ane noget om dens forældre.

 

Når ting er forbudte, er de som bekendt endnu sjovere!

 

Og det tvivler jeg på får antallet af angreb til at falde.

 

Så hellere oplyse folk om alternativer til hvalpen fra polen og hvilke fordele, der er ved at købe en hund med stamtavle fra en fornuftig, ansvarsbevidst opdrætter, der virkelig brænder for at racen skal forbedres. Og så i øvrigt bruge de regler der er på området i forvejen.

 

Jeg er udmærket klar over at det ikke virker i løbet af 14 dage og at det ikke nødvendigvis rammer de mennesker, der har hunden som potensforlænger, men jeg vil stadig påstå, at det er et bedre alternativ end et forbud.

 

Og så god tur :vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Skal det virkelig være een af jeres egne hunde før piben får en anden lyd ?

 

Ja undskyld men - jeg har haft en hund der blev overfaldet to gange af Schæfere og én gang af to Dobermann'er.

Jeg har haft en hund, der blev overfaldet af en Labrador. Jeg blev også selv bidt af den.

Og min mor har haft en hund, der blev overfaldet af en Golden Retriever (min mors hund måtte senere aflives pga. varigt mén efter biddet).

 

Ingen af gangene gik vi til pressen, og vi forlangte heller ikke de pågældende racer forbudt.

Men vi var ret sure på ejerne... Det er nemlig deres ansvar at holde deres aggrsssive kræ fra andres hunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Det der undrer mig mest, er at I tilsyneladende ikke bliver berørt over at der nu igen, igen er blevet bidt en uskyldig hundehvalp ihjel:megaked:

Hvor længe kan I bare trække på skulderen og sige: Hændeligt uheld, det er osse lige den idiot der ejer lige de der 2 kamphunde.

 

Hvor mange hundelig skal der på bordet ?

 

Skal det virkelig være een af jeres egne hunde før piben får en anden lyd ?

 

Nå enige bliver vi nok ikke, kan I ha' en god weekend :vinken:

 

Nu smutter jeg ud og lufter hunde, i det lønlige håb at de overlever denne luftetur uden at blive overfaldet af kamphunde.

 

Jeg bliver skam berørt...jeg tænker på hvordan jeg selv ville have det, hvis jeg var i vedkommendes sko, men jeg tænker stadig "uansvarlig hundeejer", da jeg ikke mener mine egne hunde er lort, bare fordi nogen andre har bidt...ligesom jeg heller ikke vil lange ud efter jægere, selvom der bliver skudt et par gange i ugen på nørrebro...

 

Jeg ville ikke komme til at hade kamphunde af den grund, ligesom jeg heller ikke hader køkkenknive, på trods af jeg har måttet sidde på hospitalet og vente på nyt mens min stedfar var indlagt efter et knivstikkeri...

 

Men jeg hader idioter der går med kniv...

 

Du må også have en god weekend...:vinken:

 

Og det sidste ville jeg undlade at kommentere, men kan ik lade være, det er jo altså ikke fordi der render horder af løse pitbulls rundt og venter på et offer rundt om hvert gadehjørne....

Link til indlæg
Del på andre sites

Forskellen er, at kamphunde er livsfarlige for andre hunde og mennesker når deres ejere er uansvarlige, det er det de færreste andre hunderacer der er. Det var jo ikke 2 Golden Retrievere der bed en hundehvalp ihjel i går vel ? - Det var igen igen 2 kamphunde.

Ja, og både almindelige belister og belister med børn i bliver er farlige for sig selv, deres børn og alle andre!! Det er forbudt at køre forstærkt og ISÆR ved skoler. 6.256 belister på 11 dage (10/09-21/09) sked på hastihedsbegrænsningerne, og 284 belister sked på deres EGNE børns sikkerhed ved ikke at have dem fastspædt i bilen, beliser holdt jo i kø for at få bøder HVER eneste morgen i perioden for at få deres bøde for enten at køre forstærkt, tale i mobil eller manglende sele!

Hvordan ser det mon ud på årsbasis!???

