Hop til indhold

Kamphunde, muskelhunde eller hvad det hedder!


Amanda1996
 Share

Recommended Posts

Gæst ThomasTBO
"Bare ærgeligt at du lige er kommet ud fra fængsel for et bankrøveri." "Men nej du må ikke holde hund selvom du har udstået din straf overfor samfundet". :mrgreen:

 

Hvis man har udøvet 'intimiderende adfærd' (truende) overfor sine omgivelser, mener jeg personligt ikke man skal have adgang til hunderacer der kan bruges som 'intimiderende redskaber'. Pædofile må f.eks. heller ikke arbejde med børn, selvom de har udstået en evt. straf.

 

 

" Deres hunud er desværre blevet for stor til dem Frue, så den napper vi lige indtil de har taget 15,7 kg på.":mrgreen:

 

Ja ja, den er god med dig :-P Tror godt du mener hvad jeg ved... eller omvendt! :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 180
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst Priceman
Hvis man har udøvet 'intimiderende adfærd' (truende) overfor sine omgivelser, mener jeg personligt ikke man skal have adgang til hunderacer der kan bruges som 'intimiderende redskaber'. Pædofile må f.eks. heller ikke arbejde med børn, selvom de har udstået en evt. straf.

 

Lige så stille (Gæl´s det oss for en ikke intimiderende røver??? En der spørger pææænt.) Haha

Ajj pjat.

 

 

 

Ja ja, den er god med dig :-P Tror godt du mener hvad jeg ved... eller omvendt! :mrgreen:

Jep i know. :5up: Men den lå ligsom til højrebenet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst LouiseBS
Men:

 

For det første skal det indskærpes overfor politiet at de har et ansvar for/ret til at give bøder osv. når den allerede eksisterende hundelov med bl.a. snorepåbud overtrædes....

 

Højere bøder til folk der ikke magter at holde deres hund i snor eller på egen matrikel...det er IKKE i orden at man skal være bange for at gå forbi haver osv. fordi folk ikke holder deres hunde bag den...

 

Vi skal ud af den #%&!" schengen-aftale, det fører ikke andet en smuglede hunde, kriminelle østbander og våbensmuglere med sig...

 

Jeg synes dba og gul og gratis's tiltag er i orden, men det bør gælde alle hunde, der er ingen fornuft i at hunde sælges side om side med reservedele til vw og gamle møbler...

 

Træningspladser hvor man kan træne disse hunde, så de ikke bliver understimulerede, udover dårlig avl og smuglede hunde, er manglende træning og oplysning om hundehold en af synderne...

 

 

 

 

Jeg har flere gange nævnt at min mening om forbud er at det skader mere end det gavner, så det ville jeg aldrig foreslå...

 

Du har fuldstændig ret. Som jeg også har skrevet før vil et forbud bare give et større og farligere problem. Da hundene derfor ikke kan gå til træning eller dyrlæge.

Og så har du fuldstændig ret i at nogle selv ber om at det skal gå galt ved at have hundene rende løst i en ikke indhegnet have. Jeg har alt for tit oplevet at en hund fulgte efter os fordi den var interesseret i min hvalp. (som jeg så havde taget op i hænderne).

Link til indlæg
Del på andre sites

Grunden til jeg 'opfandt' den regel er, at i flere af de seneste episoder, har den angribende hund jo faktisk været i snor, men har enten 'trukket af med ejeren' eller 'vristet sig fri'. Er godt klar over det er et ømt punkt for mange, men jeg mener ikke vi må være blinde for at det faktisk er et problem med hunde der er stærkere end ejerne.

 

Dejligt at se, at jeg ikke er den eneste med den holdning (det er dog kun på hundefora, jeg har været alene med det synspunkt :lol:).

Link til indlæg
Del på andre sites

Dejligt at se, at jeg ikke er den eneste med den holdning (det er dog kun på hundefora, jeg har været alene med det synspunkt :lol:).

 

Du har aldrig skrevet om at hunden ikke burde være stærkere om ejeren, du har skrevet en masse om at "tabe" snoren...

 

Jeg er fuldstændig enig i at man ikke bør gå med en hund der er stærkere end en selv!

Link til indlæg
Del på andre sites

Du har aldrig skrevet om at hunden ikke burde være stærkere om ejeren, du har skrevet en masse om at "tabe" snoren...

 

Jeg er fuldstændig enig i at man ikke bør gå med en hund der er stærkere end en selv!

 

Men vil dog lige tilføje, at det intet har med vægten af ejeren kontra hunden at gøre....

Link til indlæg
Del på andre sites

Du har aldrig skrevet om at hunden ikke burde være stærkere om ejeren, du har skrevet en masse om at "tabe" snoren...

 

Jeg er fuldstændig enig i at man ikke bør gå med en hund der er stærkere end en selv!

