Hop til indhold

... og igen og igen


Gæst Ninjamor
 Share

Recommended Posts

  • Svar 368
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst Aussies for ever

Forbud er det værste de (politikerne) kan gøre.

 

Stoffer er forbudt - alligevel flyder hvert gadehjørne med dem og vi høre tilstadighed om uheldige/farlige blandninger

 

Våben er forbydt - alligevel er det så let som at klø sig i nakken at skaffe våben, hvis man vil.

 

Salg af mennesker er forbudt - alligevel forgår der en massiv slavehandel, også her i lille danmark.

 

Forbud gør det kun hele endnu være, salg vil deraf blive henlagt til sortbørshandlen hvor der ingen kontrol er overhovedt.

Det bedste vi kan gøre at at hæmme salg af tavleløsedyr, blandning og kun "tillade" salg af hunde med tavle, efter mentaltestet og avlsgodkendte individer - måske kræve en ekstra overbygning til den allerede eksisterende opdrætteruddannelse, hvor der fokuseres særligt på de særlige behov/egenskaber kamphunde mv. har og en grundig vejledning i hvordan opdrætter skal screeene hvalpekøbere, så uheldig salg kan undgåes.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er det samme i hundeskoven ved Hvissinge i Glostrup, der tør de fleste heller ikke lufte deres "almindelige" hund længere fordi der kommer så mange kamphunde. Mine forældre tør heller ikke længere lufte deres lille hund på stranden ved Arken i Hundige p.g.a. løse kamphunde. Det er urimeligt :evil:

 

Øhh Arken ligger i Ishøj - så er det Ishøj strand eller Hundige strand du mener ??

Link til indlæg
Del på andre sites

Forbud gør det kun hele endnu være, salg vil deraf blive henlagt til sortbørshandlen hvor der ingen kontrol er overhovedt.

Det bedste vi kan gøre at at hæmme salg af tavleløsedyr, blandning og kun "tillade" salg af hunde med tavle, efter mentaltestet og avlsgodkendte individer - måske kræve en ekstra overbygning til den allerede eksisterende opdrætteruddannelse, hvor der fokuseres særligt på de særlige behov/egenskaber kamphunde mv. har og en grundig vejledning i hvordan opdrætter skal screeene hvalpekøbere, så uheldig salg kan undgåes.

 

På hvilken måde vil det adskille sig fra de raceforbud, du er så meget imod?

Der vil komme et stort undergrundsmarked af hunde, enten med falske papirer eller som simpelthen aldrig kommer udenfor ejers bolig, for at skjule at de ingen har.

Samtidig vil pengegriske opdrættere avle på revl og krat for at imødekomme efterspørgslen af tavlehunde, og den i forvejen tvivlsomme kvalitet vil falde endnu mere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman

 

http://ekstrabladet.dk/112/article1204610.ece

 

Jeg ville blive så glad hvis de der journalister, ville få deres fakta korrekt.

 

Så er det en Pit så er det ikke en Pit og den anden hunde er først en Skotte og siden en Schnauser. Måske irellevant for sagen, men jeg finder det er dårligt arbejde fra Journalisternes side. Bare man kommer først med "nyheden" så er det åbenbart hamrende ligegyldigt om det er rigtigt eller forkert.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst topsytop
Forbud er det værste de (politikerne) kan gøre.

 

Stoffer er forbudt - alligevel flyder hvert gadehjørne med dem og vi høre tilstadighed om uheldige/farlige blandninger

 

Våben er forbydt - alligevel er det så let som at klø sig i nakken at skaffe våben, hvis man vil.

 

Salg af mennesker er forbudt - alligevel forgår der en massiv slavehandel, også her i lille danmark.

 

Forbud gør det kun hele endnu være, salg vil deraf blive henlagt til sortbørshandlen hvor der ingen kontrol er overhovedt.

Det bedste vi kan gøre at at hæmme salg af tavleløsedyr, blandning og kun "tillade" salg af hunde med tavle, efter mentaltestet og avlsgodkendte individer - måske kræve en ekstra overbygning til den allerede eksisterende opdrætteruddannelse, hvor der fokuseres særligt på de særlige behov/egenskaber kamphunde mv. har og en grundig vejledning i hvordan opdrætter skal screeene hvalpekøbere, så uheldig salg kan undgåes.

 

Jeg er i og for sig enig med dig i at det ville være en bedre løsning, men med de rescourcer der er til stede, er det jo desværre ikke muligt at håndhæve.

Jeg går ind for en løsning der er praktisk muligt at håndhæve, og det mener jeg et forbud ville være. Man skulle så vende bevisbyrden om, så i tvivlstilfælde og er det op til ejeren at bevise at hunden IKKE er en kamphund, hvilket i praksis ville betyde at ansvarlige ejere af den type hunde, ville sikre sig hunde med stamtavle fra en af de på forhånd godkendte kennelklubber.