Det er så respektløst at skide på loven på den måde:evil::evil:

 

Det er forbudt at køre forstærkt, tale i mobil eller køre uden sele. Ikke end gang et så simpelt forbud kan danskerene overholde. Hvordan F***** skulle de så kunne overholde et race forbud som aligevel ikke kan håndhæves.

http://www.politi.dk/da/aktuelt/nyheder/skolestartsresultat25082009.htm

 

Måske denne engelske kort fim kan få et parstykker til at HOLDE SNITTERNE fra mobilen når de køre

http://ekstrabladet.tv/nyheder/article1209245.ece

Redigeret af Dogue1
Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, og både almindelige belister og belister med børn i bliver er farlige for sig selv, deres børn og alle andre!! Det er forbudt at køre forstærkt og ISÆR ved skoler. 6.256 belister på 11 dage (10/09-21/09) sked på hastihedsbegrænsningerne, og 284 belister sked på deres EGNE børns sikkerhed ved ikke at have dem fastspædt i bilen, beliser holdt jo i kø for at få bøder HVER eneste morgen i perioden for at få deres bøde for enten at køre forstærkt, tale i mobil eller manglende sele!

Hvordan ser det mon ud på årsbasis!???

Det er så respektløst at skide på loven på den måde:evil::evil:

 

Det er forbudt at køre forstærkt, tale i mobil eller køre uden sele. Ikke end gang et så simpelt forbud kan danskerene overholde. Hvordan F***** skulle de så kunne overholde et race forbud som aligevel ikke kan håndhæves.

RESPEKTLØST :evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Skal det virkelig være een af jeres egne hunde før piben får en anden lyd ?

 

Nå enige bliver vi nok ikke, kan I ha' en god weekend :vinken:

 

Nu smutter jeg ud og lufter hunde, i det lønlige håb at de overlever denne luftetur uden at blive overfaldet af kamphunde.

 

Gu fanden går det mig på og berør mig, trist for familien der ejede lucky.

 

Vores hund er blevet overfaldet af en løs hund, amstaff, cujo forsvarede sig. de fik flere sår begge, cujo fik i hvert fald, men ingen af dem gik efter maven som man læser er sket i de slemme tilfælde, det var skuldre/ben/nakke.

 

blevet bidt/markeret (der kom hul) af en schæfer, forsvarede sig ikke.

 

Bidt af en schæfer/rotte, forsvaret sig. Begge fik et bidesår ved hals.

 

Bidt af en golden, knurrede igen, men hund blev trukket væk af ejer. Han gjorde aldrig noget sagde ejeren, dog gik der kun 2 sek. før den sad i snuden på cujo.

 

Jeg har lige sendt kæresten på aftentur med kamphunden, håber ikke han bliver overfaldet af kampkat...

 

du må også have en go weekend :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Nu skrev jeg jo ikke ALLE hunden, jeg skrev hunde med tendens til den opførsel :blink:

 

Jeg går ud fra at hundekamp er menneske avlet, og ikke er kommet ud af det blå, eller?

 

Hundekampe var/er arrangeret af mennesker

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
tror vi alle snart har luftet vores ideer en milliard million gange og mange bliver træt at gentagelser...

 

stramning på straffe/bøder.

Penge til at overholde en god hundelov.

ect.

 

Straffe og bøder rammer jo først hundens ejer EFTER den har forvoldt skade?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Det har du selvfølgelig ret i.

 

Men vil tiltag ikke ramme alle, ligebortset fra dem som de var tiltænkt

 

 

Jeg har ikke svaret, men hælder efterhånden mere og mere mod et forbud mod at have hund uden man har et "kørekort", som vel at mærke skal bestås.

Kortet skal følges op med træning og en prøve en gang om året.

 

Hvordan det skal gennemføres har jeg ikke svaret påå

Link til indlæg
Del på andre sites

hehe...du er heldig at man ikke kan give dårlig karma...:mrgreen:

 

er til piger..men er kræsen, så det er vist derfor jeg er single...hehe...det er ikke længe siden der sidst bed en på krogen, men det gik ikke med hendes konstante "behøver vi altid have hundene med" snak...så for 14 dage siden blev vi godt og grundigt uvenner...:mrgreen:

Brian, du er bare sådan en god dreng :blink: :mrgreen: Love you lots!

 

mht til debatten, så er jeg ved at være træt af folks antagelser (måske mere på et andet forum) at kamphunde ALTID bider ihjel eller skamferer (nej gu g¢r de ej, har set mange skamydsler mellem bullbreeds der udarter sig ganske som med andre hunde, masser af lyd og voldsomhed, og måske med en skramme eller to til f¢lge), og at alle andre hunde ALDRIG er lige så farlige.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...