 

Ha ha, der skred mig og Bassen i svinget. Han vejer pt et kg mere end mig og kan efter sigende på nuværende tidspunkt flytte 125 kg hvis han vil. De damer har aldrig hørt om begrebet: At lægge et stykke arbejde i at opdrage sin hund, så den ikke flytter rundt med én ?!?

Link til indlæg
Del på andre sites

Ha ha, der skred mig og Bassen i svinget. Han vejer pt et kg mere end mig og kan efter sigende på nuværende tidspunkt flytte 125 kg hvis han vil. De damer har aldrig hørt om begrebet: At lægge et stykke arbejde i at opdrage sin hund, så den ikke flytter rundt med én ?!?

 

Jo, men det kan man som "kamphundeejer" ikke tillade sig at skrive, da alle jo så bare fortæller en at man aldrig ved hvornår hunden går amok, og det derfor ikke tæller :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Ha ha, der skred mig og Bassen i svinget. Han vejer pt et kg mere end mig og kan efter sigende på nuværende tidspunkt flytte 125 kg hvis han vil. De damer har aldrig hørt om begrebet: At lægge et stykke arbejde i at opdrage sin hund, så den ikke flytter rundt med én ?!?

 

 

hehe...hvad vejer han? Pablo vejer 30kg og trækker 282kg uden de store problemer(til weightpull)...det handler jo om at have styr på sin hund, ellers kunne vi jo ik gå nogen steder...vi har skam mødt både løse hunde, katte og kaniner/harer...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo, men det kan man som "kamphundeejer" ikke tillade sig at skrive, da alle jo så bare fortæller en at man aldrig ved hvornår hunden går amok, og det derfor ikke tæller :blink:

 

Nåe nej for S**** ! Det havde jeg så ikke lige tænkt på. Så er det trods alt bedre med et dyr, der om ikke andet ligner en tøj-bamse. Jeg har nemlig bemærket, at ligemeget hvad der sker, så er han i hvert fald total uskyldig i andre menneskers øjne...og dén credit får I nok ikke som ejere af en hund, der tilhører en af de udskældte racer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst ThomasTBO

Tjah, som sagt ved jeg udmærket godt det er et ømt punkt og heldigvis går det da også godt for de fleste det meste af tiden... men ikke deto mindre vil jeg nu stadig fastholde at det er et problem man ikke bare kan grine af og feje af bordet - der ER vitterligt sket alvorlige skader på det seneste fordi nogle ikke magtede at holde deres hunde når det gjaldt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tjah, som sagt ved jeg udmærket godt det er et ømt punkt og heldigvis går det da også godt for de fleste det meste af tiden... men ikke deto mindre vil jeg nu stadig fastholde at det er et problem man ikke bare kan grine af og feje af bordet - der ER vitterligt sket alvorlige skader på det seneste fordi nogle ikke magtede at holde deres hunde når det gjaldt.

 

Ikke magtede at opdrage deres hunde i tide, må du absolut mene....

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst ThomasTBO
Ikke magtede at opdrage deres hunde i tide, må du absolut mene....

 

Ikke nødvendigvis. Hundeloven opererer jo med det herligt diffuse begreb 'fuld kontrol'... jeg (og mange andre) mener så ikke man kan have 'fuld kontrol' (som i 100%) over noget levende væsen, med mindre dette er

1) under hypnose

eller

2) psykisk nedbrudt til en tilstand af total apati/indlært hjælpeløshed

 

Opdragelse spiller en stor rolle, ja, men man kan umuligt indøve enhver tænkelig kombination af stressorer en hund kommer ud for i løbet af et liv. Jeg tror nemlig ofte det er kombinationer af ting, der får hunde til at 'se rødt'.

 

Man siger jo, at hvis hunden bliver 'kørt op' over noget (ganske vist mest ifm. ubehagelige oplevelser), så gælder det om at lade den få tid til at falde ned (til ro) igen inden man går videre. Fortsætter man, under forhøjet stressniveau, er der øget risiko ved møde med en ny stressudløser. Der er så store forskelle på (både blandt racer og individer), hvor let (hurtigt) hundene har ved at falde til ro igen. Hvis man forestiller sig at alle hunde er hullede plasticposer :mrgreen: Nogle er mere hullede end andre. En stressfaktor svarer til at man hælder vand (stress) i posen (hunden). Eftersom posen (hunden) er hullet, vil vandet (opkørtheden) løbe ud, men det kan tage kortere eller længere tid afhængigt af, hvor mange og hvor store huller der er i hunden... øh, posen :engel:

 

"Min hund er totalt gennemhullet" = "min hund er meget dygtig til at stresse ned" :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ikke nødvendigvis. Hundeloven opererer jo med det herligt diffuse begreb 'fuld kontrol'... jeg (og mange andre) mener så ikke man kan have 'fuld kontrol' (som i 100%) over noget levende væsen, med mindre dette er

1) under hypnose

eller

2) psykisk nedbrudt til en tilstand af total apati/indlært hjælpeløshed

 

Opdragelse spiller en stor rolle, ja, men man kan umuligt indøve enhver tænkelig kombination af stressorer en hund kommer ud for i løbet af et liv. Jeg tror nemlig ofte det er kombinationer af ting, der får hunde til at 'se rødt'.

