Hop til indhold

Hjælp til racen, Pomeranian Toy


Gæst Mkabar
 Share

Recommended Posts

Hej allesammen.

 

Super forum i har jer hér :)

Jeg har oprettet en bruger, i håb om at der måske skulle være en eller to

der kunne hjælpe mig i denne store hundeverden?!?! :blink:

- Det lyder som om i har godt styr på det!!

 

 

Jeg har i de sidste 2 år gået og overvejet nøje at få mig en pomeranian.

Men er der nogle af jer der har kendskab, links eller lign. til racen, Pomeranian TOY.

Det skulle være en pomeranian som "forbliver lille" eller rettere sagt, som ikke bliver ligeså stor, som en pomeranian ellers normalt bliver.

 

Har i hørt om Pomeranian TOY før? - og hvad ved i om den?

 

 

Jeg håber i har tid og lyst til at svare, det ville være en STOR hjælp !

 

Mange hilsner Maria.

Link til indlæg
Del på andre sites

Uh det må jeg lige tjekke ud engang så. :)

Er skam gerne villig til at tage et smut til udlandet hvis det var det der skulle til. Ved du evt hvilke lande det er man kan få dem, hvis det skulle være? :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mig bekendt kalder man miniatureracerne for toy-racer på udenlandsk :mrgreen:

 

Dvs. chihuahua er en toy-race.

Og der er ikke nogen steder registreret et navn som "Tea cup chihuahua", det er bare noget som nogle opdrættere kalder dem, hvis de synes deres hvalpe er ekstra små, et salgstrick møntet på dem der helst vil have dem så små som muligt.

 

Jeg har aldrig hørt om at pomeranians skulle findes i to størrelser.

 

Noget helt andet er at jo mindre en hund er, des større og sværere er verden. Jeg kender mere end en chiejer som er kede af at deres hunde hører til de mindste i racen, det er faktisk ikke en fordel for hunden, tværtimod.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst LouiseBS
Uh det må jeg lige tjekke ud engang så. :)

Er skam gerne villig til at tage et smut til udlandet hvis det var det der skulle til. Ved du evt hvilke lande det er man kan få dem, hvis det skulle være? :roll:

 

 

De kaldes vist for Teacup Chihuahua, mener at der er en del kenneler med dem i USA, men hvis du googler kommer der en del op. Så håber da at du finder hvad du søger ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

puha bliver helt forvirret. Tidligere i tråden blev der skrevet 4 forskellige navne en pomeranian kunne gå under, men der er efterhånden også et par stykker som har sagt at der de ikke er bekendt med flere end én "slags" pomeranian.

 

Den pomeranian jeg har linket til dette indlæg er ikke hvalp, men utrolig lille, hvorimod min venindes pomeranian er blevet væstentlig større. Må nok også indrømme jeg gennem de sidste par år med en små søgen, er stødt på pomeranian(er) i forskellige størrelser, hvor de ikke længere er hvalpe.

 

Kan ikke takke jer alle nok for at i gider bruge jeres tid på at hjælpe med alle jeres besvarelser - havde jeg slegt ikke forventet :oops:

 

TAK! :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ifølge FCI racestandarten skal en pomeraner være 20cm i skulderhøjde plus/minus 2 cm. Dvs. at alt under 18 cm og alt over 22 anses for at være en fejl, hvis man skulle ønske at udstille / avle på hunden....

 

Så umiddelbart vil du ikke kunne finde "bittesmå" pomeranere.... Med mindre du selvfølgelig finder en avler, der af uransagelige årsager KUN avler på de mindste hunde hun/han kan finde... Du burde dog ikke kunne finde seriøse opdrættere der gør dette, da hvalpene i så fald har risiko for at falde udenfor standard, hvilket jo næppe kan/bør være målet med seriøs avl....

Link til indlæg
Del på andre sites

De kaldes vist for Teacup Chihuahua, mener at der er en del kenneler med dem i USA, men hvis du googler kommer der en del op. Så håber da at du finder hvad du søger ;)

 

Der har været flere tråde om emnet "Tea Cup Chihuahuas" i chigruppen i et andet forum.

 

Danske opdrættere af chihuahuas benægter at der findes en race ved navn "Tea cup chihuahua".

 

Hvis der gjorde ville racen være registreret som race i FCI, og det er den ikke.

 

At der så findes nogen der synes det er et smart ord, og som bevidst avler på så små forældredyr som muligt i håb om at hvalpene også bliver ekstremt små, er en anden snak.

 

Men som race hedder en chihuahua blot chihuahua. Uanset om den vejer under 1 kg som voksen (stakkels hund) eller om den vejer de tilladte 3 kg.

 

Mit gæt er at det samme må gøre sig gældende hos racen pomeranian, som er den trådstarter spørger til.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Jeg faldt lige over dette om Tea-cup eller T-cup som det også kaldes.

 

Det er fra en amerikansk kennel, som er meget respekteret i chihuahuakredse.

 

T-CUP : There is no such a thing as "T-CUP CHIHUAHUA" in the breed standard. Smaller chihuahuas should be described as "Tiny", "Little", "Small", or by actual weight instead. Only questionable breeders label their dogs "T-cup" to give buyers an impression that the dog is special, rare and/or expensive. "Chihuahua Club of America" doesn't endorse the use of the word "T-Cup". In reality, "so-called T-cups" can grow up to be bigger than what we consider "average" or "standard" show size. Real tiny ones could often have health reasons (for example, Hydrocephalus) why they are too small. Healthy 4 to 6 lbs. dogs are strongly recommended for family pets, especially with children. T-cups are everywhere. It's a market scum ! Buyers should take time to learn about the breed and to buy one from reputable breeders which can be found by contacting local chihuahua club and all breed club in your area.

 

Kilde: http://www.guichonchi.com/html/breed_information.htm

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010

Hvis jeg var dig så ville jeg prøve at kontakte Vinnie Jacobsen... kennel Soffie.. (kan se at de har virus på deres hjemmeside i øjeblikket:???:)... Men hun er danmarks og nok også en af verdens bedste og største opdrættere af pomser... Hun er rigtig sød og vil garanteret gerne svare på dit spørgsmål.. :mrgreen:

 

Hun er ALTID at finde på udstillinger..:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...