Hop til indhold

Kamphunde, muskelhunde eller hvad det hedder!


Amanda1996
 Share

Recommended Posts

Gæst The dogfather
nej gud da, hvis der er nogle hun skal bide er det mig og min far, og det gør køteren også, men heldigvis er det bare leg, dog lidt smertefuld leg til tider:blink:

 

 

hehe...ham her slap hunden når vi kælkede nedad...så fór den lige i armen på mig...

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 180
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst T_Martinsen
jeg er engang blevet bidt af en golden-agtig ting...det gjorde nas...hehe...og ejeren gjorde ingenting...suk...men folk er sgu også dumme..hvem lufter hund på en kælkebakke?

Det er jo en nem måde at få luftet hunden på, så den får brugt noget krudt. :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Ja eller voksne, men det er de jo ligeglade med, bare de får luftet deres hund. Hvorfor skal man tænke på de andre. :mrgreen:

 

 

hehe...jeg siger dig det gør nas at blive flået af sin kælk når man er i fart og så får sådan et dyr i armen...:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen
hehe...jeg siger dig det gør nas at blive flået af sin kælk når man er i fart og så får sådan et dyr i armen...:mrgreen:

Det kunne jeg meget vel forestille mig, og jeg er glad for at det ikke er sket for mig 7-9-13. :???:

 

Jeg tror også hellere jeg vil lærer min golden, at trække en kælk end at skulle jagte den. Det vil være meget sjovere. :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kunne jeg meget vel forestille mig, og jeg er glad for at det ikke er sket for mig 7-9-13. :???:

 

Jeg tror også hellere jeg vil lærer min golden, at trække en kælk end at skulle jagte den. Det vil være meget sjovere. :5up:

vi prøvede at lære cujo det, men han er jo glad for at angribe alt med fart på, så det endte i kaos, han tog den i munden og prøvede at løbe med den efter han havde slikket hjalte så voldsomt at han var nød til at rejse sig fra kælken :roll::roll:

 

men vi prøver igen til vinter, de 2 dage man faktisk kan bruge en kælk :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen
vi prøvede at lære cujo det, men han er jo glad for at angribe alt med fart på, så det endte i kaos, han tog den i munden og prøvede at løbe med den efter han havde slikket hjalte så voldsomt at han var nød til at rejse sig fra kælken :roll::roll:

 

men vi prøver igen til vinter, de 2 dage man faktisk kan bruge en kælk :hmm:

Ha ha ha ha ha og det fik du ikke engang på video? Skaaaamme dig. :lol:

 

Jeg tror også jeg skulle gå meget langsomt frem, hvis jeg skulle lære Buddy det, ellers kunne jeg meget vel forestille mig, at det ville ende på samme måde. :mrgreen:

 

I stedet for en kælk, kan man jo bruge en lille vogn. Det må dogfather da kunne hjælpe med. Man kan vel bruge nogenlunde samme metode som til weightpull. Det må da være ideelt for Cujo. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Ha ha ha ha ha og det fik du ikke engang på video? Skaaaamme dig. :lol:

 

Jeg tror også jeg skulle gå meget langsomt frem, hvis jeg skulle lære Buddy det, ellers kunne jeg meget vel forestille mig, at det ville ende på samme måde. :mrgreen:

 

I stedet for en kælk, kan man jo bruge en lille vogn. Det må dogfather da kunne hjælpe med. Man kan vel bruge nogenlunde samme metode som til weightpull. Det må da være ideelt for Cujo. :-)

 

 

hehe...ja det er ingen problem...Pablo har trænet med børn i min lille ombyggede trækvogn...:-D

 

har vist en video hvor han trækker min bror...skal lige se om jeg stadig har den....:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Ha ha ha ha ha og det fik du ikke engang på video? Skaaaamme dig. :lol:

 

Jeg tror også jeg skulle gå meget langsomt frem, hvis jeg skulle lære Buddy det, ellers kunne jeg meget vel forestille mig, at det ville ende på samme måde. :mrgreen:

 

I stedet for en kælk, kan man jo bruge en lille vogn. Det må dogfather da kunne hjælpe med. Man kan vel bruge nogenlunde samme metode som til weightpull. Det må da være ideelt for Cujo. :-)

 

vi kan ikke optage alt jo

 

tror også cujo ville elske at trække vægte, vå mangler bare en bil til at kører de 140 km til nærmeste plus, der ikke må være nogle intakte hanhunde der også....

 

:hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen
hehe...ja det er ingen problem...Pablo har trænet med børn i min lille ombyggede trækvogn...:-D

 

har vist en video hvor han trækker min bror...skal lige se om jeg stadig har den....:-D

:klap: Jaaaa en video. Håber du kan finde den.

 

Det er så sødt, når en hund kommer trækkende med sådan en vogn efter sig. :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen
vi kan ikke optage alt jo

:evil: A hvad?? Tanja er skuf't, Tanja er majet skuf't. :blink:

 

tror også cujo ville elske at trække vægte, vå mangler bare en bil til at kører de 140 km til nærmeste plus, der ikke må være nogle intakte hanhunde der også....

 

:hmm:

Nu tænkte jeg nu mere på, at lære ham at trække en vogn med eks. Hjalte :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
:klap: Jaaaa en video. Håber du kan finde den.

 

Det er så sødt, når en hund kommer trækkende med sådan en vogn efter sig. :5up:

 

 

har fundet den....:-D...bliver nok først uploadet senere i dag...for det kan godt være jeg skal til at bøvle med kabel osv....hehe..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Selvom det er lidt utydeligt, så er det seeeeejt. :5up:

 

Takker...:-D

 

Jeg har modificeret vognen en smule...gav den en svejseklat så den ikke kan dreje, og så har den fået to beslag til at holde stroppen...:-D...