Det er altså ikke så svært, man skal blot een gang for alle sætte sig ned og definere hvilke racer der skal forbydes. Det kunne jeg såmænd gøre på en eftermiddag.

Jeg synes det er ligegyldigt om den hund der bed en hund ihjel i går, er en ambull eller pittbull, begge burde uden mindste tvivl ryge i forbud !

Link til indlæg
Del på andre sites

http://ekstrabladet.dk/112/article1204610.ece

 

Jeg ville blive så glad hvis de der journalister, ville få deres fakta korrekt.

 

Så er det en Pit så er det ikke en Pit og den anden hunde er først en Skotte og siden en Schnauser. Måske irellevant for sagen, men jeg finder det er dårligt arbejde fra Journalisternes side. Bare man kommer først med "nyheden" så er det åbenbart hamrende ligegyldigt om det er rigtigt eller forkert.

Det er fordi at de på tv2 skriver om 2 sager mht. angreb på en hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er i og for sig enig med dig i at det ville være en bedre løsning, men med de rescourcer der er til stede, er det jo desværre ikke muligt at håndhæve.

Jeg går ind for en løsning der er praktisk muligt at håndhæve, og det mener jeg et forbud ville være. Man skulle så vende bevisbyrden om, så i tvivlstilfælde og er det op til ejeren at bevise at hunden IKKE er en kamphund, hvilket i praksis ville betyde at ansvarlige ejere af den type hunde, ville sikre sig hunde med stamtavle fra en af de på forhånd godkendte kennelklubber.

Det er altså ikke så svært, man skal blot een gang for alle sætte sig ned og definere hvilke racer der skal forbydes. Det kunne jeg såmænd gøre på en eftermiddag.

Jeg synes det er ligegyldigt om den hund der bed en hund ihjel i går, er en ambull eller pittbull, begge burde uden mindste tvivl ryge i forbud !

HVORDAN vil det være muligt? det der eksistere nu kan jo ikke håndhæves? politiet har jo ikek ressourcer til at håndhæve hundeloven som den er nu.

 

Vi ser frem til i aften hvor du har lavet en fuld liste med forklaring på hvilke racer er på listen.

Så har politikkerne jo noget at gå ud fra når ingen andre har det så nemt som dig ved at kunne definere en kamphund.

 

Overså du mine spørgsmål?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman

Jeg går ind for en løsning der er praktisk muligt at håndhæve, og det mener jeg et forbud ville være.

Der kommer sikkert også et forbud. Vi ved bare ikke hvad eller hvem der bliver forbudt

 

Man skulle så vende bevisbyrden om, så i tvivlstilfælde og er det op til ejeren at bevise at hunden IKKE er en kamphund, hvilket i praksis ville betyde at ansvarlige ejere af den type hunde, ville sikre sig hunde med stamtavle fra en af de på forhånd godkendte kennelklubber.

 

Så skal vi lige aflive mine tre hunde.??

Der er ikke stamtavle på, så jeg kan ikke "bevise" at mine hunde er det jeg siger de er.

Mener du at Dkk har patent på de gode hunde.??

 

 

Det er altså ikke så svært, man skal blot een gang for alle sætte sig ned og definere hvilke racer der skal forbydes. Det kunne jeg såmænd gøre på en eftermiddag.

 

Tja. Så burde du blive politikker. For de ved det ikke endnu. Selvom debatten har foregået i rimeligt lang tid.

 

Men vi venter gerne til i aften med den liste.

 

Er det bevidst at du ikke svarer på mine spørgsmål?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er i og for sig enig med dig i at det ville være en bedre løsning, men med de rescourcer der er til stede, er det jo desværre ikke muligt at håndhæve.

Jeg går ind for en løsning der er praktisk muligt at håndhæve, og det mener jeg et forbud ville være. Man skulle så vende bevisbyrden om, så i tvivlstilfælde og er det op til ejeren at bevise at hunden IKKE er en kamphund, hvilket i praksis ville betyde at ansvarlige ejere af den type hunde, ville sikre sig hunde med stamtavle fra en af de på forhånd godkendte kennelklubber.

Det er altså ikke så svært, man skal blot een gang for alle sætte sig ned og definere hvilke racer der skal forbydes. Det kunne jeg såmænd gøre på en eftermiddag.

Jeg synes det er ligegyldigt om den hund der bed en hund ihjel i går, er en ambull eller pittbull, begge burde uden mindste tvivl ryge i forbud !

Ok, lad os sige at vi får det brede forbud som der snakkes så meget om.