 

Man siger jo, at hvis hunden bliver 'kørt op' over noget (ganske vist mest ifm. ubehagelige oplevelser), så gælder det om at lade den få tid til at falde ned (til ro) igen inden man går videre. Fortsætter man, under forhøjet stressniveau, er der øget risiko ved møde med en ny stressudløser. Der er så store forskelle på (både blandt racer og individer), hvor let (hurtigt) hundene har ved at falde til ro igen. Hvis man forestiller sig at alle hunde er hullede plasticposer :mrgreen: Nogle er mere hullede end andre. En stressfaktor svarer til at man hælder vand (stress) i posen (hunden). Eftersom posen (hunden) er hullet, vil vandet (opkørtheden) løbe ud, men det kan tage kortere eller længere tid afhængigt af, hvor mange og hvor store huller der er i hunden... øh, posen :engel:

 

"Min hund er totalt gennemhullet" = "min hund er meget dygtig til at stresse ned" :5up:

 

Og just derfor er det vel en forudsætning at man kender sin hund og dens stress-tærskel. Det ville muligvis ikke skade med det for øje at få den UHM-testet, så man ved hvor man står.

 

Her vil du så muligvis fremholde at blandinger ikke kan UHM-testes, hvortil jeg nødvendigvis må replicere, at tråden handler om kamphunde, altså forskellige racer og skulle du tilføje det berømmelige; og blandinger deraf, tror jeg vi nærmer os ordkløveri.

 

Alt jeg egentlig anker imod i den retning tråden er drejet mod den sædvanlige hetz mod større hunderacer og den risiko, der er hvis netop de smutter fra deres ejer. Det virker sådan lidt letkøbt. Det er noget man kan se sig ud af, når argumenterne slipper op...du ved; uha stor hund...lidt a la uha ryger...uha hvad vi betaler til sundhedsvæsnet over skattebilletten pga livsstilssygdomme forårsaget af f.eks. fedme osv. Det ligner en hetztype, der er set til trivialiteter efterhånden.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Du har aldrig skrevet om at hunden ikke burde være stærkere om ejeren, du har skrevet en masse om at "tabe" snoren...

 

Jeg er fuldstændig enig i at man ikke bør gå med en hund der er stærkere end en selv!

 

Hvilket kan være en grund til, at man taber snoren ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Og just derfor er det vel en forudsætning at man kender sin hund og dens stress-tærskel. Det ville muligvis ikke skade med det for øje at få den UHM-testet, så man ved hvor man står.

 

Her vil du så muligvis fremholde at blandinger ikke kan UHM-testes, hvortil jeg nødvendigvis må replicere, at tråden handler om kamphunde, altså forskellige racer og skulle du tilføje det berømmelige; og blandinger deraf, tror jeg vi nærmer os ordkløveri.

 

Alt jeg egentlig anker imod i den retning tråden er drejet mod den sædvanlige hetz mod større hunderacer og den risiko, der er hvis netop de smutter fra deres ejer. Det virker sådan lidt letkøbt. Det er noget man kan se sig ud af, når argumenterne slipper op...du ved; uha stor hund...lidt a la uha ryger...uha hvad vi betaler til sundhedsvæsnet over skattebilletten pga livsstilssygdomme forårsaget af f.eks. fedme osv. Det ligner en hetztype, der er set til trivialiteter efterhånden.

 

Jeg synes, det er mere letkøbt at feje et reelt problem af bordet bare som værende hetz.

Link til indlæg
Del på andre sites

Her vil du så muligvis fremholde at blandinger ikke kan UHM-testes, hvortil jeg nødvendigvis må replicere, at tråden handler om kamphunde, altså forskellige racer og skulle du tilføje det berømmelige; og blandinger deraf, tror jeg vi nærmer os ordkløveri.

 

Nok OT - Men hvis der ikke er lavet om på "reglerne" kan man godt få en hund uden stamtavle (uanset hvorfor den ikke har tavle) opstillet til en UHM. Resultat kan dog (af gode grunde) ikke registreres nogle steder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nok OT - Men hvis der ikke er lavet om på "reglerne" kan man godt få en hund uden stamtavle (uanset hvorfor den ikke har tavle) opstillet til en UHM. Resultat kan dog (af gode grunde) ikke registreres nogle steder.

 

Nu kan det her vist ikke blive mere OT end det allerede er. Jeg vil nærmere sige, at du bevæger dig tilbage til T.

 

Og oki, jeg troede faktisk ikke, at man kunne få en blanding UHM-testet, men kan man, så så meget desto bedre. Det er jo trods alt ret betryggende at vide lidt om, hvad der er inde i knolden på ens vovse. Underligt at det i det mindste ikke er et krav til alle racer før avlsgodkendelse. Det ville nok have sparet mange for meget.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...