 

men den er for lille, så nu har jeg købt en i konkurrencestørrelse...:-D

 

Skal have kontaktet teknisk forvaltning ang. træningsplads så klubben kan få en sønderjyllands-afdeling...håber de kan hjælpe..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen
Takker...:-D

 

Jeg har modificeret vognen en smule...gav den en svejseklat så den ikke kan dreje, og så har den fået to beslag til at holde stroppen...:-D...

 

men den er for lille, så nu har jeg købt en i konkurrencestørrelse...:-D

Ha ha se sådan en simpelt ting, som at vognen ikke skal kunne dreje, havde jeg ikke engang tænkt på. Men kan godt se, at det er pænt upraktisk, hvis den begynder at dreje midt i det hele. :???:

 

Skal de have en bestemt størrelse, eller er det fordi der skal være plads til det, der bliver lagt på som vægt?

 

Ja som du nok kan regne ud, så kender jeg ikke lige så meget til det. :oops:

 

Jeg så i øvrigt engang et program, hvor der også var nogle små hunde med til sådan noget. Det var guld værd, at se de små okse derudaf. Ja også de store, men de små er man bare ikke vant til at se arbejde på den måde. :-D

 

Skal have kontaktet teknisk forvaltning ang. træningsplads så klubben kan få en sønderjyllands-afdeling...håber de kan hjælpe..
Jeg krydser alt. :x::x2::x:
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Ha ha se sådan en simpelt ting, som at vognen ikke skal kunne dreje, havde jeg ikke engang tænkt på. Men kan godt se, at det er pænt upraktisk, hvis den begynder at dreje midt i det hele. :???:

 

Skal de have en bestemt størrelse, eller er det fordi der skal være plads til det, der bliver lagt på som vægt?

 

Ja som du nok kan regne ud, så kender jeg ikke lige så meget til det. :oops:

 

Jeg så i øvrigt engang et program, hvor der også var nogle små hunde med til sådan noget. Det var guld værd, at se de små okse derudaf. Ja også de store, men de små er man bare ikke vant til at se arbejde på den måde. :-D

 

Jeg krydser alt. :x::x2::x:

 

hehe...ja hvis den drejer bliver der ikke meget trækken...tror heller ik det er godt for hundens ryg...:-D

 

Der er nogen krav til vogn som skal opfyldes til konkurrence...bl.a. skal hjulene have en vis størrelse osv...

 

sakset fra Weightpulldanmark.com

 

"Sektion 20– Vognen (Hjul)

A: Vognen skal være i stand til at transportere 2500 kilogram sikkert of forsvarligt.

B: Vognen skal have 4 hjul med lufttryk:

a. alle hjul skal have samme størrelse.

b. alle dæk skal have samme dæktryk ved showets start.

c. dæktrykket må ikke justeres under en vægtklasse.

d. hjulene må ikke have en diameter mindre end 25 centimeter eller større end 46 centimeter.

e. vognen må ikke være bredere end 180 centimeter (inklusiv hjul) og ikke længere end 240 centimeter.

C: Et reservehjul skal være til rådighed. Hvis et hjul bryder sammen eller punkterer er det arrangørens ansvar at sørge for showet kan fortsætte på samme vilkår som før.

D: Linen mellem vogn og hund skal være lavet af reb eller nylon.

E: Linen skal være være imellem 150 centimeter og 180 centimeter fra startlinien til hægtepunktet.

F: Linen skal være "v"-formet, og være fastgjort med hægter (karabinhager). Knuder er ikke tilladt.

G: Vognen skal være udstyret med reb bagtil for at bremse vognen og trække den tilbage."

 

Vognen til klassen for -13 kg skal dog opfylde nogen andre krav....:-)

 

Min lille minivogn kan klare 200kg pr hjul...så der er et stykke op til de 2500...den er som sagt kun til at øve på, og praktisk fordi den kan være i min bil...:-D

 

Men den nye vogn er for stor til bilen, og opfylder kravene, så derfor vil jeg meget gerne have startet noget herovre...og et sted vognen kan stå...:engel:

 

Ja det er rigtigt dejligt at se dem okse derud af, især sådan nogen små stædige nogen som JRT og staffordshire bullterrier er rigtigt sjove...hehe...

 

der er forresten DM i weekenden, men vi har jo ikke kvalificeret os, så jeg venter til næste show med at stille op...kan heller ik rigtigt finde noget info om det på hjemmesiden...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Ooooorv, man kan selv sidde i vognen :shock: :klap2: Bekvem måde at lufte hunden på, måske jeg skulle overveje det til Noomi alligevel :hmm::mrgreen: Det skal så bare foregå i badedragt, eftersom hun altid styrer mod vandhullerne :rolleyes:

 

 

hehe...i min minivogn kan man....:-D...har smidt 40kg vægtskiver, 60kg zinderblokke og 80kg bedste kammerat på en enkelt gang...:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ooooorv, man kan selv sidde i vognen :shock: :klap2: Bekvem måde at lufte hunden på, måske jeg skulle overveje det til Noomi alligevel :hmm::mrgreen: Det skal så bare foregå i badedragt, eftersom hun altid styrer mod vandhullerne :rolleyes:

 

Husk nu for alt i verden én, der er vaks med videokameraet. Der er visse videoer, der bare må og skal uploades på HF :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

hehe...i min minivogn kan man....:-D...har smidt 40kg vægtskiver, 60kg zinderblokke og 80kg bedste kammerat på en enkelt gang...:mrgreen:

 

Så må Noomi da kunne lufte mig :5up: :mrgreen: Sig til hvis du får en vogn i overskud, så må jeg ud og købe seletøj til hende, så jeg også har en lille mulighed for at stoppe hende igen :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...