Vil det være bedre at disse bjerghunde mere udbredt i DK end de allerede er

http://video.timnhanh.com/vananhanh/clip/tyrkisk-hyrdehund-amok.35AA8143.html

 

Pitter og amstaffer har om ikke andet voksne mænd en chance overfor. Men over for de store hyrdere er alle chance løse overfor uden våben, og våben er som bekedte ulovlige i DK... Hvad vil vi helst have pest eller kollera

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst topsytop
Ok, lad os sige at vi får det brede forbud som der snakkes så meget om.

Vil det være bedre at disse bjerghunde mere udbredt i DK end de allerede er

http://video.timnhanh.com/vananhanh/clip/tyrkisk-hyrdehund-amok.35AA8143.html

 

Næh, men hvem siger de ville blive det ? Skal vi ikke nøjes med at forholde os til de problemer vi allerede har, og så må vi løse evt. kommende problemer HVIS og når de opstår ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Næh, men hvem siger de ville blive det ? Skal vi ikke nøjes med at forholde os til de problemer vi allerede har, og så må vi løse evt. kommende problemer HVIS og når de opstår ?

fordi et forbud ville gøre at andre nye hunde bliver brugt som potens forlænger, så skal de forbydes og til sidst er det kun lovligt at holde hunde under 2,5 kilo.

 

Og der kommer nye problemer, der vil altid være et problem med hunde der bliver brugt som potensforlænger uanset forbud, rotten var det engang, og er det heldigvis ikke mere.

 

Igen , hvorfor vil et forbud hjælpe og hvorfor vil du ikke svare på vores spørgsmål?

Link til indlæg
Del på andre sites

Næh, men hvem siger de ville blive det ? Skal vi ikke nøjes med at forholde os til de problemer vi allerede har, og så må vi løse evt. kommende problemer HVIS og når de opstår ?

Jo. Lad os vente de 2-3 år der går inden den tyrkiske hyrdehund (som han kaldte den) jeg så ved en IT-forretning bliver voksen, og så tage den derfra, når kængten ikke magter den længere

Link til indlæg
Del på andre sites

http://ekstrabladet.dk/112/article1204610.ece

 

Jeg ville blive så glad hvis de der journalister, ville få deres fakta korrekt.

 

Så er det en Pit så er det ikke en Pit og den anden hunde er først en Skotte og siden en Schnauser. Måske irellevant for sagen, men jeg finder det er dårligt arbejde fra Journalisternes side. Bare man kommer først med "nyheden" så er det åbenbart hamrende ligegyldigt om det er rigtigt eller forkert.

 

Synes faktisk overhovedet ikke det er irrelevant! Det kunne det være, hvis der altid bare blev skrevet "hund", men når der nu er så meget fokus på nogen bestemte racer, så synes jeg også det er vigtigt at få skrevet hvilke racer det drejer sig om.

Når man fx kan læse at der ikke er meget forskel på hvilke store hunde der angriber mennesker (http://nyhederne.tv2.dk/krimi/article.php/id-24098773.html), så synes jeg ikke det er lige meget om det er en pitt eller ej.. Og at jonalisterne ikke kan kende forskel på en skotte og en snauzer, tja det siger da lidt om hvor troværdige de er på det punkt..

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo. Lad os vente de 2-3 år der går inden den tyrkiske hyrdehund (som han kaldte den) jeg så ved en IT-forretning bliver voksen, og så tage den derfra, når kængten ikke magter den længere

 

(Kangal - Kurdisk hyrdehund.. Ikke Tyrkisk ;) )

Link til indlæg
Del på andre sites

Ok, lad os sige at vi får det brede forbud som der snakkes så meget om.

Vil det være bedre at disse bjerghunde mere udbredt i DK end de allerede er

http://video.timnhanh.com/vananhanh/clip/tyrkisk-hyrdehund-amok.35AA8143.html

 

Pitter og amstaffer har om ikke andet voksne mænd en chance overfor. Men over for de store hyrdere er alle chance løse overfor uden våben, og våben er som bekedte ulovlige i DK... Hvad vil vi helst have pest eller kollera

 

Hov hov, din chauvinist. Jeg har da onduleret en voksen han ambull. :cool:

 

 

Nå ja, pacificeret ihvertfald. :engel::lol:

 

Er iøvrigt enig i dit indlæg.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman
fordi et forbud ville gøre at andre nye hunde bliver brugt som potens forlænger, så skal de forbydes og til sidst er det kun lovligt at holde hunde under 2,5 kilo.

 

Nul,, de er blevet umoderne ,så de uddør af sig selv.

 

Og der kommer nye problemer, der vil altid være et problem med hunde der bliver brugt som potensforlænger uanset forbud, rotten var det engang, og er det heldigvis ikke mere.

 

Nemlig, ingen forlængere her. hehe

 

Igen , hvorfor vil et forbud hjælpe og hvorfor vil du ikke svare på vores spørgsmål?

 

Ja det ville være rart, at få svar.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...